Új hozzászólás Aktív témák
-
HaaS
addikt
Pont Te hirdeted a kuponkódot, hogy hogyan lehet sokkal olcsóbban Penumbra kollekcióhoz jutni... szólok, ez már majdnem warez... csak épp nem ingyen van, hanem nagyon olcsón. Peeersze, tudom, ha rákeres, ha adakozik, ha... csak hogy akik nem kapják meg ezt a kódot, azoknak elméletileg _nem jár_ ez a kupon.
Vagy én tévedek?
"a sárkány is csak ember" - oxox
-
-
Shufny
őstag
Persze, egyben többnek hangzik, és azzal is teljesen egyetértek, hogy rendszert nem lehet erre építeni. Viszont azt mutatja, hogy független játékfejlesztőként is meg lehet élni, csak lehet azzal a tudással, már jobban fizető munkát is vállalhatnának. Itt jön be, hogy alapból nem azért kéne valakinek a szórakoztatóiparban dolgoznia, hogy meggazdagodjon, hanem mert szereti csinálni. A prémium kategóriás játékok fejlesztési költsége viszont azért akkora mert megtehetik. Igen nagy része a marketingre megy el, a maradék meg arra, hogy többszörös áron is hajlandóak dolgoztatni azt akinek már volt köze valami sikerjátékhoz, akkor is, ha semmivel nem csinál jobbat mint aki meló mellett szórakozásból csinálja. Mondjuk utána a kiadó le is húzza a bevétel nevetségesen nagy részét... mert sajt, végülis szükség van rengeteg munkaerőre ahhoz, amit ki lehet váltani kb egy 20 fős csapat szabadidejében üzemeltetett torrent oldallal
-
GypsFulvus2
őstag
Ami eltörpül a marketingköltségek mellett: [link] Még akkor is nagyságrendbeli a különbség, ha alaposan alábecsülted a bérköltségeket, és azokat mondjuk megnégyszerezzük. Marha sokan keresnek marha jól még az előtt, hogy egy játék megjelenne, és azt hiszem a fejlesztők a legutolsók között vannak a sorban. Azok akik a muka lényegét elvégzik. Ezen kellene változtatni, ezt a hihetetlen, irreális vízfejet, a rajtuk élősködők hadát lefejteni, és máris lehetne nagyobb haszonnal olcsóbban árulni a terméket. Ameddig a marketing manager személyi edzője is a fejlesztők, a program megíróinak munkájából, és a miáltalunk a programra kifizetett pénzből él, addig sok változás nem várható.
[ Szerkesztve ]
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
Shufny
őstag
Na, de pont erről beszélek, hogy ez már egy elég nagy csapat, teljes munkaidős fizetéssel. Ezt a mennyiséget meg Steam -en egy $10 -al induló, rendesen összerakott játék kb 2 hét alatt kitermeli. (Ez lehet túl optimista becslés, de sajnos sehol nem találok részletes adatokat ilyenekről. Csak hatalmas első napos/hetes bevételekről híreznek 1-2 játéknál). Amit nem tudna rendesen fedezni az pl az MW2 40-50... illetve a kiadó költségeit is beleszámolva 200!!! milliós költsége. Ez az amikor arról van szó, hogy nem a játékért fizetsz. Mikor megveszed 50 -euróért abból legjobb esetben is 10 -et kapnak a tényleges fejlesztők. A maradék 40 arra megy, amire semmi szükséged nincs, vagy pont hogy zavar (pl DRM).
(#94) GypsFulvus2: Azért azt se felejtsed el, hogy az a marketing visszahozza az árát, különben nem csinálnák. Az most is egyértelműen látszik, hogy indie fejlesztőként, főállásban nem nagyon lehet ezt csinálni, ezért is a legnagyobb baja ezeknek a játékoknak, hogy borzasztó hosszúak a fejlesztési idők, annak minden hátrányával. Szükség van a kiadókra, csak alakítani kéne rajtuk, és el kéne felejteni az olyan pofátlan magatartást, mint amit pl az Activision mutatott nem rég.
[ Szerkesztve ]
-
Shufny
őstag
Itt az ideje a kompromisszumoknak
Írtam, hogy ez valszeg erős. Lényeg, hogy nevetségesen sokat húznak le olyanok akik nem hiányoznának.
Azt pedig erősen kétlem, hogy az 50 milliót ne érte volna el. Már csak azért is, mert egy nagyon sikeres játék folytatása. Teljes csendben kijön akkor is simán többet hoz. Ettől még persze, ha "csak" 300 millióval nőtt a bevétel a marketing hatására, már bőven megérte. Értem, hogy csak utánaszámoltak, hogy mégis mennyit érdemes rá költeni, és belátom, hogy nincs rálátásom arra, hogy egy-egy ilyen akció mennyibe kerül. Csak az én oldalamról úgy néz ki a dolog, hogy ott van pár kis fejlesztő, akik meg tudják csinálni azt, hogy DRM nélkül felteszik netre a dolgaikat, a nagy fejlesztőkjátékainál meg kénytelen vagyok fizetni rengeteg olyan embert, akik semmit nem tettek hozzá számomra.
Szóval az én konklúzióm, hogy ezt a számomra felesleges plusz költséget egy modernebb akár torrentalapú terjesztési rendszerrel minimalizáni lehetne. Ezért emlegetik a Steam -et, mert az elég közel áll ehhez. Reklámozni is sokkal egyszerűbb rajta, és a terjesztés is olcsóbb. A torrentet csak azért mondom, mert azzal mégtovább lehetne csökkenteni ezt a költséget. Jah és nem utolsósorban praktikusabb is. -
Shufny
őstag
Azt gondolom, hogy az egyébként is nagy casual tábora a Modern Warfare -nek, akkor is kitermelte volna az 50 milliót, ha előtte kidobnak pár screenshotot meg interjút esetleg videót, vagy rosszul gondolom, hogy ezt egy garázsfejlesztő is meg tudja csinálni?
(Igen, az nem elhanyagolható tényező, hogy az előző CoD -ok reklámjára is költöttek, de a 200 millió elvileg csak az MW2 -re vonatkozik.)
[ Szerkesztve ]
-
Shufny
őstag
Nálunk is tarol (vagy itt reklámozták TV -ben?). Azért szerintem nem olyan nagy túlzás kijelenteni, hogy a bevételnek több mint az 5% -át teszik ki azok akik legalább néha olvasgatnak neten játékokról. Mondjuk ez már tényleg nagyon off-topic. Gondolom te is csak azt akartad kihangsúlyozni, hogy a 200 milliós marketing közel sem kidobott pénz.
-
GypsFulvus2
őstag
Nem azt mondtam, hogy marketingre nincs szükség. De az irreális, hogy marketingre a fejlesztési költség 4-10x-ét költik el. Kizárt, hogy erre szükség van. Túl sok ember túl sok szeletet vág a tortából. Ennek egy eredménye van, amit tapasztalhatunk is: orrba-szájba hype-olt tucatjátékok.
"Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
GypsFulvus2
őstag
Most komolyan nem értelek téged. Igen zavar, hogy nem a játék fejlesztésére, hanem a marketingre költik a pénz javát. Igen zavar, hogy nem a munka lényegét elvégzők részesülnek a bevétel legnagyobb szeletéből. Az is zavar, hogy egyre ritkább madár a minőségi játék, amelynek jelentős mértékben az az oka, hogy a fejlesztés helyett a hype-ra költik a lé javát.
A warezolók egy jelentős része (bár nem mind) valóban nem vásárolna akkor sem, ha az új játékok 20-30%-al olcsóbbak lennének, amit a marketing-vízfej és a kiadók sok-sok HR, PR és egyéb kullancsának leépítésével meg lehetne oldani. De én jobban járnék. Továbbá lenne azért egy olyan réteg, amely olcsóbb játékok esetében vásárolna. Nem a megrögzött warezolók, hanem pl. azok, akik eddig a gázszámla miatt nem tudták megvenni a 8 éves Pistikének a Táltos Paripám-at."Only the paranoid survive" - Andrew Grove, (1999)
-
Shufny
őstag
Először is leszögezem, hogy jelenleg szerintem nem olyan vészes a helyzet. Elmúlt 1 évben vagy 50 játékot vettem átlag kb 1500 Ft -ért. Igazából nem tudom milyen volt a helyzet korábban, de amikor 12-15 évesen játszottam, csak olyan lehetőségeket ismertem, hogy pl 576-ban MINDEN 10000 Ft kivéve az olyan régi játékokat, amiért már szégyen pénzt kérni. (ugye azóta erre is van példa, régi Command and Conquer -ek, GTA -k meg pl a Ground Control vagy 5 éves volt mikor a készítők ingyenesen elérhetővé tették).
Részemről az nem tetszik, hogy ölik a pénzt a DRM -be meg az ügyvédekbe, meg a nevetséges "a warez a sátán zombihálózatába állítja a géped" kampájnba. Közben Gabe Newell is próbál rámutatni arra, hogy a piac átalakítására nagy igény van, és ez jelentősen növelné a bevételeket. Az xbox világviszonylatban vett jóval alacsonyabb warezaránya is ezt mutatja, hogy a szolgáltatást elvesztésének kockázata már kellő érv a tört játék ellen. A játékok minőségére is jó hatással lenne, mert ha a szolgaltatásra fizet elő a user, egyből nincs értelme blokkolni a moddolást, vagy a dedikált szervereket, sőt ezek csak ingyen fenntartják az érdeklődést a játék iránt. Szóval csak azt próbáltam kifejteni, hogy a vakon ragaszkodni az eddigi formulához senkinek sem jó. Nem alkalmazkodnak az igényekhez, csak mutogatnak a "kalózokra" , hogy ők hozzák ránk a világvégét.
Hogy legyen helye ebben a topicban: ez az akció mutatja, hogy pénzben mérhető, ha a vásárlóid kedvében jársz. Tovább menve, sokkal jobban járnának akkor is, ha nem próbálnának emberölésért járó büntetést a nyakába varrni minden kalóznak, hanem kötnének egy alkut, hogy megjelenéstől számólva 1 hónapig ne rakjanak fel semmit.
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI internet
- Milyen TV-t vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Hagyományos és extrém roller, kickbike, Boardy topik
- Azonnali játékos kérdések órája
- Háztartási gépek
- Synology NAS
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...
- AirPods Pro, hibátlan
- HP Zbook Firefly 16 G10 (865S8EA) Mobile Workstation - ÚJ - 16" notebook - i7-1360P, 32GB
- Asus TUF FX505GE - 15,6"FHD IPS - i7-8750H - 16GB - 512GB SSD - GTX 1050 Ti - Win11 - Magyar
- ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING + Intel Core i5-8600K + SK Hynix 16GB DDR4 2666MHz - Számla + Garancia
- VADIÚJ, BONTATLAN! Mac Mini M2 8GB 256GB