Új hozzászólás Aktív témák
-
fant0mi
addikt
válasz junkpod #11849 üzenetére
Szerintem meg nem kell betojni. Nem eszik azt olyan forron. Most megjelent egy uj funkcio a gmapsben, a cikk cime mar az, hogy az egesz Waze beepul. A cikk vegen meg filozofal, hogy lehet hogy... Igy kell egy ketsoros hirbol veszmadarkodo kattintasvadasz cikket irni. Sajto.
Egyebkent karogtak mar pont akkor is, amikor a Google bevasarolta magat. Aztan azota sem tortent semmi ilyesmi, hagyjak oket szepen dolgozni. A leheto legfrissebb a terkep, es ezt csak a helyi szerkesztoi kozossegnek koszonheti, semmi masnak. Ezt nem fogja hagyni veszni. Biztos nem most,
szepen fut a szeker. Don't panic. -
plömplöm
őstag
válasz junkpod #11866 üzenetére
2014.02.03.: "Az Android verziószáma 2.3.7"
2018.11.11.: "A Waze 3.8 verziót és a felett az android 2.x verziók már nem támogatják!"
persze lehet, hogy ez a 2.3.7 kapott frissítést. kapott? próbáltad egyáltalán feltelepíteni rá?
szerk: a gyártó szerint is 2.3...
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
-
Winner_hun
félisten
-
Winner_hun
félisten
válasz junkpod #11891 üzenetére
külön jelzés létezik arra az esetre, amikor a megfordulást is engedélyezik:
Ilyen ott nincs.► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
Winner_hun
félisten
válasz junkpod #11893 üzenetére
A felfestésen is egyértelműen látszik hogy nincs visszakanyarodás, csak balra. Ne próbálkozz, nem lesz átállítva, jól van a Waze-ben.
Olvasd el ezt is.[ Szerkesztve ]
► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
addikt
válasz junkpod #11887 üzenetére
Megnéztem neked a kereszteződést,de nagyon nem értem. Itt szeretnél megfordulni?
Hogy lehetne balra megfordulni ha a beton járda sziget is úgy van kialakítva,hogy esélyed se legyen?
"Mindamellett, hogy hagyományos útkereszteződésekben, ahol nincs közúti jelzés vagy forgalomirányítás, ugyanúgy szabad balra kanyarodni, mint visszafordulni.
Ugyanígy a forgalomirányító zöld lámpa, vagy a rendőr párhuzamos testhelyzete mellett is csak egyenesen haladva, illetve jobbra vagy balra bekanyarodva szabad tovább haladni, tehát megfordulni tilos." -
Siriusb
veterán
válasz junkpod #11897 üzenetére
Régen úgy tanították, hogy ahol a balra kanyarodás engedélyezett, ott vissza is lehet fordulni. Ma már - szerintem - a fényjelzés is, illetve a kötelező haladási irány tábla is külön jelzi a visszafordulás lehetőségét. Ha csak balra mutató nyíl van, akkor elvileg nem lehet megfordulni. Más kérdés, hogy a gyakorlatban sok helyen ez nem így működik.
-
Szili17
aktív tag
válasz junkpod #11901 üzenetére
Nem minden lámpás kereszteződés, csak az amelyikben balra mutat a nyíl, vagy egyenesen, vagy jobbra, vagy ezek kombinációja.
Létezik ugyebár olyan is, ahol vissza( is )fordít, tudok mutatni ilyet, ha szeretnéd.
Igen, ezért kresz.info oldal amit emlegetsz, ez is a webes kreszprofesszor szint a csilivili oldallal. A rendeletet kell olvasni.
A járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek
9. § (1) A járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek:
a) az úttest forgalmának irányítására szolgáló fényjelző készülék: három (felül kör alakú vagy nyilat mutató piros-, középen kör alakú vagy nyilat mutató sárga-, alul kör alakú vagy nyilat mutató zöldfényű) lámpából áll, és sorrendben zöld, sárga, piros, majd együtt piros és sárga fényjelzést ad;(4) Az (1) bekezdés a)-d) pontjában említett fényjelző készülékek fényjelzéseinek a jelentése:
a) a kör alakú, valamint a kerékpárt ábrázoló zöld fény szabad utat jelez: ha jelzőtábla nem tiltja, az erre vonatkozó szabályok megtartásával egyenesen, valamint jobbra vagy balra bekanyarodva tovább szabad haladni;
b) a felfelé, illetőleg az oldalra mutató nyíl alakú zöld fény a jelzett irányban (irányokban) szabad utat jelez: a jelzett irányban (irányokban) tovább szabad haladni, bekanyarodás esetén a szabad jelzésen áthaladó gyalogosoknak elsőbbséget kell adni;(5) Ha az (1) bekezdés a) pontjában említett fényjelző készülék mellett elhelyezett kiegészítő lámpa nyilat mutató zöld fényjelzést ad, a nyíl által jelzett irányban - a fényjelző készülék más fényjelzésétől függetlenül - tovább szabad haladni.
Tehát mondhatjuk, hogy nem tiltja, csak nem jelez szabad utat. Olyan mint amikor kiegészítő zöld van valamilyen irányba. Akkor is aki pl jobbra megy az kanyarodhat, de aki egyenesen, annak várnia kell. Akkor neked várni kell, ha meg akarsz fordulni, mert zöldet csak balra kanyarodóknak ad.
Egyébként azt is megfigyelheted, hogy sok helyen túlszabályozzuk a dolgokat és a legtöbb nyilas lámpánál köt.hal. tábla is van, meg esetenként valamilyen elsőbbségadós is. Mondhatjuk, hogy arra az esetre, amikor nem működik a lámpa.Volt aki erre próbálta összemosni, hogy "de a megforduláshoz is balra indulsz el", akkor ennyi erővel az egyenes nyilasnál is mehetek akármerre, mert minden irányba egyenesen indulok el.
[ Szerkesztve ]
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz junkpod #11923 üzenetére
Egyrészt ott vannak az útburkolati jelek, azok is a továbbhaladás irányát mutatják.
Másrészt az érvelésed ott is hibás, hogy a telezöldes lámpánál simán lehet olyan forgalom, akivel szemben nincs elsőbbséged, míg a nyilasnál definíció szerint csak a zöld jelzésen áthaladó gyalogosoknak kell(het) elsőbbséget adni, ha van ilyen. Tehát a nyilasnál semmilyen körülmények között nem keresztezheti az utamat más, fényjelző készülékkel ellátott, szabad jelzésen áthaladó jármű. (@WH elégedett vagy a megfogalmazással? )Ettől elvonatkoztatva, továbbra is az a lényegi része, hogy a nyilas lámpánál arra mehetsz amerre a nyíl mutat.
Ha csak felfestés van, akkor abból a sávból is csak arra mehetsz, amerre a nyíl mutat.* Pont. Lásd pl a Róbert Károly körút Lehel utca felől érkező oldalán a balos a Vácira. 2 sáv, a szélsőből balra lehet csak, a belsőből meg balra és vissza (illetve nem tudom a metrópótló miatt ez változott-e. Az Árpádhíd felől ugyanez volt, most az M3 pótlás miatt azt hiszem nem lehet visszafordulni egyáltalán.* Itt jegyezném meg, hogy néha sikerül a felfestést, táblát/nyilas lámpát ellentmondásosra csinálni. A felfestés engedné, de a lámpa/tábla nem. Akkor meg vitatkozhatunk az jelzések precedenciájáról, közben pedig csak a közútkezelő tévedéséről beszélünk. De itt is célszerű a szigorúbbat venni, azzal ugye tuti nem sértesz szabályt. Meg van ahol látszik a szándék, illetve ha változott akkor tudod mi volt előtte-utána és mi az ami "úgy maradt" csak.
[ Szerkesztve ]
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
vacs
veterán
válasz junkpod #12145 üzenetére
Nem tudom milyen matrica beállításra gondolsz (gondoltok), írtam, hogy minden fizetős szakasz, autópálya, földút stb ki volt kapcsolva.
Pár nappal korábban egyszer teszteltem egy Zala megyei utazás közben, akkor nem volt semmi gond!Az erdei élmény valóban kimaradt ... ennek köszönhető, hogy nem kellett traktorral kihúzni a sárból az autót!
A páromat próbáltam nyugtatni, hogy jó felé megyünk az alsóbb rendű utakon, de belül én is paráztam és hát sajnos nem jó felé navigált.
A Here egy kb negyed órás kerülő után vissza navigált a megfelelő útra.
Szomorú vagyok, hogy így jártunk, de hát van ez így!
[ Szerkesztve ]
(^)(>.<)(^)
-
Márton
nagyúr
válasz junkpod #12164 üzenetére
öőö BT kapcsolat van, de gyakran én kikapcsolom a telót, mert elég a hangnavigáció. Amikor viszont egy bonyolultabb kereszteződéshez érek, amit látni is szeretnék, visszakapcsolnám egy gombnyomással, de sajna ilyenkor fel kell oldani. A bicós app tudja, tehát elvileg megoldható.
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Szili17
aktív tag
válasz junkpod #12192 üzenetére
Nem indul el vagy nem lehet az autópályán tervezni? Nem ugyanaz a kettő. Ha előbbi, akkor semmi köze a matricás dologhoz.
Anyways, valaki múltkor mondta, hogy ő az autós fejegységen használja és hogy ott nem működik, mert régebbi verzió és nincs benne még a matricás opció a kliensben (és ugye nem is lesz).
Ekkor kérdeztem, hogy mi van akkor, ha kilép a fejegységen, a telefonján beállítja ugyanahhoz a felhasználóhoz a matricáit, mint amit a fejegységen használ (gondolom oda is be kell lépni vagy valami) és újra belép a fejegységen. Akkor is rossz?Nem azt mondom hogy megoldás, csak workaround lehet, ha tényleg működik. De nekem nincs olyan régi drodios eszközöm amin ezt lepróbálhatnám, no pláne autós fejegység.
Van valakinek ilyen, aki kipróbálná és leírná hogy működik vagy sem? Hátha segít itt 1-2 emberen...
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
Szili17
aktív tag
válasz junkpod #12374 üzenetére
Hát olyan szakaszon megy, ami nem díjköteles, de amúgy szerintem ez Facebookos hoax (én legalábbis ott olvastam azt hiszem).
Logikusan végiggondolva sem mehet, ilyen a rendszer felépítése/működése.Egyébként mennyire régi appon? Androidon most már 4.26-tól felfelé mennie kell és mintha ezt sikerült is volna többeknek lepróbálni.
Ahogy én látom ez kliens oldalról jön, ami tippem volt anno, hogy meg lehet-e trükközni hogy újabb kliensen beállítod és a régin is megy. Na az nem működőképes, szóval ezek alapján úgy gondolom nem tárolja el csak a kliensen.
Persze az lenne a tuti, akkor ugye neked a LiveMapen is úgy tervezhetne mint a kliensen csinálja. Nem zárnám ki, de 100% hogy a közeljövőben ez nem fog megvalósulni.[ Szerkesztve ]
"Facts are stubborn things; and whatever may be our wishes, our inclinations, or the dictates of our passions, they cannot alter the state of facts and evidence."
-
veterán
válasz junkpod #12937 üzenetére
Tegnap este szavazatszámlálás miatt lezárták a Tüzér utca egy szakaszát (kutyasétáltatás közben láttam, hogy a rendőrök kordonzzák el az utcát, megkérdeztem tőlük, hogy mi van).
Mire felértem a blökivel, a waze-ban már piros-fehér sávokkal ki volt jelölve a lezárás, oda volt írva, hogy ki jelentette és hogy hányan erősítették meg.
Ha a Ráday utca lezárását senki sem jelentette be, akkor a waze honnan tudná, hogy le van zárva
(Az már csak költői kérdés, hogy ugye te bejelentetted ezt a dolgot )
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
fant0mi
addikt
válasz junkpod #15424 üzenetére
Megvan az. Az also sort "szemelyes"-nek vagy waze menunek hivjak, arra kell tapintani (a szovegre, nem az egesz sav erzekeny), aztan utana mar minden a regi. Valtoztattak picit, bekapcsolaskor feldobja a legutolso celpontok listajat, annak a legalso sora a "szemelyes" vagy "waze menu".
[ Szerkesztve ]
-
Tesztelo.hu
senior tag
válasz junkpod #15634 üzenetére
Igen, ez én is akartam írni. Egyes lehajtóknál olyan sokáig beszél a TTS, hogy kezd már zavaróvá válni. Aztán pár száz méter után újra megismétli... Nem lehet mellette beszélgetni, zenét hallgatni. Hasznosabb lenne, ha ilyen hosszú tábláknál csak a tábla elejét, 1-2 kiírást olvasna csak fel, de talán az út neve/száma is bőven elegendő lenne, így is tudná a vezető, hogy merre kell menni.
-
petir
senior tag
válasz junkpod #15696 üzenetére
Semmi csak ott sávelhúzás volt jó két hónapig . Mire megcsinálták valaki beállította
Most ha jól emlékszem befejezték a felújítást már teljes szakaszon járható az M1 .
Illetve én Győrig mentem addig nem volt semmi.Az a baj, hogy ehhez magasabb térkép szerkesztési rang kell. De vannak itt páran akik tudják szerkeszteni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen