Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Szili17

    aktív tag

    válasz axioma #13470 üzenetére

    Nem csináltunk vele semmit. Az M0 déli szakaszát szétkú... akarom mondani felújítja a közútkezelő, emiatt nagyjából Gyáltól áll a sor az M1/M7 felé. :) Nem csoda hogy nem küld körbe, a Waze sem hülye (ennyire).

    Az sem igaz, hogy csak akkor reális a hosszabb utat választani a rövidebb helyett, ha ingyen üzemanyagod van. Első kézből mondom, hogy korábban "csak" városban jártam és produkáltam ilyen 8l/100km átlagot. Most autópályán és autóúton is járok többet 5.5. Ha kevesebbet mennék a pályán akkor ~10 km-rel lenne kevesebb ez nálam olyan 15%. 5.5 helyett 6.5-7 meg testvérek között is inkább 20%. Ráadásul nem is szokott annyira beállni, hogy araszolnom kelljen, tehát felhajtok, bevágom 5-be és amikor lejövök akkor váltogatok újra. Ez nagyon sok mindent kímél ami hosszútávon hálálja meg magát inkább (vagy üt vissza ha többet használod).
    De még a fogyasztásban sem igaz, hogy hosszabb táv = drágább.
    Illetve ha csak az elektromos autókról beszélünk akkor meg ne jelentsük ki általánosan, hogy csak akkor reális. Egyszerűen ez nem igaz.

    Tovább színesítve a dolgot, nincs ilyen 0-100 meg 70-30. Az van, hogy az aktuális pozíciódból indít egy keresést a cél felé. Ez mindenféle eredményeket ad, idő és távolság meg úttípus meg valós idejű meg historikus adatokat figyelembe véve és a végig szül egy találatot "valószínűleg ez a legjobb". Ez az az út, amit ha követsz akkor egy kellően jó és tartható érkezési időt kapsz. Erre való, ha más a szempont akkor rossz eszközt használunk.

    Még azt is hadd toldjam ide, hogy más meg erre panaszkodik hogy hát miért visz a dugóba amikor hiába rövidebb arra sokkal több idő ő körbekerül piripócspusztán át és sokkal gyorsabb. Érted hogy sosem lesz mindenkinek jó. Ráadásul amíg az elektromos autók a teljes paletta majdnem elhanyagolható részét teszik ki, nem csoda hogy nem priorizálják. Nem is forrott még ki a technológia, olyan szempontból hogy pl hatótávnövelést akarunk még mindig, akkor meg ha elmegy 1000 km-t is az autód és fel tudod tölteni 30 perc alatt ugyanúgy nem fog érdekelni hogy 15 km-rel hosszabb utat javasolt az akármelyik navi. De ez lesz a jövő? Ki tudja...

    Az megint nem jó, hogy hát akkor lehessen beállítani. Legyen 2 tervezési mód. Mert akkor legyen 15, mert én utánfutóval megyek, ő meg teherautóval, a másik busszal és nincs vége. Ráadásul ez akkor megint beállítás, beállítás és az emberek hülyék! Bekapcsolják hogy ő kerülni szeretné az autóutakat meg az autópályát, még büszkén meg is mutatja hogy itt van bekapcsolta és hogy neki az a gondja, hogy az XY város elkerülőn nem viszi, hát szarezafos. Megnézem, barátom, az egy autóút, már hogy a viharba vinne fel rá, ha azt mondod neki hogy nem akarod.
    És ez egy egyszerű beállítás, érted mi az, 2 állású kapcsoló I/N. Ezt sem értik. Akkor szerinted a mindenféle tervezést bonyolultabban befolyásoló dolgot értenék? Amellett, hogy innentől kezdve akkor 2, 3 sok módot kéne párhuzamosan jól csinálni. Hát néha azt érzem hogy ezt az egyet sem megy maradéktalanul.

    "Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."

Új hozzászólás Aktív témák