Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hun_Banderas

    csendes tag

    Sok tekintetben egyetértek oric-kal a témában. Én a Halo kedvelők (rajongónak talán nem mondanám magam) egy elég szűk csoportjához tartozhatom, ugyanis csak PC-m van, így kizárólag az első két részt próbálhattam, ráadásul sohasem multiztam (na jó, néhány LAN meccset nyomtam anno).

    Engem a Halo az egyjátékos kampányával nyert meg magának. Van egy nagyon jól felépített világ, tele érdekességgel és szerethető karakterekkel. Semmivel sem kevesebb, mint más sci-fi univerzumok. Maga, a játékban átadott történet, talán a legösszetettebb? Nem. A legfordulatosabb? Bár van benne az is, de nem. Tele van az emberi lét értelmét és határait pedzegető témákkal? Nem.
    De nagyon korrektül adja át a kilátástalan háborút vívó emberiség "hattyúdalát" és remekül teremti meg az ehhez szükséges hangulatot.
    Elmondhatom, hogy elég sok sci-fi művet olvastam/láttam már életem során és volt olyan, melynek a története jobban magával ragadott és sokkal komolyabb volumenűnek éreztem, ennek ellenére maga a felépített világ messze elmaradt pl. a Halo-ban láthatótól.

    Ettől függetlenül tisztában vagyok vele, hogy a Halo hatalmas eladásait nagy mértékben a multinak köszönheti. Mindemellett azonban rengeteg ember van, akit magával ragadott a játék világa és története. Véleményem szerint nem véletlenül.

    A regény témájára röviden kitérve: Jómagam nem olvastam, így nyilatkozni sem tudok annak minőségéről, de mindig is dícséretesnek tartottam, ha egy stúdió megpróbál egységes képet festeni egy adott témáról, akár több médián is átívelve. Akit érdekel az adott univerzum (gondolom a regény olvasóinak legalább 4/5 ilyen), annak igen is sokat tud jelenteni, ha az általa olvasott mű illeszkedik a többi anyaghoz. Sajnos, nem igazán ez a tendencia az iparban.

  • hun_Banderas

    csendes tag

    Én egyébként azt mondom, hogy a Halo-nak egy nagyon jól felépített, érdekes háttérvilága van. Nem egyedi, de érdekes. Ebben a fikcionális világban sokkal több potenciál van, mint amit a játék végső soron kihasznál. Bár, az ott felvázolt történeteket sem nevezném faékegyszerűnek, mert pl. a második részben már elég komolyan elkezdenek játszani a szálakkal (pl. Arbiter küldetése, a Halo-gyűrűk feladatának felfedése, politikai kettészakadás stb.). Azonban ezek, a játékos számára történő átadása már hagy némi kivánnivalót magaután (de fényévekkel jobb, mint az első rész esetében). A másik dolog, amit furcsának tartok, hogy sok esetben nem törődnek fontos események magyarázatával: hogy került a Halohoz a Pillar of Autumn, miért tudják az emberek aktiválni a gyűrűt stb.
    Úgy érzem néha, mintha az igazi történet elveszne az akcióval telepumpált, magával sodró játékmenetben. Viszont a hangulat első osztályú.

    Kíváncsiságból belenéztem a Halo 4 kampányának végigjátszásába és úgy vettem észre, hogy abban már sokkal komolyabb hangsúlyt fektetnek magukra a karakterekre. Az első két részben mindössze két karakternél Keyes-nél, de még talán inkább az Arbiter-nél éreztem, hogy valódi súlyuk van és nem papérmasé figurák (na jó talán még Keyes lányát meg lehet említeni). Itt viszont még a mellékszereplők is emlékezetesek maradtak. A két főhős közötti kapcsolat elmélyítéséről már nem is beszélve.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák