Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
félisten
A renderelesi felbontas mar most is messze a kijelzo fizikai felbontasa folott van hogy a barrel distortion ne jarjon minosegvesztessel. Alapbol a Rift kb. 1.4x felbontason renderel mindket iranyba (3024x1680 osszesen) es erre raknak meg ra az emberek kulsoleg mert az Oculus ezt hivja 1.0-nal ugyanis itt van meg az alapminoseg a kep kozepen. Lehet lejebb menni es feljebb is, feljebb menek es a sokak alltal hasznal 1.5-os beallitas igy mar kb. 4536x2520-as rendereles felbontast eredmenyez. A supersamplingnek koszonhetoen a kep igy sokkal elesebb meg ha a fizikai felbontas nem is valtozott.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
#54625216
törölt tag
Általános tévhit, hogy a VR legnagyobb baja a screedoor effekt, azaz az alacsony felbontás miatt látható pixel rács. Hát nem.
Sokkal komolyabb probléma, hogy mivel a kameramozgás folyamatos és sok az apró, többirányú rotáció (a fejed mozgása miatt), sokkal magasabb supersampling mellett mutat élvezhető képet, mint ugyanaz a tartalom sima monitoron.
A jelenlegi nagyjából fullHD felbontást is minimum 4K-ban kell renderelni, hogy ne legyen tele a kép zavaróan "mocorgó" élekkel. Azaz hiába növeled a kijelző felbontását, azzal max. kiküszöbölöd az egyik legkevésbé zavaró tényezőt, de legalább megdrágítod az eszközt és felborítod az ökoszisztémát.