Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    Szerintem nem ártott volna megjegyezni, hogy a Tomb Raider a kép készítésekor éppen 75%-os leárazásban volt, nem csoda, hogy első az eladásokban, anno a Witcher leárazásoknál nézett ki szépen a toplista. ;)

    Ezzel együtt mint single player játékos, engem is zavar, amikor kommentekben lehúzzák a single player only játékokat, illetve jönnek a beszólások, hogy egy adott játék single player része senkit sem érdekel... :U

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • #78687232

    törölt tag

    41 perccel ezelőtt volt 420 ezer pubg játékos, tényleg lassan vége a játéknak :D
    A single játékoknak mindig is lesz jövője, elég megnézni steamen a statisztikát. Annyi hogy a multira nagyobb a kereslet, ugyanakkor sokkal több szar is jelenik meg. Single játékokat alig tudom pótolni, annyi jelenik meg akár egy évre leosztva.

  • Silεncε

    őstag

    Régebben én is single-only játékos voltam, ma már szinte csak multizok (leginkább FPS). Egyszerűen munka/suli után éjszaka nincs kedvem leülni egy single játék elé, nincs kedvem történetet értelmezni, meg gondolkodni, kikapcsolódni akarok. Na erre egy BF1 például tökéletes. Csapatok 2 kört, megvan a napi játék, kikapcsolok, aztán ennyi. Van egy kazalnyi játék Steamen, Xboxon meg szanaszét, amiket még el se indítottam, mert egyszerűen nincs hozzá kedvem. Számomra például ezért offos a legtöbb single játék

  • Cucuska2

    őstag

    A RimWorld most lépett át 1.0-ba!

    Rock and stone, to the bone! Leave no dwarf behind!

  • DonElvis

    tag

    Szerintem ezen az eredményen nem kell csodálkozni. Ha nem lenne annyi csaló a multikban amennyi van, és akik gátlástalanúl szét cheatelik a játékot, és ezzel tönkrevágják mások játékélményét, akkor lenne értelme a multinak. A legjobb példa a PUBG, ami cheterek álma volt az utóbbi időben. Most bevezettek valami anti chet rendszert, kiváncsi vagyok mennyi ideig tart mire megkereülik az okos de nem ügyes játékosok.

    Szerintem a multiplayer mód erőssen el van hanyagolva a kiadók felől, sokkal nagyobb hangsúlyt kellene fektetni az anti cheat rendszerekere, és bugok kijavításaira.

    Ami nem számít, az nem érdekel

  • D1Rect

    félisten

    válasz DonElvis #5 üzenetére

    Szerintem az okos sem helytálló, max az az okos aki írja a cheatet.
    De igaziból az sem.

  • kikikirly

    senior tag

    PUBG játékosszám csökkenésébe benne van hogy boldog boldogtalan megvette a játékot és játszott vele mert baromi jó.Egyszerűen tele van akcióval, játékmenet is tökéletesen el lett találva, Szimulátor-Arcade lövölde közti egyensúly.És grafikára is eléggé ott van,baromi látványosak a találat animációk.(Black OPS 4-en lepődtem meg hogy mennyire arcade minden szempontból,játékmenetre és a találat aimációkat szinte nem is ismeri a játék,beleeresztek géppisztollyal 10 golyót és semmi találat animáció,meghalást leszámítva.)Mivel olyanok is megvették akik alapvetően bénák Multiplayerbe, non-stop lepuffantják őket anélkül hogy akárcsak odabagóznának.Legyen bármily kiváló játék a PUBG, ezek a játékosok előbb utóbb leszoknak róla.Ez nem a játék hibája.Idővel stabilizálódik a játékosszám.Én is gondolkodtam rajta hogy megveszem,nagyon tetszik,de tudtam hogy nem lesz sikerélményem.Maradok singleplayer,botokkal még elbírok. :)

    [ Szerkesztve ]

  • #16939776

    törölt tag

    Az agy lezsibbasztásra tökéletes az MP, de abban a heti egy, szabad órában ami játékra marad, ennél összetettebb szórakozásra vágyom.

  • nemlehet

    őstag

    válasz Silεncε #3 üzenetére

    Én meg pont fordítva. Régen szinte csak multiztam, nem is rosszul, de ma már nincs annyi időm így meg nem élvezetes. Kijön egy játék, játszok vele pár órát, elkezdem felfedezni, de mennem kell aludni mert munka van. Másnap meló után délután leülök és már a játékosok fele maxos szintű, mindennek van neve, kialakult a meta és kickelnek mert mekkora noob vagyok.

    Multiban esetleg PVE coop címek jöhetnek már csak szóba, de semmi féle kompetetív játék.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • cskamacska

    addikt

    A multi játékok nem a játékosok, hanem a kiadók körében népszerűek. :D

    Rettenet nagyot lehet spórolni rajtuk, mert nem vagy alig kell AI(ami drága, sokáig tart, és esélyes hogy nem lesz elég jó sem, ha nem a lejobb és legdrágább programozókat vették fel), nem kell bele érdemi történet(és ha találnak is jó írókat, azok jó témát, ahhoz is kell idő), nem kell bele, vagy nem annyi színészi szinkronhang, színészi játék - motion capture, animáció úgy általában(ha mindenki a tucatkacat játékos modelljével pont ugyanúgy fut vagy újratölt egy multi játékban azt észre sem nagyon veszik, bármilyen SP világnál kapásból kibukik), megjelenítendő játékvilág nagy részét simán le lehet spórolni, mert egyen-sandbox megy egyen-arénák lesznek terítéken, egy SP játékban viszont teljesen alap hogy elvárja a néző a változatosságot, de egyik helyszínre a másik modelljeit, textúráit meg már nem lehet behúzni, ésatöbbi, ésatöbbi.

    Ami multihoz mindenképp kell, az a jó netkód, de mivel az SP játékok igen sokszor tartalmaztak valamilyen multi részt is(ha máshogy nem muszájból) ott sincs túl sok plusz kiadás.

    Cserébe pedig SOKKAL többet le lehet húzni a népekről érte. Mert egy AAA SP játék 60 euró + 30 euró Season Pass feletti DLC kigondolása esetén már vasvelláknak élesítése, és szuroknak forralása folyik. Ahhoz képest hogy a DLC-re rá se néz a többség, mert kijátsszák a fő küldetést.. és adják tovább a konzol lemezt használtan, a vevője meg konkrétan már semmit nem fog fizetni a kiadónak érte, se akkor, se később. Az ötödik csereberélő pedig már a -80%-os zakciót is arcon röhögi, mert ugyanennyiért használtan már réges rég kijátszotta

    És ezért butaság annyira örülni a PSPlus és XboxLive ingyé játékainak, hónapokkal később az érdekelt felek már akkor sem vennék meg a játékot, ha Bobby Kotick családjával személyes ágyékmasszázst nyújtana hozzá, mire bekerülnek ezek a konzolok fizetős multi sáp-csomagjaiba, már nem lát filléreket se belőle a kiadó, de a rablánc fizetést fényezni még talán jók lehetnek. ;]

    Szóval ott tartottunk hogy egy multi játékot fejenként meg kell venni, és az jobban izgalomban is tartja a játékost(jobb esetben), folyamatosan foglalkozni kénytelen vele, ha már játszik. Ilyenkor persze sokkal jobban csusszan a DLC és mikrotranzakció is, ugye milyen jól kinéz az a csillámfasírtláma álcafestés, ott épp elérhető két új DLC fegyver, amott 3 új térkép rendkívül zakciós 20 eurós áron.

    És akkor még lútládák nem is estek, ugyan lesz-e ötöse a ládán a gyereknek, nézzük meg 30 darab 5 eurós ládából mi fog pottyanni. Ha semmi, akkor még mindig lehet venni újabb harmic ládát, na hátha akkor esik egy nagyon ritka +5-ös hikomat a fő karakterhez, mert a mellék karakterekhez már csak párszor 20 darab ládát veszünk.. :U

    [ Szerkesztve ]

    "Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

  • huskydog17

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Cifu #1 üzenetére

    Azért nem emeltem ki, mert nincs miért: a játék az elmúlt 2,5 évben nagyon sokszor kapott -75, de még -80%-os leárazást is, de ennek ellenére eddig nem került az első hely közelébe, most viszont igen, pedig erre egyre kisebb az esélye.

    Van egy teóriám: úgy gondolom, hogy sok játékos végigtolta a legújabb, Shadow of the Tomb Raider epizódot és azután valamilyen okból, kíváncsiak voltak az előző részre. Szerintem egyszerűen sokan voltak/vannak, akik a Shadow-t végigtolták úgy, hogy nem tolták az előző részt és most ezt pótolják.

    #4: Igen, ott valószínűleg tényleg a final build hozta meg az eladási boost-ot.

    #10: Pontosan. Szép összefoglaló.

    [ Szerkesztve ]

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

  • Dilikutya

    félisten

    válasz cskamacska #10 üzenetére

    A multi DLC nem sok vizet zavar. Hiába a Call of Duty Season Pass, meg a BF1, a DLC pályák hamarabb kiürülnek, meg eleve kevesebb játékos van rajtuk. Ezért kell a mikrotranzakció.

    De tény, hogy a multis játék olcsóbb lehet az említett okok miatt.

    Ugyanakkor van számos példa, hogy a single is népszerű. Persze egy Witcher, GTA mindent meg is tesz a játékosok kegyeiért. Call of Duty sem rossz (bár a nagyon ugrabugra jövőseket nem ismerem), de 5-6 óráért sok az ára. Valamelyik talán még 5 órát sem tartott nekem, Modern Warfare 2-3 közül gyanakszom az egyikre.

    Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

  • Cifu

    nagyúr

    válasz cskamacska #10 üzenetére

    Ahogy annyi minden esetben, itt is pro és kontra is vannak érvek. A nem kell AI jó példa a MechWarrior Online vagy a World of Tank/Fighters/Battleships esetén, például, de egy stratégiai játéknál mindenképpen elvárás az AI, ha más nem Skirmish játékmódhoz. Akkor pedig máris ott vagy, hogy kell vele foglalkozni, nagyon is.

    Az animációk vagy hangok terén is vannak pro és kontra példák, igen, sok FPS-ben kvázi stock fegyverhangok és animációk fordulnak elő, ami viszont igenis ront a játékélményen. Akad pozitív példa is, lásd Team Fortress 2 vagy Overwatch. Ellenpélda ismét a WoT/Fs/Bs, ahol ugye nem kell embereket animálni, csak a harcjárműveket (és nagyon is hülyén néz ki a személyzet nélkül működő, nyitott küzdőterű harckocsin vagy a hadihajón látni, hogy a lövegtornyok, fegyverek teljesen maguktól forognak...). Alant fel lett hozva példának a lőtt sebek sérülésének modellezése - na ez is olyan dolog, ami sok FPS-nél vízválasztó...

    A netkód terén mindig a MechWarrior Online-t hozom fel példának - eleve 12 vs. 12 játékot propagáltak, ami tök jól működött LAN-on a pre-alfa státuszban. Aztán a zárt belső alfatesztelésnél kiderült, hogy a CryEngine netkódja olyan hulladék, hogy interneten keresztül a 8 vs 8 is kompromisszumos, évekig (amíg egy teljesen új netkód el nem készült) szenvedett a játék ettől, és bár eredetileg nem volt tervben, végül nyitni kellett régiós szervereket, mert egyszerűen vállalhatattlan volt a játék már 100-150-es pingnél is (mivel a játék maga amúgy relatíve lassan zajlik, eredetileg ekkora pingnél még bőven élvezhető lehetett volna).

    Nem tettél említést a cheater-problémáról. Az emlegetett WoT-hoz például a mai napig elérhetőek cheat packok. Nem csak olyasmi, hogy a skineket neonszínre festi, így szinte világít messziről, hanem működő aimbotra, automata tűzoltó-készülékre és így tovább. Érthető okokból rombolja ez a játékélményt, és hiába jönnek a banhullámok, nincsen rá megoldásuk a mai napig...

    Az egyjátékos élménynél megint vannak pozitív példák - például a Witcher 3 és DLC esetét mindenképpen érdemes megemlíteni, mert ott a DLC-kben van annyi játékidő, mint nem egy AAA single player játékban amúgy összesen.

    A lootbox probléma persze nyilvánvalóan durva, de ez már a nem AAA játékokat, hanem akár a mobiljátékokat is brutálisan sújtja. Csak az a végleg félelmetes, hogy csak mostanában kezdik lassan tiltani / korlátozni ezeket... Ha ne adj isten eljut oda a világ, hogy legalábbis az EU-n belül megtiltják ezeket, akkor lehet, hogy lassan jobb időszak jön a játékosokra, és kevésbé jó a pénzlehúzó játékfejlesztőkre...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • janeszgol

    félisten

    válasz Silεncε #3 üzenetére

    Én meg fordítva, ma már csak SP. Régen toltam én is a multit, amiből csak tudtam, de 7-8 éve csak single. Mindenből. PC, Xbox, mobil.

    2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.

  • .Szaki.

    addikt

    Én világéletemben jobban szerettem a Single Player játékokat. Bár nem is voltam sosem olyan nagyon játékos, gyerekként PC-n ment a GTA, GTA2, Quake III Arena, ami pedig Multiban ment, az a Counter Strike volt. Aztán PS2-n GTA Vice City, San Andreas, Need For Speed Underground2. Ezzel be is fejeződött a játék karrierem egy jó darabig, minden mással foglalkoztam, mígnem beharangozták a GTA IV-et és képes voltam csak azért venni egy XBOX 360-at, hogy tudjak GTA IV-gyel játszani. Berlinben vettem meg egy Saturnban, amint hazaértem az volt az első, hogy raktam be a konzolba. :D Aztán egy idő után annak is vége lett, majd megjelent a GTA V és megint a konzol mögé kerültem. Ja meg poénból vettem egy Forzát. :D Azóta viszont csak a multizási lehetőség van, ami engem sose tudott lekötni. Évek óta nem játszottam már de ha kihoznának egy GTA VI-ot megint lennék olyan elvetemült barom, hogy csak ezért vegyek egy One-t. :D Persze nyilván sokkal könnyebb bevételi forrás az V-ről lehúzni hatmillió bőrt a plusz multis történetekkel.

  • janeszgol

    félisten

    válasz .Szaki. #15 üzenetére

    Én sokkal bénább is lettem, illetve ez a nagy stressz, ez a kapkodás, a gyorsított élet már nem vonz. Persze előtte sem voltam egy Fatal!ty, de néha tudtam élvezni a játékokat. Ma már gyenge vagyok, mint a harmat, meg őszintén nem is érdekel.
    Egy lassú, jó single, az való nekem.

    2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz cskamacska #10 üzenetére

    nagyon jó :)

    Multival az a bajom, hogy bár rendszeresen (1-2 évente) elkap a gépszíj, SC2-zöm vagy BF-ezem 1-2hetet vagy hónapot aztán rájövök, hogy már jó ideje csak ugyanazt a szart csinálom mint egy robot és már semmi valós, új, maradandó élményt nem tudok kiszedni a játékból. Helyette olyan mint egy drog. Elvesz (az időmet) de semmi értéket nem ad cserébe vissza.

    Arra, hogy milyen volt a SC2 karrierem [100 óra-200 óra] intervallum közötti ideje ma már egyáltalán nem emlékszem, arra viszont, hogy mekkora élmény volt a Baldurs Gate 2 vagy mondjuk a Dragon Age-be rakott 100-100 óra még mindig emlékszem, 15-20 év távlatából is.

    [ Szerkesztve ]

  • joey04

    titán

    Én a Sp játékokat kedvelem, mert sem időm, sem kedvem, sőt talán tehetségem sincs ahhoz, hogy multiban olyan szintre fejlesszem magam, hogy élvezzem a játékot. Viszont én azt látom, hogy a piac a multi felé tolódik el egyre jobban, a 10-ben leírtak miatt (is). ez azonban nem jelenti azt, hogy kihalnának a jó sp játékok, nincs erről szó. de kevesebb jön, sajnos. és a játékosok körében is nagyobb az érdeklődés a mp játékokra.

    "Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."

  • Depression

    veterán

    Néztem PUBG streamet. Egyrészt ótvar a grafika, de amit tényleg nem értek: jópár perc, mig összeszedi az embereket, majd vagy 5 perc, míg szedegetik a cuccokat, és utána 1-2 perc tényleges játék. Szóval az idő 50-80%-ában valójában nem is játszik. Ebben mi az élvezet?
    Fortnite: streamet sem néztem, csak pont tegnap láttam egy videót, ahol a szerencsétlenek egymással szemben folyamatosan ugráltak 2 méter magasban, hogy majd így kerülik el a másik golyóját. És akkor már ott is tartunk, hogy ez az ugrálgatás, WoT-ban a folyamatos billegtetés a siker titka, aminek semmi valóságalapja, idegesítő rutin, de mindenki csinálja, mert így szerez előnyt.
    És persze a p2w: nem kell okosnak, ügyesnek lenned, elég, ha van pénzed dögivel. Pl. egy tankért fizess 100$-t. Sőt, legyen mellette előfizetésed, ami 1-3 hónap alatt egy teljes AAA játék árát levonja a kártyádról.

    Én csak mobilon játszok online, van is olyan játék, ahol Magyarország első helyére dolgoztam fel magam. De világviszonylatban labdába sem rúghatunk, hisz ismerve a játékot, és látva a pontszámokat, kijelenthetem, hogy ebben a játékban is 4 számjegyű azoknak a játékosoknak a száma, akik 1000$ felett költöttek már rá.
    Szóval szándékosan vissza is estem olyan pályára, ahol kevesebb ilyen van.

    Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

  • #78687232

    törölt tag

    válasz Depression #19 üzenetére

    Soha nem is fogod átérezni, amíg csak gagyi streameket bámulsz. Én nem szeretem a BR-t, mégis egy jó dolognak tartom, a folyamatos feszültség megvan minden meccs alatt. Életemben nem fizettem extra dolgokért, ennek ellenére mindig tudtam érvényesülni a játékokban.

  • D1Rect

    félisten

    válasz Depression #19 üzenetére

    Soha egyetlen percet nem játszottam PUBG-vel, de szerintem az adja az izgalmat, hogy "egy életed van".
    Szóval az eltöltött 10 percet "kockáztatod" a maradékban.

    De szerintem is rettenetesen csúnya egy játék, nem is értem, hogy lehet ilyen népszerű.

  • kikikirly

    senior tag

    válasz D1Rect #21 üzenetére

    Nem lehet hogy very Lowon játszott akit néztetek,mert úgy tényleg baromi ronda?Highon és persze Ultra-n abszolút rendbe van, ami még feltűnt hogy a fegyver modellek kifejezetten részletesek.

  • cskamacska

    addikt

    válasz joysefke #17 üzenetére

    Mert multiban a játékos a tartalom. :)

    Én még erősen emlékszem, mikor sok év szigorú egyedüli játék után első komolyabb "multi" játékként a Killing Floorban 30-40-60 fős moddolt szerverekre(Rallfo's Place, The Dedicated főleg, KF.de, Serveur KFK(Zombie-Hell.fr), Bad old Timers a modokért), és azokon lévő a törzsgárdára rátaláltam. Mikor RollTheDice-al valaki 20 fleshpound-ot a nyakunkba eresztett, és mindenki sikoltozva szaladgált minden felé, vagy Saddamizer "give me you money, i suck dick for money" fárasztó szövegeit nyomatta, vagy jango_bobba-val és snyper-el elvonultunk, és lestük hogy darálják le a többieket, majd a végén mindenki nekünk drukkolt hogy túléljük és következhessen az új hullám.

    Aztán az 1000 óra Men of War Assault Squad 1 + MoWAS2 is bár némileg összefolyik, de nagyon szerettem minden percét, mert a benne lévő coopban pont olyan érzésem volt, mint gyerekkoromban a Hadtörténeti Múzeum terepasztalait és diorámáit lesve nem lehetett, kis hadikütyük csinálják a dolgukat, bónuszként kizoomolva néha kimondottan filmes élményt nyújt ahogy a tör előre a hadsereg. Ez sima SP-ben nem működik, mert borzalmas macera minden egységet egyenként babusgatni, StarCraft profikat teljesen lepipáló APM kellene hogy a coop élményét visszaadja. Persze az sem árt hogy jó brancsba kerültem bele, no meg rettenet jól modolható a játék, így szinte mindig új küldetés és térkép vár a csapatra.

    De most tovább sorolhatnám, hogy milyen jó az ingyenes Renegade-X-ben anno kedvenc Command and Conquer stratégiáim tankjaival mászkálni, vagy az csapatjáték(pl egy csapat eltereli a bázis szélén a figyelmet, míg egy kommandó megszabotálja az Obelisk bázisvédelmet, míg a maradék tankokban vár, és lerohanja az ellenséget) eredményét élvezni.

    No meg aztán Post Scriptum-ban vannak olyan helyzetek, hogy a Call of Duty demóját, a növényes játék(MoHAA) partraszállását együtt is háromszor lepipálja. Mikor meg kell rohanni egy ellenség által tartott falut, onnan géppuska sorozatok pásztáznak, ellenségre kért tüzérségi tüzünk nem elég hatásos, erre félúton egy másik MG42 is felugat az oldalunkban és kereszttűz alá vesz, mindeközben a gránátvetőik is végre belövik az utat, és csak a füstgránátok tartanak életben minket. És mi mégis tova rohanunk, megbújunk minden bucka mögött, fedező tűzre ellőjük lőszer javát, és kitartunk. Aztán megérkezik a páncélos erősítés, kapunk légi támogatást, és bevesszük a falut. :K Nna, a pálya ötöde máris letudva, de a páncélosok maradnak, mert StuG és Pz4 előretörésről számolnak be a felderítők, a szakasz PIAT-al megerősítve meg megy átkarolni.
    Mindez természetesen folyamatosan kommentálva, mert nem hogy van VOIP, de szükséges is, szakaszvezetőtől parancsok csattognak, sebesültek nyöszörögnek és kiáltanak a felcserért, ki káromkodik, ki gyors viccet süt el míg megbújunk egy fal mögött amit a németek már lőnek is. :K

    Persze ezeket az élményeket fel kell kutatni, nem lehet azt várni, hogy a nagy AAA kiadó valami jót majd alám tesz, és 100 millió dollár nem tévedhet. :P Mainstream multiból én is kiábrándultam(bár a The Secret World és a The Old Republic MMO-k nem olyan rosszak, persze ezek pont olyan fél-MMO-k amiket lehet egyedül is élvezni a történetért :B ), és bár ott is biztos lehet találni megfelelőt, csak keresni kell, de semmiképp nem lehet azt mondani hogy úgy általában a multi, na az szar, és halott, mert a simán hozhat az is olyan élményeket(és nem kizárólag its better with friends alapon, mert mint Őtotalbiscuitsége mondotta volt, watching paint dry is better with friends :D ) amit a SP nem tud nyújtani soha, de semmiképp a mai technológia szintjén.

