- Xbox Series X|S
- Gran Turismo
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- EAFC 24
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Alkoholista nevelde
- The First Descendant - Kizárólag PC-n lesz játszható a következő teszt
- PlayStation 5
- eFootball
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Csak aztán nehogy elkezdjenek genyózni a shellnél, hogy nincs arra bizonyíték, a náluk tankolt benzintől döglött be a szivattyú/stb, mert máshol is tankolhatott aznap rossz üzemanyagot.
Régen a kétüteműeknél volt erre példa. A kutas elfelejtette beletenni a tartályba a 2t-t és sültek be a blokkok. Persze nem az összes, attól függ mennyit tankolt a tisztából/mennyi és milyen keverék volt előtte a tankban. Na ott szoktak szívózni, hogy otthon is rakhatott bele tisztát/rossz pisztolyt vett le (ugye akkor nem sok helyen vagy sehol nem volt kompjúter') stb.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Nincs. Mol kúton dolgoztam.
A tartálykocsisnak nem kell tudni a kúton melyikben mi van, a kutasnak kell arra figyelni, hogy mit hova enged le.
Másrészt ahol melóztam ott a lefejtés előtt és után is kellett at mérést csinálni (üzemanyag sűrűség, hőfok, szint, mennyiség stb) , illetve a tartálykocsis lefejtés előtt is nyomtat és utána is. Ezeket be kellett vinni egy programba és az egyesítette a számokat. Ha a tűréshatáron belül volt átengedte, ha nem kipirosodott. Szóval megszűnt már a régi módszer is, amikor napoztatták a gázolajat a tartálykocsisok és így egy kanyarnál többszáz liter plusz keletkezett. Most ha melegebb az üzemanyag, többet is kell lefejtenie, a gép tökéletesen kiszámolja ezt a hőfokból és a sűrűségből hogy hány liternek kell lejönnie.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
A körülbelül ezer érintettből eddig mintegy 350-en jelezték a Shellnél, hogy a vállalat budapesti, Füredi úti benzinkútjánál összecserélt benzin és gázolaj miatt nem megfelelő üzemanyagot tankoltak.
Szeptember 21-én, szombaton délután érkeztek vásárlói bejelentések azoktól, akik Shell FuelSave 95-ös benzint tankoltak. A Füredi úti benzinkúton a Shell FuelSave95-ös benzin értékesítését 20 óra 30 perckor leállították. A Shell FuelSave Diesellel kapcsolatban egészen vasárnap délutánig nem volt bejelentés, de azután a Shell FuelSave Diesel értékesítését is leállították.
Ez érdekes. A dieselt miért nem állították le már szombat délután? Ha szombaton kiderült az elbaszás, akkor egyértelmű, hogy a másik üzemanyaggal is gond lesz.[ Szerkesztve ]
-
félisten
Nálunk semmi ilyen nem volt már. A mol saját programjába kellett bevinni mindent.
Elég durván szigorított a mol akkoriban, biztos a sok lebukás miatt. Nálunk pl ha az egyik kamera képe elment, egy perc után csörgött a telefon, hogy mi a helyzet? Ha áramszünet volt odajött a főnök és addig ott volt, míg vissza nem jött az áram és beindultak a kamerák is. Amikor kútkarbantartás volt, a kútszerelő bejelntkezett egy rendszerbe, ezen kívül mikor melyik plombát veszi le stb, a végén kijelntkezett. Minden be volt kamerázva, kútfejek, lefejtők, shop, az összes gép leplombázva. Ezen kívül minden nap lécelés pluszban. Havonta egyszer jött a területi képviselő és vett az összes kútfejből mintát, majd vitte bevizsgálni. Itt kibukna, ha kevernéd, vizeznéd stb. Szóval elég brutális dolgok voltak ott.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Igen a kútfejszámlálót kifelejtettem, azt is írtuk.
Nálunk az üzemanyag"hiánnyal", plusszal stb nem foglalkoztak, mert úgy volt a rendszer megalkotva, hogy nem tudsz sehogy belenyúlni. Azon a kúton a régebbi személyzetek érdekes módon nagy-nagy házakat épültek, autókat vettek, jól éltek. Manapság meg jönnek-mennek az emberek, mert a fizu kevés, a munka meg nem igazán jó.
-
-
félisten
Nem semmi, köszi az olvasmányt.
Könnyű amúgy elcseszni, voltam töltőn tankeressel. Földelni kell a tankert, összekötöd csővel a megfelelő csatlakozókat (a tankeren és a betöltőn), majd a betöltőn becsekkolt a sofőr, kiválasztotta a fejet és hogy mennyi üzemanyag menjen bele. Aztán elindította a töltést és automatán megtörtént utána minden. Papír kiad, mehetsz. De ezek szerint a betöltést nem is rontotta el, csak rosszul dokumentált.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Halad akkor az ügy, köszi szépen a részletes tájékoztatást! Szerintem ez a kárrendezési és alkusz cég csak átjátszó a shell és az ügyfelek között. Intézi a levelezést és a papírmunkát. Az mondjuk fura, hogy miért van erre szükség, a shell nem tudná ezt maga intézni?
A suzinak lett végül baja?
-
félisten
Szerintem motorikusan, fizikailag nem okozhat ez neki kárt, ismerve az ottó motor működését. Olyasmit tudok elképzelni, hogy a befecskendező rendszert kell esetleg kipucolni. A dízelmotoroknál fontos a gázolaj kenőképessége is, mivel azoknak az alkatrészeknek (régen az adagolóé, ma a közös nyomócsöves rendszerek nagynyomású szivattyúi) a kenése van megoldva vele, amin áthalad. A gázolaj ezen tulajdonságát a laikusnak is könnyű felismerni. Ha cseppentesz benzint két újjad közé és összedörzsölöd, az szárazon, nehezen fog csúszni. Ha ugyan ezt gázolajjal teszed, a két újjad könnyen fog siklani egymáson. A problémát az okozza, hogy ha benzin kerül a gázolajba, a gázolaj kenőképessége nagyban lecsökken és az általa kent alkatrészek kopása rohamosan megnő. Ezáltal a méregdrága nagynyomású szivattyú hamar tönkremehet. Itt az is problémát okozhat, hogy ha az a szivattyú most még teszi a dolgát, de mondjuk fél-egy év múlva bedöglik, na akkor az életben nem bizonyítod be, hogy ennek az esetnek a következménye, ami történt. Pedig a benzines gázolaj mindegyik ilyen szivattyút károsítja, kérdés milyen mértékben és még utána mennyi ideig fog megfelelően üzemelni.
A suzidnál szerintem nem ártana egy tankmosás, üzemanyag rendszer tisztítás és üzemanyagszűrő cserék.
[ Szerkesztve ]