Új hozzászólás Aktív témák

  • koby11h

    aktív tag

    válasz looser #9739 üzenetére

    Általános irodai programok:
    Ha egy konkrét problémája van akkor azon átsegítem (fkeres, kimutatásvarázsló, körlevél, HA() függvény, nyomtatás beállítások, makro nem fut, OneDrive nem szinkronizálja le fájlnév hiba miatt, véletlenül kitörölt/felülírt fájlt, ... ilyesmik). Elmondom Neki mit miért csinálok, mit nem kellett volna, mire figyeljen... Ha pl. xlsx, docx fájl sérül akkor én is próbálom javítani, vagy előző verziót visszaállítani (a Mentés másként nem divat...).
    De helyette nem dolgozom, az hogy most én üljek oda és az előző állapotból másolgassam át a képleteket, kimutatás varázslót csináljam újra, egy hasonló fájlt létrehozzak Neki az adott havi tartalommal.. az már az Ő munkaköre.
    Az enyém, hogy a program elinduljon egy üres táblával, abban tudjon dolgozni.
    Tehát nem gépelek be helyette adatokat, Nem telefonálgatok neki adatokért, nem nyomozom, hogy ki ronthatta el csak megoldom.

    Igaz ez egyéb esetekre is: nem konvertálok videokat helyette, max. telepítek Neki egy free for commercial use programot. Nem szerkesztek Neki képet hanem Gimp vagy hasonló és ha ez a munkaköre akkor már meg kell tudnia oldani. Nem töltöm fel a weblapot adatokkal helyette, felhívom vele a webfejlesztőt és megkérem egy példán mutassa meg (Már megint?, Igen!) és utána hagyom hagy dolgozzon.

    Speciálisabb programok:
    Ide nekem a banki kliens programok (Electra, BBBT,...), ÁNYK, beléptető, videomegfigyelő, bérszámfejtő, könyvelő, logisztikai, termelésirányító program és egyéb fő üzleti tevékenységgel kapcsolatos programok tartoznak. Ezekre jó esetben van szerződésük, rossz esetben két dolog szokott előfordulni. Felhívja a szoftverfejlesztőt, elmondja mi a gond, és ha kell IT segítség (mentés feltöltése valahová, újratelepítés, frissítés...) akkor szól. Ez a jobbik.
    A rosszabbik, megadja mi a hiba, felhívom a szoftverfejlesztőt/supportot elmondom én mit láttam, mivel próbálkoztunk stb. aztán csinálom amit mondanak amíg jó nem lesz. És utána javaslom a support szerződés megkötését az adott céggel erre a szoftverre.

    Aki meg 5 percenként rohangál oda, mert minden egyes lépéssel elakad azt volt, hogy megkértem húzza ki az önéletrajzából az Excel felhasználói ismeretek sort!!!

    Persze minden attól is függ mi van a munkaköri leírásban/szerződésben.
    Ha abban az van, hogy mindent le kell nyelni akkor nincs más hátra, térdre magyar! :)

    [ Szerkesztve ]

    "C3PO egyetlen igazi hibája, hogy választékosan fejezte ki magát a sok bugris között..."

Új hozzászólás Aktív témák