Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • repvez

    addikt

    Azért itt a PH-n ha már tesztelnek valamit és ha ráadásul kéznél is van és nem csak informáciot kapnak akkor miért sablon szoveget nyomatnak a termékről?
    Az összes TV és eszköz tesztje egy kaptafára készül szinte csak a neveiket cserélik ki és az adataikat, de a körités minden alkalommal ugyan az. általában ugyan azokat leirva mint amit az uzletben kitesznek eléd brossurát vagy amit egy kicsit felkészültebb elado elmond.,

    De semmit nem irnak az apróbetus részben megtalálható dolgokrol a gyakorlati tapasztalatokrol, mik a korlátozások mi az ami nem ugy van ahogy a PR szoveg hirdeti.

    Például, a legtöbbször le van irva , hogy hány HDMI ki és bemenet van, de még az erősitőknél sem hangsulyözzák ki, hogy némelyik csak Passtrouhg rendszerü, magyarán amit rádugsz azt ki is küldi a TV-re képet is és a hangot is, és a hangot vezetheted viszsa a TV-ből , ha azt akarod, hogy hangja is legyen.

    ugyan igy a TV-nél is néha leirják, hogy tudja a PIP funkciot, de azt már nem, hogy ugy már nem tudja, hogy az egyik képen a PC vagy a konzol képe a másikon meg a TV képe legyen .

    Belemennek, olyan részletekbe és adatokban amit az átlagfelhasználo nem fog tudni se ellenörizni se változtatni vagy megitélni, hogy tényleg ugy van e, viszont amit egy átlagfelhasználót a napi használat során érdekelné azt meg elintézik egy egyszerü mondattal, hogy ezt is tudja és kész.

    És minden oldalon minden tesztnél ez a szokás és azt hiszi a vásárló, hogy felkészülten utánnaolvasva veszi a készüléket és dönt a vásárlásárol és mikor hazaviszi akkor szembesül vele, hogy ez mégsem ugy müködik ahogy azt szerette volna vagy ahogy irták.

  • repvez

    addikt

    válasz wallace 234 #22 üzenetére

    nem kell negativot irni, csak irják le ha valaminek van korlátozása vagy máshogy müködik mint egyébként a PR-ban lejön a felhasználonak.
    Mert az rendbe van, hogy minden TV közel azonos, de pont amik megkülönböztetik egymástol és eldönti a vásárlást az pont azok az apro részletek amikről nincs szó.

    Mert lehet , hogy szép a design, meg nagy a kontraszt, ha mellette meg plusz költségbe kerül az, hogy ameglévő rendszeredbe be tudd illeszteni, vagy épp az a funkcio amit egy régebbi tudott ez már nem vagy nem ugy tud, ezért lehet, hogy inkább választasz egy másik tipust másik gyártót ami tudja mégha az kevesebb dolgot is tud

  • repvez

    addikt

    válasz Hieronymus #26 üzenetére

    Hogy miért baj, mert a példámban évekkel ezelött vettem egy samu TV-t még csak HDready volt, nem volt akkor még sehol a HDMI ARC.
    Késöbb vettem AV erősitőt amin volt sok HDMI bemenet és egy kimenet. a tesztek egy szót nem szoltak arrol, hogy a hang nem marad meg az erősitöben ezeken keresztül .
    Ugy terveztem én is, hogy igy mindent egy kábelen rádugok és müxik.
    Ehelyett az lett, hogy a HDMI-n keresztül felment a kép és a hang is a TV-be amiből márcsak stereo RCA-n lehetett kivezetni a hangot vissza az AV erősitöbe, igy egy nativ 5.1es hangu DVD-t csak dolby PL2 felkodolással tudtam térhangzással nézni, mert a stereo hangot csak igy tudta kikeverni az 5.1es hangrendszerre.
    ÉS ugy rengeteg plusz kábelezést igényelt, mert a PC-nél is plusz kábelen kellett a nagot kivezetni nem lehetett a HDMI-kábelről levenni.

    Csak ilyen aproságon mulik, hogy valaki jol tud e választani a tesztek alapján .

    Meg a legtöbb esetben, nem egyzserre történik a TV erősitö és egyéb hardverek megvásárlása, igy nem mindegy a vissza vagy az elörefele kompatibilitás,
    Amire általában nem is tudsz elöre készülni, mert nem tudod, hogy mik lesznek az ujdonságok és mikor lesz szukség valamit cserélni vagy ujat venni.

    [ Szerkesztve ]

  • repvez

    addikt

    válasz Piftuka #28 üzenetére

    Egyébként mi értelme is van a nagy fényerősségnek és a kontrasztnak ?

    Csak nekem furcsa vagy értek félre abbol, amikor a szinhelyesség beállitásnál, az van, hogy a fényerősséget 17re a kontrasztot meg 50re kell beállitani ? Ezek általában 0-100 közötti értékre lehet állitani.

    Na mármost mi értelme van a max fényerő értékének, ha a legjobb beállitáshoz a 17%ára kell visszavenni és a kontrasztot is a felére ?

    A mostani 55" LG LCD TV-men is vissza van véve a fényerő az ajánlott értékekre, mert az elején 100ason nem tudtam, hogy mitol fáj a fejem és folyik ki a szemem este filmnézés közbe, aztán rájöttem, hogy olyan volt mintha vallatnának refrektorral a képembe.

    Szóval hova emeljék az értékeket ha amugy is vissza kell állitani és a toredékét nem használja ki annak amit tud?
    Ez is csak egy felesleges PR maszlag amivel a vevőket meg lehet vezetni, hgoy a minél nagyobb szám a jobb TV.

  • repvez

    addikt

    válasz Márton #32 üzenetére

    Folyamatosan ugy nézem oldalrol és szemből is ablak veszi körbe a tv-t a nappaliban.

    DE erre találták fel a függönyt és a rolót, ha filmet nézek besötititek, ha meg csak sima TV-akkor annyira nem fontos.

    Meg ezekszerint nem jött át, hogy mit akarok kihozni belöle.
    Ha műszerrel bekalibrálják a szinhelyes értékre és ezeket adja ki, és te beállitod, majd a fényes nappaliban feltolod 100ra a fényerőt.
    Akkor ha ennyire számit, hogy melyik TV mekkora fényerőt tud, akkor mi számit jobban, hogy szinhelyesen bekalibrált képet nézzel, vagy szécseszed a kalibráciot, hogy maxon égesd ki a képet?

    Meg nincs is annál jobb amikor a fényes nappaliban az ablakkert fény árny játéka végigkuszik a képernyon. olyankor nem mindegy, hogy mekkora a fényerő és a kontraszt? ha meg lehuzod a redőnyt vagy a fuggönyt akkor megint ott van, hogy minek a fényerő?

    Arra meg nem veszem a fáradságot, hoyg minden egyes napszakra és filmre állitgassam a képet.
    Egyszer beállitom a mért értékre és ugy hagyom .

  • repvez

    addikt

    válasz #72042496 #42 üzenetére

    pontosan.
    ÉS a példám az 2009bol való akkor még sehol nem volt az ARC , se a oled .
    AHDMI-s AV erüsitökből ez volt az első sorozat, de a tesztekből nem derült ki, hogy csak disznek van, mert nem dolgozza fel a hangokat.

    ÉS igen, pont eről beszéltem, hogy ezt bárki megtalálja a leirásban, hogy hány 2.1es HDMI van rajta, de hogy azok mit támogatnak, mit lehet rákötni , hogyan müködik együtt más készülékekkel arrol semmi.

    wallace 234: igen tudom, hogy a kontraszt az annál jobb minél nagyobb az eltérés a fekete és a fehér között. és az is adna hozzá a látványhoz, ha a fényes részek nagyon világosak lennének és a fekete fekete lenne.
    DE egy LCD- TV-nél füleg a régebbieknél ahol edge led vagy vizszintesen vagy függölegesen van pár sor led háttérvilágitásra, ott hogy oldod meg, hogy csak egy helyen legyen nagyon fényes és máshol meg ne legyen szürke?
    Tehát ezeknél felesleges a nagy fényerő ha a kép többi részét meg szétcseszi.
    Egy OLEDnél ahol minden pixel külön világit, ott azért számit, hogy mit tud, de az LCD-nél nem.

  • repvez

    addikt

    válasz Piftuka #48 üzenetére

    mint irtam, értem és egyet is értek azzal amit leirsz, de ez az elm élet.
    A gyakorlat meg az, hogy a TV készülékek egyáltalán nem képesek igy megjeleniteni a képet.