    [ Szerkesztve ]

    "Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz cskamacska #23 üzenetére

    Na ezekről még nem is hallottam, köszi a tippeket! :)

    de semmiképp nem lehet azt mondani hogy úgy általában a multi, na az szar, és halott, mert a simán hozhat az is olyan élményeke

    Én sem azt mondtam hogy szar, de nálam egy bizonyos nem túl hosszú idő után monotóniába fullad a multi miután az ember kitapasztalta a fő játékmechanikai elemeket, pályákat stb.

    És persze én ezt nem veszem azonnal észre hanem csak hetekkel később, hogy már nem élvezem, csak csinálom. Ilyenkor pedig végiggondolom, hogy mi mindent tudtam volna ennyi idő alatt csinálni.

  • huskydog17

    addikt

    LOGOUT blog

    Frissült a bejegyzés mai adatokkal. A Witcher 3 átvette a vezetést, top10-ben egyetlen multiplayer játék maradt.

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

  • huskydog17

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz D1Rect #26 üzenetére

    És ennek mi köze a bejegyzéshez?

    Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

  • D1Rect

    félisten

    válasz huskydog17 #27 üzenetére

    Lehet, hogy leárazáskor pár napig több megy el belőle, de évek(évtized?) óta multiplayer játékok vezetik a legtöbbet játszott játékok listáját.

  • #78687232

    törölt tag

    válasz D1Rect #26 üzenetére

    Szép lista, szeretem az olyan játékokat ami nem egy évig marad meg a köztudatban.

  • cskamacska

    addikt

    válasz joysefke #24 üzenetére

    Nem kimondottan neked ment minden, a topik hangulata kezdett arrafelé tolódni. :B

    Pedig a multi címek romlása már okozat, és ahogy a multi romlik, romlik az SP is. Kb mint ahogy szokás szidni a konzolokot vásárlóit, hogy bezzeg miattuk egyszerűsítik a játékokat, pedig egyszerűsítik az PC-n is, meg úgy mindenhol, és bezony azért mert 12 éves Julikától a 72 éves Juliska nénémig mindenikek, és mindenkinek is készülnek a játékok, hogy egy fillér haszontól ne essenek el.

    Legutóbb az Assassins Creed Odyssey csinált úgy mintha egy MMO lenne, és egy 10 eurós boostert kell venni, hogy úgy haladj a játékban, ahogy azt eredetileg eltervezték. Ha nem veszed meg, akkor grindolni kell.. pont mint egy F2P MMO-ban. ;] De ezt eljátszották a Shadow of War-ban 2 éve, és nekem az állam leszakadt mikor csak alap egységeket kaptam meg a 2015 végi Toy Soldiers Warchest konzolos stratégiában, a játék pedig örömmel újságolta, hogy vagy pályákat grindolok lútládákért(!!), vagy azonnal fáradhatok az Ubiszaft boltjába, és vehetem a nevezett zsákbamacska ládákat százszámra, hátha kapok valamit érte. :U

    Tették mindezt pont 2 évvel a Battlefront 2 botrány előtt, de valahogy ez még nem lépte át a sajtó ingerküszöbét. :(

    [ Szerkesztve ]

    "Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

  • Kisgépkezelő

    senior tag

    válasz cskamacska #23 üzenetére

    A Renegade X-el csak futólag játszottam pár órát, de az eredeti Renegade-re eléggé rácsúsztam egy-két évre. Sokan nem is értették, miért mert az SP módja kifejezetten rossz volt, és multiban is volt bőven gond a bugokkal, a rossz netkóddal, meg úgy egyáltalán shooterként kicsit nehezen állta meg a helyét a borzalmas gunplay miatt, de a stratégia része kegyetlen élvezetes volt. Főleg miután az napról napra ugyanazon az egy-két szerveren játszva megismertem a helyi közösséget, látták rajtam, hogy azért többnyire jól megy a játék és egy idő után elkezdtek rám hallgatni, amikor beírtam a követendő taktikát. Mondjuk ott azért a "Flamerush left!"-nél nem mindig kellett összetettebb taktikát kitalálni a győzelemhez. :D Kicsit bánom, hogy RenX-en nem nagyon találtam 50 fős szervereket tele emberrel.
    Később a Red Orchestra indított el a taktikai lövöldék felé. Azóta is lelkesen játszom a sorozat legújabb részeit, meg a "spinoff" Rising Stormot is. Mostanában az RS2 Vietnamba öltem bele annyi szabadidőt, amennyit nem feltétlen kellett volna, de emellett az Insurgency és Verdun/Tannenberg is sok szabadidőmbe került már. Ezeknél is inkább az fog meg, hogy hús-vér emberekkel játszva olyan élményben lehet része az embernek, amilyen single-ben sosem. Az, hogy a 30 főnyi csapat minden tagja, jól-rosszul próbálja a saját szerepkörének megfelelő feladatot ellátni a pályán, miközben valamennyire rá van kényszerítve a csapatjátékra is, ráadásul közben az ellenfél is pont ugyanezt próbálja tenni, egy olyan élmény, amit csak multiban lehet átélni. Egy single kampányban sosem kap az ember olyan feladatot, hogy nézzen egy bejáratot 5 percig, aztán vagy jön rajta valaki, vagy nem, mert miközben egy ilyen taktikai lövöldében ezzel fontos részt vállal az ember a csapatjátékból, addig egy kampányban halál unalmas lenne. Meg valahogy az, hogy egy script rángatja az ellenfeleket már nem olyan kihívás, ami kedvemre való lenne, kivéve ha valami olyan élvezetes harcrendszer van, hogy nem csak lövök megyek, hanem valami "tudományosabb" módon kell kiiktatni az ellenfeleket (pl: Bioshock). A Post Scriptumot mondjuk még nem próbáltam, de rajta van a wishlistemen.
    Az egyjátékos módot inkább csak akkor szeretem, ha sokkal inkább a sztorin van a hangsúly mint az akadályok klikkelgetéssel és gombnyomogatással történő leküzdésén. Mostanában már annyira nem érdekel a botgyilkolás, hogy ha van egy játék, aminek érdekel a világa, a története, akkor már azt sem érzem gáznak, hogy easy módban végigrohanjak rajta. Annyira már tudok gondolkozni így 30 felé, hogy pár kör után nagyjából kitapasztaljam a játék működését, utána meg már inkább csak magamat szivatom azzal, hogy 3 fejlövés helyett 15 kell a bossnak, és nyúlik a játékidő mint a rétestészta, de több élményt nem kapok vele.

  • DanD88

    tag

    válasz huskydog17 #25 üzenetére

    Igen leárazáskor az SP gamer megveszi 5-10 dolcsiért a pár éve 60-ért megjelent címeket, aztán elvan vele, a MP gamekre meg folyamatosan költenek és folyamatosan játszák őket. Akik meg nem költenek azok a "tartalom" azok számára akik költenek(loptam a kifejezést egy korábbi hsz-ból).

    Én is szeretek 5-10 dollárért AAA címeket venni és jól ellenni velük, és szeretném azt is ha a fallout 76 nem olyan lett volna amilyenre sikerült(ez részben a 4-re is igaz), de hát ez van. Olcsóért akarunk sokat ezek szerint.

Új hozzászólás Aktív témák