Új hozzászólás Aktív témák
-
eL Geri
őstag
Én még csináltam is egyszer az egyetemen egy c++ -ban íródott sugárkövetéses "programot", ami csak egy állóképet jelenített meg egy medencével... na az is már húzós másodpercekbe kerül legenerálni, pedig nem volt sok poligon! Mondjuk CPUn számolódott, nem célhardveren
Egyébként láttam már neten egy olyan hw-sw próbálkozást, ahol megcsináltak egy modellt, volt benne 2 audi stílusú autó, és egy szökőkút, mindet sugárkövetéssel megjelenítve és valós időbe tudott ebben a modellben mozogni a kamera. Ez maga már hatalmas eredmény volt, nagyon specifikus (borzasztó nagy párhuzamosításra képes) hw hajtotta meg és ebben a térben csak a kamera volt dinamikus, minden más állt.
-
eL Geri
őstag
válasz Runner_fxr #11 üzenetére
Sajnos én is teljesen egyet értek veled!
Abszolút megkerülhetetlen dolgokat tett(ek) le az asztalra az fps születésének idején, de aztán mindig le voltak maradva Így vagyok most a Rage-el is, jó-jó, de a nagy átütő erőt nem fogja hozni, simán beleszürkül majd a mezőnybe. Az egyik ok talán, mert a Doom3 megalkotásánál és azóta is sajnos nagyon lassúak a srácok. Mikor belekezdenek valamibe, az még tényleg kiemelkedőnek indul, de olyannyira elhúzódik a fejlesztés, hogy megjelenítésre már elavult
Szerintem amikor még csak 3-6 ember csinálta a doom (1-2)-őt, akkor tényleg csak programoztak, ahhoz értettek, de amikor már sok 10(-100) emberes céget kellene vezetni, koordinálni, az már más tészta
-
eL Geri
őstag
Hát igen, igazad van! Bár a sugárkövetésnél, ha a kamera mozog, akkor a már kiszámított felületekről is másképp érkezik a fény, szóval azért nem magától adódó dolog így sem. És ha nem számoljuk ki újra az egészet, hanem csak interpolálgatunk, akkor az már nem is igazi sugárkövetés
Jó játék lenne megjósolni, hogy lesz-e valaha sugárkövetés a (valósidejű) játékiparban és ha igen, akkor mikor (melyik évben). Majd egy pár évtized múlva elővenni ezt a dolgot, hogy hova jutott, vagy nem jutott a világ. Érdekes lenne!
-
eL Geri
őstag
Ezen véleményekkel egyetértve van egy jó kis elméletem, bár valószínűleg nem csak ezen múlik a dolog:
John Carmack a nagy grafikai motor készítő AGY, legalábbis a kezdetekben az volt, a doom grafikai motorjánál olyat csinált, amit senki se gondolt, hogy lehetne. Csak akkor volt egy társa is, John Romero, aki meg pályát, játékmenetet tervezett. Együtt voltak jó csapat, csak hát szétváltak útjaik. Azóta Carmack csinálja, a szerinte korszakalkotó, grafikai motorokat + valami játékot, amivel megmutatható mit tud... aztán a többiek, köztük Romero is, megveszi és csinál rá egy már élvezhető játékot
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- BestBuy ruhás topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Wise (ex-TransferWise)
- Vicces képek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Főzőcskés topic
- További aktív témák...