Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mrlujoak

    veterán

    válasz #06658560 #105 üzenetére

    Egyetértünk, hogy nem értünk ebben egyet.

    Főleg, hogy már 100+ éve is volt sok jó ötlet, ráadásul manapság is rengetek helyen az elektromos mozgatás a megoldás, és elterjedt meghajtás.

    Eddig a jogszabályok csak követték az alternatív hajtások térnyerését, most pedig remélhetőleg felgyorsítják azt.

    Szennyezés.

    Ha egy elektromos egész élete során (ebbe a gyártást, használatot, elbontást is beleszámítjuk) ugyanannyi, vagy kevesebb széndioxidot termel, mint egy dízel, már sokkal beljebb vagyunk, hisz nem pöfékel semmit az orrom alá például a belvárosban.

    Ahogy pedig zöldül az áramtermelés - németeknél is, talán majd kínában is - úgy az előállított és felhasznált áram is kevesebb széndioxiddal terheli a légkörünk.

    Szerény véleményem szerint a belsőégésű motorok elérték a csúcsot.
    Nagyságrendileg nem tudnak nagyobb teljesítményt kihozni adott térfogatú üzemanyagból, és nagyságrendileg nem tudnak kisebbek, könnyebbek lenni adott teljesítményhez.

    Ez a fejlődés viszont folyamatos az elektromosságban.
    Sorra jönnek az újabbnál újabb energiatárolási ötletek, találmányok, tanulmányok.

    ...és nem is kell nagyon messzire menni.

    Itt a Lítium ion technológia megújítása, miszerint a grafit anód helyett szilíciumot használva javul a töltési idő, és még a kapacitást is tudják növelni.

    Ugyanígy a teherszállítás is fejleszt, elektromos, meg hidrogén kamionok, óriás vitorlás hajók...

    Fejlődünk, és ennek csak egy része a jogszabályi háttér.
    Nagyon is helyes, hogy a jogszabály felgyorsítja azon fejlesztéseket, amiket évtizedek óta halogat az autóipar!

    Halkabb, tisztább városokat, sokkal környezetkímélőbb járműveket a világnak!

    #108Noukoum:

    Anno akkor is kínáltak többféle akkupakkot, a Mercedes is adta volna hagyományos, és lítium akksival is.
    Az, hogy adott energiaforrással vannak az elején gondok, az törvényszerű.

    Karl se úgy adott autót a világnak 1886-ban, hogy az azonnal jó hatékonysággal, remek fogyasztással működjön.

    Merem remélni, hogy 20-30 év múlva csak mosolyognak majd az utódaink a mai akkumulátor technológiákon, és a párszáz km-es hatótávokon, amit száz meg kétszáz kg-os akkupakkukból tudunk most kifacsarni.

    [ Szerkesztve ]

    Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel

  • GoldhandRent

    őstag

    válasz #06658560 #95 üzenetére

    pont ezt kérdezem, hogy mikor fordult fel ?
    a luxusauto nem a sebességről szól, egyedül azért volt bennük nagyobb motor, hogy el tudja vinni a nagy kasztnit, benne a fotellel, meg a hűtött pezsgővel.

    -

Új hozzászólás Aktív témák