Új hozzászólás Aktív témák
-
Rick4
félisten
Én vagyok az, aki évek óta következetesen kitart amellett, hogy a waze nem jó úgy, ahogy van.
Múlt héten pont ez okból feltettem a waze-t a sok éve navira használt androidos tabomra, mondom kap egy új esélyt, talán fejlesztettek rajta, bár semmi értelme az online tmc-s igoról váltani, mert az eddigi próbák, és egyéb visszaellenőrzések miatt nem hogy jobb, (és mellé maradi igo-s lennék) de rosszabb véleményem van róla, ám most kivételt tettem. Nem lepett meg, ugyanaz van, mint eddig, tévedés tévedés hátán. A bent maradt infók megtévesztőek, (autó az út szélén, miközben valójában semmi) ezeknak a tévedéseknek, idejétmúlt infóknak a visszajelzése elvonja a figyelmet, és persze a múltkori eset csak megerősítette, hogy valami nagyon nem jó. A totalcaron kb egy éve jelent meg egy hír, hogy BP egyik fő útja mellett az egyik ház ég, a tűzoltók elfoglalják majdnem az egész utat, ne menjen arra senki. A hír 5 perces volt, mikor elolvastam, na, mondom, nézzük, ránéztem, mit mond a waze, hallgatott. még 50 perc múlva is csak annyi történt, hogy a waze gyönyörűen bevezette a wazereket a dugóba, és nem hogy csökkent volna, miattuk még nőtt is a létszám. Most újabb sztori is kerekedett, a nyugatra visszatérő vendégmunkások nagy száma miatt az M5-ről az M0-ra felhajtani kissé problémás, 3-4 km-en lassabban halad a sor, majd a felhajtó után végül simán lehet haladni. Na ezt a waze is mellélőtte, elvitt volna Alsópakony felé, hogy 5-6km kerülővel, és minim8um 10 perccel több idő alatt menjek ugyanarra, nem tettem, hamarabb megvolt azzal a +8 percnyi lassabb haladással. Tehát még mindig nem értem, miért is jó ez így, ebben a formában.
Csak egy példa:Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz radi8tor #8947 üzenetére
Az a baj, hogy van benne rendes GPS, és ekkor 11-12 holdat lát. Ja, és ezt a mókát, hogy az M5 mellett megyünk, csak Kecskemét környékén csinálta, de akkor vagy 10 km-en keresztül. A többi program, pl gps test, igo, stb, meg 10m-es pontosságot ír.
Oké, ne legyen pontos, csinálja ezt.
De a totalcaros cikk után 50 perccel kezdi jelezni, hogy hahó, arra ne menjetek? A beragadt jelzések már rég nem valós tényeket közölnek? Az útról leterelés nem nem reális alternatíva, hanem tévedés? Ezek bizony nem GPS vevő pontosságától függő dolgok...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz radi8tor #8950 üzenetére
Ne azt magyarázd el, hogy hogy működik, mert azt én is tudom. Voltak előttem többen is, megnéztem. Mégis én voltam, aki kilövögette a téves jelzéseket, illetve azt amit hibaként említek, megtapasztalta. Lehet, hogy nem rossz, de akkor én vagyok tévedésben, hogy a közösség erejében lévő erőt mégsem képes a rendszer egy offline navi és online tmc kombónál jobban megoldani.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz zharkanyi #8949 üzenetére
Amennyiben a konkrét hibaleírás szerinted nem javító szándékú, keresd magadban a hibát. Amiről te beszélsz, az az lett volna, ha beírom ide, hogy ez egy xar. Értelmezni kellene az olvasottakat, és annak megfelelően válaszolni, esetleg ilyen tartalmi hozzászólást a küldés gomb előtt gyorsan törölni.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Bele se megyek különösebben, elolvastam az első sort, maradjunk annyiban, az elejét, a közepét, meg a végét is rosszul tudod. A többit ha nem haragszol, ezek fényében végig se olvastam.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Szerintem simán lehet ezt jól, vagy csak jobban csinálni. Maga a rendszer egyrészt képes lenne rá, hogy a sok sok júzer is kapjon már egy alap tmc adatot előre feldolgozva, és azt kiegészíteni egész más, mint hogy aznap te mész elsőnek azon az úton, és te vagy a kísérleti nyúl, van-e torlódás, baleset. Szép dolog ezt másoknak előre jelezni, de rajtad nem segít..
A második az lenne, hogy a rendszer tudja rangsorolni a júzereket egyrészt az adott hónapban bejelentett hibák alapján is, másrészt az utánuk következő júzerek által adott visszajelzés szerint, mint pl első jelenti, hogy az út szélén autó. A következő 10 perc múlva lassít, tehát az első korrekten jelzett. Egy korrekt jelzés akár pl kreditben is mérhető lenne, és akor ebből master userek is lehetnének, aki pontos, és aktív, annak a jelzései élvezzenek elsőbbséget, hiszen bizonyítottan megbízhatóbbak, mint mások. A rossz eredménnyel büszkélkedők egy bizonyos szint alatt teljesítve csak ideiglenes jelzést adhatnának, és pl villogna az általa bedobozz valami, amíg valaki másik legalább egy közepesnek mondott meg nem erősíti. Az utólagos visszajelzést pl nem találtam, de amikor az M5-ös- M0 ráhajtónál lévő torlódás miatt kiderült, hogy nincs semmi baleset, csak lassú haladás, és utána szabad a pálya, akár létezhetne egy 0-1-2-5-10 km-re visszarakható pont is, ami ugye az eredeti helyen jelezne, de mivel a master user túlhaladt már rajta, látja, mekkora a baj, egyáltalán tovább lehet- e haladni, vagy pedig csak egy kisebb terelés, és max 4-6 perc plusz időbe kerül. Azt értem, hogy a felhasználók mozgásából is kiderül sokminden, de azok az eseti kis lassulások, amik egy egy kismértékű, váratlan dolog miatt történnek meg, nem igazán vannak külön csoportba rakva, mint egy 6-7 km-es dugó, mait végképp el kellene kerülni. Amikor le akart vinni Alsópakony felé, akkor se láttam semmi informatív részt, hogy miért is? Mert totál dugó, 2 órás várakozás, vagy mert torlódás és +10 perc? Sokan bevállalnak +10 percet, ha nem kel alsóbbrendű utakon autózni 5 perc spórolásért.ÉS akkor ugye az alapelv még mindig marad, aki elsőnek halad, az beszívja. Tudom, a tmc-s igoban is benne van, de ott bevállalja az ember, hogy mire egy ilyen hír végigmegy a rendszeren, ő már odaért. Sok sok éve, mikor még winCE-s navim volt, és ahhoz egy külön csatlakoztatható TMC vevő kellett (kolléga, hahó, az régen volt, ami neked rémlik, androidon már neten jön a TMC) akkor a Petőfi rádióról kapta a jelet a rendzser, egyrészt gyenge is volt a vétel, másrészt gyenge a szolgáltatás is. A szegedet elkerülő M43-as pályaszakasz még csak nyári izzadós vágyálmokban létezett, havi 100 ezer kamion haladt át a városon, és keresítette meg az itt lakók életét. A fő út, amit erre használtak a Kossuth sgt volt, egyszer ennek nekifogtak felújítnai, elterelték a forgalmat, ha jól emlékszem, 8 hónapig tartottak a munkálatok. A TMC rendre kifelejtette ezt a dolgot, holott nem csak hogy a híradóban mondták be kéthetente, írtak róla sokfelé, és annyira le volt zárva az út, hogy arra csak harckocsival lehetett volna elmenni, 50-60 cm mélyen ki volt minden kaparva. Még mailt is írtam a tafficnav-éknak, semmi reakció, és a TMC se változott. Ahhoz képest tényleg jobb a waze, de mondom, összességében lenne még mit reszelni. Mindezt persze bármiféle harag, vagy pejoratív jelző nélkül, de tényleg nem vagyok vele elégedett, mert bosszant, hogy a rendelkezésre álló lehetőség mellett ilyen szinten nem mozdul ez az állapot.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Ez is egy vélemény, de csak ugyanezt tudom neked is mondani, amennyiben nem tudsz hozzám úgy szólni, hogy annak a pár szónak értelme is legyen, kérlek ne tedd. Köszmár.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz fant0mi #10491 üzenetére
De az nem működhet, hogy egy usernél kell a jelentés, mi a lassúság oka? Akár vontathatják is, vagy mehet rossz motorral, vészvillogóval is, ha húz valakit, attól még tudnia kell, merre menjen, de sietni nem tud... Nyilván nem fog jelentgetni közben, a rendszer mégis beveszi az infót?
Inkább lenne az, hogy egy kevés (egy fecske sem csinál nyarat) de két egymástól független felhasználónál ugyanazt a lassulást észlelve magától beteszi, hogy csökkent az átlagsebesség.Ez a dolog onnantól jó, hogy az infók hitelesek...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz fant0mi #10498 üzenetére
Ugyanarról beszélünk, van két életszerű eset:
Arra megy valaki, és vontat, rossz a motorja, emiatt lassan megy, tehát nincs szükség a többieknek jelezni, mert nincs mit, az útszakasz autózható.
Arra megy valaki, és torlódás van, jelenti, hogy torlódás van, és a többiek tudnak róla.
A kérdés pont az, jelentés nélkül miért veszi be a rendszer egyetlen ember átlagsebességét, mikor az jelentés nélkül simán adódhat ezerféle okból?
Petir: Nekem megvan a friss, meg az eggyel előtte lévő, de ennél azért pontosabbet kellene tudni. Mi a baj az újjal?
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz fant0mi #10502 üzenetére
Mondom, én viszont azon a véleményen vagyok, hogy amennyiben egy ember miatt már eltervez arról az útról, anélkül, hogy tudná a rendszer, valós-e a lassú forgalom, és nem egyedi esetről van szó, egész más okból, az nincs úgy jól, amennyiben jelentgetés nélkül is figyeli a sebességet, egy ilyen útszakasz- átlagsebesség infó bevételhez minimum 2 ember külön-külön lassú haladása kellene, de nem vagyunk egyformák, a programot sem én írtam, cserébe megyek többezer km-t egy hónapban, ebből pl jövő csütörtök is közel 1000 km-es nap lesz, és mivel reggel 7-től este 10-11-ig ülök majd a kocsiban, nem szeretnék úgy járni, hogy egy lassan haladó, mást vontató autós miatt tökön- paszulyon keresztül kelljen mennem, és szerintem többen is vagyunk így ezzel. .
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz fant0mi #10505 üzenetére
Csak hogy értsd a gondolatmenetemet, miért is fontos ez:
A "csak jelentés" alapján berakott lassabb átlagsebességű útszakasz jelzés az nyilván akkor kell, ha nincs másik felhasználó, aki a sebességével megerősítené ugyanezt, viszont van itt valami, amit én csak sejtek, de nem én írtam a programot, nem tudom, hogy működik.
Ha tudnék programot írni, én biztosan úgy írtam volna meg, hogy legyen a dologban logikai összefüggés is. A rendszer a megtervezett útvonalak alapján tisztában van (vagy legalábbis tisztában kell legyen) azzal, hogy egy lassú wazer mögött kik, és mikor fog elhaladni, tehát azt is tudja, hogy 2-3-5 percen belül lesz más, akinek a sebességét akár jelentés nélkül is összehasonlítja az épp érzékelt lassú haladóval. Namost mi a logikusabb, a többség számára jó?
Adott egy lassan haladó, aki nem jelent, és nem tudni, mi miatt lassú, de berakjuk a szakaszt, másoknak meg áttervezzük az útját, és ezzel a következő 20 embert rosszabb minőségű útra, hosszabb menetidővel vezetjük a célba? Létezhet az, hogy ez így működik, miközben a megoldás annyi, hogy legyen másik wazer, aki akár 2-3 perc késéssel is, de ugyanarra haladva csak a sebességével jelezve megerősíthetné/ cáfolhatná a lassú útszakaszra vonatkozó dolgot?
Vagy mondok jobbat, ne lehetne esetleg egy a közelben haladó, akinél pl van egy állítható kapcsoló ilyen esetekre, és azt vállalja, hogy akár 300m kerülővel is, de szándékosan arra küld a rendszer, hogy leellenőrizze, mi a helyzet, és jelentés nélkül is megerősítse/ cáfolja annak az egyszem autónak a sebességéből adódó szituációt?Mondom, nem én írtam, nem tudom, hogy működik a rendszer, de abban van logika, hogy egy ember miatt ne szívjon másik 20, a tényleges infó inkább okozzon 1+1 embernek kellemetlenséget, mint 20-30-50-nel nagyobbat, nem?
Pl jövök este haza az M5-ösön, legyen hajnali 2, nyilván nincs nagy forgalom. és biztos a wazerekből se lesz sok, sőt, ha van is sok, lehetek én a lassan közlekedő után a következő is, akin csattan az ostor ezek alapján, nem? Két lehetőség van, valakinek elromlik az autója, 60-nal vánszorog a következő lehajtóig, nem jelent, de nekem emiatt letervez a pályáról, és fél óra sima utazás helyett egy órát zötykölődök esetleg épp szarvaspárzás idején a sötét, kerítés nélküli országúton?
A másik meg az, mikor baleset van, és nem jelent, mert pl másra figyel, oké, ne jelentsen, de ott ő az első, tehát tőle a rendszer is kérdezhetné a lassúság okát, és akkor nincs félreértés sem. Mondjuk ez utóbbi a legegyszerűbb dolog, kár kihagyni a ziccert.[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz havri1 #10532 üzenetére
Érdekes, ez így elégséges is lenne, én rendszeresen túrákat megyek, és ott vagy benzinkútnál, vagy a célnál állok meg, valószínű ezért nem kérdezgeti tőlem.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz Oldman2 #11074 üzenetére
Az talán egy utcácska viszonylag kisebb wazer- forgalommal, de ehhez képest az M5-ösön a hónapok óta tartó felújítások mellett vannak szintén hónapok óta tartó komolyabb építkezések, amik jóidőre fixen módosítják pl a Kecskemét fölötti szakaszon, az épülő M44-nél a sebességhatárokat, egy ideig jelölgettem, írkáltam, mint térképhibát, de semmi eredménye se lett, pedig az a korlátozás nem holnap fog eltűnni. A klasszikus 5-6 km-es felújításokról már szót se ejtek, a rendszer nem hajlandó róluk tudomást se venni, ráadásul az utóbbi időben a legfrissebb rendszer 2-ből 2x fagyott csontra, visszatettem egy régebbit, nem tervez, nincs kapcsolat a szerverrel, nincs hálózat, stb stb stb stb...
Valami nagyon nagy gáz van.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz Szili17 #12775 üzenetére
Amúgy érdekes mostanában a waze, én mindig frissítem, mert gondolom a fejlesztők is látjáka problémákat, és előre halad a dolog a frissítéssel, tehát a legfrissebb van fent, de pl a héten is volt idő eleget tesztelni, és meglepő dolgokat csinált, kis falvakon, vidéki kisvárosokban, pl Hajdúszobszló, Vésztő, Békés, este, éjjel, a nulla forgalomnál is letervez a széles, jól autózható főutcáról, és elvisz a házak között vezető 1.5m széles betonúton csak azért, hogy spórolhassunk 30 métert, és az is úgy jön össze, hogy a főúton egy jobbkanyar helyett a kis utcákon 7-8 kereszteződés lassítással- gyorsítással, tehát végülis lassabb is, tovább is tart, mire így megcsinálom.
Pluszban Pesten többször bevisz a torlódásba, miután jelentem, onnan már látszik a torlódás a képernyőn is. Tehát az, hogy a kolléga előadta valahogy, egy dolog, de ettől még orvosolandó problémák vannak. Nem probléma, persze 100 másik esetben kiválóan teljesít, én csak jelzem, hogy ilyen nyűg is van.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz canniball #12783 üzenetére
Volt a hozzászólásomnak egy olyan része is, hogy haladunk szépen, egyszer csak áll a sor pl Pest kellős közepén, bejelentem hogy nagy a torlódás, erre már kiírja a képernyőn is, hogy áll a sor, szerintem a te történeted erre rímel inkább.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz fant0mi #12785 üzenetére
Oké, a színezés az mindegy, de magától sem tervez másfelé.... A tény ettől még tény marad, nekem, mint mezei felhasználónak nem kell előre beírnia excel táblába, hogy a köveztkező szegmensen áthaladók átlagsebessége mennyi, elég ha színezi, és amennyiben van rá lehetőség ( ezért is nem hibaként aposztrofáltam a történetet) tereljen másfelé.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz zeon.hu #12789 üzenetére
Na most megnéztem mindent a térképen, felülről sokkal jobban néz ki, mint ott élőben a kanyarodás minden sarkon, a kormány mögött könnyebb mormogni, hogy már megint kanyar, miközben a másik vélt útvonal se jobb.
Hajdúszoboszlón a Tokaji utcából indultam lefelé Békés megyébe, utána érdemlegesen Szeghalom volt a következő pont, ott egy városközepi lezárásról nem írt, nem volt nagy kavarodás, csak egy kompletten lezárt utca tereléssel, akár előtte egy órával is kikerülhetett a lezárás, de elkanyarodtam a lehetséges irányba, újratervezett, és már kint is voltam a városból.Ránéztem a Vésztői tervezésre, felülről térképen az is jó végülis, de ott szépen mentem másfelé, mert kisebb/keskenyebb úton akart vinni, és az nekem tökön- paszulyon keresztül lett volna a főúthoz képest, de térképen az is vállalható, érdekes, hogy ilyenkor jön csak rá az ember, hogy a rendszer okosabb, mint amit ő gondol magáról. .
Szeghalomról Békésre viszont a rosszabb úton vitt, nem is értem, miért, mikor a Vésztő felé vezető út helyett vihetett volna Körösladány felé is, km-re, percre gyakorlatilag azonos, és a rosszabb minőségű szakasz a tervezett úton hosszabb, de persze mindegy, nem ennyin múlik....Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz fant0mi #12792 üzenetére
Pályán ha lassítottam, régebben megkérdezte, hogy esetleg dugóba kerültem?
Amúgy szerintem sokmindenből lehet mérni, ki az, aki a forgalomban rendesen, dinamikusan hajt, rendesen és rendszeresen jelent, az ő állapotukra lehetne mondjuk 5x-ös szorzóval alapozni, a közepesekére dupla szorzóval, és vannak a sima userek, akik csak járkálnak, pont úgy, mint egy premier előtti mozifilm vetítés a spéci, kiválogatott közönségnek, béta tesztelők szoftvereknél, stb stb. A nagy közönséget kompletten egy kalap alá venni mindig is hiba volt. És akkor ezt még lehet fokozni, hogy ha az adott szegmensen belül nincs meg a kellő kiemelt user, akkor a többiek adatait is felhasználni, ha megvan, akkor azokét nem.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz zeon.hu #12806 üzenetére
Mondjuk tök egyszerű lenne áttervezés esetén egy kis térképen kidobni a következő 2-5-10 km-t, amit dugó- terelés- bármi más okból kerül az ember, egy érintésre pedig vissza a szokásos képernyő, én is örülnék, ha tudnám, hogy valóban jó irányba megyek, annyira nem szimpi hogy mindent megold helyettem...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz simico #12815 üzenetére
A minap én is jelöltem valami ilyesmit, ott van, hogy kátyú, mi is ritka rossz úton mentünk, sok ilyen volt, a waze szerint 90-nel lehetett haladni, a valóságban 50-nel.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz Winner_hun #12819 üzenetére
Értem én, ismerem is a szabályt, sőt, alkalmazom is, mert szeretek mindenhova odaérni, de nekem is az volt a meggyőződésem, hogy a 90-es tempóval kalkulál, ha 50-nel megyek, akkor is....
A historikus adatok pl 3 hét havazás után beállhatnak 40-es átlagra is, vagy ennyire ne menjünk bele?
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz viktorhu #12826 üzenetére
Historikus rendszerrel elég bajos egy baleset esetén elkerülőset játszani, sőt, ha nem így működne, maga a waze vezetné a dugóba az összes felhasználót, és ezáltal maga a program növelné a dugót.
Magad is érted ugye, hogy ez így ebben a formában sehogy sincs jól, ráadásul pályán én már tapasztaltam, hogy egy baleset miatt áttervezett, és levitt a pályáról, azt historikus alapokra építeni, hogy múlt héten is volt egy baleset, ezért mindenkit leviszünk, én elég furcsának találom.
És ha már egy balesetnél megoldható, akkor egy adag lassan haladó user miatt akárhol, akármikor megoldható az adott szakaszról leterelés... Ha erre oda és vissza is 20 perc kell, az a rendszer nem működik jól. Azt hiszem taglaltam már ezt, működhetne úgy is a dolog, hogy a rendszer által kiválasztott egyes userek kerülőutakat tesztelnek, egy leterelés esetén a spéci user által visszaküldött sebesség adatok egyértelműen megmondják, mennyivel lehet ott haladni, érdemes- e letervezni, sőt, az se biztos, hogy egy dugót egyfelé lehet és érdemes kerülni, tehát akár véletlenszerűen, akár érkezési sorrendben is terelhet kár három irányba is, de gondolom ez a rendszer is így van megalkotva.
És az is biztos, hogy a kritikus tömeg a jó működéshez már rendelkezésre láll, mert nem volt mostanában olyan, hogy a rendőröket, mérést ne jelezte volna mindig, mindenhol megfelelően a rendszer, amennyiben a gyorsabb tervezéshez több adat kell, a visszacsatoláson kell javítani....
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz viktorhu #12828 üzenetére
mert a már megtett út és eltelt idő alapján tud sebességet számolni a navi
Annyira nagy probléma ez nem lehet, hiszen nekem a jobb alsó sarokban mindig ott van asebességem, tehát az, hogy real time és 1 percen belül 4-5 lassuló user esetén tenni kell valamit, szerintem nyilvánvaló, de itt a tervezésnek kellene historikusnak lennie, tehát az adott szakaszon már bevált lehajtók, utak használata kellene hogy historikus legyen, és persze holtidőben az aznapi dolgokat simán fel lehetne dolgozni, hiszen a szerver be van kapcsolva, csak nincs csúcsra járatva....
Ha a meccs után neked ilyet írt, akkor a rendszer rosszul működik. Nem csak hogy azt tudni, hogy meccs lesz, hanem azt is, hogy egy csomóan a stadion környékére tartanak, ergo onnan 2 óra múlva majd el is akarnak menni, a köztes időben, amíg mindenki a meccsen ült, mit csinált a rendszer? Semmi, csak feldolgozta a bejövő adatokat mondjuk 5% prociterhelésen, és ahelyett, hogy +40%-kal tolta volna a historikus feldolgozást, ült egy helyben... Még azt is tudni, hogy melyik user érkezett a stadionhoz, tehát azzal is lehetett számolni, hogy ezek 2 órával később el fognak indulni. Gondolom nem nagy ügy leprogramozni ELŐRE egy meccs időpontját, egy forma1-es mogyoródi terelést annak aki nem a pályára megy, igonál voltak ilyen előfeldolgozott utak, valamivel csak tisztában voltak már tíz éve is, hogy nem kell mindig mindent realtime csinálni, hiszen a ciklikusság minden ember, minden rendezvény életében megvan, az események kis eltéréssel szinte ugyanazok. Az, hogy a meccs 10 perc múlva véget ér, és a többi user, aki csak épp a stadion mellett fog elhaladni, kap egy másik útvonalat, előrelátó megoldás, utólag rájönni, hogy hopp, 300 user a dugóban áll, 1000 meg épp már nem tudja elkerülni, elég rossz gondolkodásmód.. És tényleg remélem, hogy nem így működik a rendszer...
Az, hogy röptében kell feldolgozni valamit, mert baleset van, természetesen oké, na de egy ilyen eseményt nem tervezni előre, mikor tervezhető...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
-
Rick4
félisten
Mobil (ram) és rendszerfüggő, újabb androidon ha a középső gombra nyomsz, és ott lesznek a megnyitott appok kártyaszerűen kiterítve, a kis kártyák jobb felső felében ott a lakat nyitva, ha rákattintasz, bezáródik, és nem lövi ki az appot.
Amúgy egy kapcsolódó kérdés: Miért jó nem tölteni a telefont menet közben, és miért jó akksiról használni? Tök egyszerű, hogy elindulok valahova, bekerül a helyére, és rádugom a töltőt.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Oneplus 6 8/128-as, de azt nem te állítod a waze menüjében, hogy nem csak hogy ne lője ki lekapcsolt kijelzőnél, hanem hogy ne legyen akksikímélő, azaz ne kapcsolja le a program maga képernyőt?
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz Digger #12890 üzenetére
Nem képzelhető el, mert az enyémben 8 GB RAM van, és egy frissítés után 2 hete úgy csonttá fagyott, ahogy az a nagy könyvben meg van írva, hozzáteszem ezen kívül soha semmi se fagyott még.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
Waze frissítés volt nemrég, azóta valami nem oké, tegnap meg volt a program bolondulva, nem jött be a térkép, fekete maradt a képernyő, úgy kellett kilőni az appot, aztán ezt megcsinálta 2-3x.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
-
Rick4
félisten
válasz eisento #12915 üzenetére
Megnézem kedd- szerdán, ha a waze nem jelez majd arra tumultust... De eleve az M0-son a belső sáv felett voltak a sebességmérő kamerák, ha a terelés miatt most a másik oldalon battyogsz 40-nel, még szép, hogy nincs fölötted.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz SzlobiG #12917 üzenetére
Olyan hang hibával találkoztam, hogy nyolcszáz méter helyett azt mondja, nyóccázz méter múlva.
