Új hozzászólás Aktív témák

  • Essentials

    aktív tag

    "Azért az Apple 44,2 milliós leszállítása és 14,1%-os részesedése sem rossz (tavaly: 37,6 millió, illetve 13,6%), viszont ideje hátratekintenie az almásoknak mert jönnek fel a BBK-s márkák."

    Miért gondolja azt bárki is, főleg egy mobilszaki titulusban, hogy az Apple üzlete abban áll, hogy darabszám eladásban tolják magukat?

    Ha így lenne, valószínűleg a piac összes leendő vásárlójának biztosítanának készülék-alternatívát, de jelenleg az van, hogy kizárólag a prémium szegmensben indítanak telefonokat évről-évre, a piac nagyjából 80%-át lefedő belép-., és középkategóriában egyáltalán nincsenek jelen eszközökkel, ergo nem kínálnak semmit a telefont választók legjavának.

    Itt egy friss kimutatás arról az időszakról, amiben a Xiaomi ünnepeltette magát a második legtöbb darabszám leszállítóként globálisan.

    Az Apple telefon eladásai mindig ciklikusak, mivel évente 1 alkalommal mutat be készülékeket, általában a Q3-ban, ( tavaly átcsúszott a Q4-re ), és akkor a legerősebb a forgalmuk, a következő év őszéig ( amikor bemutatják az arra az évre szóló mobilokat ) pedig a legalacsonyabb. Tehát jelenleg ez a legalacsonyabb periódus lett lezárva, és az alma klasszikusan leggyengébb negyedévében is elvitte a teljes piaci profit 41%-át, ami mellbevágó adat. Ezek a cégek nem jótékonysági intézmények, a sikerük elsődleges mérőszáma pedig a pénztermelési képesség. Minden ez körül forog, a PR, a termékmegjelenések, és az egész operáció azért dolgozik, hogy a bevételi számok minél szebben csengjenek ezeknél a nagyvállalatoknál negyedévről-negyedévre. Persze van még sok más mérőszám is, ami alapján számonkérhető egy ilyen cég, de az elsődleges az, hogy mennyi az annyi. "More money, more power" - ez az üzletben a szlogen.

    Vajon az Apple-t mennyire mozgatja az hogy melyik hónapban hozzák ki második legtöbb darabszámot leszállító vállalatnak, HA a pénzt ők viszik, és amikor egyre több bevételt realizálnak az iPhone-okon az előző év azonos időszakaihoz képest? ( Most éppen azért, mert a Pro, és a Pro Max bitang mód fogy, és azok a drágább modellek. A 11 után már nem a 12 a legnagyobb darabszámban értékesített telefon, hanem a Pro Max. )

    Egyébként ősztől a 41%-os hasítás a bevételi tortából fel szokott kúszni nekik 60-70%-ra, és az ünnepi szezonban darabszámban is elsők szoktak lenni, ( mert telefon megjelenésük van ) amellett hogy elviszik a pénzt mindenki elől a csúcskategóriás mobilt vásárolni hajlandó tömegek legjavával!

    Értem hogy számít a darabszám, hiszen valahol ez egy presztízs adat is egy gyártó számára. De az ő szempontjukból ( is ) a pénz dominál, és amíg az Apple darabszámban harmadikként a klasszikusan leggyengébb negyedévében is 41%-ot eltalicskáz haza az okostelefon piacon realizált bevételekből, addig elégedetten hátradőlve tökmindegy nekik, hogy most pld a Xiaomi második vagy harmadik helyezett a darabszámban, a piaci igényeket egyébként többszörösen lefedő portfoliójuk mellett is mindössze 9% ( KILENC százalékos! ) bevételi részesedésükkel. ( Ami ugye abból fakad, hogy a Redmi, Poco, és Mi lite, tehát az olcsó/olcsóbb belépő-, és középkategóriás készülékek pörgetik neki az üzletet, arra mutatkozik leginkább igény, ha Xiaomi-t választanak az vásárlók. )

    És még csak most indul be a business az iPhone-okkal, hiszen a pletykák szerint az idei modellek menetrend szerint szeptemberben érkeznek a boltokba is, és jó eséllyel idén is újra megcélozzák a teljes piac bevételének a 60-70%-át ősszel, és év elején...

    Ez csak egy kis gondolatébresztő volt azoknak, akik szerint a darabszám számít 1-1 vállalat teljesítésében, és az alapján ítélnek meg egy brand-et, hogy "ki adott el több telefont", mert akkor az az ügyesebb, és a jobb. Nem így működik. Legalábbis az üzletben, és a Xiaomi, Samsung, Apple stb világában nem. A darabszámnak leginkább márkaépítő/PR értéke van, amin rágódhatunk az ilyen jellegű tech fórumokon, sokszor fals következtetéseket levonva. A Xiaomi megkapta a kinyírt Huawei helyét a szortimentben, mint az aktuálisan futó legnépszerűbb kínai brand. A Huawei-től kiesett vásárlók leginkább náluk találták meg a régi készülékeik alternatíváit, de ezek törékeny, és általában időleges pozíciók, sosem lehet tudni hogy a nyugati piacokon melyik kínai brand melyiket fogja váltani. Az Oppo, a Vivo, és még rengeteg ígéretes márka van, ami ha a következő években kellően komolyan gondolja magát a föld ezen a felén is, simán tud fordítani a darabszám leszállításokon, ami a kínai mixet illeti.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák