Új hozzászólás Aktív témák

  • S1M0N

    senior tag

    Tegnap végre megjött a demo, úgyhogy az este végig is vertem mindenkit a Juventusszal (még ők a legszimpatikusabbak az elérhető csapatok közül).

    Előtte való napokban a FIFA16 demóját nyúztam, utána kissé furcsa is volt visszaszokni a PES-hez, mert hiába focis játék mind a kettő, azért játékmenetben érezhetően van különbség.

    Na, de haladjunk sorjában.

    Én PC-n játszok, szóval az összehasonlításom is ez alapján készült.

    Grafika

    A FIFA16 jobban néz ki, ezen kár vitatkozni. A 15-ös kiadásoknál még más volt a helyzet, PC-n egyik sem volt szebb a másiknál, esetleg 1-1 részletben.

    Játékmenet

    A FIFA16-ét nekem szoknom kellett, mivel eléggé régóta PES-párti vagyok. De ha belejön az ember, akkor jó meccseket lehet játszani ott is. A kapusok nagyon jók, ami furcsa nekem, az a szerelés, de ha belejövök, akkor gondolom nagy gond nem lehet vele. De a védekezés jól megvan oldva, szépen lehet becsúszva is szerelni, a bíró pedig jól ítél.

    A PES2016-ban a megszokott játékmenet van, viszont a 2015-höz képest sokkal folyamatosabb, életszerűbb, élvezetesebb. A tavalyi kiadásban voltak furcsa passzolási mozdulatok, amik kb. a lehetetlen kategóriába tartoztak (ember úgy kifordulva nem passzol, mint a játékban), a 2016-ban ilyen nincs. A passzok, a labda járatása, a játékosok mozgása, a védekezés mind-mind jobbak lettek. És egyelőre a bírók sem fújnak be mindent, lapot meg még ritkábban adnak, bátrabban lehet becsúszni. A 2015-ben (is) nagyon sok lapot lehetett gyűjteni az apró szabálytalanságokért is, ami roppant idegesítő volt. A kapura lövés az tényleg furcsa, távolról szinte minden beakad (Regular szinten játszok, nem vagyok azért olyan profi, bár a legtöbb meccset simán nyerem), vagy a kapufán/felső lécen csattan. De mutattak be pár bravúrt is, ettől függetlenül tényleg egyszerűbbnek tűnik távolról gólt rúgni, mint a tavalyi játékban. A FIFÁ-ban azért ez jobban meg van csinálva. Ja, hozzáteszem, az én kapum előtt 99%-ban kihagytak az ellenfelek mindent, az egyik mérkőzésen kaptam két gólt (1-0-ról fordítottak, de a végén 5-2-re nyertem), de a többin simán mellé/fölé lőtték azt, amiből én már gólt láttam. Lehet, hogy a nehézségi szint miatt volt, de védekezésben nem volt ennyire gyenge az MI.

    Körítés

    A FIFA16 szerintem ebben köröket ver a PES2016-ra. Tényleg olyan, mintha TV-s közvetítést néznénk, bár ez szerintem lehet az előnye és a hátránya is. Játék közben marhára nem érdekelnek 1-1 játékos statisztikái, főleg nem azoké, akik kb. semmit nem csináltak a mérkőzésen. De a hangulatból nem vesz el, ahogy az olykor-olykor megjelenő bejátszások sem pl. szöglet előtt. De egy idő után én már elnyomogattam őket...

    A közönség viszont mind a kettőben nagyon jó, életszerűen reagálják le a gólokat, szereléseket.

    Aztán a FIFÁ-ban ott vannak még az olyan apróságok, mint a "borotvahab", mondjuk úgy ötödik alakalommal megnézni a bíró hajszálegyenes vonalhúzását már unalmas volt, de a játékélményhez csak hozzáad ez is, el nem vesz.

    Aztán a kommentátorok: a FIFA16 demójában van, nem volt rossz, bár az elmúlt pár év PES kommentátorpárosa után bárki jobbat produkált volna. Idén a PES is lépett végre, talán változatosabb is lett, bár ugye a demóban nincsenek jelen, de jó pár gameplay-t néztem, bár szerintem kissé túlságosan is sokat kiabál, de ettől függetlenül jobb, mint az eddigiek.

    Összegzés

    Ez az az év, amikor azt mondom, hogy nehéz a döntés, legalábbis számomra. A FIFA látványban és hangulatban jóval a PES előtt jár PC-n, ezen kár lenne vitatkozni.

    A Konami szépen bemutatott a PC-seknek az újabb hibrid verzióval, pedig a sorozat 20. évfordulójára igazán megadhatták volna látványban is a "next-gen" élményt. Engem személy szerint nagyon megbántott a Konami ezen hozzáállása, főleg, hogy előtte meg a FIFA csinálta ugyan ezt, de idén mi is azt kapjuk, mint a konzolosok.

    Viszont számomra a PES játékmenete valahogy életszerűbb, a passzok, ívelések, lövések nekem jobban kézre állnak (persze az évek alatt ezt szoktam meg), a FIFÁ-ban nekem ezek furcsák voltak. Például kapura lövésnél valahogy nem láttam, hogy eltalálom-e a kaput, hogy merre is lövök, hiába irányítom a lövés tervezett irányát. Plusz a földön passzolt/vezetett labda számomra olyan, mintha pár centivel a fű fölött menne, ami eléggé furcsa, mert a PES-ben viszont tényleg érzem/látom, hogy a labda a talajon van. Lehet, hogy ez hülyeség, de az én szememet valami nagyon zavarja a FIFÁ-ban.

    Ami még szemet szúr nekem, az a játékosok felismerhetősége játék közben. Nem a közeli bejátszásokra gondolok, hanem a mérkőzések alatt. FIFÁ-ban nekem valahogy olyan sablonosak a játékosok, nem látni, hogy ki a magasabb (Kagawa és Yaya Touré azért a valóságban igencsak eltérő magasságúak, de mondhatnám Messit is, de nem látni/érezni ezt a különbséget), PES-ben ez sokkal jobban látszódik. De a mozgás alapján is sokkal jobban fel tudok ismerni egy játékost a PES-ben, míg a FIFÁ-ban valahogy én nem tudom észrevenni ezt.

    Nos, nagyjából ennyi lenne a tapasztalatom. Lehetne még beszélni a licencekről, de mivel ez évek (évtizedek) óta megoldatlan a Konami esetében, így erről már szinte felesleges beszélni. Vannak kiváló modderek, "sajnos" nekik kell ezt a hiányosságot orvosolniuk.

    A PES demója előtt már szinte eldöntöttem, hogy idén a FIFÁ-t választom, de a PES jó irányba fejlődött játékmenete megingatott ebben.

    Összességében mind a két játék remek lett a demók alapján, számomra idén nehéz a döntés.

Új hozzászólás Aktív témák