Kiderültek az Xbox One S utolsó titkai

A Microsoft idei E3-on leplezte le a fogyókúrára fogott Xbox One S konzolt, amelyek 2 T B-os verziója a tegnapi napon startolt el. Bár sok titkot a konzol nem őrzött meg, azért a Digital Foundry készített egy interjút Albert Penellóval, a Microsoft termékmarketinggel és tervezéssel foglalkozó vezetőjével.

Az interjúból kiderültek az utolsó apró részletek, mint például az, hogy az új AMD SoC APU 28 nm helyett már 16 nm-es gyártástechnológiával készül a TSMC egyik FinFET node-ján. Emiatt a lapka konkrétan 240 mm²-es kiterjedése 33%-kal kisebb az elődnél. A 240 mm²-es lapkaméret egyébként viszonylag soknak mondható 5 milliárd tranzisztorra, de valószínűleg az AMD csupán átrakta a 28 nm-es dizájnt 16 nm-re, vagyis nem használták a legmodernebb szoftveres dizájnkönyvtárakat. Tekintve, hogy a tervezett órajelszintek abszolút elérhetők voltak így is, ez a döntés teljesen megalapozott, de emiatt nem lehetett annyira sűrűn elhelyezni a tranzisztorokat.

További változás az IGP órajelének enyhe növelése, amire a Microsoft utalt korábban. Ez nem okoz igazi előnyt az aktuális játékokban, de a HDR játékokra vonatkozó támogatása miatt fontos volt 914 MHz-re növelni az eredetileg 853 MHz-es órajelet. Szintén nőtt az EDRAM memória-sávszélessége, méghozzá 204 GB/s-ról 219 GB/s-ra.

Bizonyos játékokban egyébként a nagyobb órajel nagyobb tempót eredményez majd, de a Microsoft szerint nem olyan jelentős a változás, hogy ezt kihangsúlyozzák.