Új hozzászólás Aktív témák
-
Uzi74
senior tag
Ha eltekintünk a hatásfoktól - az ok, hogy elvileg gyorsabban lehet hidrogént tankolni, ha összesűrítette a gázt 400 bárra a kompresszor, de ez több mint fél óráig tart a kutaknál jelenleg - a 2. autó várhat fél órát, mire tankolhat - ennél gyorsabban feltölt a topicbeli EV6.
Egyszóval nagyon rá vagy utalva az infrastruktúrára, volt olyan európai ország (majd megkeresem ha érdekel), ahol csődbe mert az utolsó hidrogénkút is, egy fickó meg ott nézett bután a 3 éves Mirai lízingjével, sehol nem tudta megtankolni... -
Füleske
addikt
Április óta forgalomba helyeztek itthon kettő darabot. Valószínűleg ezek szalon kiállítási darabok. Még a milliárdosok se vesznek ilyet sokadik autónak a garázsba. Közben 4311 tisztán elektromost adtak el.
Az okok ismertek, elég csak megnézni az árakat, teljesítményt, töltőhálózatot, hatásfokot, méreteket. Nagyon rossz alternatíva.#83 kavalkád: Elméletben minden elképzelhető, a gyakorlatban senki sem fog ilyet csinálni. Technológiai ugrás kellene ehhez, ami nincs. Ha a "holnap" azt jelenti nálad, hogy "térjünk vissza a kérdésre sok idő múlva", akkor oké. De sok idő múlva teleportálás is lehetséges, elméletben nincs akadálya...
[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
Hatalmas.
Legjobb, hogy 4:12-nel latszik a videoban egy pillanatra, hogy lyukas az asztal, ott megy a vezetek a motorba, amire raepitette az egeszet (nem veletlenul forgatja vegig ugy, ahogy).
Es akkor itt latszik, mennyire ergya a fizika oktatas az iskolakban, mert ez, amit itt a csavo lenyom a nep torkan egy olyan dolog, amit legkesobb kozepiskola masodik osztalyban ki kellett volna mindenkinek probalni, aztan (normalis tanart feltetelezve) magatol ki kene tudnia silabizalni minden gyereknek, hogy ez miert baromsag az egesz ugy, ahogy van.Roviden: At lettel verve, csunyan, a videon lathato koncepcio nem mukodik, nem is mukodhet, mar alap szinten szembemegy mindennel, ami fizika (altalanos iskolas tananyaggal mar meg lehet hazudtolni), ha meg kicsit melyebbre asunk le, mondjuk addig, hogy mijaza konzervativ eroter, akkor meg plane kiderul, hogy baromsag az egesz.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Noukoum
veterán
- Én meggyőződést és nem hitet írtam, légyzi olvass és érts.
Meggyőződés mindenféle racionális érv nélkül? Szakmai oldalon?
- lehet, hogy 10 év múlva, sok akkumulátoros autó fog futni az utakon, lehet hogy hidrogénes alig. Hány évtized is kellett a benzin dízel motorok evolúciójához? Szóval messze még az abszolút megoldás.Valószínűleg sosem lesz abszolút megoldás. Tehát azt mondod hogy majd a jövőben egyszer talán lesz hidrogén és ezért te abban hiszel. Nagyszerű.
- Az, hogy MO-n lehet hidrogén hajtású autót venni, látom nálad nem érv.De érv. Jelenleg 2 darab van forgalomban, jó kis bemutatódarabok.
- A mágnes motorról már ne is beszéljünk.Beszéljünk.
Hogy mit képviselek és hirdetek, ahhoz ugye nem kell veled konzultálni, hogy jóvá hagyd?
Ha hülyeségeket írsz akkor ne lepődj meg hogy kijavítanak. Mond azt hogy te hidrogénban hiszel de nem racionális okokból. Semmi baj nincs ezzel.sakal83: Sajnos ezt nem értem mire írtad.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
opr
veterán
Mert amikor ~10 evesen epitgettem sajat elektromotorokat, (volt ilyen elektronikai szettem, tele alkatreszekkel, csipeszekkel, magnesekkel, stb) nyilvan kiprobaltam, ez volt az egyik nagy otletem nekem is, es termeszetesen nem mukodott. Utana fater elmagyarazta, hogy miert.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Az a baj a hidrogenes autoval, hogy osszesen egy problemajat oldja meg az elektromos autonak (gyorstoltes), cserebe annyi uj problemat vezet be, hogy az valami hihetetlen:
- A hidrogen eloallitasanak, tarolasanak, szallitasanak borzasztoan nagy az enegriaigenye. Annyira, hogy a lokalis szennyezest kiveve ahhoz kepest meg kb az ezerocsi is kornyezetkimelo volt.
- A hidrogen tarolasa rohadt nehez, draga es veszelyes. Nagyon. Raadasul konkretan nem tudunk jelenleg olyan taroloedenyrol, amibol legalabb egy kicsit nem szokik, ezzel meg veszelyesebbe teve a helyben tarolasat es agyremme a szallitasat, illetve a logisztikat (gyakorlatilag mindig csak annyit eri meg tarolni belole, ami gyorsan elmegy). Ma is a sok tusko azt se nagyon fogja fel, hogy ne cigizzen mar, legalabb a rohadt kutoszlop mellett, akkor arra hogy veszed ra, hogy ne dohanyozzon a kut 100m-es korzeteben?
- Mivel iszonyatos nyomason kell tarolni es "tankolni" a hirdogent, ez egy veszelyes uzemnek szamit. Nem veletlen, hogy ugyan lehet kapni a Mirai-t, de gyakorlatilag a nagyobb tomeg szamara tenylegesen, teljesen nyitott hidrogenkut csak a meseben van. Ami van nyugaton 1-2, azt meg olyan szinten rohadt draga mind felepiteni, mind uzemeltetni, hogy a mostani ar sokszorosaert adnak se lenne feltetlenul nyereseges, csak csillagaszati, 50+ eves tavlatban.
- Maga az uzemanyagcella, ami a konverziot vegzi bar boven nem uj technologia, de mocsok draga, a benne levo ritka, nehezen elerheto es draga anyagok (pl platina) miatt. Ezzel kapcsolatban vannak ugyan igeretes kutatasok, de a sorozatgyarthatosagtol iszonyatosan messze vannak. Meg a sima is, gyakorlatilag minden Mirai manufakturalis korulmenyek kozott keszul (ezert is, meg az alacsony igeny miatt is). Plusz az uzemanyagcella lassu reakcioja (marmint hogy milyen gyorsan tudja lekovetni az energiaigeny valtozasat) miatt kell melle pufferakku is, amibol vagy nagy kell, sok cellaval, vagy erosen limitalja a maximalis teljesitmenyt. Tehat meg ezt a hatranyat se iktattuk ki szerencsetlen elektromos autoknak.
- Ahhoz, hogy egy technologia elterjedjen a fenti hatranyok ellenere, ossznepi lelkes tamogatasra lenne szukseg az autoipar reszerol, a Toyota (legyen barmilyen nagy es eros) onmagaban egyszeruen keves. Pedig evtizedek ota talicskazzak bele a penzt.
- Elektromos auto felhasznalokkal ha beszelsz, kb egyontetuen azt fogjak neked mondani, hogy otthon toltenek, estenkent, igy minden reggel tele, illetve idealis esetben 80% toltottsegu autoval kezdik a napot. A toltesi idon lovaglo 20.000km egy seggel lovagok pont ezt nem szoktak erteni, hogy az elektromos autos atlagfelhasznalas mellett KEVESEBB idot tolt az autoja toltesevel, mint egy barmilyen ICE autos. Mert hazamegy, racuppantja a konnektorra es kesz. Meg az se biztos, hogy ezt minden este megteszi, lehet csak heti egyszer-ketszer. A gyorstolto halozatot maximum par havonta hasznalja, de az atlag inkabb evente egy, nagyon max ketszer, nyaron, karacsonykor, amikor nyaralni, rokonlatogatni megy. Tehat egy olyan early adopter, akinek most elektromos autoja van, a hata kozepere se fogja kivanni a (meg elektromos autohoz kepest is) draga es bonyolult hidrogenhajtasu autot, mert nem akar ujra a kutra jarni.A fentieket nem ugy irom, mint elektromos autos hitterito emberke, eleg objektiven figyelem a dolgokat es az autos vilagot. A jelenlegi autom egy V6 benzin+manualis valto, a kovetkezo (ha minden jol megy) egy lexus GS hybrid lesz (meg nem dontottem el, hogy 300h vagy 450h). Azert, mert jelenleg az elektromos nekem nem felel meg (iden ha a korona nem szivat meg mar megint, lesz ket tobb ezer km-es europat atszelo autokazas is), viszont azert plane a lokalis szennyezest jo lenne csokkenteni, a mostani 14-16l/100km (varosban) benzintemetot el kell engedni, mar rendesen rosszul erzem magam miatta. A megoldas szamomra a hybrid.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Igazabol az van, hogy egyik megoldas se univerzalisan jo, mindegyiknek vannak hatranyai.
En pl:
Nem ertem, miert kell a dizeleseket univerzalisan szivatni, mikor sok hosszu utra magasan az a legjobb kompromisszum.
Nem ertem, miert kell olyan agyalagyult szabalyozast hozni, ami megoli a kiskobcentis szivobenzines varosi kisautokat.
Nem ertem, miert akarjak 2035 utan meg a hybrideket is tiltani, plane a plug-in verziot, mikor az a letezo legjobb kompromisszum azoknak, akik altalaban varosban hasznaljak az autoikat, de neha mennek akar tobb ezer km-t egyhuzamban.Szoval szerintem a villanyauto zsenialis, igen, nagyon jo talalmany, tamogassuk, csak ez az agy nelkul, teljes erobol, tatott szajjal, csukott szemmel rohanas a faszerdoben fele szabalyozas nem tetszik.
Nade ahogy a haverom mondja: A valasz egyszeru, ertelmes ember keruli a politikat, idiotaktol meg megis mit varsz?
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin