Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cskamacska

    addikt

    A multi játékok nem a játékosok, hanem a kiadók körében népszerűek. :D

    Rettenet nagyot lehet spórolni rajtuk, mert nem vagy alig kell AI(ami drága, sokáig tart, és esélyes hogy nem lesz elég jó sem, ha nem a lejobb és legdrágább programozókat vették fel), nem kell bele érdemi történet(és ha találnak is jó írókat, azok jó témát, ahhoz is kell idő), nem kell bele, vagy nem annyi színészi szinkronhang, színészi játék - motion capture, animáció úgy általában(ha mindenki a tucatkacat játékos modelljével pont ugyanúgy fut vagy újratölt egy multi játékban azt észre sem nagyon veszik, bármilyen SP világnál kapásból kibukik), megjelenítendő játékvilág nagy részét simán le lehet spórolni, mert egyen-sandbox megy egyen-arénák lesznek terítéken, egy SP játékban viszont teljesen alap hogy elvárja a néző a változatosságot, de egyik helyszínre a másik modelljeit, textúráit meg már nem lehet behúzni, ésatöbbi, ésatöbbi.

    Ami multihoz mindenképp kell, az a jó netkód, de mivel az SP játékok igen sokszor tartalmaztak valamilyen multi részt is(ha máshogy nem muszájból) ott sincs túl sok plusz kiadás.

    Cserébe pedig SOKKAL többet le lehet húzni a népekről érte. Mert egy AAA SP játék 60 euró + 30 euró Season Pass feletti DLC kigondolása esetén már vasvelláknak élesítése, és szuroknak forralása folyik. Ahhoz képest hogy a DLC-re rá se néz a többség, mert kijátsszák a fő küldetést.. és adják tovább a konzol lemezt használtan, a vevője meg konkrétan már semmit nem fog fizetni a kiadónak érte, se akkor, se később. Az ötödik csereberélő pedig már a -80%-os zakciót is arcon röhögi, mert ugyanennyiért használtan már réges rég kijátszotta

    És ezért butaság annyira örülni a PSPlus és XboxLive ingyé játékainak, hónapokkal később az érdekelt felek már akkor sem vennék meg a játékot, ha Bobby Kotick családjával személyes ágyékmasszázst nyújtana hozzá, mire bekerülnek ezek a konzolok fizetős multi sáp-csomagjaiba, már nem lát filléreket se belőle a kiadó, de a rablánc fizetést fényezni még talán jók lehetnek. ;]

    Szóval ott tartottunk hogy egy multi játékot fejenként meg kell venni, és az jobban izgalomban is tartja a játékost(jobb esetben), folyamatosan foglalkozni kénytelen vele, ha már játszik. Ilyenkor persze sokkal jobban csusszan a DLC és mikrotranzakció is, ugye milyen jól kinéz az a csillámfasírtláma álcafestés, ott épp elérhető két új DLC fegyver, amott 3 új térkép rendkívül zakciós 20 eurós áron.

    És akkor még lútládák nem is estek, ugyan lesz-e ötöse a ládán a gyereknek, nézzük meg 30 darab 5 eurós ládából mi fog pottyanni. Ha semmi, akkor még mindig lehet venni újabb harmic ládát, na hátha akkor esik egy nagyon ritka +5-ös hikomat a fő karakterhez, mert a mellék karakterekhez már csak párszor 20 darab ládát veszünk.. :U

    [ Szerkesztve ]

    "Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

  • cskamacska

    addikt

    válasz joysefke #17 üzenetére

    Mert multiban a játékos a tartalom. :)

    Én még erősen emlékszem, mikor sok év szigorú egyedüli játék után első komolyabb "multi" játékként a Killing Floorban 30-40-60 fős moddolt szerverekre(Rallfo's Place, The Dedicated főleg, KF.de, Serveur KFK(Zombie-Hell.fr), Bad old Timers a modokért), és azokon lévő a törzsgárdára rátaláltam. Mikor RollTheDice-al valaki 20 fleshpound-ot a nyakunkba eresztett, és mindenki sikoltozva szaladgált minden felé, vagy Saddamizer "give me you money, i suck dick for money" fárasztó szövegeit nyomatta, vagy jango_bobba-val és snyper-el elvonultunk, és lestük hogy darálják le a többieket, majd a végén mindenki nekünk drukkolt hogy túléljük és következhessen az új hullám.

    Aztán az 1000 óra Men of War Assault Squad 1 + MoWAS2 is bár némileg összefolyik, de nagyon szerettem minden percét, mert a benne lévő coopban pont olyan érzésem volt, mint gyerekkoromban a Hadtörténeti Múzeum terepasztalait és diorámáit lesve nem lehetett, kis hadikütyük csinálják a dolgukat, bónuszként kizoomolva néha kimondottan filmes élményt nyújt ahogy a tör előre a hadsereg. Ez sima SP-ben nem működik, mert borzalmas macera minden egységet egyenként babusgatni, StarCraft profikat teljesen lepipáló APM kellene hogy a coop élményét visszaadja. Persze az sem árt hogy jó brancsba kerültem bele, no meg rettenet jól modolható a játék, így szinte mindig új küldetés és térkép vár a csapatra.

    De most tovább sorolhatnám, hogy milyen jó az ingyenes Renegade-X-ben anno kedvenc Command and Conquer stratégiáim tankjaival mászkálni, vagy az csapatjáték(pl egy csapat eltereli a bázis szélén a figyelmet, míg egy kommandó megszabotálja az Obelisk bázisvédelmet, míg a maradék tankokban vár, és lerohanja az ellenséget) eredményét élvezni.

    No meg aztán Post Scriptum-ban vannak olyan helyzetek, hogy a Call of Duty demóját, a növényes játék(MoHAA) partraszállását együtt is háromszor lepipálja. Mikor meg kell rohanni egy ellenség által tartott falut, onnan géppuska sorozatok pásztáznak, ellenségre kért tüzérségi tüzünk nem elég hatásos, erre félúton egy másik MG42 is felugat az oldalunkban és kereszttűz alá vesz, mindeközben a gránátvetőik is végre belövik az utat, és csak a füstgránátok tartanak életben minket. És mi mégis tova rohanunk, megbújunk minden bucka mögött, fedező tűzre ellőjük lőszer javát, és kitartunk. Aztán megérkezik a páncélos erősítés, kapunk légi támogatást, és bevesszük a falut. :K Nna, a pálya ötöde máris letudva, de a páncélosok maradnak, mert StuG és Pz4 előretörésről számolnak be a felderítők, a szakasz PIAT-al megerősítve meg megy átkarolni.
    Mindez természetesen folyamatosan kommentálva, mert nem hogy van VOIP, de szükséges is, szakaszvezetőtől parancsok csattognak, sebesültek nyöszörögnek és kiáltanak a felcserért, ki káromkodik, ki gyors viccet süt el míg megbújunk egy fal mögött amit a németek már lőnek is. :K

    Persze ezeket az élményeket fel kell kutatni, nem lehet azt várni, hogy a nagy AAA kiadó valami jót majd alám tesz, és 100 millió dollár nem tévedhet. :P Mainstream multiból én is kiábrándultam(bár a The Secret World és a The Old Republic MMO-k nem olyan rosszak, persze ezek pont olyan fél-MMO-k amiket lehet egyedül is élvezni a történetért :B ), és bár ott is biztos lehet találni megfelelőt, csak keresni kell, de semmiképp nem lehet azt mondani hogy úgy általában a multi, na az szar, és halott, mert a simán hozhat az is olyan élményeket(és nem kizárólag its better with friends alapon, mert mint Őtotalbiscuitsége mondotta volt, watching paint dry is better with friends :D ) amit a SP nem tud nyújtani soha, de semmiképp a mai technológia szintjén.

    [ Szerkesztve ]

    "Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

  • cskamacska

    addikt

    válasz joysefke #24 üzenetére

    Nem kimondottan neked ment minden, a topik hangulata kezdett arrafelé tolódni. :B

    Pedig a multi címek romlása már okozat, és ahogy a multi romlik, romlik az SP is. Kb mint ahogy szokás szidni a konzolokot vásárlóit, hogy bezzeg miattuk egyszerűsítik a játékokat, pedig egyszerűsítik az PC-n is, meg úgy mindenhol, és bezony azért mert 12 éves Julikától a 72 éves Juliska nénémig mindenikek, és mindenkinek is készülnek a játékok, hogy egy fillér haszontól ne essenek el.

    Legutóbb az Assassins Creed Odyssey csinált úgy mintha egy MMO lenne, és egy 10 eurós boostert kell venni, hogy úgy haladj a játékban, ahogy azt eredetileg eltervezték. Ha nem veszed meg, akkor grindolni kell.. pont mint egy F2P MMO-ban. ;] De ezt eljátszották a Shadow of War-ban 2 éve, és nekem az állam leszakadt mikor csak alap egységeket kaptam meg a 2015 végi Toy Soldiers Warchest konzolos stratégiában, a játék pedig örömmel újságolta, hogy vagy pályákat grindolok lútládákért(!!), vagy azonnal fáradhatok az Ubiszaft boltjába, és vehetem a nevezett zsákbamacska ládákat százszámra, hátha kapok valamit érte. :U

    Tették mindezt pont 2 évvel a Battlefront 2 botrány előtt, de valahogy ez még nem lépte át a sajtó ingerküszöbét. :(

    [ Szerkesztve ]

    "Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

Új hozzászólás Aktív témák