Új hozzászólás Aktív témák
-
aujjobba
addikt
válasz Plazmacucci #1 üzenetére
Miert kell ennek ennyire gyengenek lenni, annyival megdragitana egy kicsivel erosebb motor?
Oke persze ertem, erosebb motorhoz tobb akku is kellene, az tenyleg draga.
Mert lassuk be, 44 loero a varoson kivul nagyjabol hasznalhatatlanna teszi a kocsit.
Megint ott tartunk, hogy kell melle egy masodik hagyomanyos kocsi is, az meg kvazi luxus.[ Szerkesztve ]
-
aujjobba
addikt
Szerintem nem.
Ez az elsodleges, amit napi rohangalasra, munkabajarasra hasznalsz, tehat gyakran.
A masodik az utazoauto, amivel kimehetsz varoson kivulre, neadjisten autopalyara is, de ezt ritkabban teszed (legalabbis en ritkabban teszem).Egyebkent ha ket auto kell a fentiek miatt, egy mezitlabas alap Octavia 8 millional kezdodik, plusz tamogatassal ezt a Dacia-t elhozhatod 4 millioert, az mar 12 millio also hangon.
A Tesla model3 alap felszereltseg 15.5 millio forint itthon, nem sokkal tobb, megy is, eleg neki egy garazs.[ Szerkesztve ]
-
aujjobba
addikt
válasz Plazmacucci #12 üzenetére
'44 lóerővel, 125 Nm-es nyomatékkal, 15 másodperces 0-100-as gyorsulással és 125 km/h-s végsebességgel'
En egyebkent nem vagyok ellene a villanyautozasnak, magam is szivesen valtanek, csak sok a DE.
Tiz ev koruli autokat veszek, amit rendesen karbantartok, kenyelmes, befer az egesz csalad cuccostul. Igen, elfogyaszt 8-9 liter benzint szazon.
De nem kell ket autot tartanom, 5-6 evet siman elmegy, az 'idosebb autot allandoan szervizelni kell meregdragan' mitosz sem igazolodott be valahogy sosem nalam, es 2.5 misinel eddig nem volt magasabb egyiknek se a bekerulesi koltsege.
Szerintem kevesbe artok a kornyezetnek, ha ezt hasznalom amig lehet, mintha vennek melle egy teljesen ujat.
Masik dolog az a hozzaallas szerintem hibas, hogy a varosba mindenaron autoval kell menni, legyen az villany vagy barmi.[ Szerkesztve ]
-
aujjobba
addikt
válasz forumpista #17 üzenetére
Ez.
Budapesten nyug volt autoba ulni amig ott eltem, most is az ha be kell oda mennem valamiert. Az autom 90%-ban a parkoloban dekkolt.
Viszont nem csak Budapest letezik, van ahol vacak/nincs tomegkozlekedes, es ra vagy kenyszeritve valamilyen egyeni jarmure. -
aujjobba
addikt
Honnan jott az evente 300-500 ezres rakoltes a 8-10 eves autora?
A mostani kocsim 13 eves, az elozot 18 eves koraban adtam el, de ennyit nem kellett rakolteni egyikre se.
Nem azert, mert igenytelen vagyok es nem szervizelek, hanem azert mert nem igenyelte a szervizt, nem volt draga problemaja. Olaj, szurok, stb aztan kesz.
A Toyota-t 18 eves koraban a vevo szereloje a szemem elott oltotta az embert, hogy ne legyen hulye vegye meg azonnal, 3 nap alatt ment el a kocsi.#25: Pontosan igy.
A tengeri szallitmanyozas globalisan, az etelpazarlas, a huseves, az energetikailag elavult epuletek futese/hutese sokkal nagyobb kornyezetterhelest jelentenek, mint amit nyerhetunk a villanyautora valtassal.[ Szerkesztve ]
-
aujjobba
addikt
válasz #16820480 #27 üzenetére
Nem vitatja ezt senki, csupan szerintem sincs aranyban azzal, hogy az oceanokon a felvilagon keresztul pofogtetjuk a kontenerhajokon a kinai cuccot, vagy amikor tonnaszamra egetik el a ruhakat amit feleslegesen vettel meg/nem lehet mar eladni mert nem divatos, persze azt is vegigutaztattak Bangladestol idaig.
Ha jartal videken telen es realizalod azt a kvazi mergezo fustot, ami a vegyestuzelesu kazanra dobott flakonok, vizes fa, olaj, maradek festek, stb okoz, amivel a szigeteletlen Kadar-kockakat futik ki. Hozzaadva az avaregetest, ami szinten tilos es mergezo anyagokat juttat a levegobe, de beszuntetni lehetetlen. -
aujjobba
addikt
válasz Pro Koryak #31 üzenetére
A leginkabb kornyezetkimelo auto az, amit nem kellett legyartani.
-
aujjobba
addikt
válasz #16820480 #34 üzenetére
Ez a baj az avaregetessel: [link]
Amit ott egetsz az tobbnyire zold, nedves is, nehezen alacsony homersekleten eg, oxigenellatasa rossz.Persze abban igazad van, hogy nem csak egyfajta szennyezesre kellene koncentralni, hanem a tobbire is.
#33: b0bcat
Egyebkent kiszamoltad, megeri?
Marmint ha a villany bekerulesi koltsege 4millio, gondolom olyan 10 evig tudod is hasznalni, es talan 1.5 l/100km koruli benzinfogyasztassal szoktak osszevetni a villanyt, de ebben nem vagyok biztos.
Tehat ha ezt hasznalod a nemtudom milyen fogyasztasu jelenlegi szaladgalos helyett, megterul a befektetes? -
aujjobba
addikt
Uzemanyagkoltseggel egyutt megvan annyi, persze.
Szerviz alatt olyanokat is sorolsz, ami elektromosnal is ervenyes, peldaul a fek, futomu.
Kuplung, gyertya nem merul fel evente, valtoolaj sem.
A vezerles nalam specialis mert utobbi ket auto lancos vezerlesu, azt akkor kell cserelni ha elkezd csorogni, a Toyota-ban 285ezer km utan nem csorgott.
Olaj kell persze, raadasul a Honda-ba 0w20-at ajanl a gyar ami meregdraga, de en szeretem betartani ezeket.Alairom, lehet en vagyok a kiveteles szerencses, akinek sikerult jo autokat vennem.
Abban igazad van, hogy az elektromosban kevesebb dolog tud elromlani, szivesen kiprobalnam en is majd valamikor, egyelore a jol hasznalhatok magas ara tantorit el, es az ilyen olcsobbaknak a limitalt hasznalhatosaga, ami miatt nekem ket autot kellene fenntartanom.
#57: [link]
[ Szerkesztve ]
-
aujjobba
addikt
-
aujjobba
addikt
Ha a megfelelo korulmenyek fennallnanak, en is ezt valasztanam.
Bar a belter gyenge minosegere, zajossagra, rosszul hangolt futomure, muanyagtengerre kis mertekben allergias vagyok.[ Szerkesztve ]
-
aujjobba
addikt
38 eves vagyok, de emlekszem kozepiskolas koromban nem volt ennyi auto, szuleim biciklivel jartak munkaba, en gyalog a suliba.
Amikor a rokonsag korbelatogatta egymast, ket rokon akinek volt autoja osszeszedte az embereket es egyutt mentek, teleautoval.
Valahogy megis mostanra letszukseglette valt, hogy mindenkinek legyen autoja es azzal jarjon. De kerdem en, mi valtozott, ami ezt indukalta?
En is kicsit azt latom, hogy van egy mestersegesen gerjesztett problema, amire mindenaron megoldast akarunk, de veletlenul se a gyokerenel kezeljuk ezt. -
aujjobba
addikt
A nagyvarosokbol kitiltanam az autot, mikozben a tomegkozlekedest jelentosen fejlesztenem, emellett a varoshatarba toltokkel felszerelt gigaparkolokat epitenek, amit minimalis dijert cserebe vagy ingyen lehetne hasznalni. Kozvetlen busz/villamos/metrojaratok indulnanak onnan otpercenkent a varos minden reszebe.
Az agglomeracio telepuleseibol a gigaparkoloig megintcsak lehetne folyamatos jaratokat inditani.Az elektromobilitast en nem ellenzem, de ha legalabb a nagyobb varosok eseten el tudod erni, hogy kevesebb autora legyen igeny, tehat eleve le sem gyartjak se a hagyomanyost, se az elektromost, azzal tobbre mennenk szerintem.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Politika
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- PlayStation 5
- Amazon Fire TV stick/box
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...
- ÚJ Dell Vostro 3520 - 15.6" IPS 120Hz / i5-1235U / 8-16Gb DDR4 / 512Gb / HUN backlit / 3 ÉV GAR.
- Nikon D7000, Tamron 18-270mm, Sigma 150-500mm
- KÜLÖNLEGES AJÁNLAT 21,5 iMac 2013 Late i5, 16GB RAM, 1,25TB Fusion Drive
- LG OLED55C19LA 1 ÉV GYÁRI GARANCIA
- Újszerű (AB) Macbook Pro 14" M1 Pro 512/ 16GB USA
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest