Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dester31

    tag

    Gondolom sok itt a fiatal, úgyhogy írok egy-két sort azoknak, akik nem értik, mire ez a felhajtás. A raytracing már nagyon régóta téma, mivel ez a valósághű grafika egyik alapköve. Nem is az a lényeg, hogy most láttok pár kisfelbontású demóképet arról, hogy mit tudhat majd, mert ez most kb. olyan, mint a C64 a megjelenésekor: majd az lesz az érdekes, hogy ha már megvannak az alapok, akkor pár év múlva mit tudnak majd kihozni belőle.

    Emlékszem rá, hogy majdnem 20 éve, amikor már a 386-oson 3D Studióval bohóckodtam (fiataloknak szintén: 40 MHz, 8 MB memória), már akkor is téma volt a raytracing és az annak irtózatos erőforrásigénye. Akkor úgy éreztük, hogy ehhez talán sosem lesz elegendő számítási kapacitás. (Akkoriban még nem voltak 3D gyorsítókártyák.) Egyetlen gömb renderelése (és egyetlen képkocka) volume fog + volume light-tal úgy 10 órahossza (!!!) volt ezen a gépen 800x600-ban. És ekkor még sehol sem volt a raytracing. Amikor a - mai szemmel kezdetleges - raytracing plugint is rátoltam, nem volt otthoni gép akkoriban, ami kiszámolja.

    Szóval, hogy mi a truváj ebben? Az, hogy SOKKAL közelebb hozza a valósághű grafikát. Lehet, hogy nem lesz azonnal ordító különbség, vagy nem látod explicit, hogy mi benne az újdonság, de sokkal valóságosabbnak fogod azonnal érezni, amit látsz. Egy nagy lépés az uncanny valley túlsó vége felé.

    És ami még ennél is fontosabb: mindez nagy felbontásban, realtime számítva. Na ezért nagy szám ez.

    Des

Új hozzászólás Aktív témák