Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz Lenry #33 üzenetére

    hogy a fogyasztást venni kizárólagos paraméternek téves elgondolás.
    ha valaki csak azt nézi, hogy hány litert eszik a dízel 100-on, akkor a dízel nagyon jó választásnak tűnik.
    majd ugyanez a valaki jól megdöbben, amikor megkapja az első vaskosabb számlát a dízel autója gatyába rázásáról. utólag lehet, elgondolkodik azon, hogy a benzines olcsóbb.

    ahogy (#25) Petyyyyy kiválóan megfogalmazta: "Egyet tudni kell: a dízel nem spóról, csak kölcsönad."

    a dízelen akkor lehet valamennyit spórolni, ha megveszed fiatalon, hajtod, amíg megy, majd amikor kezd vérezni a torka, akkor gyorsan ócsóér' megkendácsoltatod és eladod, átverve a vevőt az autó állapotával, következésképp a vételárával kapcsolatban. mert ha tisztességesen megcsináltatod, akkor nagyon súlyos százezrek röppennek ki hirtelen, ami egy lendülettel elviszi az összes addig megtakarított pénzt.

    több cikk is jelent már meg a totalcar.hu-n arról, hogy kezdenek felébredni az autósok, egyre kevésbé kelendő a dízel, még nálunk se megy már.

    tehát a közgazdaságilag helyes választási metódus a tco: Total Cost of Ownership. fogyasztás, üzemanyag-ár (most a gázolaj épp 8 forinttal drágább, mint a benzin a holtankoljak.hu szerint), tisztességes, minőségi karbantartási költségek beszámításával, meg ugye a vételár.

    én kiszámoltam anno, opeléknél ugyanaz a kocsi összehasonlítható teljesítményű motorral corsa méretben 120-130 ezer kilométer után hozza be a dízelmotor felárát, vectra méretben 70-80 ezer után. Corsában 120 ezer kilométer átlag mai autósnak 8-10 év.

    a vezetési élményről meg annyit, hogy össze lehet hasonlítani egy 1.4-es szívó benzines astrát egy nem ismert ford 1.6 turbódízellel, de ilyen alapon rollerrel is összehasonlíthatná, akkora a technológiai különbség. nyilván a nagyobb köbcentis dízel, megfejelve egy turbóval, jobban fog menni, mint az ősrégi astra. eresszük össze a rendes méretű szívóbenzinest a tádéval, mindjárt az lesz a vége, hogy a tádé lemarad, mint a borravaló. főleg nagyobb sebességeknél.

    most arról nem beszéltem, hogy mindemellett kinek mennyit ér, hogy rendes autóban ül. nekem pl. sokat. és ez nekem megéri, hogy gyakrabban tankolok.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák