Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • oriic

    HÁZIGAZDA

    válasz arty #45 üzenetére

    "a sors iróniája, hogy hangosabb lett az S"

    Itt van előttem az új Xbox One S, és nem hangosabb a gép. :D

    Live-Die-Respawn

  • ukornel

    aktív tag

    válasz arty #45 üzenetére

    "látva a 480 eredményeit, azt mondanám az ottani gyár nem lett volna alkalmas"

    Ez egy teljesen megalapozatlan állítás lenne.
    Az eredeti XBOX One csip 28 nm-en készült, amihez képest a Samu/GloFo 14nm FinFET komoly előrelépés.
    A 480 jó 40%-kal kevesebbet fogyaszt, mint a hasonló teljesítményű, 28nm-en gyártott 390-390X. Persze pontosan nem tudjuk, hogy az energiahatékonyság javulása mekkora részben jött az architektúra, illetve a gyártástechnológia váltásból, de én úgy gondolom, hogy döntő részben ez utóbbi eredménye.

    Itt most a TSMC 16nanóján -40% csak BluRay lejátszásnál jön, terhelés alatt inkább csak -25% egy teszt szerint.
    Nem arról van itt szó, hogy az egyik, vagy másik bérgyártó annyival rosszabb eredményre képes. Az Apple legyártatta az A9-et a Samsung 14nm-n és a TSMC 16nm-n is, ezért a két eljárást valamennyire össze lehet hasonlítani. Ez alapján a TSMC 16 nm előnye legfeljebb egy számjegyű a Samu14nanóval szemben (százalékban).

    A grafikus processzoroknál a HDL implementálása többet jelent energiahatékonyságban és tranzisztorsűrűségben, mint néhány százalék. Ez -a Polaris család fejlesztése miatt- a Samsung14nm-re már megtörtént. Szerintem logikusabb lett volna oda vinni a gyártást, ha már mindenképpen modern technológiát akartak. Ez így félmunka.

    "a kisebb ház/hűtés miatt pedig mindenképpen kellett valami, hogy csökkenjen a hő - a sors iróniája, hogy hangosabb lett az S"

    Szerintem egy új stepping 28nm-en -ami azt a +7% órajelet ugyanúgy hozhatta volna- meg egy normálisabb hűtő (darabonként +10 cent) hatékonyabb megoldás lett volna.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák