Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
Arról az 3millárd forint keretösszegű állami támogatásról beszélünk amire eleve többszörös volt a "túljelentkezés" és ami órák alatt elfogyott? Akinek jutott belőle jól járt aki nem az csúnyán beszaladt tátott szájjal abba a bizonyos erdőbe. Amúgy szerinted tényleg jó ár ~11M egy ilyen kisautóért?
mod: Annyiért már rendes autót is vehet az ember.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
Tudod, benzint meg a fűnyíróba. Ne menjünk már le óvodás szintre.
140ezer kilométerrel ezelőtt ültem át dízelbe. Nem tartom nyilván excelben de nagyjából 350ezer forintot költöttem a karbantartására ezalatt. Viszont spórolt nekem 1,2 milliót az üzemanyagon a benzinesemhez képest. Még így is 850e Ft pluszban vagyok. Alkatrészárai nevetségesek ahogy a fogyasztásai is. Nincs kettőstömegű nincs részecskeszűrő se semmi drága bonyolult szar benne. A büdös életbe nem kéne még egyszer benzines.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz Race-Face #65 üzenetére
"Viszont ha a dízelautók környezetterhelését nem 150.000, hanem 250.000 km-re nézzük meg, akkor máris történik néhány olyan nagyjavítás, ami erősen billenti a mérleget... "
Milyen nagyjavítás? Az első 300e kilométer alatt egy két részecskeszűrő tisztíttatást leszámítva máshoz nem nagyon kell nyúlni egy dízelnél feltéve ha nem gyári hibás a gyárban beépített alkatrész. A részecskeszűrő tisztítás megáll 30-60e forint között típustól függően. 200e kilométer alatt nem is szokott eltömődni csak a többnyire (vagy kizárólag) városban használt autókon. A mai túlbonyolított dízelekkel jellemzően 400e kilométer felett kezdődnek a problémák. Onnantól látszólag tényleg zsebbe nyúlósak viszont 400e kilométer alatt a benzineshez képest -2liter fogyasztással annyit megtakarítottál az üzemanyag költségen, hogy leszarod mennyibe kerül felújíttatni a turbót, a befecskendező rendszert vagy mennyibe kerül rá egy új kettőstömegű szett.
-
8th
addikt
válasz Race-Face #80 üzenetére
Vidéken kis falu és megyeszékhely között ingázok az út 85-90%-ában lakott területen kívül így kifejezetten olyan dízelt kerestem amiben gyárilag nincs sem részecskeszűrő sem kéttömegű lendkerék. Elektromosnál sem gondolom, hogy 250-300e km alatt olyan drasztikusat romlana az akku kapacitása. De ha romlik is egy jelentősnek számító ~40%-ot az is majdhogynem tökmindegy mert városi cirkálónak vagy agglomerációból ingázós autónak még úgy is simán megteszi ha stabilan tud 60km-t mondjuk télen -10°C-ban.
(#81) Rolly: 90%-ban 1.9-2.0 PD és CR dízeleket PSA 1.6- 2.0 dízeleket, hébe hóba 1-2 BMW-t, és 1.9 JTD-t.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz #06658560 #109 üzenetére
20 év alatt azért elég sok minden változott. Drágábbak lettek az autógyártáshoz felhasznált nyersanyagok, sokszorosára nőttek az autógyártók bér és a járulék terhei, jóval drágább az energia stb... magyarul nagyot drágult a gyártás. A másik oldalról nézve mi sem annyit keresünk mint húsz éve. Ha így nézzük már nem is olyan drága egy 3.9milliós új fiat tipo.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple notebookok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Háztartási gépek
- Házimozi haladó szinten
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Napelem
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Asus ROG Phone 6 - Limited Batman Edition / BONTATLAN - 3 év gari
- Huawei Matebook D14 i5-11.gen/16GB DDR4/512GB PCIe SSD/14" Full HD IPS/Gar.:2025.10
- Rog 4070 Ti //KERESEM!!//
- Binepad BN006, programozható, mechanikus macropad, low profile Kailh Choc v1 Red switchek
- CoolerMaster ControlPad, programozható, mechanikus macropad, Gateron Red switchek