Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tntmax

    aktív tag

    Kedves Nordic! Jó bemutató, tetszett, gratulálok!

    Én zárt béta óta játszom a játékkal, és nagyon elégedett vagyok, részemről bombasiker a játék. Szerintem Diablo 3 ehez képest egy rossz vicc. Ezen érződik hogy tényleg az volt az elsődleges cél hogy minél jobb játékot hozzanak össze és nem az hogy minél jobban megfejjék a játékosokat (lásd actiblizz féle RMAH és fantáziátlan item/skill/fejlődés rendszerek).

    Desync probléma:
    Amiről te is írtál, sajnos elég súlyos. Leginkább a melee karaktereket érinti, és bízom benne hogy javulni fog a helyzet. A véges szerver és számítási kapacitáson kívül van egy komolyabb oka hogy miért van ez a jelenség. Erről még a fejlesztők nyilatkoztak egy interjuban zárt béta alatt.
    A játéknak speciális netcodeja van, ami annyit tesz hogy egyrészt _minden_ fontos számítást szerveroldalon végez (ezzel kizárták a kliensoldali hekkelhetőséget) másrészt, a szerveroldali számításokból fakadó megnövekedett kliens-szerver kommunikáció késleltetést ellensúlyozandó bevezettek egy prediktív algoritmust ami bizonyos eseményeket igyekszik megjósolni és kliens oldalon eszerint történnek a dolgok, amit a kliens-szerver szinkronizációk alatt korrigál(hat), és amennyiben a szerveroldali számítások eltérnek a kliensoldali prediktív számításoktól, akkor a játékos tapasztalhat olyat hogy hirtelen másol találja a karakterét (pár méterrel odébb) mint az előző pillanatban, és hasonló jelenségek.
    Én mint játékos egy-egy "desync jelenség" alkalmával nem tudom megmondani hogy ez most a magas latency miatt vagy a téves prediktív számítások vagy valami egyéb okból történt.
    Pár nap, vagy hét játék alatt kitapasztalható hogy mikor és milyen szituációkban "hajlamos" a rendszer desyncet produkálni, de még ezzel együtt is bosszantó néha.

    Kereskedelem:
    Legtöbb casual játékost illetve angolul nem tudókat elrettenthet a kereskedés. Nem bonyolult a kereskedés, minden úgy van ahogy a Nordic leírta, viszont egy Diablo3-hoz szokott felhasználó ezt nagyon körülményesnek találhatja.
    Nem úgy van hogy rányomok az AH-ra és kidobja a gép az összes cuccot ahol csak rámutatok hogy az kell és kész.
    Itt tenned is kell a sikeres üzletért, manuálisan meg kell hirdetned amit akarsz, illetve kutatni kell a kereskedős fórumok közt, és nem utolsó sorban alkudozod is tudni kell (mivel nincsen egységesített fizetőeszköz, ami egyébként briliáns húzás volt!).

    A játék komplexitása úgy általában:
    Összetettségében, kidolgozottságban, a tárgy/skill/karakterfejlesztésben fényéveket ver a Diablo3-ra, órákat lehet elütni a passzív skillek tervezésével, a képességek tervezésével, a tárgyak alakítgatásával, stb.. de ugyanezen okból el is ijesztheti az egyszerűbb felhasználókat. Itt nem (csak) arra gondolok hogy a felhasználónak meghaladhatja a képességeit ezt a szintű összetettséget kezelni, hanem van aki nem is akar ilyen mélyen belemenni a karakterfejlesztésbe hanem csak hentelni akar mindenféle kihívás és energiaráfordítás nélkül.. nekik ott a Diablo3.

    Magam részéről a Diablo3 már csak egy rossz emlék, nagyon vártam és a sok csalódástól függetlenül amiket okozott reménykedtem patchről patchre hogy jobb lesz, de sajnos nem. Eröltetett bugfixálás megy, litániákat írnak dev blog címen, nagy üres monológokkal, de érdemben semmi se változik.
    Statikus fix térképek vannak, nincs end game, újrajátszhatósága zéró, a megjelenés után 8 hónappal közlik hogy mégse lesz kidolgozott PVP, kaptunk egy "Duel"-t ami olyan szinten van megvalósítva amihez kb 1 utasítás kellhetett ( setFriendlyFire(true); ), stb... node abba is hagyom a negatívoskodást, inkább megyek vissza endgamezni PoE-ba. :-)

    [ Szerkesztve ]

  • tntmax

    aktív tag

    válasz Mister_X #14 üzenetére

    Gépigény:

    14. What are the hardware requirements for Path of Exile?

    Path of Exile is designed to run on a huge variety of systems, from an everyday laptop to a top of the line gaming rig. Our detailed art is designed to not only look great, but also reveal additional detail as the resolution is increased to the maximum of 2560x1600. Exact system requirements will be determined closer to release.

    At the moment, you will need a Graphics Card with Pixel Shader 3.0 or higher, and a CPU that supports SSE2. At least 2GB of RAM is recommended, and older Integrated Graphics Cards will not run well.

    Ehez annyit tudok hozzátenni hogy kb 1-2 nagyságrenddel kisebb a gépigénye mint a D3-nak.
    Nálam ez a helyzet ( 2560 x 1600 - max beállítások, AA nélkül természetesen):

    Diablo3 - 50-70fps
    PoE - 150-200fps

    Konfig: i5 2500K, 8GB DDR3, NVIDIA GTX 670, SSD - semmi nincs tuningolva.

  • tntmax

    aktív tag

    válasz Mister_X #18 üzenetére

    Nem tudom, de szerintem igen.

    PoE Video Options screenshot.

    Ez pedig egy másik screenshot ahol 6 klienst futtatok egyszerre a fenti konfigon. (itt mondjuk húzva volt a CPU 3700MHz-ről 4500MHz-re) :)

    Post Processing és Shadow ami nagyban befolyásolja a teljesítményt.

    [ Szerkesztve ]

  • tntmax

    aktív tag

    válasz Crus #29 üzenetére

    Az átjött hogy neked nem jött be a játék, de valamit nem értek.

    Az írásodból úgy tűnik hogy neked a diablo3 se nagyon jött be (vagy igen?), ezért lehet hogy neked eleve nem való ez a műfaj, nem a te világod, akkor mitől tetszhetne mégis?
    Vagy ha valamit félreértettem akkor homályosíts fel kérlek. :)

    Egyébként meddig vitted el a karaktered PoEban, milyen nehézségi fokozatig jutottál, honnan kezdett nagyon repetitív lenni? Puszta kíváncsiságból kérdezem.

  • tntmax

    aktív tag

    válasz #83009024 #38 üzenetére

    Szinte végtelen a lehetőségek száma. Hogy mi a jó irány az több mindentől függ.

    PoE-ban a legnagyobb hangsúly magán a karakter fejlesztésen van, és nem a "lootvadászaton".
    Ezt elég összetett módon valósították meg, csavaros megoldásokkal tarkítva mindenütt.
    Szinte minden információ rendelkezésre áll a játék honlapján illetve a PoE Wikin, node ki az aki azzal kezdi hogy elmélyül a technikai információk tengerében.. szerintem a legtöbben úgy vannak vele, hogy ha egy bemutató által felkelti az érdeklődést, akkor belevág, és majd ha esetleg elakadna valahol akkor majd utánanéz.

    Ebből kiindulva lássuk mit kap a játékos telepítés után:
    Amikor először indít karaktert a játékos, semmilyen információt nem kap a karakter fejlődéséről annak mikéntjéről, azon túl hogy XP-t kap a mobokért és ez bizonyos mennyiségű XP után szintet lépsz.

    Első szintlépéskor találkozik a passzív skill fával amit azokhoz a rendszerekhez lehet hasonlítani, ahol szintlépéskor kapsz valamennyi pontot amit szétoszthatsz az egyes értékeidre.
    Itt szintenként 1 pontot kapsz amit a skillfán az éppen elérhető irányok közül választva az egyik csomópontra teszed, ezen csomópontok adhatnak alap stat értékeket vagy speciális tulajdonságokat.

    Képességek elvileg még sehol, bár ha szerencséd volt akkor az első szintlépés előtt esik egy képesség (skill gem), de ha nem esett, akkor is rögtön az első küldetés után kapsz egyet jutalomként egy NPC-től.
    Ekkor szembesül a játékos azzal hogy itt nem a szokványos skill rendszerről van szó.
    A skilleknek vannak szint és stat követelményei is, de elméletben bármilyen kaszt használhat bármilyen skillt.
    Egy skill akkor aktív amikor hordjuk a felszerelésünkbe ágyazva (socketelve van hogy magyartalan maradjak), viszont amíg aktív egy skill, addig az a skill gem ugyanúgy fejlődik, mint a karakterünk. Ugyanúgy kap XP-t a skill is, és az is tud szintet lépni. Skill gemnek a követelményei is nőnek szintlépéskor (szükséges karakter szint és szükséges stat értékek), ezért célszerű a karakterosztálynak "való" skilleket használni.
    Azért tettem idézőjelbe, mert mint említettem elméletben bárki használhat bármit ha megfelel a karaktere a követelményeknek, tehát pl egy barbárral (PoE-ban Marauder = barbár) is tud tűzlabdával lövöldözni, de huszad olyan hatékonysággal mint egy varázsló. Ezen felül lehet fejleszteni a skillek minőségét (quality érték ami 20-ig növelhető) egy nagyon ritka alapanyaggal, ami további módosítókat ad a skillnek.

    Talán itt merül fel először az igény a játékosban hogy ide több infó kéne hogy dönteni tudjon..
    Felmerül a kérdés, milyen skillek vannak?
    Jelenleg 84 féle képesség (skill gem), 49 féle képesség módosító (Support Gem) van, de a terjedelmes tartalom patcheknek köszönhetően gyakorta érkeznek új képességek is a játékba.

    Tehát 2. szintűek lettünk és megkaptuk az első skillt. Nem tudjuk mikor juthatunk az egyes skillekhez illetve annak mik a követelményei. Ennek megvan az a szépsége hogy ahogy haladunk előre a játékban úgy fedezünk fel újabb képességeket. Nem tudjuk előre a forgatókönyvet, a játékos térképez fel mindent és jön rá a trükkökre és megoldásokra.

    Hogyan juthatunk új skillekhez?
    Skill gemet szerezhetünk quest rewardból, lootolhatunk mobokból illetve kereskedhetünk velük.
    A játék egy figyelembe veszi hogy milyen osztályt indítottál és a quest rewardoknál az osztályodnak "való" skill gemek közül választhatsz. A mobok által dobott gemek esetén ez már nincs így, ezért könnyen előállhat az a helyzet hogy mondjuk már lvl50 vagy és egy bizony skillt szeretnél használni amit már lvl30 óta lehetne, de nem találtál és quest rewardok között se volt.
    Ez azért van mert minden skill gemnek különböző a drop rateje, vannak nagyon ritka skillek, amikhez nehéz hozzájutni. Legnehezebb fokozaton már eshetnek úgy a skill gemek hogy eleve magas minőséggel rendelkeznek, amik nagyon sokat érnek.

    Ok.. van már 1-2 skillünk amik a karakterünkkel együtt fejlődnek (amíg beágyazva hordjuk) és játszogatunk tovább, megtörténik az első skill gem szint lépése.
    Megjelenik egy kis ikon a képernyőn jobb oldalt hogy XY gem szintet léphet, és csak akkor lép szintet a skill, ha erre rányomunk.
    Van hogy szürkén jelenik meg a skill szintlépés ikonja, ez azt jelenti hogy a következő szinten már nem tudnánk használni a skillt mert nem megfelelőek az alap értékeink (STR vagy DEX vagy INT vagy karakterszint).
    Itt jönnek képbe az alapértékek amik csak és kizárólag 2+2 dolgot befolyásolnak.
    - Alapértékektől függ egy tárgy viselhetősége.
    - Alapértékektől függ egy skill használhatósága.
    - A harmadik tényező típusonként 2 féle bónusz tulajdonságot ad.

    A karakter sebzését, "erejét" nem befolyásolja, kivéve az STR ami közelharci fizikai sebzés módosítóval is bír, de csekély mértékben.

    A karakter erejét a használt skill szintje és minősége, skilltől függően a fegyver sebzési értékei, illetve a skillre jellemző speciális módosítók együttese adja.

    Ennyiből már szerintem sejthető hogy a karakter fejlesztése leginkább a használni kívánt skillektől függ.

    Ezért a PoE rendszerét még nem ismerő játékos a Normal fokozat vége felé szembesülhet azzal, hogy a passzív skill fája nem túl hatékony arra amit szeretne. Persze ott sem veszett ügy, mert újra lehet rakni a passzív skill fát, csak minden egyes pontnak drága alapanyag vonzata van.

    Én új PoE játékosoknak azt szoktam tanácsolni hogy legalább egyszer vigyék végig Normál fokozaton és próbálják meg felfedezni maguk a játék rendszerét, mert úgy lesz igazán átlátható. Nem nagyon lehet hasznos válaszokat adni kezdő játékosnak olyan kérdésekre hogy:
    - Armorra vagy Életerőre menjek rá?
    - 2 kezes fegyver a jobb vagy két 1 kezes?
    Szerintem egyetlen karakter fejlesztésre irányuló kérdésre sem lehet egyszerűen válaszolni, mert minden sokminden mástól függ és többféle képpen is meg lehet oldani fejlesztési problémákat.
    Felmerülő kérdések esetén keresgéljenek a hivatalos fórumokon és a wikin.
    A hatékony karakter fejlesztés kreatív gondolkodást igényel, ami a legtöbb mai játékból már hiányzik.
    Megfigyelhető hogy egyre inkább a leegyszerűsített megoldások a "trendik", semmiféle gondolkodást vagy inteligenciát nem igényelnek a játékos részéről (tisztelet a kivételnek: *képzeld ide ami szerinted ide illik*).

    A PoE egy olyan játék amivel elkezdesz játszani és rövid idő alatt nagyon megtetszik és elvarázsol a rendszere vagy nagyon eltántorít mert nem a te világod vagy csak mert nem látod át a rendszert.

  • tntmax

    aktív tag

    válasz tntmax #39 üzenetére

    Mea culpa a helyesírási hibák és pontatlanságokért.

    (Egy "Preview post" jól jönne a lektoráláshoz nagyobb lélegzetvételű hozzászólásoknál, meg úgy általában is.)

Új hozzászólás Aktív témák