Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cousin333

    addikt

    Szerintem ez egy örvendetes hír, ezzel a PC-k faraghatnak a nextgen konzolokkal szembeni hátrányukból a ''ha kevés a nyers erő, toldd meg egy célhardverrel'' elv alapján.

    A cikkből nem világos számomra, hogy ez egy külön bővítőkártyát jelent, vagy videokártyára szerelt chip-et, illetőleg ennek megfelelően az árak mire értendőek?

    ftc: :). Akkor nem vagyok egyedül.

    [Szerkesztve]

    "We spared no expense"

  • cousin333

    addikt

    válasz <Adamsky> #5 üzenetére

    Hát ez az! A tisztelekör után visszatértünk a kérdésemhez :).

    Egyébként ez a 3D gyorsítókhoz hasonlatos javulást idézhet elő a játékokban. Ha valaki megnézi mondjuk a Killzone 2 PS3-as movie-t, akkor a fizika (robbanások/mozgás) az egyik legütősebb része. Ha ezt a szintet tudja hozni ez a chip (és miért ne tudná, hizsen a Cell azért nincs maximálisan optimalizálva, max a 2. széria :) ), akkor nincs olyan nagy ''baj''. A nextgen konzolok videokártyái pedig a PC-s kártyák 1-2 generációval frissebb tagjai (pl R520). Ha pedig mellécsapjuk ezt: Bővebben: link, meg a 2 oill 4 magos processzorokat, akkor azt kapjuk, hogy 2-3 év alatt a PC utolérheti a PS3, XBOX360 duót. (pláne, ha kiadnak egy AI chip-et is ;])

    "We spared no expense"

  • cousin333

    addikt

    válasz ftc #24 üzenetére

    De idővel nagyobb teljesítményt nyújt (tehát nem csak utoléri), és összességében sokoldalúbb, mint a konzol.

    Egyébként a PC, ha up-to-date akartál maradni, soha nem volt olcsó mulatság...
    Ugyanakkor senki nem kényszerít arra, hogy az aktuális csúctechnikát vedd meg.

    Ahhoz képest, hogy átnéztem az előző hozzászólásomat, elég sok hiba volt benne :(. Az egyik mondatom meg félreérthető lett. Azt akartam mondani, hogy legfeljebb csak a 2. generációs PhysX chip éri csak utol a PS3-at.

    [Szerkesztve]

    "We spared no expense"

  • cousin333

    addikt

    válasz anulu #37 üzenetére

    Lehet, hogy majd egyszer egy közös magban lesznek :).

    Mindegy mennyiért adják, aza kérdés, mit nyújtanak. Nagyságrendekkel több számítási kapacitást kell biztosítaniuk a fizikai effektusok számítására a most rendelkezésre állónál (>10-100-szorosát a mostaninak), és akkor jelentős ugrás várható a játékok grafikai megjelenítésében. Nagy változás nélkül csak kidobott pénz, és bukásra van ítélve.

    Nyilván többet fog tudni a drágább, mint az olcsó (egyszerre több futószalag számol majd, magasabbak lesznek az órajelek, úgy, mint a VGA-nál). Megint egy szempont, amire figyelni kell a játék írásakor. Kell írni valamit chip nélküli gépekre, alap chip-ekre, csúcskártyákra... :).

    [Szerkesztve]

    "We spared no expense"

  • cousin333

    addikt

    válasz jakobkacsa #46 üzenetére

    Lehet, hogy nem voltam egyértelmű, én is erről beszéltem... :) De akkor is meg kell határozni, hogy milyen szintű szimuláció fusson (mi az, amit kiszámolunk, mert van rá kraft, és mi az amit hanyagolunk, mert akadna a játék...)

    Bár azért a plusz feature nem elég, mert pl robbanásnál nem mindegy, hogy omlik-e a fal, vagy nem, szóval azt mélyebben kell szerintem beágyazni a kódba, mint mondjuk egy motion-blur effektet.

    [Szerkesztve]

    "We spared no expense"

  • cousin333

    addikt

    válasz anaqer #45 üzenetére

    Tudsz linket mutatni (persze elhiszem neked :) )?
    Nagyon buta kérdés, hogy akkor meg minek??

    Ha az általad vázoltak helyesek, akkor is csak a PC pozíciója erősödik, mert többet tud majd (vagy csak hamarabb) nyújtani, mint a konzolok.

    "We spared no expense"

  • cousin333

    addikt

    válasz jakobkacsa #50 üzenetére

    Na jó, de a falas példánál maradva: Ha van a gépedben ilyen chip, akkor a falat kis túlzással téglánként rakod össze, hogy robbanásnál ezek az elemek a fizika törvényeinke engedelmeskedve távolodjanak el egymástól. Ha nincs ilyen chip,akkor elég egy téglatest, meg ráhúzva egy csinos textúra, ami robbanás után legfeljebb megfeketedik. A plusz munka abból is állna, hogy kezelni kéne a fizikát. Attól hogy nagyobb a számítási kapacitás, még nem lesz automatikusan több mozdítható elem a pályán, hacsak nem programozzák bele.

    Az lenne szerintem a lényeg, hogy végra kvázi vlós fizikát kapnál. Mert azért valljuk meg őszintén, az eddigi játékokban az egyes testek elmozdíthatóságának fizikája csak annyiban jelent, meg, hogy lehetett ujjal mutogatni, hogy lám lehet ilyet is. Egy FPS-be pl messziről látszik egy tárgyról, hogy moszdítható, vagy csak oda van rakva díszletként. És azért az mégiscsak illúzióromboló, ha a z ellenfél figyelmének elterelésére szánt kólásdobozt leveheted a polcról, a mellette levő tányérokat már nem törheted el.

    (Miért, akkor mégis hova tartozik :)? Ide IS simán tartozhat, mert erről van szó a cikkben (mmint a fizikai processzorról). Ez a tpoc meg annyira pezseg, amenniyre mi ide írunk. Mivel azok a topikok sokkal átfogóbb témáról szólnak és valószínűleg több embert érdekelnek, nyilván népszerűbbek és tovább tartanak majd.)

    [Szerkesztve]

    "We spared no expense"

  • cousin333

    addikt

    válasz jakobkacsa #54 üzenetére

    Annyira én sem :).

    Vagy, ha a DVD verzióra nem is, majd a Blu-Ray-esre igen.

    Ez egy PC-s topic, menj valamelyik konzolos topicba obegatni.:D

    Végre kvázi-tag lettem és levetettem a lelkes újonc hálátlan és érdemtelen mezét :).


    [Szerkesztve]

    "We spared no expense"

  • cousin333

    addikt

    válasz cskamacska #69 üzenetére

    Szerintem ilyen kis léptékű váltásnak semmi értelme. Már ma is a CPU a szűk keresztmetszet (általában), ráadásul az egyre bonyolultabb, és kifinomultabb AI-t is neki kell(ene) számolnia.

    Ha nem lesz a látványban jelentős ugrás (min. 5-10-szer annyi fizikai számítókapacitás), akkor a dolog szerintem ebben a formájában bukásra van ítélve.

    Korábban azt mondtam, hogy ezt úgy kéne kiválasztani, mint ahogy egy videókártya megszabja, hogy DirectX 8-as vagy 9-es effekteket látsz a játékban. Ha van fizikai chip, akkor sokkal részletgazdagabb lesz a látvány fizikai része (pl ''atomjaira'' hulló fal), ha nincs, akkor csak úgy néz ki, mint eddig. Aztán persze idővel elterjedhetnek annyira ezek a chip-ek (esetleg minden VGA-n lesz már egy), hogy ''alapnak'' számítanak és onnantól kezdve az új játékok nem lesznek visszafele kompatibilisek (mint pl a T&L esete: először csak lassabb lett a game a hiányakor, a mostaniak már el sem indulnak nélküle).

    [Szerkesztve]

    "We spared no expense"

  • cousin333

    addikt

    válasz Loretto #73 üzenetére

    CPU-t cserélni mindig kell :). Ha nem terheli le a fizika, majd leterhelik valami mással. Ráadásul a fizikai chip-et egyelőre nagy valószínűséggel csak játékokban tudod használni, minden másra (gyors) proci kell. Szóval azért nem fogja megváltani a világot...

    A mondandód második fele nem teljesen tiszta a számomra :B.

    [Szerkesztve]

    "We spared no expense"

  • cousin333

    addikt

    válasz Bgs #84 üzenetére

    No igen, ez már problémákat vet fel, mondjuk én a single playerről beszéltem, nem nagyon multizom. Viszont érdekes volt pl. a Far Cry-nál, hogy Very High beállításnál nehezebb a játék, mint Low-on, egyszerűen azért, mert High-on nem látsz semmit az aljnövényzettől :).

    Nem teljesen értem a fintorgókat. Szerintem természetes, hogy a (remélhetőleg) LÉNYEGESEN jobb játékélmény (legalábbis ami a fizikát illeti) plusz kiadással jár...
    Később, amikor általánosabbá válik mind hardware, mind software oldalról, már olcsóbban fogják adni, az újdonságot mindig keményen meg kellett fizetni (lásd aktuális csúcs GPU-k).

    "We spared no expense"

  • cousin333

    addikt

    válasz atus33 #79 üzenetére

    Hidd el, a probléma létezik, legfeljebb nem zavar a játékban (még ;]). A Commodore-os játékoknak is rossz volt a grafikájuk (pláne a maiakhoz képest), és hát ugye nem voltak túl valósághűek sem a karakterek, sem az animációk. De ez szinte senkit nem érdekelt, amikor pl. Wizard of Wor-al játszott :).

    A processzor egy általános műveletvégző eszköz, a mai GPU-k grafikai műveletekben sokszorosan felülmúlják őket, mivel ilyen feladatokra lettek tervezve (lásd pl. 3DMark-ok játék- vs procitesztjeinek fps-ét). Ahhoz, hogy CPU egy fizikai processzor teljesítményét tudja nyújtani a fizikai számításokban, nem 2-3 szorosára kéne növelni a prociteljesítményt, hanem 10-20-30-szorosára, ami nyilván nem megvalósítható, és nem is lenne gazdaságos.

    A PC sohasem volt olcsóbb, mint a konzol, sőt... De természetesen az ár nem az egyetlen szempont. A PC sokkal rugalmasabb, és több mindenre felhasználható, mint a konzol, és ez egy darabig még így is lesz. Az új fejlesztésekkel pedig - mint ez is - hamarosan a PC-s játékok minősége is felülmúlhatja a konzolokét (legalábbis technikai értelemben). Tehát a több pénzedért nagyobb értéket kapsz.
    Aztán, hogy ez neked megéri-e, az már egy másik kérdés...

    [Szerkesztve]

    "We spared no expense"

  • cousin333

    addikt

    válasz viharhozo #90 üzenetére

    Előbb várjuk meg az első kártyákat, meg az első ezt kihasználó játékokat, valamint a végleges árat, és a tapasztalatok birtokában szidjuk, vagy dícsérjük.

    Az aktív hűtés valóban nem túl bíztató, de a véleményem lásd feljebb.

    "We spared no expense"

  • cousin333

    addikt

    válasz Malachi #98 üzenetére

    Ezt gondolom nekem szántad...

    A fanyalgás természetes, csak kérdés, hogy indokolt-e. Nyilván első körben a gyártók is nyerészkedni szeretnének a dolgon. Gondolj bele, mi történik, amikor kijön egy új videokártya-család. Mindenki húzza a száját, hogy hogy kerülhet ennyibe. Aztán, mit ad Isten egyre több embernél feltűnik, pedig nincs is rá igazán szükségük, a kártyát igénybe vevő játékok csak később jönnek ki. Mások meg csak később veszi meg, amikor már kijön a mégújabb, és lenyomja az árakat.

    Én is örülnék neki, ha mindig a legújabb cuccok lehetnének a gépemben, de sajnos ez nem lehetséges :(. Egyébként pedig, ha sokallod az árát, nem kell megvenni. Mire a játékipar odaáig jut, hogy mégsem lehet meglenni nélküle, addigra lesznek olcsó (alaplapra, GPU-ba integrált (?)) megoldások is.

    Frigo: Vannak más demo-k is valahol? Az általad linkeltek nem nyűgöztek le túlságosan... :(

    [Szerkesztve]

    "We spared no expense"

  • cousin333

    addikt

    válasz Malachi #104 üzenetére

    Na, akkor csak menjünk szépen, sorjában (szemezgetés az előző hozzászólásaidból) :):

    - Ne fesd az ördögöt a falra :).

    - ''Magyarul, bár ez csak spekuláció, a cikk irója szerint a kártya nélkül egy darabig viszed mondjuk az Doom4 -et és mire pont belemelegednél, a vége felé a gém letilt, illetve nem folytatótik, mert az utsó pár szint megjelenitéséhez kell majd a külön megvásárolható card is...''
    Az, hogy csak a végén kelljen a kártya, szerintem hülyeség. Azonkívül változatlanul nem hiszek abban, hogy egy jó darabig ne biztosítanák a visszafele kompatibilitást (lásd mai játékok, amik ugyan butított grafikával, de futnak a mostaninál jóval régebbi hardware-eken is, mint pl. GeF2 v GeF3). Úgy gondolom, hogy hasonlóképpen lesz ez a fizikai chip esetében is (tulajdonképpen az egész PC a visszafelé kompatibilitásról szól, ezért is cipeli magával a technikai hiányosságokat ellentétben a konzollal, amit minden alkalommal szinte a nulláról terveznek újra).

    - ''Higgyétek el nekem, hogy amikor kijön majd a kártya és az általa támogatott játékok is, nagyon sokan csakis ezért fogják majd megvenni, azaz a játékok miatt.''
    Így van. És ez baj? Szerintem nem, HA megfelelő minőségbeli ugrást nyújt. Nem hiszem, hogy te lecserélnél mondjuk egy 9600xt-t egy sima 9700-re. De egy x800xl-re már inkább, mert az még ésszerű áron SOKKAL gyorsabb, mint a 9600xt, tehát van kontraszt (és ne feledjük, hogy jelen esetben ennél jóval nagyobb teljesítménybeli előrelépést remélhetünk). Azt meg embere és pénztárcája válogatja, hogy ki mekkora ugrásért mennyit hajlandó fizetni.

    - ''Továbbmegyek - kénytelenek lesznek megvenni.''
    Egyszer biztosan... De csak a játékosok, és őket sem fegyverrel fogják kényszeríteni :).

    - ''Pedig a jövő útja az egyszerűsödő rendszerek felé vezet - lásd új generációs konzolok.''
    Jaja, 9 magos CPU-val (+ több száz millió tranzisztorral, ld. GPU) az egyszerű architektúráért :).

    - ''Akkor meg nem értem mi szükség lenne egy ilyen megoldásra.''
    Azért, mert 2-3 (4-5 :) ) célhardver hatékonyabban, és gyorsabban végez el bizonyos feladatokat, mint egy univerzális egység. Lásd a már említett GPU vs CPU teljesítmény. A CPU-nak egyszerűen 50-100-szor gyorsabbnak kéne lennie, mint most, hogy kiválthassa a GPU-t. Szerintem ennek fényében ésszerűbb a külön grafikus mag alkalmazása (mert ez utóbbi megvalósítható, az előbbi egyelőre nem).

    - ''Ha kijön egy új vidkari ami jobb fejlettebb gyorsabb mint az elődei természetes, hogy drága.''
    Értem. Tehát ez már természetes ;]. (Addig persze OK, hogy drágább, mint az előzőek, illetve a korábbiak lesznek olcsóbbak nála.)

    - ''De könyörgöm arra mindig is szükség volt, és lesz is amig a pc felépitése ilyen, erre a gyorsitókártyára meg ha igaz amit idéztünk, rákényszeritik majd az embereket.''
    Hát, ez így legalábbis érdekes. Lehet, hogy MA szükséges, de nem mindig volt az (mondjuk 10 éve). De mondjuk 5 év múlva miért ne lehetne SZÜKSÉGES a fizikai gyorsítókártya? A mondat második felében pedig ott szerepel egy hatalmas HA. Erről meg már leírtam a véleményem...

    [Szerkesztve]

    "We spared no expense"

  • cousin333

    addikt

    válasz _Volkovy_ #106 üzenetére

    Ez válasz volt valakinek, vagy csak a pusztába kiáltó szava? :)

    Egyébként sok igazság van abban, amit mondtál. Ugyanakkor nem a teljesítményt nézzük, hanem azt, hogy mit lehet vele elérni. A valósághűségtől még messze vagyunk, függetlenül attól, hogy jó-e nekünk, ha elérjük, vagy sem, tehát van hova fejlődni.

    Lehet, hogy akkora volt a teljesítménye, viszont az ára nagyságrendekkel nagyobb volt, mint most akár egy komplett Alienware PC-é. Azóta a NASA már egyre hihetetlenebb teljesítményű szuperszámítógépeket használ, amik mellett az asztali PC-ink játékszerek csupán. Mondhatnánk azt is, hogy a fejlesztés ''morzsái'' már lehullottak a mi szintünkre is, és a morzsák jelentik a jelenlegi PC technikai szintet.

    "We spared no expense"

  • cousin333

    addikt

    válasz Malachi #109 üzenetére

    Nem tágítok ... :)

    ''A nagy kérdés, hogy mennyire lesznek a kártya adottságaira specializáltak az új játékok.''
    De a legfőbb kérdések: Miben különböznek majd ezek a kártyák? Hány cég fogja tervezni/gyártani őket? Ha több, akkor kell egy DirectX-hez hasonló szabvány (Esetleg DirectX 10 :) ), ami megszabja, hogy mit és hogyan kell teljesítenie. Ez a programkészítők életét is megkönnyítené. Egyébként inkább ezt valószínűsítem, mert ha a kártya befut, akkor az utód biztosra vehető. Ráadásul a hírek szerint már elsőre is többféle teljesítményű kártya jön ki, tehát egy kártyára optimalizálni nem tűnik nyerő ötletnek.

    ''Ellenkező esetben továbbra is fenntartom a véleményem, miszerint egy plusz kártya a gépembe csak azért, hogy úgy nézzen ki egy játék (rosszabb esetben, hogy egyáltalán elinduljon), ahogy annak kell, akkor is indokolatlan és jelentős pluszköltségnek tűnik.''
    Hogy érted azt, hogy ''ahogy annak kell''? Vélhetőleg úgy fog kinézni, ahogy ennélkül nem nézne ki :), sőt még a közelében sem lenne. A mostani szint megtartásához valóban semmi szükség rájuk. Ha a valósághűséget más módon nem tudjuk közelíteni (márpedig jelen körülmények között nem tudjuk, vagy csak nagyon sokára/lassan), akkor nem indokolatlan, bár valóban fájó pluszköltséget jelent. A kérdés persze az, hogy mennyire leszünk rákényszerítve erre a kiadásra. Remélem, hogy az én verzióm valósul meg (a saját érdekünkben :) ), de erre 1-2 év múlva térjünk vissza :U.

    [Szerkesztve]

    [Szerkesztve]

    [Szerkesztve]

    "We spared no expense"

  • cousin333

    addikt

    válasz anaqer #108 üzenetére

    Én is gondoltam rá, hogy írok valami hasonló párhuzamot, de azért az belátható, hogy más az építkezés/utazás, és más az egyszerű játék/szórakozás, pláne a ma kapható játékokkal (tisztelet a kivételnek).

    Honnét tudod, hogy a piramisokat az egyiptomiak építették, lehet, hogy az alienek voltak... :U:D

    "We spared no expense"

  • cousin333

    addikt

    válasz _Volkovy_ #112 üzenetére

    A mai játékok NAGYON messze vannak a valóságostól. Ha belegondolsz, csak fizikai téren (mert ugye ebben a topicban erről van szó :U) például a mai napig nem tudod megcsinálni, hogy egy fps-ben a terepjáróddal, tankoddal kidönts egy fát (akármelyiket). A bokrokon általában simán átgázolsz, és nem nagyon hajlanak utánad az ágak, ahogy elmész közöttük. Esetleg egy motokrosszos progiban nem a sáros földön mész, hanem egy (tetszetős) textúrán, és egy-két poligont versz csak fel :). A sor még hosszasan folytatható lenne.

    Mindazonáltal értem, mit akarsz mondani. Úgy gondolom, az igazán ''érdekes'' dolgok még hátra vannak. Most gyakorlatilag csak egy 2D-s képet látsz, és a két kezeddel (esetleg lábaddal) irányítasz, ülő helyzetből. Mi lesz, ha megjelennek a 3D monitorok (esetleg a szemed előtti kis LCD-n, hogy nagyobbnak látszódjon), a szagok, és érzékelések (pl. tapintás) és egyáltalán mindaz, amit ma vörcsual realitinek nevezünk :). Ha belegondolsz, EZ az ami már engem is megijeszt, mert a következmények beláthatatlanok lehetnek (amikor már nem tudsz különbséget tenni a valóság és a program között, de ez már a Mátrix világa :()... De addig is ez a fejlesztés még ''belefér''. Szóval a kérdés az, hogy hol az a bizonyos pont.
    Talán még a fizikát is jobban tudják majd a kölkök, ha ilyen játékkal játszanak :);]

    [Szerkesztve]

    [Szerkesztve]

    "We spared no expense"

  • cousin333

    addikt

    válasz anaqer #117 üzenetére

    Ráadásul a fizikai számítások célszerűen felhasználhatók például tervezőprogramokban (AutoCAD, ArchiCAD, 3DStudo Max... stb.) is szimulációs célokra, tehát nem feltélenül csak a gamerkedést szolgálják majd.

    "We spared no expense"

  • cousin333

    addikt

    válasz _Volkovy_ #120 üzenetére

    Miért OFF? Világos következtetésekkel ide jutottunk a topiccal... :)

    Ha eljön a Mátrix, én leszek Neo :D. A Mátrixbeli emberek sem hülyék, csak álomvilágban élnek.

    [Szerkesztve]

    "We spared no expense"

Új hozzászólás Aktív témák