Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz CPT.Pirk #99 üzenetére

    Az a gond a "képjavító" funkciókkal, hogy a technika akarja eldönteni, hogy mitől lesz jó a kép.
    Ez addig még oké is lenne, ha mondjuk csak a panel fizikai sajátosságaihoz képest próbálná valamiféle szabványhoz igazítani a látványt.
    Csakhogy az egész "képjavítósdi" mára már átment totál parasztvakításba, hogy - kizárólag marketing célból - kiragadnak technikai paramétereket és azokat az extremitásig tolják a minél több, annál jobb fűnyíró elv alapján.
    Így jutunk el a túltolt szaturációig, mert a "színesebb" kép jobb, meg a kukk feketéig, ami kiöli az árnyékos képrészekből a részleteket, mert a sötétebb fekete ugye jobb, az abszurd felbontás növelésig, hogy 8K displayen AI skálázza fel az SD tartalmat, mert a nagyobb felbontás jobb, meg az interpolált fps növelésig, mert a több képkocka jobb.

    Miközben az, hogy mi a "jobb" nem technikai paraméterek kérdése, hanem alkotók, filmes és tévés szakemberek több száz munkaórájának eredménye, hogy mi a jobb a történet elmesélése szempontjából, vagy (dokumentum műfajban, élő közvetítésben) mi adja vissza jobban a történések vizuális atmoszféráját.

    Pl. íme egy 2K profi filmkamera mennyivel több részletet képes megjeleníteni, mint a 8K telefon kamera:

    Ez persze nem meglepő, mert egy highend és egy consumer eszközről van szó, de ha a TV-d pont azokat a részleteket dobja el, vagy módosítja valamiféle "jobbnak" vélt logika alapján, amit a filmesek igyekeztek gondosan megőrizni és kontrollálni, akkor az egész filmalkotósdinak elveszik az értelme.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák