Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz kraftxld #4 üzenetére

    itt az autóban :)

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Steve_Brown #13 üzenetére

    és az konkrétan mit számít, hogy kevesebbet fogyaszt? tök értelmetlen paraméter.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Mi5u #15 üzenetére

    továbbra is forszírozom, hogy a fogyasztás értelmetlen adat.

    te sem azért vettél dízelt, mert kevesebbet fogyaszt, hanem azért, mert azt gondoltad, hogy a birtoklás teljes költsége alacsonyabb lesz.

    felhívnám a figyelmet, hogy igyekszem szigorúan precízen fogalmazni, tehát itt sem azt mondom, hogy nem érdemes dízelt venni, hanem azt, hogy ennek alátámasztására a fogyasztás nem alkalmas adat.

    egyébként nem érdemes, a gázolaj traktorba való :P

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Mi5u #18 üzenetére

    direkt a kedvedért megnéztem az előbb, a mostani opel astra kínálatban 700-800 ezer forint különbség van a benzinesek meg a velük összemérhető dízelek között. tehát az első két évben azért autóztál, hogy visszahozd a motor árkülönbözetét.

    utána meg majd jönnek a gyerekbetegségek, porlasztócsúcs, turbó, stb.

    ebből rögtön látszik, hogy annak az elenyészően vékony vásárlói rétegnek, aki meg tud fizetni egy új autót, és annyit megy vele egy évben, mint két taxis, azt mind autópályán, neki megéri a dízel. az ócska hangjával, meg a keshedt motorral együtt.

    "Ami még, nem elhanyagolható, hogy egy nyomatékos dízel jobb vezetési élményt ad mint egy lefojtott szívó benzines.": itt megint az a kérdés, mit hasonlítasz mihez. elismerem, lehet olyan benzines autót találni, amihez képest a ford 1.6 tádé király. meg lehet olyat is, ami, ha megeszi reggelire a fordot, még éhes marad.

    nem akarom nagyon húzni a vitát, mert kicsit kívülállónak érzem magam ebben a csoportban. majd ha autó csere szándékával bemész egy ford szalonba, és elmész az idei modellévhez tartozó kiállított mustang mellett, jusson eszedbe ez a hsz :P szívó benzin, v8, 5.0. a többi mellébeszélés.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Mi5u #21 üzenetére

    "Mutass nekem légyszíves olyan szívóbenzinest ami a dízel fogyasztásával megeszi "reggelire"": az eddigi hsz-eim arról szóltak, hogy ez értelmetlen kérdés. nem fogok olyat mutatni, ami a dízel fogyasztásával, meg nem fogok olyat se mutatni, ami piros, stb.

    olyat lenne értelme mutatni, aminek a tco-ja annyi vagy kevesebb, és megeszi.

    egyébként pedig autóválasztásnál az alapkérdés mindig az, amit anno a németeknél mondtak: a mercedesben utazik az ember, a bmw-t meg vezeti. a tco-ba az is beleszámít, hogy a tulajdonost mennyire érdekli, hogy autózott egy jót.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Hieronymus #27 üzenetére

    segítek értelmezni a saját válaszodat:
    "Felénk a gázolaj nagyjából 20%-al olcsóbb a benzinnél."
    "A dízel motor fogyasztás előnye nagyjából 20%."
    "a benzinmotor árelőnyét."

    tehát te sem a fogyasztás alapján nyilatkoztál, hanem az autó teljes költsége alapján. a "benzinmotor árelőnye" nem fogyasztási kérdés.

    ha nem kötöttél volna bele feleslegesen és tévesen az állításomba, most nem kellene azon agyalnod, hogy hogyan farolj ki a hülyeséged mögül. vagy ahogy a magyartanárom mondta anno: ha nem szóltál volna, bölcs maradtál volna.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Lenry #33 üzenetére

    hogy a fogyasztást venni kizárólagos paraméternek téves elgondolás.
    ha valaki csak azt nézi, hogy hány litert eszik a dízel 100-on, akkor a dízel nagyon jó választásnak tűnik.
    majd ugyanez a valaki jól megdöbben, amikor megkapja az első vaskosabb számlát a dízel autója gatyába rázásáról. utólag lehet, elgondolkodik azon, hogy a benzines olcsóbb.

    ahogy (#25) Petyyyyy kiválóan megfogalmazta: "Egyet tudni kell: a dízel nem spóról, csak kölcsönad."

    a dízelen akkor lehet valamennyit spórolni, ha megveszed fiatalon, hajtod, amíg megy, majd amikor kezd vérezni a torka, akkor gyorsan ócsóér' megkendácsoltatod és eladod, átverve a vevőt az autó állapotával, következésképp a vételárával kapcsolatban. mert ha tisztességesen megcsináltatod, akkor nagyon súlyos százezrek röppennek ki hirtelen, ami egy lendülettel elviszi az összes addig megtakarított pénzt.

    több cikk is jelent már meg a totalcar.hu-n arról, hogy kezdenek felébredni az autósok, egyre kevésbé kelendő a dízel, még nálunk se megy már.

    tehát a közgazdaságilag helyes választási metódus a tco: Total Cost of Ownership. fogyasztás, üzemanyag-ár (most a gázolaj épp 8 forinttal drágább, mint a benzin a holtankoljak.hu szerint), tisztességes, minőségi karbantartási költségek beszámításával, meg ugye a vételár.

    én kiszámoltam anno, opeléknél ugyanaz a kocsi összehasonlítható teljesítményű motorral corsa méretben 120-130 ezer kilométer után hozza be a dízelmotor felárát, vectra méretben 70-80 ezer után. Corsában 120 ezer kilométer átlag mai autósnak 8-10 év.

    a vezetési élményről meg annyit, hogy össze lehet hasonlítani egy 1.4-es szívó benzines astrát egy nem ismert ford 1.6 turbódízellel, de ilyen alapon rollerrel is összehasonlíthatná, akkora a technológiai különbség. nyilván a nagyobb köbcentis dízel, megfejelve egy turbóval, jobban fog menni, mint az ősrégi astra. eresszük össze a rendes méretű szívóbenzinest a tádéval, mindjárt az lesz a vége, hogy a tádé lemarad, mint a borravaló. főleg nagyobb sebességeknél.

    most arról nem beszéltem, hogy mindemellett kinek mennyit ér, hogy rendes autóban ül. nekem pl. sokat. és ez nekem megéri, hogy gyakrabban tankolok.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Coyot #37 üzenetére

    "És nem köpködöm mások autóját a saját blogbejegyzésük alatt csak mert nem benzinnel megy.": látod-látod, ez a probléma, hogy akik eddig velem leálltak vitatkozni, azok azt sem fogták fel, hogy mit írok.

    sehol, egyetlen hsz-ben sem köpködtem mások autóját. ha figyelmesen elolvastad volna, amit írok (láthatóan nem történt meg), akkor megértetted volna, hogy mások tájékozatlanságát kifogásoltam. egyetlen passat sem hibás azért, ha a gazdája tájékozatlanul vette meg.

    és nyomulhattok itt egy-két ellenpéldával, ez egyáltalán nem cáfolja a tényt, hogy a dízelek eladása világszinten is, Magyarországon is jelentősen csökken, az újak piacán és a használt piacon is.

    a következő részek tartalmából: az implikáció meg nem értése, próbálkozás az elmagyarázásra, sikertelenül.

    még annyit: miért is bántanék egy linuxos kollégát?

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Coyot #40 üzenetére

    "Az autó sokaknak a lehető leggazdaságossabb közlekedésről szól": az pedig nem az alacsony fogyasztás.
    és ezen az állításon az sem változtat semmit, hogy néhányan, akik pont úgy használtátok a dízelt, ahogy az optimális, jól jártatok.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    [link] nem én rendeltem a cikket...

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák