Új hozzászólás Aktív témák
-
#00137984
törölt tag
Kazetták mellé nagy érdeklődés maradt fent több kihúnyt adathordozóra. Zenehallgatásra vannak. DAT és Mini disc, az LP és a cd lemezek mind nagy rajongótábort hoztak létre. Walkman és kazettás deck nekem is volt, de a kazettákat már csak dekorációnak használom.
-
#00137984
törölt tag
válasz Predatorr #15 üzenetére
Ez csak a jobb kazettákra vonatkozott, mert a "vasoxidos" Type-I kazikra nehéz volt jó minőségben és alacsonynak mondható zajszintekkel rögziteni. Type-II CrO2 kazetták voltak a kedvenceim, mert igen jól szóltak és kevésbé koptatták a magnó fejeket és a görgőket. Type-IV Metal kazetták erőssen igénybevették a magnókat, viszont a legjobb hangminőséget tudták. Nagyon jó dupla kazettás magnó kellett vagy a Dolby funkciós Deck-re volt szükség a zenehallgatásra. Felvételre inkább a Deck-ek volt alkalmasak egy új kazettára. 60 perces kazikat a Walkman-ek kedvelték, de a jobb magnók és a Deck a 90 perceset is gond nélkül vitte.
Ha gyenge volt a mechanika, akkor gyürödtek a kazettaszallagok...
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz #16939776 #31 üzenetére
Mini Disc még mostanság is egészen hallgatható hangminőséget jelent, de az Atrac 3 hangtömörités miatt egyesek nem tartják elég jónak a Mini Disc lemezre archivált zenéket. DAT decknek és a DAT kazettáknak is van egy népes rajongótábora, de a PCM zene az archiválásra sem a legtökéletesebb magoldás. DAT kazetta elég tartós hangszallagot jelent, ami az adattárolásra szánt mágnes szallagok mini változatára hasonlit. DAT kazettás deck mechanikai része a gyenge pontja, mert a 60 perces DAT kazi már jó hosszúnak számit. A hosszabb idejű kazetták jobban amortizálják a DAT magnók mechanikai részeit. A zenei cd lemezek is jók, de azokat is előbb-utóbb archiválni kell a tartósabb tömörités nélküli formátumokra. A zene a lényeg, hogy a legkisebb minőségromlás mellett mentésre kerüljenek.
-
#00137984
törölt tag
Várj... Elképzelem a hanghatásokat. Dr. Alban és a C. C. Catch a két szélső szomszédból sztereóban, majd a Zámbó Jimmy (a király) valahonnan fentről... Valahol még a háttérben egy SOKOL rádióban éppen a déli harangszó szólal meg és készülődnek az ebédhez. Tiszta 90' évek, és ez olyan nosztalgikus emlék...
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Királyság volt a kazettás magnó a piros kocka LADA-ban, amig a kazettáról a Modern Talking zene szólt a box hangszórókon... Nekem a sétáló magnóban (walkman) a Fancy kazi pörgött és ez igy járta a megyében...
CD hanglemezek ezt sokak emlékezetéből elég lassan száműzték el...[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz Donki Hóte #44 üzenetére
Walkman lejátszó fej és görgőcsere akkoriban nekem 2000 forintomba volt.
AKAI magnófejet kértem, ami kopásálló bevonatos és iveltebb volt, mint az egyszerűbb hagyományos magnó fejek. Walkman-ek többségében az a kis görgő szokott lenni, de nekem a nagyobb volt beépitve gyárilag, ami a jobb deck mechanikákban szokott előfordulni. Még évekig lejátszotta a kazikat gond nélkül, de a Discman megszerzése után eladtam. CD-n a bulizenék mentek a 90' években és egyre kevesebben nyomták kazettákról.[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz 1shot1kill #52 üzenetére
Van egy kis hype a Guardians of the Galaxy film sikere után, mert a Star-Lord az első két részben kazettán nyomja a retró zenéket. Ezt az érdeklődést egyesek most pénzre váltják be...
-
#00137984
törölt tag
Készültek normál méretű maxi LP lemezek a 90' években, ahol a DJ-k még nem mp3-ról remixelték a bulizenéket. Ezek megemelt dinamikatartományt és frekvenciasávot tudtak a lemez teljes területén. Queen vagy rockzenekari albumok között is voltak kivételesen jó remasterelt kiadványok, ahol nem volt kihallható hangminőségromlás. Némelyik Magneoton hanglemez is kivételesen jól szólt, de lehet a lemezjátszó is közrejátszott ebben...
-
#00137984
törölt tag
Részben válaszoltak a kérdésre, ezért csak idevágó érdekességeket emlegetek fel... IEC-I / Type-I Normal vasoxid kazettáknak egy jó deck-re volt szükség, hogy jó minőségben tudjanak rögziteni rá. Dolby NR B vagy C zajcsőkkentés, és egy jó zajmentes törlőfej is a jó minőségű felvételek egyik fő feltétele volt.
Ezentúl a frekvenciaátvitele kissé sávhatárolt volt, mert a vasoxid réteg tényleg egy korlátozó tényező. Viszont a kazettás magnókban az olcsóbb magnó mechanika és magnó fejekre ez egy átlagos hangminőséget adott, miközben aránylag kiméletesen használta el a magnó élettartamát. Némelyik kazetta nyúlásra hajlamos volt (Maxwell és a BASF 90 min kazetták), ezért az elvékonyodó hangszallagot a sokat használt vagy koszos görgő meghullámozta majd idővel berághatta. Műsoros kazetták többsége is vasoxidos volt, hogy a legtöbb magnó készülékben lejátszható legyen.[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Type-II CrO2 alacsony zajszinten is magasabb frekvenciaátvitelt tudtak.
Valamivel jobban igénybevették a magnók mechanikáját, de inkább a magnó fejeknek és az elektronikának voltak valamivel magasabb követelményei.
Type-IV Metal kazetták erőssen koptatták a magnókat, de némelyik magnóban a Metal kazetták lejátszáshoz még egy üzemmód kapcsólóra is szükség volt.
AKAI és az AIWA fejeket már emlitettem, ezek már ajánlottak voltak a Type-II CrO2 kazettákra. Jobb hangminőséget tudtak átvinni és tartósabbak is voltak.[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz Trailblazer #79 üzenetére
Igaz, azért egy jobb deck már felismerte a kazetták tipusát, de később némelyik még a kivezérlési szintet (kezetta szallagot) is elemezte a felvétel előtt.
A zenekereső funkcióval index jelet is elhelyeztek a zeneszámok elején, ezért már egyszerűen oda lehetett tekerni a keresett zenére.Kazettákat is folyamatosan fejlesztették, mert a szallagot és a továbbitó mechanizmust sokat finomitották.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz ecaddsell #85 üzenetére
Mini Disc lejátszókban és a lemezeken mindig érezhető volt a minőségre törekvés, de egy hangminőségi és tecnológiai ugrás volt a kazettás deck és magnó korszak után. Discman készülékek nem fejlődtek ilyen elképesztő ütemben, mert a rázkodásvédett Discman lejátszókra is hosszú éveket kellett várni.
Addigra a hordozható mp3 lejátszók is megérkeztek, és a CD lemezek egyeduralmának vége lett. Többen még Mini Disc lemezeket is gyüjtőgettek, de nekem a CD lejátszó majd a Discman volt a kiválasztott a zenei CD lemezek miatt.
Mini Disc lemezekre szintén a CD lemezeket másolták fel többen, de ezért jó ideig fontolgattam egy SONY Mini Disc lejátszó/felvevő beszerzését.Nem ez történt, mert inkább az mp3 és a Hi-Res audió lejátszókat választottam.
CD lemezeket viszont a DVD lejátszóban is megtudom hallgatni, ezért azok legalább nem mentek veszendőbe.
Csak néhány kazettám maradt meg, azt viszont dekorációnak használom...[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz ecaddsell #86 üzenetére
Nice. Ezekenek a cuccoknak egyedi SONY hangzása volt, ami a Discman és a jobb Walkman lejátszókra volt jellemző. Sajnos ez a jóféle hangzás a Walkman mp3-as lejátszókban egy idő után nagyon megváltozott negativ írányban, vagy a legdrágább lejátszókban lehetett még nyomokban felfedezni...
Sokat romlott a SONY hangminőség a hordozható audióeszközök piacán.[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Azért a SONY hangzást jó kontektusban lehetett értelmezni régen, de mivel a semlegesebb száraz hangzásra változtak, ezért már tényleg nincs miről beszélni...
Angol audióeszközöknek szintén jól behatárolható hangzása van (ARCAM, B&W és a Tannoy), amit jól meg kell fizetni.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Mini Disc hangminősége egy jó Hi-Fi toronyban meghallgatva nem volt azért már ennyire rossz... Kazettás anyagokat meg tudta haladni, de most az mp3-ra szokták összevetni. Atrac3+ codec 64kbps olyan 128kbps mp3-nak felelt meg. [link] Atrac3+ rögzitésben akár 352kbps bitráta beállitható volt, de a tömörités nyilvánvalóan jelen van. Az mp3 320kbps zenék a nagytömegek részére tökéletesen megfelelnek, ezért nem tudom mi itt a gond...
-
#00137984
törölt tag
Mini Disc helyett a Discman lejátszóban hallgattam a CD lemezeket.
A kényelem miatt... Amiért most FiiO X1 DAP lejátszóval hallgatom a zenéket.
Flac és mp3 vegyesen. Kazettákat is a kényelem miatt hagytuk ott, mert a CD lemezen a track váltás és a gyors előre-hátra tekerés sokunknak új volt, de az újdonság varázsa eltünik és igazán csak a legkedveltebb zenék számitanak.
Mikor melyik formátumon van meg, mert egy LP vagy CD lemezen szintén jóleső lehet egy zenét meghallgatni. Az új zenei formátumok csak segitenek a zenéinket tovább menteni, mert a kazetták és a lemezek egy idő után elhasználódnak, ezért kimélni kell amennyire csak lehet. Viszont néha előszedni egy régi Mini Disc-et, CD vagy LP lemezt, az kivételesen jó érzés. Most nem mindegy melyiknek milyen előnye-hátránya van, amikor megszólal a zene... Szerintem.[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Nekem a CD lejátszó és az első Disman között volt olyan 4-5 év, és a rázkodásvédelem a Disman lejátszókban csak akkor kezdett terjedni, de itthon akkor még nem volt kapható a Media Markt és a Murányi üzletekben.
Amikor széles körben terjedni kezdett, már a hordozható mp3 lejátszók is megérkeztek.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz Depression #101 üzenetére
Végighallgattunk egy érzelmesebb analóg zenei korszakot, és a digitális világban is megtaláltuk a nekünk alkalmas lejátszókat és zenei formátumokat.
Pont mint a VGA hőskorában, ahol a 3DFX Voodoo II 3D gyorsitóval kezdett valaki játszani a PC-n... vagy még javában Nintendo konzol játékokat nyomott.
Szerintem mindegyiket átélni, azt igy átgondolva irigylésre méltó.[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Megértem, ha egy alacsony bitrátás tömöritett felvételt rossznak itélsz meg... Atrac vagy mp3 az most nem számit, mert az nem jó zenehallgatásra. Viszont találkoztam igényes Mini Disc felvételekkel, amit az eredeti CD lemezt összehallgatva nem találtam semmi kifogásolni valót. Hogy mégis a CD lemezekre álltam át, ez egy AKAI CD lejátszónak volt köszönhető. Amit a Discman követett...
-
#00137984
törölt tag
válasz Lalikiraly #106 üzenetére
Egyetértek, mert a zenei felbontóképesség szintén nagyon fontos.
Viszont megfelelő audiólánc és jó müsoranyag is kell, és valamennyi zenei hallás. Minden feltétel nem mindenkinek van meg. Szerintem a zenei sokszinűség valamikor jó, de zenehallgatás közben a pontos reprodukció is fontos.Ez viszont ritkán van meg... A hangmérnők és a hangstúdió, de akár a zenészek is képesek a hallásunkat próbára tenni, és nem mindenki szereti ha az érdemeit kifogásolják.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Szerintem sok részigazságot olvastam, ezért átgondolom ami eddig a topikban elhangzott...
-
#00137984
törölt tag
Azokban az időkben még nagyon fontolgattam a Mini Disc lejátszó/felvevő beszerzését a Discman mellé, hogy egyedi saját zenéket tudjak hallgatni útközben. Discman váltásra szintén gondoltam, de nekem az mp3 lejátszókra esett a választásom FM rádióval. A 2GB tárhely elég jónak számitott még 2003-ban, de most a FiiO X1 lejátszóban 8GB/16GB tárhelyem van. Temérdek zene és ilyen jó dolgom még sose volt...
-
#00137984
törölt tag
Retró konzolokat gyüjtőgetek, és a retró zenehallgatás nevében néha felmerűl egy ilyen régi lejátszó beszerzése. Mini Disc lejátszó/felvevő vagy egy DAT magnó, de egy jó SONY Discman lejátszónak a lehetősége is felmerült. Kazettás magnó egyszerűen adná magát, de olyan retró szintre már nem térnék vissza...
-
#00137984
törölt tag
HDCD 20bit Telarc lemezek elég elterjedtek a zenekedvelők körében, ahogyan az SACD lejátszásra a jóféle DVD lejátszók is képesek voltak, de az ilyen lemezekért sem kell az Amazon oldalon tolongani. Nyugati PU-tól alig néhány percre egész jó hanglemez üzlet van, ahol mindenféle zene kapható. Remélem megvan még az üzlet, és nem feleslegesen ajánlom itt... Van több hanglemez bolt a fővárosban, ahol érdemes még körbenézni. Már nem olyan elérhetetlenül drága, mint a megjelenésük idejében...
-
#00137984
törölt tag
válasz #56474624 #165 üzenetére
Én ezeket kihallom vagy akár te és még sokan, de nem mindenkinek van ehez hallása és egy olyan hangrendszer vagy fejhallgató a birtokában. Hangkártya... Valakinek az alaplapi integrált teljesen megfelel, amig mások Asus Xonar vagy Creative hangkártyákat hallgatnak (ASIO-n még jobb)...
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Technics SU-V Class AA széria... Alaposan beleszaladtam, amikor azt ajánlották. Minden paraméterében jobb sztereó erősitő volt mint a SONY TA-FE 370.
Sztereó térben, az énekhangok és hangszerek megszólaltatásában, a magas és mélyhangok leadásában a SONY minőségibb hangzásra volt képes.
Viszont teljesitményben alulmaradt, ezért halkabb volt. Technics ezt csak a rockzenében tudta időnként megmutatni, de komolyzenében és énekhangokban alaposan alulteljesitett. Nem lehetett huzamosabb ideig hallgatni a Technics erősitőmet, mert fárasztott az a zenei előadásmód.Szerencsére a Yamaha mindent helyreállitott...
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
"A" szériás erősitőfokozat az nem marketing, ha megfelelő szinten van megtervezve és kivitelezve. Extreme alacsony torzitási értékkel nagyon részletes zenei felbontóképessége van egy A osztályú erősitőnek. [link]
SONY erősitőben egy "AB" osztályú sztereó IC végfok volt, ami nem egy olyan High-End cucc, de mégis zeneileg többet nyújtott a technikai hangzásnál.[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz #56474624 #184 üzenetére
Egy erősitőépitéssel foglakozó japán úr nyilatkozta, hogy az erősitőiket a zongorához hasonlóan hangolni kell, hogy a megfelelő hangminőségi szintet el tudják érni. A tervezési fázisban az előlap és a készülékház, a lábak kialakitása hozzáadhat az erősitő hangminőségéhez, amit a tápegység és az alkatrészek megválasztása tovább javithat. Egy Forma 1 versenyautó szintén ezen elv alapján épül fel, szinte rétegenként... Majd az egész megépitési folyamat után az idényben kiderül mennyit értek ezek a drága fejlesztések.
Ott aztán mindent komolyan ezredmásodpercekben mérnek.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Azért a nem kivánt torzitások és rezgések csökkentésére a nagyobb márkák mindig sokat adtak, és figyeltek a felépités minőségére. Elkülönitett áramköri lapok és tápáramkör megépitése egy korszerű készülékben szerintem már alapértelmezetten jelen van. Régebben még a SONY ES és a QS széria, de most a Marantz készülékeit érdemes kiemelni.
Nem a markating miatt választunk házimozierősitőket, mert akkor valami drágasságot választana mindenki. Vannak tesztek, de még jobb a két fülünkre hallgatni. Nekem a Yamaha megfelelt, de azért a Marantz házimozierősitőket is elfogadtam volna...
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Müsoranyag + audiólánc + zenehallgató = Zenehallgatás.
Ha a képlet valamelyik ősszetevője kevesebb mint az igények vagy a zenei hallás, akkor a zene kevésbé nyújt nagyobb élményt. Ha fáradtabbak vagyunk vagy nincs jó zenei hallása valakinek, akkor a beszükült sztereó tér vagy az alacsonyabb mp3 bitráta is megteszi. Igy a jobb minőségű müsoranyagokra, a tömörités nélküli formátumokra sincs akkora igény... Igy a drága Hi-Fi és High-End készülékek és kábelek is feleslegessé vállnak számára. Nem változik semmi, mert akinek az igénye alapján az mp3 és a kompakt hangrendszerek megfelelő zenehallgatási élményt jelentenek, azoknak ezek a drága dolgok feleslegesek. Másnak fontos.
Akkor is élménynek éli meg a zenehallgatást... Némelyek a mélytartomány hiányára panaszkodnak, ezért a 2.1 hangszórókészlet fontosabb mint a Flac és a CD.[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
"A 20 kHz feletti hangokat nem halljuk ha ott vannak, de ha nincsenek ott, akkor a hiányukat megérezzük."
A hybrid SACD birtokában ez a kérdés könnyedén megválaszolható lenne... Helyeselnétek. A kétrétegű SACD lemezen a hagyományos CD, az SACD sztereó és az SACD Surround Sound (5.1 csatornás) változat egyaránt megtalálható.
Igy összehasonlitva az eredeti kétcsatornás SACD változatban több zenei információt lehet kihallani, ami a CD változatban nem hallatszik vagy csak egy halk neszezésnek tünik. Hangszereknél lehet kihallani néha a jellegzetes neszeket, ahogy egy hegedű vagy nagybőgő fa teste finoman megreccsen...
Gitárhúrok pengetése közben a finom mozdulatok jellegzetes zajokat okoznak ahogyan a zenész keze a hangszerhez ér. Na ilyeneket én a CD változatban pont csak jelzésértéken vagy sehogy sem hallottam ki...
A közelmikrofonozott felvételeket valaki szereti az apró részletek miatt, amig a többség a kétmikrofonos felvételeknek a rabja, ahol a zenehallgató szinte látni véli a zenészek pozicióját a szinpadon. Ja és tényleg...[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz #56474624 #285 üzenetére
Pioneer DVD lejátszómnak az SACD hangzása egészen jó a Sony QS szériához viszonyitva. Jobb összehasonlitási alapom akkor nem volt... ERA - THE MASS hybrid SACD albumot és a MJ - Thriller SACD lemezét is sokat hallgattam, de amikor a Sony QS szériás DVD lejátszómat eladtam, akkor ezt az SACD lemezt gratis oda adtam. Thriller album azóta megvan Flac változatban, de szerencsére az SACD változatból származik. Megnéztem a PC-n, és a DVD-re kiírva a Pioneer lejátszóban, de természetesen az utóbbival volt jobb hangminősége.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
-
#00137984
törölt tag
EDDA Művek 2. LP albumot adtak ki Quadrofon hangzással. Gong/Hungaroton/ Pepita lemezkiadó céget és utángyártást is megélt ez a kiadvány, és nem tudom már pontosan... Magyar rádióban is volt Quadrofon komolyzene és Rádiójáték müsor. Magyar rádiózás technikai szinvonala akkor még nem volt lemaradásban. DAB rádióadás már egy ideje itt is van...
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
LP lemezek gyártásában is több fontos változtatás történt, ahogyan a magnó kazettákat szintén folyamatosan fejlesztették a tökéletesebb felvételek és hosszabb lejátszási idő miatt. LP lemezek a mikróbarázdák sűrűségében, a lemezlejátszási sebességben és a lemezátmérő viszonyában változtak.
Igy már könnyedén elképzelhető, hogy készültek megfelelő Master esetében akár a 40 KHz-et is elérő hanglemezek. Nekem a "Lemezlovas" Maxi LP lemezekre van elég rálátásom, amihez egy AKAI AP Q310 szakember keze álltal átépitett lemezjátszó és valami jóféle gyémánt hangszedű tűket használtam.
A lemezek súlyozására nem volt annyira kényes, ezért a kopás miatt kialakult hangminőségcsőkkenés nálam nem lépett fel. A deck-en a CD lemezekről másolt METAL kazetták tudtak hasonlóan szépen szólni, de az első AKAI CD 29 lejátszóval csak 1-2 CD lemezre mondtam azt, hogy ez most eddig a legjobb...[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Többen még mindig ragaszkodnak a fizikai adathordozókhoz. Másoknak ez a kötödés nem alakult ki, mert csak a technikai hátteret tartják fontosnak és a könnyedén elérhető tartalmakat. Mindenki igényeit elfogadom és az érveit megértem, viszont nekem bizonyos esetekben egy plusz élményt jelent a kézzel foghatóság. Retró konzol játékot is lehet nyomni emulátoron és az eredeti konzolon. Zenehallgatás közben bármelyik esetben lehet kivételesen jó zenehallgatási élményt elérni, ha jó hangrendszer és jó minőségi zenei forrás van. Nem szép dolog igy itélkezni, mert amig valakinek az okostelefon mindenre megoldás és az igényeinek megfelel a zenelejátszás és a kamera képessége, addig másnak szüksége van rendes fényképezőgépekre és DAP zenelejátszókra.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz Donki Hóte #333 üzenetére
NAS-t nyugodtan kidobhatják, ha van már egy modernebb helyette és a most hallgatott zenékre sem lesznek nyitottak.
Viszont a retró cuccokra a gyűjtők igényt tarthatnak és jó árat elkérhetnek érte.
Igy nem a szemétdombra, hanem egy gyüjteménybe kerülnek...
Retró konzol gyüjtemények, a ritka zenei kiadványokra és a megkimélt audió készülékekre mindig lesz elég kereslet. Ha nem tartják meg a családban, akkor az árából elmehetnek nyaralni egy szép helyre vagy hozzáteszik az elektromos autó vagy egy lakás vételárához. Eredeti csomagolásban meghirdetett lemezekért és kazettákért most is nagy pénzeket kérnek, hát jóval később milyen ára lesz akkor, amikor ritka régiségnek számit majd...[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz Hieronymus #335 üzenetére
Szerinted... Retró konzol utáni magas érdeklődés sem ezt bizonyítja, de láthatóan a hagyományos kazetta még most sem tünt el a semmibe. A világ jelentős részén a retró régiségekért nagy ősszegeket adnak, de ha ez itthon a szemétbe kerül az legyen a tudatlanságunk bizonyitványa. Régi bútorokat vagy lámpákat kissé felújitanak, majd a patinás régiségeket a saját értéke adja el. Amig a zenehallgatásra van igény, és amig kalapács alá kerülnek a zenei gyüjtemények, addig az értéket a kereslet adja. Ha felszívodnak a hanghordozók és a lejátszó eszközök, akkor van vége a dalnak... Fonográf és a Gramofon szintén létező dolog, de ha itthon nem jutok hozzá vagy nem találok az nem azt jelenti, hogy eltüntek a föld színéről... Magángyüjteményekbe és múzeumokba kerültek és fizetni kell érte, ha élőben látni szeretnéd a zenetörténelem egy kis darabját.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz #56474624 #337 üzenetére
Garázsvásárokban a könnyű pénzért felvásárolt lemezek és egyéb retró holmik azért jóval drágábban találnak új gazdára... Tapasztalom a bolhapiacon vagy a jófogás hirdetésekben. Szerintem az audió hanghordozókra és a lejátszókra még mindig nagyobb igény van mint a VHS videómagnókra, a belépőszintű DVD lejátszókra és a VHS/DVD filmekre. A videós és digitális fényképezőgépes dolgok gyorsan kifútnak, és alig őrzik meg az értékük töredékét. Audió készülékeket és hozzá a zenéket egyelőre többen keresnek használtan, mint a régi kiadású filmeket, ami még akár Blu-Ray lemezen vagy a NET-en is elérhető.
-
#00137984
törölt tag
Szerintem a retró konzolok a fiatalabb korosztályoknak is bejőttek, de még az Atari és a SEGA retró konzolok is sokadik újravirágzásukat élik meg.
Egy hiányos Fonográf lehet akár 90-200ezer forint... Hát ha még müködik is.
Jó állapotú Gramofon 45-100ezer forintért szerezhető be.[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
Nyilván a 350 hozzászólás nem a kazetta értékesitések okát kereste, henem zenehallgatási szokásokat és a retró hanghordozók kibeszélését foglalta össze. Szerintem érdekes vélemények hangoztak el, némi túlzásokba mindenki belement, de hát ez adta meg a sava-borsát...
[ Szerkesztve ]