Új hozzászólás Aktív témák

  • gbors

    nagyúr

    Nem tudom, olvassa-e még valaki - most jutottam el odáig, hogy játsszak a játékkal (miután sanszos, hogy az 1.02 után nemigen lesz már patch), és leírok pár gondolatot.

    Próbáltam nagyon objektíven nézni a játékot, különösen azután, hogy mennyi összehasonlítást olvastam a Neverhooddal. Pontosabban egy képzeletbeli Neverhooddal - láthatóan 20 év távlatából a reviewerek is és a játékosok is olyan dolgokat képzelnek bele a nagy elődbe, amik állatira nem voltak benne. Néhány példa kritikákra:
    - Nagyon rövid (a Neverhood is)
    - Nincs inventory (a Neverhoodban sincs)
    - Értelmetlen, időrabló fejtörők (a Neverhood tele van ilyenekkel)
    - Nincsenek jellemek (ez marhaság, vannak, és a Neverhoodban is pont ennyire)

    És persze vannak hasonlóságok:
    - Szuper vizuális világ - pipa
    - Remek soundtrack - elméletben pipa, gyakorlatban ld. lejjebb
    - Kitúnő első 3 perc - pipa

    Sajnos, mindezen hasonlóságok ellenére tényleg nagyon, nagyon messze van egymástól a két játék. A Neverhoodot minden hiányossága és hibája ellenére nagyon szeretem (végig is játszottam az Armikrog után újra, hogy reális legyen az összevetés), egy igazán eredeti stílusú játék mind vizuálisan, mind zenében, mind humorában. Bőven boldog lettem volna, ha az Armikrog a "more of the same" érzést szállította volna, de néhány könnyebben-nehezebben megfogható probléma miatt ez nem sikerült. Ezeket bírtam értelmesen megfogalmazni:
    - Az első 3 perc után gyakorlatilag nincs humor. A Neverhoodban a legunalmasabb szakaszokon is átlendített, hogy nem lehetett tudni, mikor történik valami eszméletlen baromság, és mindig történt is.
    - Unalom. Ez a legnehezebben megfogható dolog a játékban, ugyanakkor ez a leginkább prominens is. Mászkál az ember a gyönyörű helyszíneken, és a felfedezés izgalma egyszerűen nem vesz erőt rajta. Meg nem tudom mondani, miért, de így van. Ugyanakkor a többedszer játszott Neverhoodban meg igen.
    - Bugok. Ez az egyetlen, amit komolyan pofátlanságnak tartok a készítők részéről - olyan hibák vannak a játékban, amit 1-2 hét teszteléssel ki lehetett volna takarítani. A hangok meg a zene szétcsúszása tönkreteszi az atmoszférát (pedig a soundtrack szuper, ha kicsit rövidke is), az pedig elég gyenge izgalomforrás, hogy ha nem jó sorrendben csinálom a dolgokat, akkor egyes tárgyak el-eltűnnek, és vége a dalnak.

    Szóval összegészében nekem is csalódás az Armikrog - az az érzésem, hogy a készítők víziója csak addig tartott, hogy csinálnak egy újabb claymation játékot, de nem akartak vele mesélni semmit. Ez pedig 2015-ben nagyon kevés - de igazából 1996-ban is kevés lett volna.

    [ Szerkesztve ]

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

Új hozzászólás Aktív témák