Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
Mondjuk olyan magabiztosan írod azt a Sigma sort, mintha nem két hete hozták volna ki, hanem évek óta elérhető lenne
Ha nagy felbontás kell, akkor Fujiból ott a GFX. Az 1.4-es fixeknek ott az 1.4-es megfelelője Fujin is, ahogy a 2.8-as zoomoknak is. Persze ha valakinek (csak) a bokeh a lényeg, akkor nem. Viszont hol van mondjuk 2.8-as zoom Sony APS-C-re?
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
"És igen, az 1.4 mindenhol 1.4, de azért azok a Sigmák mégis csak több mint kétszer annyi fényt engednek be"
Aha, fenét. Majdnem mindegyik Sigma Art "T" értéke valahol F1.7-F1.8 körül van, a millió lencsetaggal agyonkorrigált képük azzal jár, hogy az elméleti F számhoz nem sok köze van, mennyi fény jut át a szenzorra.
Míg egy "nyavalyás", olcsó, kétharmad annyi lencséből megoldott, de kitűnő képű Sony 85/1.8 meg pont T1.8. A Sigma túlbonyolítja, ezt is. -
madgie
titán
Az egyetlen APD objektívjükön (aminél természetes a fényveszteség nyitott rekesznél) is szépen feltüntetik, hogy mennyi a T szám és ott F1.7 az 56/1.2. Szóval nem, nem valószínű, hogy ők a "sima" cuccoknál 2/3 blendét elkummantanak, ez a Sigma, meg Sigma tervezésű cuccok (M Zuiko Pro széria) sajátja szokott lenni.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
Nem, nem gyártó specifikus, hanem lencsebevonaté, meg a felhasznált lencsék számáé... egyikben sem nyerő a Sigma, rendszerint annyiból áll náluk egy fix, mint másnál egy 70-200... és a bevonataik is pocsékok (elég csak megnézni, milyen trutymó zöldessárga alapszíne van az ART-oknak is)
[ Szerkesztve ]
-
-
Matska
senior tag
Engem épp az ellenkezője kezd zavarni, mégpedig a folyamatos megapixel emelés. Teljesen feleslegesnek érzem, hogy apsc rendszerrel ilyesmiben versenyezzen a nagyobb szenzorral, főleg a ha magasabb érzékenységen a zaj és a dinamika rovására megy.
Az ilyesmire ott a középformátumú rendszer.https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/