Aktív témák
-
rog
addikt
most itt arról van szó hogy egy 5:4-es screenshotot viszel át egy 4:3-as felbontásra.
(persze hogy nem veszel észre, a torz forrásról a torz forrásra átvitt képen semmilyen változást.)
a tft 5:4-es fizikai oldalaránnyal rendelkezik. ha egy 4:3-as felbontást jelenit meg, akkor az vagy torz, vagy alul felul fekete csik van.
ugyanigy ha 5:4-es kepet ararsz megjeleniteni egy 4:3-as crt-n akkor jobb es ball oldalt fekete csikra van szukseg, vagy torz lesz a kep) -
rog
addikt
hát ezaz.
rajzolsz egy kört ami szietrikus.
30cm magas (768 pixel)
40cm szeles (1024pixel)
most atvaltasz 1280-ra
a 40 cm-es 1280 pixelen 1024 különálóó képpont adatai lesznek
a 30cm-es 1024-en meg a 768 pixel adatai lesz nek megjelenitve.
vagyis
először 25,6pixel volt 1cm majd 32
függőlegesen meg
első esetben 25,6pixel majd 34,1
tehát a kör függőlegesen megnyúlt.
az 1024x768-as 40x30-as képen az oldalarányai 1:1 voltak
az 1280x1024-es 40x30-as képen pedig 1,06:1
a kép méret maradt csak változatlan (40x30) a tartalom már nem. -
rog
addikt
a felbontása változik.
van egy 10x10 pixel felbontású képed. fizikai mérete 10cmx10cm.
ok? minden második sor fekete.
most van egy 10x11 (de lehet akár 20x22 is) pixeles képed. minden második sor fekete.
ok?
most fogod és átméretezed, hogy 10x10-es legyen.
minden második sor fekete lesz?
nem mert össze kellett nyomni függőlegesen.
a két kép csak annyiban stimmel, hogy mindegyik 10x10cm-es lett. de a második tartalma függőlegesen torzult.
ez történik akkor is ha 1280x1024->1024x768 as átalakítáast csinálod.
ahoz hogy az átalakított (összenyomott/széthúzott) kép kitöltse a képernyőt, az egyik irányban nagyobbat kell rajta nyújtani/összenyomni mint a másik irányban.