Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
ha nem lesz gond a latencyvel (gondolom, az elmúlt egy évben ezt is tesztelték és nem volt gond),
Eddig minden megvalósításnál a késleltetés volt az egyik fő gond. Hogy elhiggye az ember a Google-nak hogy most először nem lesz gond, ahhoz szerintem legalább egy public bétát kéne csináljanak, ahol korlátozott ideig szépen ki lehetne próbálni különböző játékokat.
A másik fő probléma pedig az ár. Ki mennyit lenne hajlandó fizetni egy ilyen szolgáltatásért óránként? Én személy szerint max 100-150Ft abszolút max 200Ft/óra árat, de akkor már kávét is kell főznie, hogy ne kelljen felállnom játék közben.
Az nVidia Geforce Now megoldása már gyakorlatilag készen van, de ők bevallottan sokallják az árat amiért nyújtani tudnák a szolgáltatást. Korábban 25$/20 óra árról volt szó egy közép-kat (Gtx 1060) teljesítmény és 25$/10 óra egy felső kat (Gtx 1080) teljesítmény esetén.
Na most ez a 25$/20 óra sem piskóta, a 25$/10 óra pedig csillagászati. Hogyan és mikorra lesznek ebből emberi árak?
[ Szerkesztve ]
-
Egy embernek nem sok az a 25-30Mbps, de ha nekiállnak egy szolgáltatónál este csak mondjuk 1000-en játszani, folyamatosan órákon keresztül, akkor ez máris 25-30Gbps folyamatos forgalom nemzetközi irányba (nyilván Frankfurt) real-time minőségigénnyel, ahol nem fér bele, hogy a böngésző majd előrecachel 5-10 másodpercet.
A Google-nel aligha értékelnék nagy sikernek, ha egy 10 milliós országban mindössze 1000-en vennék igénybe a szolgáltatást, tehát ők valószínűleg nagyobb számokkal kalkulálnak.
Nem vagyok képben vele, hogy mennyi nemzetközi sávszélessége van a magyar szolgáltatóknak, de ez elég emberesnek hangzik.
Most majd elkezdhetnek a szolgáltatók forgalomtípusra optimalizált internetcsomagokat árulni
[ Szerkesztve ]
-
A szerverek áramot esznek és amortizációjuk van, ezért én nem hiszem, hogy a felhasználó felé kiszámlázott árnak ne lenne egy nettó játékidőhöz is kötött komponense.
A 0.0$-os placeholder áraknál simán el tudom képzelni, hogy ezek $/óra árak lesznek, tehát a játékidő árát valamennyire függővé teszik magától a játéktól is. Amúgy tök logikus és én is ilyen alapon szegmentálnám a kínálatot.
Tehát egy friss AAA cím megjelenést követően kerüljön mondjuk 1$/h-ba majd ez szépen lemegy mondjuk 0.6$/órá-ra amikor a játék már nem friss. Egy indie játék pedig kerüljön mondjuk folyamatosan 0.4$/órába.
Ezt a koncepciót lehetne szépen be lehetne csomagolni pre-payed feltöltéses és subscription jellegű csomagokba.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Auratech #242 üzenetére
Mesélő: ...és a romos templomfalak közül előkúszik a sebzett sárkány, akinek testéből gerendányi füstölgő dárdák állnak ki. A kis csapat megrettenve bújik vissza a közeli bokrok mögé, mikor a csapathoz verődött fiatal íjászlány Bardion nevet kiáltozva odarohan hozzá. A sárkány engedelmesen, kutyaként elfekszik és a lány egy kulacsból a sárkány fejére önti annak tartalmát.
- Bardion, ez apád vére, ami visszaadja erőd és meggyógyít! Erre a sárkány felfénylő bőre alatt kirajzolódnak az izzó erek, amit a gyógyerő hatalmat vesz a sérülések felett.. és a dárdák elszenesedve fordulnak ki a sárkány testéből..
Mondjuk ezt cine-render minőségben valós időben generálva.... of the ruined church walls, the wounded dragon climbs out of whose body the beaver's incense spears come out. The small team is hiding behind the shrubs, as the young archer battling to the team, shouting Bardion, rushes to her. The dragon obeys obediently, as a dog, and the girl pours the contents of a dragon into the dragon's head.
"Bardion, this is your father's blood that gives you strength and heals!" The dragonflies are drawn under the dragon's beating skin, which the healing power takes over the injuries .. and the spears are charred out of the dragon's body.
Let's say this is cine-render quality generated in real time.
______________Talán ennek a sárkánynak első körben meg kellene tanulnia járni, mielőtt repülni próbál...
-
Youtube tartalomer fizetsz?
Közvetve fizetek: reklámot nézek és ez után bevétele van a Google-nek, minél többet lógok a YT-on, időarányosan annál több reklámot nézek és ezért a Google markát arányosan több bevétel üti.
A YT-példa egyébként több helyen sántít. A játékszerverek nagysángrendekkel több energiát fogyasztanak és amortizációs költséget termelnek. 4K felbontáson renderelve csak a fogyasztás (szerintem) könnyen lehet userenként akár 150-200W (teljes fogyasztás).
A VGA-k kifejezetten drágák, egyszerre kevés usert tudnak kiszolgálni és a gyors amortizációjuk miatt rövid ROI-val kell megtermeljék az árukat. Az nem fog beleférni, hogy valaki fizet 20$-t és egész hónapban napi 8 órán keresztül foglaljon egy slot-ot egy VGA-ból, mert ilyen hosszú idő alatt annak az egy slotnak nagyobb lesz az amortizációs költsége. Plusz az áram.
[ Szerkesztve ]
-
A kérdéseid nyilván költőiek.
Nem azt mondtam, hogy érték termelődik, hanem, hogy bevétele van utánad a Googlenak, ügyelj a finom különbségekre
És ez igaz is, mert a sok hülyének, akik nem tudják, hogy nekünk / a reklámblokkólóinknak hiába küldözgetik a Googleval a yt-bon keresztül a reklámokat abból nekik soha nem lesz termékeladásuk csak-csak ki tudják számlázni a "szolgáltatásukat".
[ Szerkesztve ]
-
válasz SchumiBácsi #304 üzenetére
Globálisan 5millió userért sztem kár a gőzért.
Annyiért már a Google is lehajol...
-
-
válasz l.skywalker #343 üzenetére
Budapesten 2005-2006-ban 10E Ft környékén volt a kábeles UPC előfizetés a maihoz képest nagyon alacsony sebességgel és ténylegesen kikényszerített 30GB-os limittel.
Jelenleg ugyanennél a szolgáltatónál kb 2E Ft-ot fizetek 120Mbps + korlátlan (ki nem kényszerített 300? GB) csomagért.
Szerintem ezek nagyon is kézzelfogható hálózati fejlesztések.
Amúgy meg az 5G-vel az a kábeles szolgáltató, aki nem nyer 5G frekvenciát, idővel amúgy is elbúcsúzhat az ügyfelektől.
Mert miért?
-Mi köze az 5G mobilnetnek a kábeles internethez?
-Mi köze lesz ennek a Google játékstreamingnek az 5G-hez?
[ Szerkesztve ]
-
válasz l.skywalker #346 üzenetére
Nem 10 éves távlatokban nézik a folyamatos fejlesztést.
Hanem milyen távlatokban? Évről évre? Pár éve még csak ilyen 30 vagy 60 Mbps-sem volt...
Ha valós folyamatos fejlesztés lenne, akkor már gigabit lenne nálad.
Hát én nem vagyok hajlandó emelt havidíjat vagy egy összegben fejlesztés-önrészt fizetni ezért a folyamatos fejlődésért, szóval akkor gondolom a Google fogja a szolgáltatóknak kifizetni a fejlesztés költségeit. Nekem jó az az iram ami az utóbbi 10 évben volt, havi 2E-ért
Letöltési maximum sebesség (papíron): 10Gb+ vs. 1-2Gb
a papír sok mindent elbír...
Wireless: igen vs. nem
Abban a kontextusban amiről beszélünk pont ez a probléma vele, mert:
Fent tüsszentenek egyet => nem működik
Sokan vannak a cellában => töredék sebesség
AAA játékokat nem mobiltelefonon szokás játszani => tök mindegy, hogy lesz-e gyors 5G vagy nem, a tipikus user nem 5G-n fogja igénybe venni a játék streminget (ha egyáltalán elterjed) hanem fotelből kábelen.
[ Szerkesztve ]
-
válasz l.skywalker #350 üzenetére
Nekem nyolc, minden dologra adhattok valami választ. Nem fogok egyesével vitába szállni, mert felesleges. Az idő úgy is engem igazol.
Bárcsak nekem is jósgömböm lenne...
Én részt vettem a 4G bevezetésében itthon, még a lakossági start előtt hónapokig volt korlátlan 4G-m 170Mbps volt, ami az akkori lakossági interneteknél minimum 3x gyorsabb volt.
És mennyi volt amikor nem egyedül voltál a cellában a bázisállomás mellett? Mennyi volt bevezetés után? 5Mbps 2GB, 5000 Ft?
"AAA játékokat nem mobiltelefonon szokás játszani"
Az megvan, hogy a Google ezzel promózza a Stadia-t?
Ettől még nem szokás AAA játékot játszani telefonon és fizetni sem szoktak ilyenekért...
-
-
válasz -Skylake- #354 üzenetére
Az alapvető probléma az, hogy míg a google minden évben előáll valami világmegváltó projekttel és elkaszál egy másikat amiről egy két év után kiderült, hogy mégsem váltja meg a világot, addig a szolgáltató beruházásai relative komoly beruházások amelyek megtérülése jó pár év. Ha pedig lesz valami a dologból egyértelműen nem az isp kaszálná le a zsíros profitot.
Ezzel az üzleti modellel ahol szinte minden költség és kockázat az isp-nél van, a potenciális profit pedig a googlenál, ezzel nem lehet az ispket gyors fejlesztésre motiválni.
-
Ha pedig egy ISP kiépít egy komoly publikus hálózatot, akkor ezt kapja: https://arstechnica.com/tech-policy/2019/03/music-labels-sue-charter-complain-that-high-internet-speeds-fuel-piracy/
-
Én olyan szolgáltatónak fizetek a gigás netért, ahol este is stabil a kapcsolat és nem okoz problémát a késleltetés. (Meg mellette még megy 2 IPTV is gond nélkül.)
És ez egyből azt jelenti, hogy stabilan Gaming-streaming képes a neted egész este akadozások nélkül? Egyáltalán meg tudnád mondani ha nem lenne az?
Néhány száz ms alkalomszerű késleltetés-ingadozást nem vesz észre az ember böngészés közben, video streaming esetében meg végképp nem, mert sokkal nagyobb pufferrel dolgozik a média boxod, ami elrejti a kisebb ingadozásokat.
Még a jelenlegi internetes online multi címek esetén is alig-alig vesz észre az ember 100ms-os alkalomszerű ingadozásokat, mert nem a megjelenítés, hanem csupán a sebzések detektáslására illetve a játéktér-állapotának szinkronizálására vannak ezek az ingadozások kihatással.
Egy online game-streaming az minőségileg más. Itt a megjelenítés késleltetése hozzá van kötve a hálózati késleltetéshez, ezért bármikor is és bármilyen rövid időre nő mondjuk 100-200ms-ra a kontroller/egér/Billentyűzet ==> megjelenítő közötti késleltetés azt azonnal észre fogod venni és ez sokkal ocsmányabb érzés, mintha egy normál online multi játékban szimplán magas lenne a pinged.
Van az a pénz, amiért van megoldás. És ha van rá igény, ki lesz fizetve.
Nyilván növekedni fognak a sávszélességek, csökkenni fog a jitter, késleltetés, kérdés, hogy azért mert a technológia és az igények szépen oda fejlődnek, vagy azért mert a Google most szart valamit és minden piaci szereplőnek kötelessége ráugrani.
-
válasz l.skywalker #400 üzenetére
Even more interestingly, 4 people out of 10 in the UK were already aware of Google Stadia withing a week of its reveal, and over a third said to be "very familiar" with the service.
This is particularly surprising if you consider that Google was only at the GDC 2019 with a keynote and post event interviews, and hasn't started its marketing campaign yet.
Brit tudósok, brit fogyasztók. Van még lejjebb?
Nincs még egy hete, hogy én először hallottam róla, pedig egész nap az interneten lógok, Britanniában pedig (milyen bázisnak kedves cikkíró??) több mint egyharmada úgy érzi már nagyon ismeri a még el sem indult szolgáltatást[ Szerkesztve ]
-
Biztos gondoltak, biztos van rá tervük is - abban már kevésbé lennék biztos, hogy egyeztettek bárki 3rd party ISP-vel arról, hogy amit gondolnak, az pénzügyileg reális-e.
Az hogy gondoltak rá az vajon önmagában elég?
Jobban végiggondolták, mint az előttük már elbukott fél tucat game streaming szolgáltatás?Mit tud a google amit a többiek nem és a játékosok számára selling point?
A Sony meg tudja valósítani alapvetően ugyanezt (picit bénább infrastruktúrával) és tud adni PS-exkluzívokat PSN integrációval. Ha a játékosok harapnak -ha harapnának rá- rá ők is csatarendbe tudnának állítani egy hadseregnyi szervert akár a Googlenél, akár az Amazonnál vagy a MS-nál etc..
A MS meg tudja csinálni ugyanazt mint a Sony, kevesebb és bénább exkluzívokkal, sokkal erősebb infrastruktúrával, XBL és sokkal jobb PC-integrációval.
Az apple mobiljáték szolgáltatás témakörben tud sokkal nagyobbat gurítani (szóval azon a platformon ahol a Google szolgáltatást promózták), mert iOS-re tényleg vannak minőségi, arra fejlesztett mobiljátékok, illetve ha egy mobil felületre optimalizál valaki egy játékot, először azt iOS-re fogja megtenni. Ez a formátum meg nem kívánja a folyamatos streaminget (és az apple nem is halad ebbe az irányba).
Nekem inkább úgy tűnik, hogy:
1, A Google-nál rengeteg a pénz és feltették a hetesre ruletten. Ha bejön óriásit kaszálnak, ha nem jön be, alig buknak valamit rajta.2, A Gamer-témában való tapasztalatlanságukat a szokásos nagy arcukkal kompenzálják, mi vagyunk a google nekünk sikerülni fog alapon.
[ Szerkesztve ]
-
Gondolom, a 4K + égben beállítások akar lenni a selling point.
Sok sikert ehhez...
Az a réteg amelyik ténylegesen fizet a jó grafikáért, szerintem hamar tisztába kerül vele, hogy milyen képminőség tud átjönni egy tömörített 30Mbps vonalon. szerintem nekik már most jobban futnak a játékok mint amit a G nyújtani fog. Éppen elég videó lesz ezzel kapcsolatban fent a neten. Ráadásul ők játszanak annyit, hogy ne előfizetni akarjanak idő alapon.A másik réteg amelyik nem helyezi a grafikát minden elé, annak egy része leginkább jó játékokra vágyik másik részük pedig a közösségi élményre. Az egyiket jó minőségű exkluzívokkal, rendszeres leárazásokkal, a másikat közösségi featurökkel (Steam) és integrációval lehet megfogni. Egyelőre nem látszik, hogy bármelyik területre koncentrálnának.
A mobiltelefonos demó szerintem leginkább azt mutatja, hogy közük nincsen a gémer témához, még nincs.
Mennyire más ez, mint amikor a MS belépett -pénz nem kímélve- a konzolpiacra meghódítani a nappalit.
A teljes technológiai láncba beszálltak akkor, minden pontba, csináltak erős hardvert, jobbat mint a Sonynak (Xb1 > PS2, Xb360 > PS3) volt, vettek stúdiót, finanszíroztak játékfejlesztéseket (Forza, Gears, Halo) és mutattak olyat amit előtte még nem látott a konzolvilág: in game achievmentek, Xbox live. Ezzel együtt is csak második nekifutásra sikerült nagyot kaszálniuk egy nem telített piacon.
Ahhoz képest amit a Ms akkoriban produkált, a Sony csak fél seggel üli meg a lovat, pénzt alig-alig kockáztat ráadásul a partnerekben bízik ahelyett, hogy killer funkciókat hozna létre az új platformhoz.
4K@60Hz@ 30Mbps az nem killer feature hanem 1.6-os Astra a Hungaroringen...
[ Szerkesztve ]
-
-
-
válasz -Skylake- #437 üzenetére
Szerintem nem lenne okos párhuzamot vonni a szobafal és a felbontás között.
Pedig igencsak szoros kapcsolatban vannak.
Biztos van valami okos tipped arra, hogy miért ne lehetne egy 65ös TV 8K
Mert a jelenlegi viszonyok között játékra értelmetlen. A jelenlegi viszonyok pedig nem 1-2 év alatt fognak megváltozni.
Én egy "40 4K TV előtt ülök nap mint nap és monitor távolságból nézem. Monitor távolságból játékokat és filmeket (tehát nem statikus fekete-fehér pixelpontos tartalmat) nézve nem lehet semmilyen pixelességet felfedezni. Főleg ha hátradőlök a székemben.
Ha ezt a pixelsűrűséget extrapolálom 8K-ra, akkor ott tartunk, ugyanekkora távolságból egy 80"-os 8K TV közepét látnám annyira pixelmentesnek mint a saját 40" 4K TV-met. Azzal a különbséggel, hogy a 80" TV sarkai abból a távolságból teljesen beláthatatlanok lennének. Hátrébb kéne menni, ha hátrébb megyek, akkor pedig az egyes pixelek látószöge csökken le annyira, hogy a 80" 8K TV magas pixelsűrűsége értelmetlenné -értelmetlenül magassá- válik. etc.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!