Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cathulhu

    addikt

    válasz R3wind #6 üzenetére

    pl a sandbox vilagban is megvolt oldva linearis tortenetvezetes elvezetesen es nem fejlodtek veled az ellensegek, (ami kb az egesz fejlodesrendszert ertelmetlenne teszi, mint az agyon ajnarozott bethesda jatekoknal vagy pl a ME:A-nal), sose felejtem el azt az elmenyt, amit az okozott, mikor alacsony szinten bekoboroltam az eszaki erdobe Gothic 2-ben. Nappal meg csak csak elosontam az ellensegek elol, de mikor beesteledett, es elojottek az erdo igazan remiszto lakoi akkor kb tele lett a gatya :D) Masreszt meg volt oldva a karakterek es a tortenesek kozotti interakcio. Egy-egy feladatot sokfelekeppen is meg lehetett oldani, es a karakterek ehhez kepest reagaltak. egyik legnagyobb csalodasom volt, mikor Gothic 2 utan az oblivionban is megprobaltam sajat fejem utan menve megoldani egy kuldetest: grey fox, mondjuk ugy, hogy beepulok az alvilagba, kinyirom a fonokot stb. Ez mukodott a Gothic 2-ben, az oblivionban meg az se erdekelte a grey fox osi ellenseget, hogy en magam viritottam mar a vegen vele szemben grey fox maszkban. Jo parbeszedek voltak, es nagyon sok apro es nagyobb dolog fuggott attol, hogy pl milyen oldalt valasztottal, az egesz vilag ugy allt hozzad. Gothic 3 meg a senki sem erinthetetlen rendszerevel, ahol meg a kuldeteskritikus NPCk is meghalhattak (az is jo volt, mikor nem idoben ertem egy kuldetes adohoz, es mire odaertem az odujahoz, amr reg megoltek a frakasok, akiket o kert volna meg hogy intezzek el). A harcrendszer pl szerintem nagyon jo volt, sokan utaltak, de nem egy egyszeru clickfest volt, hanem tobb fele kardmozdulat kozott kellett varialni. Alacsonyabb szinten is, ha ugyesen bantal a karddal es jo volt a ritmuserzeked, igen izgalmas parbajokat lehetett vivni. Szoval sok-sok ilyen aprosag, amit semmilyen mai RPG-nel nem erzek. Aprolekosan kidolgozott, elo, reagalo vilag, inkabb minoseg mintsem mennyiseg alapon.
    Talan a Risen 1 volt az utolso, ami kicsit meg emlekeztetett az elodokre, de azota nincs kb semmi a piacon, ami azt hozni tudna, felek ez sem lesz az.

    [ Szerkesztve ]

    Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell

  • GypsFulvus2

    őstag

    válasz R3wind #6 üzenetére

    andrew összefoglalójához nem sokat lehet hozzátenni. Legfeljebb annyit, hogy egyrészt a Gothic1-2 sokkal nehezebb játék volt, mint mondjuk a TES sorozat, vagy a Mass Effect, hogy a két manapság legnépszerűbb szériát említsem, amelyeket erősen casual gamer irányba toltak el. A Gothic játékokban nem volt kompromisszum, ezeket keményvonalas RPG fanoknak készítették. Itt, ha rossz helyre tévedtél, fél másodperc alatt kinyírtak, és hiába volt sandbox, meg kellett gondolnod, hová, mikor és hogyan látogatsz el. Ahogy andrew is írta, ha betévedtél kemény helyekre, nagyon félelmetes tudott lenni: "csak innen keveredjek ki valahogy" hangulat :) . A karakterfejlesztés sem tűrt meg sok hibázási lehetőséget, pl. a Gothic 2 Night of the Raven kiegészítőjének telepítése után ha félrefejlesztetted a karaktered, akkor a játék egy idő után lehetetlenül nehézzé vált. Ha ma adnának ki ilyen játékot, pár nap múlva a fél internet viszhangozna a casualok rinyálásától.
    Ezen felül volt valami megfoghatatlan hangulata ennek a szériának, amit sajnos nem tudok jól szavakba önteni; valami utánozhatalanul egyedi. Erre valaki vagy ráérez, vagy nem; utóbbi esetben nyilván nem lesznek soha a te játékaid - ezzel nincs semmi gond. Ennél az ELEX-nél is érzem ezt a sajátos hangulatot a két videó alapján, és a mai mércével gyenge grafika ellenére is tetszik; szinte biztos, hogy megveszem majd.

    [ Szerkesztve ]

    "Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)

Új hozzászólás Aktív témák