Amúgy ilyen előfordul pl 800 métert mond, de már csak 500 van hátra, és hasonlók. Azért ma is beletekertem 700 km-t, hibátlanul tette a dolgát...
Eisento: Ma jártam arra, megnéztem, vicc, de 500m-en belül 2x is jelzi, és igazad van, egyik sincs fent, tényleg elbontották a keresztgerendát, meg a tartóoszlopokat is...
Amit én figyeltem, az az Érd- Budafoki lehajtó utáni balos kanyarnál volt előtte, de kb 500m-rel hamarabb is jelezte a nagy semmit.[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz Faterkam #12919 üzenetére
OP6-nál BT csatlakozás esetén a navi a telefonon szól, a telefonbeszélgetés az autó hangrendszerén, ha telefonálok, a navi néma. De nem kell nyomkodni semmit, utána mondja tovább.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz fant0mi #12924 üzenetére
Értettem elsőre is, de akkor se nyúltam ezekhez, a másik telefonnal, ami 9-essel jött, alapból így működött. Feltelepítettem, beléptem, és így szól első perctől.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz retesz147 #12939 üzenetére
Nem tudom, milyen telefonon használod, de pl az én telefonomon van egy olyan funkció, hogy párhuzamos alkalmazások, ott skype, messenger stb-ből kettőt tudok telepíteni, és két külön néven tudok bejelentkezni, szerintem neked is ezt kellene csinálni autó1-2, program 1-2, és megy vagy oldva.
A fizetős út lehet autópálya, és elvben lehetne földút is, az egyértelmű, az autópálya lehet ingyenes, lehet fizetős, de attól még lehet opció az elkerülése, az is egyértelmű. Ha Nincs a fizetős út bepipálva, attól az ingyenes autópálya- szakaszokra, városi elkerülőkre még tervezhet.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz retesz147 #12941 üzenetére
Akkor van még egy egyszerűbb dolog, csinálsz két felhasználónevet, mondjuk retesz 1-es autó, és retesz 2-es autó, és mindkettőben az autónak megfelelő beállításokat használod, mikor beülsz az 1-esbe, belépsz az 1-es felhasználóval, és a beállításaid elvileg annak megfelelők lesznek. Nem tudni, így működik-e, de egy próbát megér, ki kell próbálni, de gondolom a felhasználó dolgai nem a telefonon vannak tárolva, hanem a belépéshez kötődnek.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz Donki Hóte #12962 üzenetére
Mondjuk pont a besorolással szívtam a minap az M3 bevezetőnél, tarts balra, arra is tartottam, csak túl balra, el is vitt egy 2.5km-es kerülőre.
Igonál a sávinfó tényleg a legkorrektebb megoldás, ami létezik, itt is lehetne használni..Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz Winner_hun #12970 üzenetére
Ha ott kirak egy kis képet, hogy a 6 sávból melyik kettő jó nekem, (mint az igo sávinfója) akkor mondhat amit akar.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz Winner_hun #12972 üzenetére
Igo esetében a program tisztában van azzal, melyik sáv visz a megfelelő irányba, és amikor közeledik egy ilyen kereszteződés, elágazás, akkor bedob 10 másodpercre egy képet, hogy a meglévő 4-5-6 sávból nekem melyikbe érdemes sorolni. Ez egy statikus kép, ami az adott helynek megfelelő módon jelez.
Pl a Westend előtti elhaladás után a nagy kereszteződésnél is lehetne egy ilyen, pont elég életszerű a példa, el lehet fordulni jobbra a Ferdinánd hídon, kicsit balra a Váci útra, meg ugye ott a kicsit jobbra haladva megkerülöd a Lehet teret, de 50 m múlva ismét kettéválik az út, a két baloldali sávban mehetsz a Victor Hugo u felé a tér körül, a két jobbosból a Lehet út felé. Na ott pl a tarts jobbra konkrétan totál megtévesztő.. Mennék a Pannónia utcába a Victor Hugo utcán keresztül, westend előtt szépen bemondja, hogy tarts jobbra, jobbra tartok, és már nincs is hova visszamenni, mert az két jobbos sáv a Lehel u felé visz, a két balos hiába menne arra, amerre nekem menni kellene, nincs idő, nincs hely visszasorolni. Egyszer csak trallala, újratervezés... Egyszóval a jobbra tartás átverés volt, pont múlt héten történt meg a dolog..... Nyilván nézhetném a kijelzőt, memorizálhatnám a térképet, kanyarokat, és ugyan a waze mindent visz, egy ideje csak ezt használom, de ez a sávinfó funkció néha igencsak jól jönne.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz fant0mi #12974 üzenetére
Nem baj, ha nem érted a szitut, leírom ismét. Nem hülyegyerek vagyok, hogy ne fognám fel előre, merre kell menni. De nekem a tarts jobbra az azt jelenti, hogy tarts jobbra, a valóságban azonban nem jobbra kellett volna irányítania, hanem a középső sávba. A csíkok mennek valamerre, ha nem balra, akkor csak jobbra létezik? Nem, az élet is, és az a rész is ennél komplikáltabb. Megpróbálhatod nekem megmagyarázni, hogy hova nézzek, de szerintem felesleges ebbe az irányba elmenni. A probléma gyökere az, hogy a navi nem tesz különbséget továbbhaladás szempontjából sávok között, nem az én lassú felfogásom. Köszi hogy elolvastad, és innentől te is egy valós probléma megoldására törekszel, nem az odamondogatásra fordítod az energiádat.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz viktorhu #12978 üzenetére
Oké, neked is leírom szívesen, hogy elmúltam 44 éves, 96 óta van jogsim, van most is pár db autóm, minden évben megyek minimum 40-50 ezret, szerencsére már nem annyit mint évekkel ezelőtt, akkor havi 6-7 ezret mentem. Akkor is, amikor még nem volt igo sem, és keménxyfedeles nyomtatott térképpel közlekedtünk, akkor is, amikor 266MHz-es procis WinCE-s pda-n nyomtam a navit, akkor is, amikor az androidon ment az igo, meg akkor is, samikor a waze először elindult a tableten.
Nem az van, hogy eltévedtem, és szeretnék hazajutni, azt megoldom navi nélkül is. Szóval nem a vezetési tudással, felfogóképességgel van baj. Ránézni is rá tudok a képernyőre, azzal sincs baj, mindez csak attól függ, hány méteren belül próbálok meg korrigálni, miért vezet félre a jobbra tartatással, azalatt az 50 m alatt hányszor kellene sávot váltanom, és hány lámpára, illetve körülöttem ülő autóra kell a képernyő helyett figyelnem, és persze van-e egyáltalán hely, ahova akkor és ott besorolhatok...
Mindez kicsit más kategória, mint a jólvanazúgy, pillancsálrá. Ez itt se nem megoldás, se nem előremutató megnyilvánulás...Ellenben ismeretlenül is úgy sejtem, normál körülmények között az érően olvasó emberek nagy része, mint ahogy történt is, elolvasta azt a posztot amire esetleg válaszolni gondolt, és ezután megnézte google maps-en a helyet,vagy ismeri és tudja az anomáliát, ezért mások meg sem írták a hozzászólást, hogy én vagyok a hülye. Te azért megírtad. Külön köszönöm neked....
Leírom még egyszer: Nem fordultam jobbra, jobbra tartottam, mert a navigáció azt mondta, csak épp 50m múlva már balra kellett volna tartanom, és az épp 50m alatt 2 sávátlépés, miközben a másik két sávban végig voltak autók. A leírt példa egy elég tipikus esete a sávinfó hiányának, amennyiben sosem jártál még ott, nem értem, miért engem ítélsz meg, ahelyett, hogy meggyőződnél arról, egyrészt miről írtam, másrészt arról, hogy a jobbra tarts félrevezető, mert ott ahhoz, hogy a megfelelő irányba menjek, nem jobbra kell tartanom.
Elárulom, 4 sáv visz, amiből nekem csak és kizárólag balról a harmadik jó, és még az is csak úgy, hogy majd onnan is balra kell sorolnom, miután a teret megkerültem, mert a cél felé két balra kanyarodó sáv vezet, és ami a vicc, ott is csak kizárólag balról a második sáv jó, mert a balos visszafordít a westend felé, a jobbos egyenesen visz. Minden az ország nagy részében nem probléma, de biztosan akad még jópár olyan hely, ahol a tarts jobbra, meg tarts balra kevés. Még egy Hamilton szintű sofőrnek is kevés, mert az információ kevés, félrevezető.Ne írj vissza, ha érdemben nem tudsz a problémához hozzászólni. Köszi!
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...