Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Raymond

    félisten

    válasz Jack@l #15 üzenetére

    Minek szamitanad bele a DK-t? A termek maga masfel eve van a piacon, abbol az elso egy evben 700EUR volt csak a HMD es kesobb 200EUR plusz a controllerek, tehat a komplett "csomag" egesz a tavaszi csokkentesig 900EUR volt. Tavasszal ment le 589EUR-ra aztan a nyari akcio folyaman 450EUR-ra ahol most is van es marad tegnaptol.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Jack@l #15 üzenetére

    Mennyibe is került egy top gamer PC 980ti-vel három éve?
    Ha ehhez 350 dollár lett volna a HMD, akkor sem adnak el lényegesen többet belőle, mert nem volt elég embernek megfelelő gépe hozzá.

    A másik, hogy a kickstarter kampány csak magáról a HMD hardverről szólt egy a technológia iránt érdeklődő szakértő közönségnek.
    Ahhoz képest hamar kiderült, hogy ha piacképes terméket akarnak csinálni belőle, akkor a hardveren kívül szükség lesz professzionális API-ra (beleértve a piacvezető game engine-k támogatását is), no meg alkalmazásboltra, 7/24 órás supportra, stb.
    Ez már bőven nem a "magányos hardverfejlesztő startup" kategória.

    Ehhez jött még hozzá a "tyúk vagy tojás probléma":
    Ha nincs tartalom, akkor nincs miért megvenni, ha nem veszik elegen, akkor nem éri meg tartalmat gyártani rá. Ezért eleinte komoly összegeket kellett tolni a tartalomgyártás szponzorálásába is, plusz az első időkben ki kellett találni, hogy mi az a tartalom, ami a legjobban működik VR-ben, illetve a meglévő műfajok milyen módosításokkal ültethető át VR-be.
    Szükség volt továbbá a VR tartalomgyártó eszközök: 3D alkalmazás pluginek, VR alkotóeszközök kifejlesztésére is, hogy a VR-re fejlesztő cégeknek ne maguktól kelljen újra feltalálni a melegvizet.

    Tehát amikor a kezdő "early adopter" árakat beállították, akkor nem az volt a fő prioritás, hogy minél hamarabb minél több embernek legyen VR HMD hardvere, hanem hogy akinek van, az elégedett legyen a VR élménnyel.
    Azaz az elején azért volt drága a cucc, mert amit behoztak a hmd-k árán, azt a tartalomgyártásba tolták. Vagy máshogy fogalmazva: a hmd árak szponzorálása helyett a tartalomgyártás szponzorálásába tolták a pénzt.

    Most jutott el odáig a piac, hogy részben a VR ready pc-k árak lassú csökkenése, a már külső segítség nélkül is gyarapodó tartalomkínálat és a konkurens hmd-k megjelenése miatt egyáltalán értelme lett a hardver árát is csökkenteni.

    Persze lehet, hogy ha annak idején tartják magukat a 300-350 dolláros HMD árhoz, akkor mostanra teljesen más lenne a helyzet, de egyáltalán nem biztos, hogy jobb.

Új hozzászólás Aktív témák