Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Busterftw

    veterán

    válasz makkmarce #605 üzenetére

    "nem, arról volt szó, hogy volt e RT előtte"
    Akkor olvass vissza, mert nem errol volt szo.
    Az volt a feltetelezes, hogy a real time RT a jatekokban csak akkor tudott megjelenni, amikor arra jott ki kelloen eros hardver. Tehat a hardver jelent meg elobb es utana a szoftver.
    Innen indultunk ki, azt mar te kepzelted ide, hogy ez azt jelenti az RT nem letezett elotte.
    Ezt tobben is leirtak neked, hogy errol szo sincsen. Olvass vissza.

    "egy RT-s játékot se tudtál mutatni"
    Irtam tobbet is, az elso ilyen a Battlefield V, volt aztan Metro es most mar 100+ jateknal jarunk, 2018 ota.
    De ezt is mondtam mar neked, hogy nezz meg a listat, mert mindent velem akartak ki Googleztatni. Ezek mind RT-s jatekok. Meg mielott irnad, hogy ezek "RTX jatekok", emlekeztetlek hogy olyan nincs, mert ezen jatekok futnak AMD es Intel GPU-n is.

    "nem, te akartad eladni, mint RT"
    Komolyan te teljesen elvesztetted a fonalat. Amikor 2018 elott real time RT-t hasznalo jatekra kertem peldat, ha mar tevesen azt allitottad, hogy nem a Battlefield V az elso, peldanak hoztal te ide olyan jatekokat amiben nem real time RT-van, hanem Ray Casting.
    Meg demokat hoztal, osregi modokat, filmeket es bizonygattad itt hogy az "RT letezik".
    Nekem kellett ezeket megcafolni, hogy ezekben nem volt real time RT.

    Te akartad a eladni a CPU-n futo Ray Castingot, a Path Tracinget es GI annak, hogy az egy es ugyanaz mint a real time RT GPU-n.
    Meg az altalad belinkelt fejlesztok sem hittek el.

    "nem, a nintendós megjelent játék volt"
    Melyik jatek volt az, amelyik GPU-n szamolt RT effektet real time?
    Csak mert 2020-ban a cartridge-ben hasznalt SuperFX chipet arra hasznaltak, de a Nintendo ezt nem csinalta meg elotte.
    "Chips such as the famous SuperFX gave us 3D polygonal graphics, but it would have been a few more years before even much faster platforms could achieve real-time ray-tracing. Nintendo may not have managed it, but here in 2020 [Ben Carter] has a SNES on his bench rendering a complex 3D ray-traced world."

    "If Nintendo had produced a ray-traced SNES game using a chip like this one, it would have certainly been a defining moment for gaming in that decade."

    "The Super NES doesn’t have enough power to do even rudimentary ray tracing, but it is surprisingly expandable. In the 90s, Nintendo developed a co-processor called Super FX that it built into select game cartridges to boost the power of the console. That’s how Nintendo rendered all those polygons in Star Fox, something that was not possible when the SNES launched. Carter was able to use a modern DE10-Nano FPGA development board to build a new co-processor for the console. " - forras


    Tehat semmilyen real time RT nem volt itt Nintendoeknal.

    "Mivel pont arról szólt a vita, hogy volt e GPU előtt realtime RT"
    Nem, a real time RT-s jatekokrol volt szo GPU-n a megfelelo hardverek (GPU)-k elott.
    Errol volt szo, olvass fentebb. A kelloen eros GPU-k elott 2018-ban nem volt real time RT jatekokban. Errol szolt a vita: hardver - szoftver.
    Mivel real time RT csak GPU gyorsitassal valt lehetsegesse. Ezt mondja a tobbi fejleszto akit linkeltel es az egesz iparag.

    "Sohase volt szó arról, hogy min fut"
    Konkretan ugy hangzott, hogy PC only jatekokrol beszeltunk, es parral megcafoltam a "Nincs konzoltól független AAA játék." kijelentesedet.
    Aztam jott a valasz:

    "hogy a starcitizen milyen hatással van a következő generáció GPU-k fejlesztésére"- makkmarce
    Sehogy, ahogy egyik jatek sincs hatassal.
    Ezert is volt elobb RTX 2000 kartya, aztan jottek a jatekok RT-vel.
    Nem pedig valami konzolos AAA jatek miatt kezdett bele az Nvidia RT kepes hardvert fejleszteni. - Busterftw

    Szoval de, nagyon is szo volt arrol, hogy min fut, mert se a PC-n se konzolon nem futnak CPU-n meg Nintendo kazetta co-chipen, hanem GPU-n.

    "de abban sincs RT"
    Elerheto a dokumentacio es minden forras szerint is RT-t hasznal a mod.
    Persze nem minden 2018 utani jatekban hasznaljak az real time RT-t ugyanugy.
    Ezt az Nvidia marketing vonalat elengedhetned mar, vagy legalabb vedd ide az AMD-t, Intelt, Microsoft-ot, az altalad linkelt fejlesztoket es studiokat.
    Szerintuk ez RT. Real time RT, ami csak a GPU-k megjelenese utan lett lehetseges a jatekokban.

    "1 hete még azt mondtad, hogy lehetetlen volt RTX mag nélkül RT-t csinálni, most meg már GPU-hoz kötöd"
    Ammm, veled ellentetben nekem es mindenki szamara vilagos, hogy az RTX linup az GPU-t jelent. Szoval en mindig is GPU-hoz kotottem.
    De ez sem igaz, mert irtam tobbszor is, hogy tolem aztan beszelhetunk Radeonokrol is vagy ARC vga-k rol is, mert azokon is fut a real time RT. Az RTX kartyakat emlitettem, mert ezek kerultek ki elobb piacra.

    "sohasem volt szó arról, hogy GPU-n fusson"
    Beideztem honnan indultunk. De, arrol volt szo. PC jatekok, konzol es RTX szeria. Innen indultunk.
    Illetve te is hoztad mar a Kepler kartyat mint fals jatek pelda az Nvidia demonal.
    Erdekes, hogy minden napra valami újat találsz ki.

    "Beszélj a filmesekkel, biztos hülyék, hogy nem vettek egy 2070RTX-et"
    Ok nem azt veszik, hanem a Quadro-kat, illetve ujabban az RTX A (quadrokat).
    Tele van a net peldakkal, hogy melyik studio melyik filmben Quadro vagy RTX kartyakat hasznal.
    For Digital Domain’s work on Avengers: Endgame, .........We now use NVIDIA RTX technology to drive all of our real-time ray-traced digital human projects.”
    Csak egy a sok kozul.

    "nem, nem csak azt, azt használnak amit akarnak. Megmutatnád nekem a PS5-ben a DXR modult? Vagy vulkan apiban?"
    Hat az elso DXR alternativarol a Vulkan RT-rol csak 2020 vegen jottek hirek, az elso jatek amit ez tamogatott a Quake II RTX volt 2020 decemberben.
    Persze jott meg Radeon Rays meg az Intel megoldasa, de maguk a jatekok meg annyira nem tamogatjak. Szoval a megjelent jatekok tobbsege DXR alapu, de abban igazad van elerheto a Vulkan RT is mar parban. Ha jol tudom az Xbox tamogat DXR-t, szerintem a PS5 is mert ott is RDNA 2 van, de Vulkan RT-t 100%.
    A vita szempontjabol viszont lenyegtelen, mert attol fuggetlenul mit hasznalnak, ezek a jatekok csak 2018 utan jottek.

Új hozzászólás Aktív témák