Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Alogonomus

    őstag

    válasz -KP- #15 üzenetére

    Azért az Intelnél azok az állítólag érkező 3 nm-es termékek erősen első generációs szinten lesznek, és az első generációs 10 nm-es saját termékeik is erősen felejthetőre sikeredtek, ahogy az AMD első 7 nm-es termékei sem voltak még annyira egetrengetőek.

    Eközben az AMD vagy már valóban idén 5 nm-en adja ki a Zen 4 és RDNA 3 chipeket, amiket jövőre (Intel 3 nm-es debütálásának az évében) már a második generációs sorozat követhet,
    vagy végül idén mégis csak 7 nm-esek lesznek az új AMD chipek, így 4. generációs (Radeon VII, Zen 2 + RDNA 1, Zen 3 + RDNA 2, Zen 4 + RDNA 3), már bőven kiismert technológiával dolgozhatnak, és jövőre vagy 5 nm-re váltanak, vagy egyből az AMD is 3 nm-re ugrik.

  • Alogonomus

    őstag

    válasz Robitrix #129 üzenetére

    Azért még sok cég szoftvereinek nem sikerült megugrania a ténylegesen többszálas működés szintjét. Komoly cégeknek, mint például az Adobe, Autodesk. Ezért is volt nagy szó, hogy a Zen 3 már egyszálas teljesítményben is a csúcsot jelentette.

  • Alogonomus

    őstag

    válasz Robitrix #138 üzenetére

    Ahogy írtad, játékokban a 6-8-10 magos processzorok nem nagyon használhatóak ki, és a játékokon belüli ok-okozati összefüggések kényszerű fennmaradása miatt nem is nagyon várható ebben változás.
    A minél több szálat biztosító processzorok előnye az, hogy egyre nagyobb eséllyel tud a játék és az "alá dolgozó" folyamatok saját processzormagot, de legalábbis külön processzorszálat kapni. Egy átlagos játéknak a fő programszálán kívül is vannak mellékszálai (plusz lehetnek ilyen-olyan külső addonok is a játékhoz saját végrehajtási szálakkal), és akkor még ott van az operációs rendszer oldalán a grafikus kártya drivere, a hangchip drivere, a beviteli eszközök driverei, a hálózati driver, a Discord/TS/egyéb, amik magának a játékélménynek a közvetlen befolyásolói.
    Pluszban pedig még ott van a vírusirtó, a webböngésző, maga az operációs rendszer, és ezeknek is van sokszor sok saját folyamata, amik szintén használnák a processzort.
    Egy 4/8-as processzoron például már nem is lehet külön processzorszálat adni minden lényeges folyamatnak, ezért mindenképpen lesz olyan eset, amikor az egyik folyamatszálnak egy másik folyamatszálra kell várnia, mert éppen mind a 8 processzorszál dolgozik valamivel. Ez akkor válik gonddá, ha a játék/hang/kép/egyéb emiatt megakad/ugrik. Az észszerű keretek között maradó, de minél több processzormag/-szál azt segíti, hogy minél ritkábban kelljen várnia az egyik folyamatnak egy másik folyamat miatt. Az operációs rendszerek próbálják optimálisan ütemezni a folyamatokat, de mindenképpen jobb eredményt érhetnek el, ha több futószalagra ütemezhetnek.

Új hozzászólás Aktív témák