Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kutyek

    senior tag

    válasz oroszkrisz #40756 üzenetére

    Kérj saját költségre nyomáspróbát. Ha a készüléken nincs külsérelmi nyom, mechanikai defekt, és az első évben vagy (jótállás), és a készülék elhasal a nyomáspróbán, akkor _szerintem_ ragaszkodj hozzá, hogy az IP68 képességet jótállás keretében állítsák helyre. Viszont ha ezt megteszik, akkor azzal elismerik, hogy a készülék rendeltetésszerű használat során is ugyanúgy beázhat(ott), ezért a járulékos kárt (beázás) is javítani kellene. Én beleállnék békéltető testületig legalább.
    Persze ha a nyomáspróba OK, akkor egyértelműen user error történt.

    [ Szerkesztve ]

  • gerner1

    Topikgazda

    válasz oroszkrisz #40756 üzenetére

    Az IP68 -ból a 8-as azt jelöli, hogy 1-3 m közötti mélységben, édesvízben, 30 percig ellenáll a hidrosztatikai nyomásnak, azzal a kiegészítéssel, hogy a megadott tartományban a gyártó határozza meg azt az értéket, amelyre hitelesít.
    Ez, az S7 esetében 1,5m.

    Ezen a mélységen van egy nyomásértéke a vízoszlopnak, és tulajdonképpen ez az, amelynek a készülék ellenáll.

    Ez a nyomásérték könnyedén elérhető úgy is, hogy a készülékház valamely nyílását (usb-port, minijack, hangszórók, mic, stb) éri ilyen víznyomás, például fröcsögő víz egy zuhanyfejből, vagy egy medencében a mellém detonáló jófej cimbora által keltett nagysebességű -és ez által nagy nyomású- vízfröccs. Tehát, könnyedén túlterhelhető úgy is, hogy kvázi vízbe se merítem (a hagyományos értelemben..).
    Aztán lehetne sorolni a végtelenségig a lehetséges kombinációkat, és pont ez az amiért nincsen minden lehetőség felsorolva. Továbbá, azért is így van meghatározva, mert ez életszerűbb, mint az hogy mondjuk odaírnák, hogy X/Y pascal, vagy Bar nyomásig értendő az IP68, hiszen ilyet mérni képes műszert sem viszünk magunkkal.
    Helyette, a józan észre alapoz, és véletlenül sem reklámoz, sugall olyasmit, ami ezzel kapcsolatosan már a sport célú felhasználás kategóriája.
    Tehát, ha én nem vagyok kellően körültekintő, vagy tájékozatlan / figyelmetlen vagyok, vagy direkt teszem ki kockázatnak a készüléket, stb,stb ... - ezek szerintem sem a gyártó felelőssége, mindegy hogy melyikről van szó.

    Úgy gondolom, hogy az évek alatt több mint elégszer merült már fel ez a problémakör mindkét topikban, és generált már most is annyi OFF -ot, amely elérte a tolerálható határt.
    A konklúzió mindig ugyan az marad, mert a beázás garancia vesztést eredményező esemény. A gyártó, az alkalmazott technológiája okán (LID érzékelők a készülékben, zárt ISO a szervizekben,stb) bizonyítani tudja, hogy a készülék, a közzétett, hitelesített értéken felül lett terhelve, amely a beázást/meghibásodást eredményezte. Ezeken felül, ez az érték mindig alacsonyabb, mint az elméleti maximum.

    Arra kérek mindenkit, hogy a jogi dolgokkal kapcsolatos gondolatokat próáljuk a megfelelő topikba terelni, ott amúgy is nagyobb eséllyel vannak jelen olyanok, akik jogi szakterülete is ez, mint itt... Köszönöm👍

  • ollie

    MODERÁTOR

    válasz oroszkrisz #40756 üzenetére

    Ha pl. beleugrasz a vízbe, mobillal a kezedben, máris nagyobb nyomás érheti a telefont, mint amire az IP68 ad igazolást. Nem állítom, hogy te ezt tetted, ez csak egy példa volt. Volt itt a fórumon nem egy olyan fórumozó is, aki élményfűrdőbe vitte a telefonját, aztán persze nem sokáig bírta a készülék. Pont azért nem annak garanciát a vízállóságra, mert nem lehet bizonyítani, hogy a körülmények valóban megfeleltek az IP68-nak, vagy nem. Mi van, ha valaki 2-3 méterre is lemerül vele a vízbe, aztán garanciáztatni akarja beázás miatt, és azt mondja, hogy csak fél méter mély medencébe vitte be? Félre ne értsd, nem rágalmazlak semmivel, hogy ilyet tettél volna, ezek csak példák volták, hogy miért nem lehet garanciát adni erre.

    ***

Új hozzászólás Aktív témák