    Csak egy egyszerü példa a 3 éves LG 4k LCD tv-m, ha fekete háttérnél csak az egér nyilat mozgatom a képen akkor nem az egér nyil lesz csak fehét minden más fekete hanem egy 10cm-es sáv függölegesen kivilágosodik, mivel a local dimmind a teljes kijelzőre sáűvban aktiválodik.
    Tehát a példádnál maradva ha a napkorongot 1500 nittel meg is világitja a panel akkor a kép alján ha lenne egy barlang akkor azt a sotétjét szépen kivilágositaná a local dimming miatt. ÉS minél magasabb a fényerő annál jobban kifakitja a sötétet is, meg ugye nem csak az a kis részen lesz nagy a fényerő hanem egy elég nagy felületen, hogy bántoan erős legyen a szemnek.

    Ha csak tényleg ott és azok a pixelek adnák a nagyobb fényerüt ahol kell, akkor nem lenne probléma, de ha a képernyő negyede a film teljes ideje alatt fullon világit a képedbe az eléggé zavaro.

    Nem mindegy az életben sem, hogy valami csak egy pillanatra megcsillan a szemedbe vagy hgosszabb ideig fullon belevilágit.

    A másik dolog, hogy akkor miért nem adja a kalibrálásnál a legjobb kontrasztot a legnagyobb fényerő ? miért van az, hogy gépi kalibrálással is 17% os fényerőnél és 50% os kontrasztnál van a legjobb szinhelyesség?

    Ugy kellene lennie, hogy a legnagyobb fényerőnél kellene kijönnie a legtöbb kontrasztnak is és a legtöbb árnyalatnak .

    Arról nem is beszélve, hogy a kalibrátorral egy részét a kijelzönek tesztelik, de amikor meg néznél egy olyan képet, ahol mondjuk egy napfelkelte van és jobbrol jön fel a nap, a nap miatt azon az oldalon az alsó sotét rész is világosabb lesz mint az ellenkező oldalon és nem lesz homogén a kép.
    OLEDnél persze ez nem gond, de az LCD- bármenyire is jó, ez gond lesz.

  • repvez

    addikt

    válasz Vhiktor #54 üzenetére

    Nem azt mondom, hogy a teszt rossz, hanem azt mondom, hogy ha csak annál az egy pontnál adja a legpontosabb szineket, akkor ha feljebb van állitva a féynerő akor márcsak rontani lehet a képen.

    ez olyan mint mikor egy motornak 12000 fordulat a maximuma, de 3000 táján adja le a maximum nyomatékot, akkor nem fogod elpörgetni maximumig hanem elváltod 3000nél mindig, hogy alegjobb teljesitmémyt kapd.

    ugyan ez van itt is, ha 15% nál adja a legjobb képet akkor nem fogod 100%os fényerőn használni.

    A betekintési szöggel én is egyetértek, hogy semmi értelme , mert ki az aki igy néz filet vagy bármit is, ahogy a linkelt képen van? nem hinném, hogy a szintorzitás lenne az egyetlen probléma vele, hanem az, hoyg a teljes kép töredékét látná és a kép informáciok is torzsulnak ilyen kisarkitott helyzetben.

    A hangokrol meg ne is beszéljunk, mert ilyen helyzetben azok is teljesen máshol lesznek .

  • repvez

    addikt

    válasz Vhiktor #68 üzenetére

    lehet, hogy nem ugyan arról beszélünk, de
    hogy lehet akkor 2 TV között megmondani, hogy melyik a jobb ha mindegyiket 100nitre állitod? ha az egyik max tud 500at a másik meg 1200at maximum, de tesztelve meg 100on vannak ?

    Én ugy gondoltam, hogy a teszre használt eszköz, ki tudja számitani, hogy a fekete és a fehér között mekkora a különbség és minél nagyobb annál jobb a kontraszt. igy ha a fényerőt maxra huzom, de a fekete nem emelkedik drasztikusan akkor annak kellene lennie a jobb képnek ami többet tud. mert mondjuk az egyik , 0.05 os feketét és 700as fehéret tud, a másik meg 0,1es feketét és 800as fehéret, akkor papiron jobb a fényereje, de a képe meg szartabb mert a fekete inkább szurke. de ha 100ra van állitva mind a kettö akkor nem lesz akkora difi a kettö között.

    legalább is én igy gondolom.

    És a tesztben gondolom azért van megadva a beáéllitási értékek, hogy mindenki akinek van ilyen az erre a beállitásra beállitva ugyan olyan kalibrált képet fog kapni, de ugye az nem használja ki a teljes fényerősséget .

Új hozzászólás Aktív témák