Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hdanesz

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Tikakukac #7 üzenetére

    Igen, a Golf autóbb autó. :) Hát ha még tudnád honnan indultam. :(
    Pár hónapos, újként vásárolt autó tört tk-ra. Azért jutottam ide.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Tikakukac #39 üzenetére

    valójában az a kérdés, kinek mi az egyenleg.
    mert az tény, hogy abszolút értelemben többe kerül a v6-ot fenntartani, mint egy s4-et. első kérdés, hogy ez valakinek megéri-e. de más területeken meg spórolhat a v6-tal az s4-hez képest, illetve forintosíthatja az élvezet faktort is.

    a v6-ot szerintem csak egy dolog nyomhatja le összességében: a v8 :)

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Tikakukac #41 üzenetére

    "V6 kaliberű dolog ehhez képest lapáttal eszik tömítést és egyéb katrancokat ": hogy csinálja? kieszi a mellette parkoló autókból a tömítéseket? merthogy én nem lapátoltam bele, az biztos.
    2005. májusában vettem a v6-omat, ami nemsokára 14 év lesz, észrevettem volna, ha ennyi idő alatt lapátolni kell.

    szerintem hagyjuk a legendákat, beszéljenek a saját tapasztalatok.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Tikakukac #43 üzenetére

    na ez egy korrekt ferdítés volt.
    a vectrában független hátsó felfüggesztés van, tehát több és drágább futómű alkatrész kell bele, mint a merevtengelyes g astrába. de nem a v6 miatt, hanem a vectra miatt, mivel az 1.6-os vectrában is ez van, meg abban is, amiben szintén 1.6 az egyik hengersor.
    tehát ne kenjük a v6-ra azt, ami nem a v6 miatt van benne.

    "A V6 meg a sor4 között pusztán valszám miatt is többet hamizik meg alkatrészből.": pontosan miért is? ha ugyanolyan minőségűek az alkatrészek a motorban v6 és s4 esetén is, akkor elvileg ugyanolyan eséllyel romlik el, de mivel a v6 lényegesen kevesebbet forog, ezért összességében nem lesz több a megtett kilométerre vetített hibája, mint az s4-nek. ráadásul a v6, mivel erősebb, erősebb alkatrészekből áll, így ha nem használod ki mindig az erejét, akkor kisebb terhelésen megy, mint egy s4. ha egy v6-os vectrával olyan dinamikusan közlekedsz, mint egy 1.6-os g astrával, akkor fele terhelést kap a motor, mint az s4-ben. na jó, kicsit többet, mert a vectra nehezebb.

    nem tudom az 1.6-os g astrában mennyi az olaj töltet, a v6-os vectrában 4.5 liter. ugyanolyan olaj megy bele mindkettőbe, semmi extra. ha az 1.6-os g astra motorja 105.5 lóerős lenne, akkor lenne pont ugyanannyi a literteljesítménye, mint a v6-os motor. szóval egyik sincs túlhúzva.

    szerintem csak akkor soroljátok a v6 hátrányait, ha akartok egy jó estét szerezni nekem, mert jókat fogok röhögni a hülyeségeken. a v6-nak szerintem egy nyilvánvaló hátránya van, aki 0 kilométeresen kigurítja a szalonból, az a kasszánál szív egy embereset. én harmadik tulajként vettem a sajátomat 2005-ben, én jól jártam. és azóta is szeretem, csak egy-két mekkmester szerelő hoz felhőt néha az égre.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Tikakukac #45 üzenetére

    "Vegyünk akkor egy optimális világot, menjen azonos időben tönkre minden.": de mi számít időnek?
    például a gyertya: vegyük üzemelési időnek azt, hogy x darab gyújtást képes rendesen megcsinálni, utána cserélni kell. s4 esetén 3000-es motorfordulatszámmal mész, v6 esetén meg 2000-rel. tehát s4-es motorban a kevesebb gyertyának többször kell gyújtania ugyanolyan távolság megtétele esetén.

    "Én eléggé belemásztam a témába, ha kéred, feldobálom neked a sor4 és V6 kopóalkatrész árakat": ez mit jelent? megnéztél egy csomó katalógust, webshopot meg ilyenek és tisztában vagy az árakkal? bizonyítás nélkül elhiszem neked. én meg számlán látom az adott alkatrész árát, és a szervizben a kasszánál kessben kinyomom a fenntartási költséget. melyik az autentikusabb infó? hint: nem a tied.

    summa summárum: igen, a vectrám többe került, mint egy g astra. de nem ezen vitáztunk, hanem azon, hogy jelentősen többe került-e? szerintem nem. ráadásul azt is bele kellene venni a vitába, hogy amellett, hogy többe került, nyújtott-e több szolgáltatást az astrához képest és ennek beszámításával mi a helyzet? az a helyzet, hogy ABSZOLÚT MEGÉRTE.

    egy utolsó példával teszek még egy próbálkozást, hogy a fafejűek is megértsék: a gyerekem gyakran rosszul volt az astrában, a vectrában meg sose. ez egyrészt a nagyobb tengelytáv, másrészt a jobb hátsó futómű miatt volt. és közben drágább a vectra hátsó futóműve. akkor most megéri a drágább futómű, vagy megéri spórolni a futóművön az olcsóbb autóval úgy, hogy nagy családi bulira úgy érkezel meg, hogy félúton nyakonhánytak, lőttek a fodrászos frizurának, sminknek, és el is késtél, mint állat, mert egy parkolóban suvickoltad a télikabátot? na melyik éri meg?

    félreértés ne essék, ettől az 1.6-os g astra nálam egy kiváló, etalon autó. mindenkinek tudom ajánlani.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Tikakukac #47 üzenetére

    "Ez azt jelenti, hogy ha fejtetőn pörögsz is többe kerül fenntartani egy V6-ot, mint a sornégyet.": ezt nem is tagadta soha senki, a mértékével van vita, meg azzal, hogy megéri-e. vagyis olyanon kezdtél el vitatkozni, ami előtte nem volt téma.

    "Mármint relevánsabb az egy autóra kifizetett összeged annál, mint amit 1:1 alkatrész értékben összevetek Excelben a kisebb motorossal szemben?": igen. például excelből nem derül ki, hogy mennyi időnként kell egy adott alkatrészt cserélni. összevetheted például a hengerfej tömítések árát. de azt, hogy mennyi időnként van rá szükséged, szintén megtalálod a katalógusban?

    egyébként szerinted nekem mi a releváns? hogy azt állítod, hogy lapátolni kell a mindenféle tömítéseket az autóba (lásd #41) vagy az, hogy megkapom a számlát és kifizetem? tudod, ilyenkor szokták emlegetni a fotelfizikustól kezdve a kanapéközgazdászon át a többi hasonló szobatudóst. egy kibic beszólásai soha nem fognak többet jelenteni, mint a saját tapasztalatom.

    "Még mindig nem ez volt a vita tárgya.": tévedsz, nem ez volt a vita tárgya. az volt a vita tárgya, hogy jelentősen több-e, és megéri-e. lásd pl. #40-ben ezt írtam: "mert az tény, hogy abszolút értelemben többe kerül a v6-ot fenntartani, mint egy s4-et.": akkor konkrétan min vitatkozol?

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Tikakukac #49 üzenetére

    "Mikor fizeted a számlákat tudod mennyit fizetnél a kisebb verdára?": #17.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák