Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Crytek #31 üzenetére

    Ez a profilozótól függ. A legtöbb GPU-s profilozó szimpla performance counteröket használ. A konzolra vannak olyan profilozók, amelyek a hardver integrált nyomkövetését használják erre. Ez tulajdonképpen annyi, hogy lefut egy szál a GPU-n belül és a hardver visszajelzi, hogy mit csinált. Viszont ezt bele kell építeni a hardverbe, és ezért is támogatja az AMD saját profilozója csak a GCN3/4/5-öt. A konkurens hardverekben ilyen nincs, ahogy a GCN1/2-ben sem volt. Ezt a funkciót eredetileg a konzolba fejlesztették, de mivel a hardver oldalán nem igényel sok tranzisztort, így a GCN3-tól kezdve a PC is megkapta. Most csak annyi történt, hogy a PC is kapott egy olyan profilozót, ami ezt a nyomkövető funkciót kihasználja. Így a PC-s fejlesztők is látják igen alacsony szinten, hogy egy program konkrétan hogyan fut a hardveren. Eddig ez nagyrészt rejtve volt számukra. Ezért sem mindig a fejlesztők voltak a hibásak, mert hiába tudják, hogy valami lassú, nem látták a profilozóban, hogy miért.
    Ez az irány mindenkinek jó lesz, mert az így észrevett bugok nem csak Radeonon, hanem például GeForce-on is léteznek, csak ezeken a hardvereken nem láthatók megfelelő profilozó hiányában. Nyilván egy fejlesztő számára az az ideális, ha ezeket észreveszi. Mondhatná az Epic, hogy szarik rá, ő nem profilozza le, fusson továbbra is lassabban. De nem teszik ezt, rendelnek egy rakás Vegát, és nekiállnak kigyomlálni a bugokat, illetve optimalizálni a problémás részeket.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák