Új hozzászólás Aktív témák
-
-
őstag
válasz Geri_lgfx_ #51 üzenetére
Nem vagyok az agresszivitás híve inkább választanám az észérveket, mint az erőszakot.. tudom, naivitás a felsőfokon.
Szinte csak én voltam akkor ott.. tehát sok esélyem eleve nem lett volna az 5-6 ellenőrrel szemben¯\_(ツ)_/¯
-
chop
őstag
Hat, persze, szulok vannak, csak ugye ne felejtsuk el, hogy valoszinuleg a szuloknek is vannak utazasi koltsegei (berlet, benzin, akarmi) es nem mindegy, hogy 1 embernek kell ezt megvenni, vagy masfelnek.
Egyebkent meg ha nem lenne diakkedvezmeny, akkor se lenne olcsobb a teljesaru jegy, ne is gondold. -
eXodus
őstag
válasz (Kolombusz) #47 üzenetére
''Nyilván, ha még három szót tudtál volna idézni (Nem lenne velük semmi gond, ha mindeki tisztességgel, emberséggel beszélne velük), akkor máris mást jelentene, mint amire reagáltál.''
Jajj szegények, MÁS munkahyelyen is vannk ilyenek ahol emberekkel foglalkoznak, de MÁS munkahelyen kirugják ha bunkók (persze van kivétel) MÁVnál nem így megy....
Én megtettem mindent: ő normális-> én is az vagyok vele. Innentől nem érdekel más....
''És mégis baszakodnak azzal akinek van jegye...
Ez 95%-ban magyarázható a sok köcsög viselkedésével, mint irtam.''
Nem nem magyarázható. -
chop
őstag
válasz Geri_lgfx_ #53 üzenetére
Akkor talan gazdasagosabban uzemeltetnenk. Persze nem ugy kene, hogy egy darab nagy MAV, hanem a busztarsasagok mintajara szepen feldarabolni.
Miert, most jobb, hogy szetlopjak az egeszet?.. Mondom, nem tudom mashogy elkepzelni, hogy miert veszteseges! Nincs ra mas magyarazat! Meg mi a fasznak a MAV-nak 300 ugyved?.. MINEK?! -
Csapi007
veterán
válasz (Kolombusz) #21 üzenetére
Mikor így keltene fel mint ahogy leírta akkor én sem lennék jó kedvemben.
"Csak úgy mondom"
-
Akheron
senior tag
Igen, ez nyilvánvalóan így van; nekik is vannak költségeik. Engem inkább az zavar, hogy a közös kasszából fizetett kedvezményeket tulajdonképpen minden adózó fizeti, attól függetlenül, hogy van-e gyereke, tanul-e, utazik-e. Efféle kedvezmények nélkül, ha a teljes árú menetjegy nem is lenne olcsóbb, az adózók terhei csökkenhetnének. Abban meg nem látok semmi problémát, ha az fizet egy szolgáltatásért, aki ténylegesen igénybe is veszi.
(Abban szerintem sokak egyetértenek velem, hogy túlzottan nagy nyomás nehezedik manapság a középosztálybeli dolgozó rétegre: mindenhez mi jutunk hozzá a legdrágábban, és közben még a termérdek segély és kedvezmény is a mi vállunkat nyomja. Jómagamon gyakran érzem ennek a nyomásnak a morális hatását: például, mikor felszállok a buszra, és a csontra adózott jövedelmemből megveszem 2200 forintért a teljes árú menetjegyet, előttem és utánam meg ennek töredékét fizetik ugyanezért az útért.)
[Szerkesztve]"It’s not the noise disturbing your meditation, it’s you who is disturbing the noise." – Ajahn Chah
-
(Kolombusz)
veterán
válasz Geri_lgfx_ #53 üzenetére
Mottónk: fizetsz veszel vagy MEGHALSZ!
Én egy fizetős szolgáltatás igénybevéételénél ezt tartom helyesnek. Fizetsz érte, vagy viseled a következményeit annak, hogy nem fizettél. -
Kantorpe
tag
Azt meg hozzatennem, amit sokan elfelejtenek, hogy a MÁV csak a gengsztervaltas ota tobb mint 1000 MILLIÁRD forintba kerult az adofizetoknek.
Ti., ennyit ontott bele a kormanyunk a szerett feneketlen kutba az elmult 17 evben.Minden élő megöregszik, minden tulajdon elenyészik...
-
eXodus
őstag
válasz (Kolombusz) #61 üzenetére
És megint csak a MÁVnál: Fizetsz érte, és viseled a következményeit annak. pont.
Koszos, késő vonatokról még nem is beszéltünk.... +20perc késés,(büdösen) után is boldogan nyújtja át a jegyet a kallernak.
[Szerkesztve] -
eXodus
őstag
válasz (Kolombusz) #64 üzenetére
''Úgy látom, hogy neked bevésődött ellenszenved a mávval szemben.''
3-4év után csak ez maradt. Júindulat a felénél elveszett irántuk.
''De akkor miért használod?''
Megnyugtatom a feldúlt lelkedet. Póbálom minnél kevesebbet haszálni. ( egyébként nincs más ) Így folytatja autó jobban megérné hallgatógnak. -
Nus
tag
Anno pár éve be akartak még a végére vinni katonának, én a polgári szolgálatot választottam helyette. Ugye kaptam egy polgári szolgálatos igazolványt amivel az ország egész területén helyi járaton ingyen utazhattam, távolsági buszal vagy vonatal meg 90%-os kedvezménnyel. A munkahelyen ahova kerültem ezt ki is használták, hogy ilyen kedvezményesen utazhatok küldözgettek mindig jobbra balra és énis igyekeztem ezt kihasználni hétvégéken ,nagyon sokat utaztam. Jaj mennyi birka kalauzal meg ellenörrel találkoztam és hányszor meghurcoltak leszállítottak kötekedtek, úgy beszéltek velem mint a kutyával pedig csak azt használtam amire jogosult vagyok. Persze nem lehet általánosítani, mert volt értelmesebbje is aki tudta, hogy mit csinál, de sajnos nagyon alja emberek is dolgoznak ilyen munkakörben...
The sky was pink...
-
I_Am
veterán
Aha, és Téged is csak a szüleid finanszíroztak egész életed során?
Gondolkozz már picit, hogy az a diák akit ''Te is finanszírozol'', majd a Te gyerekedet fogja finanszírozni....
Üdvözöllek a társadalom nevű közegben, magányos farkas.Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
Akheron
senior tag
-
Yushchenko
őstag
válasz Geri_lgfx_ #36 üzenetére
Én ugyanerre a számításra jutottam a vidékiekkel szemben is. Szerintem nem kéne hülyeségeket beszélned. Ammm tényleg oltás. Egyszer mentem haza nem rutinosként a desiron. Jön kalauz, mondom milyen jegy kell. Húzza a száját, nyomtat két jegyet. Rajtunk kívül senkinek nem adott jegyet.
-
ez_meg_emaz
őstag
válasz Geri_lgfx_ #36 üzenetére
Én városi vagyok. Sok köcsög van persze mert a városban talán többen is élnek. Még azt is megkockáztatom hogy a falvakban kevesebb fiatal ás több idős ember él ezért nehezen lehet tele köcsögökkel(idősebbekből kevesebb a kötekedő fajta szvsz). De ha te ezt tényleg igy gondolod ahogy leirtad akkor nagyon sajnállak.
Egyébként te faluban laksz? Enyhén azt a látszatot kelted hogy rühelled a városi embereket. Vki(gondolom városi) biztos nagyon nagy traumát okozott neked ha ez a véleményed.
De nemhiszem hogy falun ne lenne elég faszfej. Nem egy falurol jött köcsöggel találkoztam akiket orvossal kéne kezeltetni. Vagy csak szimplán a mai társadalmi irányelvek(igények) ferditették el a személyiségét.(Főleg a fiatlabb korosztályrol beszélünk ugyebár 10-20) De ha kicsit másképp nézzük akkor ők a ''normális'' emberek hiszen bármerre lehet találni ebből az énvokamenőgyerek fajtábol (és a normálisak már-már kissebbségbe vannak) Lakhelytől függetlenül.
Persze ez hogy ki normális meg köcsög az mindenkinek mást jelent. Ugy gondolom a normális ember vmien mértéket tud tartani. Nem mondom hogy soha nem részeg stb de nem minden éjjel és nem köt bele másba ok nélkül. pl. -
ez_meg_emaz
őstag
válasz Yushchenko #75 üzenetére
Erről beszélek énis....
-
Akheron
senior tag
Minden korlátozások nélküli szolgáltatásnak meg kellene, hogy legyenek a józan emberi ítélőképességen alapuló korlátai, illetve a helyes felhasználási etika is nélkülözhetetlen. Hisz milyen világhoz vezet, ha mindenki úgy áll hozzá az efféle szolgálgatásokhoz, hogy ''no, most aztán jól kiélem magam vele, ha kell, ha nem kell''.
Egyúttal választ is adok: Olyanhoz, mint a mai. Agyonszabályozott, merev, lelketlen, protokollált világhoz.
(Én igyekszem mindenből csak annyit használni, amennyire föltétlenül szükségem van – akár ingyenes, akár nem. Hülye volnék?)"It’s not the noise disturbing your meditation, it’s you who is disturbing the noise." – Ajahn Chah
-
Yushchenko
őstag
Nem tudom mér van bajuk az embereknek a kedvezménnyel. Tessék el lehet venni mindet, de a nyugdíjasoktól is, mert főleg azok utaznak állandóan mindenhol. Nekem már semmire nincs kedvezményem, mert nappalis főiskolásként nem érdemlek meg még 50%-ot se, hogyha véletlen lemennék a nagymamámhoz. Mind1, ott a kocsi, olcsóbb
-
venember83
nagyúr
Joerzesrol beszelsz, csak nagyon sarkitva. Ha berletem (ergo fizettem erte!!!) van akkor igenis annyit hasznalhatom amennyit akarom.
De juttatasoknal mar pofa kerdese, h mennyire 'elek vissza' veluk, pl ceges auto/telefon, stb. mert ha nem, akkor rajonnek, h ez igy nem uzlet s megvonjak az emberektol. -
Akheron
senior tag
válasz venember83 #81 üzenetére
A bérlet az valóban másként ítélendő meg. De én a bérlet esetében is úgy érzem, fontos, hogy őszinte önmérsékletet gyakoroljon az ember; nemcsak a vonatkozó társadalmi és környezeti tényezők védelméért, hanem saját boldogsága érdekében is. Szomorú dolog azt látni, hogy az ilyen szolgáltatást megváltó személyek túlnyomó többsége úgy tartja, ''jár neki''. Ha ezt elvárások nélküli örömre és tiszteletre cserélnénk, nem lenne ennyi konfliktus a világban - az utasok nem ragaszkodának tíz körömmel a ''jogaikhoz'', így nem okoznának ekkora törést a felmerülő problémák, aminek nyomán a kalauzok is békésebbek, tisztelettudóbbak lehetnének. A poltika és a szabályozási rendszer csak a gyönge társadalmak mankója; ezek a problémák valójában a mindennapos dolgokhoz való viszonyunkon múlnak: apróságok sokaságán. Ezért írtam korábban, hogy a mogorva kalauzt nem tartom rosszabbnak, mint a mogorva kalauz miatt mogorva utast.
Tudom, utópista gondolkodás."It’s not the noise disturbing your meditation, it’s you who is disturbing the noise." – Ajahn Chah
-
Sotho
őstag
Nekem semmi bajom az ellenőrökkel, megértő, kedves emberek, többször előfordult, ha nem tudtam jegyet venni az állomáson megkérdezték nem akarok e féláron utazni.
Üdv mindenkinek : Phil [link] -
bambano
titán
Ha lettél volna katona, tudnád, hogy a katonának a kiképzési időszakonként egyszer kötelezően kiadott szabadság alatt jár(t) az ingyen jegy, nem minden hétvégén. Te pedig nem ingyen dolgoztál, hanem kiváltottad azt, hogy mások teljesítették helyetted a honvédelmi kötelezettséget.
Te nem polgári szolgálatos katona voltál, mert ilyet nem ismerünk. Te operettkatona voltál vagy polgári szolgálatos. A rendes katonákkal nem keverendő.
[Szerkesztve]Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Geri_lgfx_ #36 üzenetére
A számításaid tévesek, a stílusod alpári. Hasznos lenne, ha moderálnád magad.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
A máv nincs monopolhelyzetben. Az utas választhat, hogy saját kocsival, busszal, vonattal vagy hajóval megy, az árut lehet teherautóval és repülőn is továbbítani, tehát a mávnak vannak versenytársai.
A máv többek között azért sem nyerességes, mert szociálpolitikai okokból a jegyárakat a bekerülési költség alatt tartották.
Lehet azt mondani (másik hsz-ben), hogy mennyi veszteséget termelt a máv, de akkor tegyük azt is hozzá, hány állampolgár utazott indokolatlanul alacsony díjért.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
VladimirR
nagyúr
válasz #64791808 #32 üzenetére
csak ugy szerenyen megkerdeznem, ha szabad:
miert nem takarodsz el a budos picsaba ebbol az orszagbol?
az meg, hogy lelki torest okoz neked a masik topic, nem ertem kmiert kell azt jelentenie, hogy szemelyes erzelmeidet irantam ne ott, privatban, msn-en, telefonon kozold, hanem itt mocskolj
a hozzad hasonlo gerinctelen senkik miatt tart ott ez az orszag, ahol -
Rizzo
aktív tag
válasz (Kolombusz) #34 üzenetére
Látom nagy vasutas vagy. A MÁV azért vart szar helyzetbe, mert vasutasok, nézd meg a Volántársaságokat. Amint ezt az eseted is olvasod, sokakkal megesik, hogy vesznek jegyet, mindenük érvényes mégis belekötnek. A vészfékezésről meg annyit, hogy amikor a hangosba bemondják, hogy megáll egy állomáson a vonat, és még az állomáson is várják a vasutaskollégák a vonatot, de a mozdonyvezető ezzel nemtörődve továbbhajt, akkor behúzzúk! Sajnos nemegyszer fordúlt elő ez velem, amellett, hogy érvényes jeggyel utaztam, mint mindig. Tudod az emberek elvárnak bizonyos ellenszolgáltatást a pénzükért. És egy monopól helyzetben lévő állami cég hogy mondhat ilyet, hogy nem kötelező ezzel utazni. Attól, hogy sínb*zi vagy, kicsit végiggondolhatnád a dolgot, és kinyithatnád a szemed, hogy sokszor nem olyan egyoldalú a dolog, és van, amikor nem az utas a hibás. Tudom, hogy nehéz a kalauz dolga, ottvan a sok csöves, meg a sok dzsipó késekkel meg minden, de ez egy ilyen szakma, ha ezt nem tudja kezelni, nem kötelező ott dolgozni!
[Szerkesztve]Clear Eyes, Full Heart, Can't Lose!
-
Yushchenko
őstag
Emmm, valahogy elment a topic érdekes irányba.
Na szóval mondtam, hogy dolgoztam a MÁV-nál 1 évet(nem kalaúz voltam, se vonatvezető call centereztem, higgyétek el az se egy hálás feladat ) ott volt nekünk oktatás. Azt tanultuk, hogy a személyszállítás a világon mindenhol veszteséges, és az államnak nemtom hány százalékkal be kell szállnia. Most nem emlékszem a számokra, de olyanokkal mosták a fejünket hogy nyugaton 50-60%-kal támogatja az állam a személyszállítást itthon meg talán 30%(de tényleg nemtom pontosan).
Jah igen, és hogy az áruszállítás nyereséges. Aszem ezt eladta a MÁV valamikor nem?
Na mind1, szerintem meg nem feltétlenül az utasok miatt tart ez itt ahol, de szerintem politizálhatunk itt, semmi értelme nem lesz, inkább mennyetek biciklizni, szép az idő -
sok csöves, meg a sok dzsipó késekkel meg minden - akkor nem a tisztes polgáron kéne kitölteni a kisebbrendűségérzésüket és a mérgüket. +ráadásul olyankor bezzeg a rendőrt se merik kihívni. Civilizált országokban SOHA NEM A VÁSÁRLÓ A HIBÁS.
Főleg, hogy a leírt esetben az utasnak VOLT ÉRVÉNYES JEGYE. (a bürokrata belemagyarázás nem érdekel: ügyfelünk fizetett és utazott, ráadásul meghurcolták)
Egyébként a MÁV elképzelhetetlenül idióta: nekem még egyetemi gólyakoromban ellopták a diákigazolványomat, és az ürge visszaélt vele, azzal igazolta magát a vonaton, amikor elkapták bliccelésnél. Simán bemondta a nevemet, címemet (rajta van a diákon) -és én meg persze kaptam a csekket postán. Persze már korábban bejelentettem az esetet a rendőrségen+természetesen az aláírás és az anyám neve (az már nincs rajta a diákon) se stimmelt. (jah, és életemben nem utaztam Biharkeresztes-Bp. viszonylatban)
Az okos emberek 1xerűen nem voltak képesek egy normális feladócímet írni a borítékra, így valszleg nem kapta meg a megfelelő osztály a rendőrségi jegyzőkönyvet, amit küldtem nekik. (2 helyre is elküldtem, biztiamibizti). Így enyhe fél év után kaptam egy bírósági idézést, ahol meg is jelentem, ahol a kedves MÁV jól megszívta, és fizethette a perköltséget.
#92: ''nyugaton 50-60%-kal támogatja az állam a személyszállítást'' - ez pl az én országomra ez nem áll, itt nincs állami támogatás, mégis nyereséges a vasút (SBB). (+azok a tömegközlekedési vállalatok is, amiket ismerek: Basler Verkehrbetriebe, Zürcher Verkehrsverbund). Igaz, hogy a jegyek drágábbak (már nem túl sokkal!), de itt egy alkalmazottnak sem havi 3-600€-nyi összeget fizetnek.
A MÁV Cargo még állami tulajdon.
[Szerkesztve]30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz t72killer #93 üzenetére
Bocsánat, mégis van állami támogatás, eszerint a doksi szerint 40% [link] (mégse 50-60), viszont érdekes, hogy a személyi jellegű költségek a magyar vasútnál a legmagasabbak, annak ellenére, h a példának felhozott országok közül (UK, Hollandia, Svájc, Mo) Mo-gon messze a legalacsonyabb a bérszínvonal (kb a nyugatiak ötöde-nyolcada)
És még az sem lehet kifogás, h a bérek rejtve az alvállalkozói ktg-ekben vannak, m ha a bér+alvál-ktg-eket összeadjuk, akkor is a MÁV vezet...
[Szerkesztve]30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Kantorpe
tag
válasz Yushchenko #92 üzenetére
Elmondom, hogy a legtobb normalis orszagban az allam kivonult a vasutbol, es azutan neztek, hogy mi lesz.
Volt ahol az egesz megszunt meg a sineket is felszedtek beolvasztottak, es volt ahol a ceget jol megreformaltak es nyereseggel tudott mukodni.
Na ott beszallt az allam, a JEGYARAK CSOKKENTESEBE, de nem az egesz tragyadomb uzemeltetesebe, mint ahogy nallunk.....
Jo pelda New Zeland ott szetrohadt az egesz vasut nincs is vasutjuk.
Helyette, nincs atirasi illetek semfele ado az autosokon, fillerekert lehet venni autot, es a benzin 100Ft, mindez egy olyan orszagban ahol 0 termeszeti kincs van es mindent importalnak........
Nekunk miert nem megy ez ? Megirtak valamelyik totyikban Eredendo rosszindulat...
Itt kene atomot robbantani amelyik megmarad azt meg leloni, mert az 1 csotany
[Szerkesztve]Minden élő megöregszik, minden tulajdon elenyészik...
-
Racecam
MODERÁTOR
válasz Geri_lgfx_ #53 üzenetére
Annyira, de annyira nem hiányoztál ide a Fórumra, a sok ostoba agymenéseddel és a sötét múltaddal. Képtelen vagy a normális kommunkációra és úgy látszik ez már soha nem fog megváltozni.
Com'è diverso il mondo visto da qui
-
Yushchenko
őstag
Jujjj...
Új-Zélandon egyáltalán nincs tömegközlekedés, mindenki lerobbant kocsikkal jár. Amit leírtál részben igaz, ammm a benzin 200Ft, de semmi baj. Az új-zélandiak nincsenek rászorulva tömegközlekedésre, egyelőre elférnek, elég jól megélnek.
Utolsó bekezdés no comment, dobj magadra atomot, de előtte még járj egyet Moldáviába, nézz körbe hol jobb. -
FlekkeN
aktív tag
Szerencsére nekem eddig csak jó tapasztalatom volt.
Utoljára Miskolcból Egerbe utaztunk 10 osztálytársammal és fényképeszkedtünk a kalauzzal és pózoltunk vele .
Persze én csak max 3-szor utazok egy évben vasúttal.
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- Galaxy Buds FE - Grafitszürke
- Lenovo ThinkBook 15 G2 ITL, 15,6" FHD IPS Kijelző, i7-1165G7 CPU, 16GB DDR4, 512GB SSD, WIN 11/10, S
- HP Zbook 15 G3, 15,6" FHD IPS Kijelző, I7-6820HQ CPU, 32GB DDR3, 512GB SSD, NVIDIA 4GB VGA WIN 10, S
- Dell Latitude 5480, 14" HD Kijelző, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia
- Dell Latitude 5480, 14" HD Kijelző, i5-6440HQ CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs