Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz Fiery #33 üzenetére

    Az Intel a tőkéjével ér el sokmindent, miközben az ilyen kis cégeknek, mint az AMD, nem nagyon marad más, mint az kreativitás, szellemi innováció...

    Ez a "HSA maszlag", tehát a GPU valós beemelése a rendszerbe (eddig csak mint "külsős" dolgozott) szerintem nagyon is forradalmi dolog.

    Az AVX512 a szokványos FPU némi kibővítése, de szerintem hosszabb távon nem bizonyul túl hatékonynak.

    Az OpenCL-nek valóban van egy overheadje, a HSA részben pont ennek alapos lefaragása érdekében született.

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz Fiery #38 üzenetére

    A HSA nem egy réteg. Nem írom le, mi, hiszen klikkelhetsz: HSA

    Most, hogy elolvastad, talán más szemmel nézel rá és az OpenCL/CUDA-val való kapcsolatára is, továbbá a rendszer szintű integráció jelentésével is tisztába kerülhettél.

  • dezz

    nagyúr

    válasz Fiery #40 üzenetére

    A HSA-t nem húzzák rá az OpenCL-re (esetleg fordítva), mert ez egy rendszerarchitektúra. A kedvedért ide másolom a linkről:

    "Heterogeneous System Architecture

    Heterogeneous System Architecture (HSA), maintained by HSA Foundation, is a system architecture that allows accelerators, for instance, graphics processor, to operate at the processing level as the system's CPU. To ease various aspects of programming heterogeneous applications, and to be HSA-compliant, accelerators must meet certain requirements, including:
    - Be ISA agnostic for both CPUs and accelerators
    - Support high-level programming languages
    - Provide the ability to access pageable system memory
    - Maintain cache coherency for system memory with CPUs, and so on.[17] HSA is widely used in System-on-Chip devices, such as tablets, smartphones, and other mobile devices.[18] HSA allows programs to use the graphics processor for floating point calculations without separate memory or scheduling.[19]"

    Az OpenCL csak egy lehetőség a több közül a HSA-compliant HW programozására.

    Amiket írsz, az első és második bekezdésben is, nos abból nem az jön le, hogy ismernéd és értenéd, sőt éppen ellenkezőleg. A helyedben inkább alaposan utánanéznék, mielőtt nyilatkozok róla.

    A HSA többek között éppen, hogy közvetlenebb, egyszerűbb és gyorsabb hozzáférést biztosít a GPU-hoz:

    E helyett:

    Ajánlott olvasmány(ok): [link]

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz dezz #42 üzenetére

    A sávszéligényt valószínűsíthetően - a DDR4 bevezetése mellett - az Xbox One-nál bemutatkozott ESRAM-mal fogják kielégíteni desktopon/szerver vonalon is a későbbiekben. (Lásd még Intel Iris Pro.)

  • dezz

    nagyúr

    válasz Fiery #44 üzenetére

    Én is programozom (idestova 25 éve). Igaz, a GPU programozással, OpenCL-lel csak mint érdekesség ismerkedem, érintőlegesen (jelenleg nincs rá szükségem és időm sem, bár kedvem lenne szórakozni vele). Mindenesetre tudom, milyen távol tud állni egy rutin/függvény megírása egy rendszerre az utóbbi beható ismeretétől. Meg hát az OpenCL és a HSA más állatfaj. Nem értem, miért esik ennyire nehezedre akár csak az alap pdf elolvasása. Előre eldöntötted, hogy bukásra ítélt hülyeség az egész GPGPU téma, mert hogy jön majd a megváltó AVX512, ezért annyira sajnálod rá az időt, hogy meg sem nézed, pontosan miről is van szó?

    Igen, többektől hallottam már, hogy sokat lehet szívni az OpenCL-lel. Kb. ugyanígy van a CUDA-val is (vagy pl. az FPGA-kkal, ehhez képest egy egész iparág foglalkozik vele). Aztán valahogy mégis sikerül összehozni, amit akarnak. Ha kell, kerülőutakon. Egyébként szerintem konzultáljatok lenox-szal (lásd blogja!).

    Szóval, jelenleg OpenCL és C++AMP, de nem sokára Java is, aztán C++ és a többi. De valószínű az OpenCL compilernek is könnyebb dolga lesz a HSA-compliant hw-eken (most teljesen más architektúrák között kell hidat képeznie.) A HSA nagyon sokmindent leegyszerűsít, megkönnyít és felgyorsít. Programfejlesztés és végrehajtás terén is.

    Az Xbox One-ban is ott van az EDRAM, márpedig ez volt az olcsóbb opció a PS4 GDDR5 ramos megoldásával szemben. Lehet persze, hogy desktopra/mobil vonalra így is drága, nem tudom. Megjegyzem, nem feltétlen kell 128 MB belőle (mint az Iris Pronál), hogy sokat gyorsíthasson a számításokon. A DDR4 nem létszükséglet mellette (inkább a CPU-nak van rá szüksége).

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz Fiery #46 üzenetére

    Pl. #33-asból eléggé ez jött le. Nem tudom, mennyi realitása van, hogy a programozók nekiállnak direktben különféle GPU-khoz low-level kódolni GPGPU-s alkalmazásokat, amikor eleve a CPU-tól is nehezen szakadnak el? Vagy tulajdonképpen az Intel AVX-512 alapú GPU-szerű, x86 alapú chipjeire gondolsz, ami talán véleményed szerint idővel majd kiszorít mindent, így a végén nem kell majd többfelé kódolni? Én meg erre nem fogadnék.

    A HSA-nak csak egy része a HSAIL-es megoldás. A HSA kompliancia adott szintjeihez tudnia kell a hw-nek az ezen a képen látható tulajdonságokat. Ezek könnyítik meg a programozó és a compiler dolgát és teszik gyorsabbá a több szinten a folyamatokat. (Talán nem kell ecsetelnem a közös címtér, pointerek, lapkezelés, koherens memória- és cache-kezelés előnyeit. Aztán jön majd a többi.) A HSA tehát a korábbiaknál nagyobb elvárásokat támaszt a GPU-kkal szemben, hogy mindezzel sokkal jobb alapokat nyújtson GPGPU-s célra.

    A HSAIL-nek lényeges eleme a portolhatóság (ami manapság igen fontos szempont), de nem csak ezt tudja. Nem ront az eddigi OpenCL-es "helyzeten", hanem javít. Gyorsabbá teszi a funkció invokációt, stb.

    Maga az egész HSA nagyban optimalizálja az egész GPGPU-s funkcionalitást. (Nem csak a host <-> device sávszélt.)

    Nem tudom, a HSA hogy viszonyul a dGPU-khoz, nem biztos, hogy parlagon hagyja őket.

    A HSA Finalizer közvetlenül az adott platform CPU-jára is tud natív kódot fordítani, a HSAIL kihagyásával.

    Ha az eDRAM vagy eSRAM cache-ként funkcionál, akkor különösebb szoftveres bűvészkedés nélkül is sokat tud segíteni a sávszélproblémán.

    Egyelőre nem nagyon ismerjük az AMD későbbi terveit. Megtehetik, hogy gondolnak egyet, és a dGPU-ik helyére is (brutális) APU-kat tesznek majd... Az Nvidiának is vannak efféle tervei, csak x86 licencek híján ARM alapon.

  • dezz

    nagyúr

    válasz Fiery #46 üzenetére

    Sok közös vonás van a HSA és az OpenCL 2.0 között. Ebből is láthatod, hogy nem haszontalan dolgok ezek. :) Jól megférhetnek egymás mellett, sőt egymást erősítik. Ha egy hw támogatja az OpenCL 2.0-át, onnan már nem sokból áll a HSA támogatása. A HSA jobb kompatibilitást és könnyebb portolhatóságot biztosíthat a programoknak, az OpenCL mellett más nyelveken írottaknak is.

  • dezz

    nagyúr

    válasz Fiery #49 üzenetére

    Persze, az Intel is megteszi, ami tőle telik, csak nem vagyok biztos benne, hogy ez hasonlóan energia- és helytakarékos/-hatékony tud lenni, mint egy GPU, aminek a nagy részét az "ömlesztett" ALU-k teszik ki.

    Jelenleg az egyik legnagyobb gátja a GPGPU-zásnak a kernelek körülményes és nagy késleltetésű indítása. Ezért kisebb számításokat nem érdemes GPGPU alapon megvalósítani. Ennek megoldása egy jelentős lépés lesz. Az már az adott számítástól függ, hogy milyen sávszélre van szüksége.

    Az Xbox One-t csak az eSRAM vélhetően GDDR5-nél alacsonyabb költsége kapcsán említettem meg. (Igaz, ott az CU-kból is kevesebb van.)

Új hozzászólás Aktív témák