Új hozzászólás Aktív témák
-
vicze
félisten
"Az új gyárak ötletét valószínűleg az EU is támogatja majd, hiszen minél előbb függetlenedni szeretne az USA-tól és Ázsiától ilyen téren."
Egy Intel (segítek US) chip gyárt milyen formában függetlenedés az USA-tól?Az Intel meg csak leóhajt szakítani minél nagyobb állami támogatás, hogy meglegyen az ingyen pénz, ahogy tette ezt az USA-ban. Jéj piacgazdaság.
[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
Olaszország? Remek, ott van vulkán
Nálunk mentek volna rá félvezetőgyártásra az egyre nagyobb autóipari függés helyett...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Aprósólyom
addikt
"Nálunk mentek volna rá félvezetőgyártásra az egyre nagyobb autóipari függés helyett..."
Ez így elég ferde...What does Hungary export? (2019) | OEC - The Observatory of Economic Complexity
Magyarország 2019-es adatok alapján 14-ik a világranglistán a gazdasági komplexitási indexben: Country Rankings (ECI) | OEC - The Observatory of Economic Complexity
Jevons paradox
-
Pro Koryak
addikt
válasz Aprósólyom #4 üzenetére
Miért, ez nem pont azt mutatja?
Jöhetnének ide is a chipgyárak, sz.ré-h.gyé(dolgozói bérek) elvállalunk mindent. Lassan mi leszünk "európa kínája".
-
nagyúr
válasz Aprósólyom #4 üzenetére
Ez pont azt mutatja, rengeteg az 1 százalék alatti érték ami nem arra utal, hogy itt aztán komplexitás lenne. Na ennyit erről. Lapozzunk.
Thanos was right.
-
.mf
veterán
válasz Aprósólyom #4 üzenetére
Köszönöm, hogy alátámasztod (öngól )
Az állam által kezdeményezett és támogatott ipari beruházások nagyja az autóiparhoz kapcsolódott az utóbbi évtizedben. Ha megnézed, nem csak a világoskék egésze (kb 20%) az autóipar, de a többiben is nagy részt tesznek ki a hozzá kapcsolódó beszállítók, a nagy sötétkékben is csomó ilyen van, még 5-10%-ot kitehetnek belőle, a halvány-rózsaszín legnagyobbja is a gumiabroncsok, a szürkénél is az ülések a legnagyobb. 30-35% autóipar.
Most az autóipar szenved az alkatrészhiánytól, a félvezetőgyártásra viszont akkora igény van, hogy évekre előre sem tudják kielégíteni a keresletet. Ezt már évekkel korábban is látni lehetett, hogy a félvezetőgyártás jelentősége csak egyre tovább fog nőni. Okosabban kellett volna diverzifikálni.
Tasiadam: van vulkán -> ha kitör, lesz mire fogni az áremelést...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Aprósólyom
addikt
Időt kellene hagyni az információk értelmezéséhez, ahelyett, hogy az önérzetetek szempontjából közelítitek meg a kérdést.
Nem véletlen írtam oda a 14-ik helyezést az ECI listában. A 14-ik hely a komplexitási világranglistán kvra jó.
Viszont, hogy megértsétek, egy kis időt kellene szánnotok az értelmezésre, illetve más országokkal összevetve értékelni az információkat.
Nem mellékesen a legjobbakat is megnézve (pl. 4. Németország, 5. Dél-Korea), szintén hasonló részarányú az autóiparuk, úgyhogy semmi különleges nincs ebben. Minden országban vannak erősebb szektorok. De tovább böngészve pl. Japánban az autóipar 20% feletti.
Attól függetlenül, hogy erős az autóipar, attól még a gazdasági részaránya nem annyira egyoldalú, mint ahogy azt szeretik beállítani. Az amin viszont tényleg fejleszteni kell itthon az a KKV szektor, de ezzel pontosan tisztában vannak az érintettek, mind a gazdasági, mind a politikai szereplők.Jevons paradox
-
.mf
veterán
válasz Aprósólyom #8 üzenetére
Amit linkeltél, mint "gazdasági komplexitási index", azzal, hogy finoman fogalmazzak, eléggé nem értek egyet (mondhatni bullshit). Valami nagyon fura van a módszertanában, ha Csehországot sokkal előrébb sorolja, mint az USA-t, vagy Szlovéniát Angliánál.
De mindegy is, mert irreleváns. Attól, hogy egy komplex autóipari összecsavarozóüzem vagyunk, attól még továbbra is egy autóipari összecsavarozóüzem maradunk. Egyrészt a tervezés, fejlesztés nagy része nem itt valósul meg, hanem maradt Németországban és Japánban (persze, lehet mondani, hogy az Audi itt fejleszt - igen, az itt lévő 4-5-x nagyobb márka közül 1 fejleszt pár dolgot itt - méghozzá belsőégésű motorokat, amiket pár év múlva ki fognak vezetni). Másrészt hiányzik a diverzifikáció. Japánban az autóipar 20% feletti? Itt meg 30% feletti. Viszont ott organikusan alakult így, itt azonban felülről irányított iparpolitikával, hogy a német autóiparnak bedolgozzunk.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Aprósólyom #12 üzenetére
Nem mindenhez is értek, a Közgázon végeztem.
Látom az érvek helyett már a magas lóról szórt személyeskedésnél tartasz. Csak így tovább.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Új hozzászólás Aktív témák
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5