Új hozzászólás Aktív témák
-
sxxorp
őstag
válasz Somatom #4672 üzenetére
Sztem engedd el, arról, hogy te nem találkozol, nem tapasztaltál még van. Csak te jelentgettél ki, hogy ez így van vagy úgy van, sikerült még is ismételni, és ezt még tetézed azzal, hogy aki jelzi neked, arra lököd vissza a kapott jelzőt Közlekedek, nem sportolok, sokszor 25 fölött (hagyományos bringával is így volt), és elképzelni sem merészelem, hogy egyedül lennék egy 2 millás városban. Pukk, ennyi volt a lufid. Léphetünk tovább?
-
-
Kroni1
veterán
válasz Somatom #4676 üzenetére
Szerintem nem annyira ritka kivétel. Fb ebike adás vétel csoportokban szinte mindig első kérdések közt van, hogy ki van e szedve a 25kmph limit, az ezzel foglalkozó srác szerint akitől én is vettem az enyémet, kb. mindenki unlockoltat keres nála is amitől már a falra mászik.. Szóval én úgy látom többen vannak azért a 25 felett közlekedők mint elsőre gondolnánk.
[ Szerkesztve ]
-
sxxorp
őstag
válasz Somatom #4681 üzenetére
Pont nem erről van szó Neked életszerűtlen, te nem tapasztaltad, te vagy képtelen felfogni. Te, te, te Elmagyarázom: lehet gyorsabban tekerni, de nehezebb. Ha nem lenne korlát még gyorsabban mennék totál ugyanazzal az erőkifejtéssel. Te csak a lustaságot, kényelmet látod, mint döntési kritériumot. Hogy mindenki azért vesz ebike-ot, mert azon mesterkedik, hogy lehet megúszni az erőkifejtést. Én elfogadom, hogy van, aki ez alapján dönt. De van, akinek semmi baja azzal, hogy közlekedés közben mozog is, csak hatékonyabban, gyorsabban szeretné ezt megtenni. Felfogod?
-
sxxorp
őstag
válasz Somatom #4686 üzenetére
Nem tudom van-e értelme neked válaszolni.
Az adott példára reflektáltam. Megfogtál, 2x11km a táv. Világ életemben 25 feletti sebességekkel mentem munkába, akár analóg, akár később e-bike.
Lássuk: 1) Akinek fontos a mozgás mindegy, hogy mi van alatta. Csak akkor lenne bukó, ha nem engedné ugyanazt az intenzitású mozgást, mint pl. roller. Emelkedőkön, fáradt napokon, ha tárgyalni megyek jó ruhában nagyon jól jön, hogy ebike. 2) Sokkal drágább? 300k volt egy használt jó állapotú KTM. Érdekelt a technológia, vagy új analógot kellett volna vennem. 3) 25 fölött: lassan csak leesik, hogy miért is kereshetnek még unlock-ot egyesek azon az egy okon kívül, amit eddig el tudtál képzelni. Így még jobban megérné: megvan ugyanaz a mozgás, még gyorsabban is tudsz menni, PONT sík terepen, hiszen az emelkedőn eddig is gyorsított. És nem az a buta magyarázat, hogy lehet még afölé tekerni, hiszen érezhetően nehezebb. A nagy tézisedet buktatva tehát sokaknak jogosan jut eszébe az unlock: 1) sokan, akik csak közlekednének, azok közül is van, aki szívesebben menne gyorsabban (segítek: hamarabb odaér, rövidebb a menetidő, később lehet indulni, stb.). Rásegítéssel, mert anélkül nem tud. Emellett 2) aki jobb fizikumú közlekedő bár tud 25 feletti sebességet elérni így is, de nehezebb, és szívesebben menne hasonló erőkifejtéssel gyorsabban. Ráadásul gyorsabban mint analóggal. Érted? -
sxxorp
őstag
válasz Somatom #4688 üzenetére
Huh, egyre szorul a hurok, már teljesen visszamenekültél a konkrét kérdezőhöz Amikor magadat hoztad példaként, akkor is Németország lebegett a szemed előtt? [link] Te Németországban nem tapasztaltál olyanOKAT akik 25 felett akár rátekernek? [link] Vagy akkor még full általánosan osztottad az igét magyarokra is érvényesen, ami a kitartó terelgetés miatt beszűkült egy fő német, kizárólag 2x10km-es sík terepen közlekedő emberre?
Az unlock-témának nem sok köze van az eredeti kérdéshez. Nyugodtan elismerheted, hogy ezt az unlock-dolgot benézted, nem kell a kereteket ide-oda csűrve-csavarva tekeregni a magad által teremtett csapdában
- Hogy jön ide az ár? Segítek: "sokkal drágábban"-érved pukkant ki akkor az én esetemben, nem mindegy, hogy 300k vagy 1.2, vagy igen?
- Valamit figyelmen kívül hagytál: 1) szeretek mozogni, és 2) van, amikor csomag is van, roller szóba sem jöhet. De valószínűleg a kérdező is így van vele, ezért halt el jelentősebb visszhang nélkül a roller-kínálgatás. -
sxxorp
őstag
válasz Somatom #4690 üzenetére
Szerintem te állj le. Attól, hogy a szűk agyadba nem fér be, én még pont úgy cselekszenek, ahogy te életszerűtlennek, nem reálisnak stb. tartod, tehát már nálam elbukott az okoskodásod. Megengeded, hogy úgy használjak és azt, ahogy és, ami nekem tetszik mikor jó erőben vagyok anélkül, hogy kvázi lehülyéznél? Senki nem mondta, hogy erre mutatkozik a legnagyobb igény, de van ilyen. Lehet, hogy te gyenge vagy hozzá. De van, aki jogkövetés miatt, technológiai okokból, stb. nem módosít, de ha jó kedve van, jó erőben van, siet a munkába rendszeresen túlviszi a 25-ön. Mikor már belendül a gép nem is olyan nagy a különbség (persze nem a te rücskös kerekeddel).
(Örülök, hogy Kron1-ra hivatkozol, akinek a hozzászólásán is látszik, hogy veled ellentétben nem nyilatkoztatja ki, miért akarnak unlock-kolni annyian, csak rád hagyta. Meg ez a néhány topiklakó a reprezentatív minta... )
Tisztán leírtam, hogy a legjobb lenne unlock-olni, de 1) egész jól bírom a túltekerést, 2) a covid miatt szinte sehova nem kellett mennem, és ez azóta is csak töredékében állt vissza, kevésbé akut a téma 3) ilyen relatíve régi gépre, már nem költenék, hiszen tovább vinni nem tudom, inkább félre teszem a következőre (emiatt bukod azt szöveget is, hogy ragaszkodom ahhoz, hogy olyan jól választottam volna bringát, főleg, mivel ez az első: pl. fogalmam sem volt, hogy mennyire eltérőek az unlock lehetőségek).[ Szerkesztve ]
-
-
Joshi
titán
válasz Somatom #4709 üzenetére
"hogy ha vkinek beszarik a motor a bringájában, akkor lop/lopat magának egy donort,"
Szerintem ez a kérdés nagyon gáz. Amúgy is minden hivatalos elektronikai készülék rendelkezik egyéni azonosítóval, kötve hinném hogy egy lopott kerékpár alkatrészeit ne lehetne nyomon követni.ui.: aztán ott van az, hogy én még nem nagyon láttam ugyan olyan e-bike-ot mint ami nekem van. Szerintem itt kis hazánkban ez nem egy általános közlekedési eszköz.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4709 üzenetére
Nem hiszem, hogy csak EP8-ra értendő, tudtommal bármely shimano motorra igaz. És még akkor sem tudod visszakapcsolni ha megveszed hozzá a PCE1/2 eszközt. Ezt csak a Shimano nagyker tudja visszakapcsolni. Persze én nem vagyok annyira jártas a shimano-hoz létező tuning szoftverekben, nem használtam ilyet, nekem nem ért meg ennyit a garivesztés.
Próbáld meg vissza állítani EU régióra, kíváncsi vagyok sikerül e?2 év a hivatalos gari, tehát elméletileg 2 év után már azt csinálsz amit akarsz, de előfordulnak egyéni esetek amikor jófejek és 2 év után is cserélnek vagy kedvezményesen adnak csere alkatrészt. Tudtommal motor alkatrész árusítás nincs, ha baj van a motorral, akkor azt a shimano-nak kell visszaküldeni és ők javítják/cserélik. A tapasztalatom az, hogy elég megbízható a Shimano motor. Van már talán szerviz akik javítanak garancia vesztés után is motort, főleg csapágy csere szintjén, de ehhez is kell egy hidraulikus prés. Kevés még ebben a tapasztalat, én egyébként szeretnék venni ilyen hidraulikus prést és mindenképpen beleásom magam a témába, mert egyrészt nagyon kevesen értenek hozzá, másrészt érdekel.
Ha a fekete piacról, bizonytalan forrásból szereznél motort (én ilyet nem javaslok senkinek), fontos, hogy lehetőleg ugyan olyan bringából származzon mint a tiéd, mert más vázgeometria és más hajtásrendszer esetén, más a motor programozása és simán előfordulhat, hogy nem fog rendesen működni a te bringádban.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4716 üzenetére
Mivel értékes és feltűnő bringa, igen, valószínűleg jóval nagyobb az esély, hogy ellopják mint egy olcsó bringát. De ha azt kérdezed, hogy csak a motor miatt, szerintem csak amiatt biztos nem. Akinek csak motor hibája van, az nem fog ezért bringát lopni, nem tartom életszerűnek. Az a réteg aki bringákat lop, nem a klasszik pedelec felhasználó.
-
senior tag
válasz Somatom #4754 üzenetére
Én is gondolkodom a tubeless-re alakításon.
Illetve vettem bele 630-as akksit átépítő szettel. Előtte 2 db 504-es akksival nyomtam, de igazából az 1000 wattot soha nem használtam ki, így eladtam a tartalék akksit, és vettem a 630-ast. Még nem kezdtem el használni, majd ha sűrűbben tudok tekerni. Akkor majd eladom ezt az 500-ast is, mert a 630 pont megfelel az igényeimnek.Mini Gaggia (Aplimont) pid box-szal vagy nélküle eladó
-
senior tag
válasz Somatom #4756 üzenetére
Innen rendeltem , itt volt akkor a legolcsóbb. Most még 10 €-val olcsóbb is, mint akkor, viszont szarabb a forint.A dokkolót pedig innen , ez viszont már 10 €-val drágább, mint akkor volt. Az ebayen találtam hozzá gyári matricát is, az elég drága volt, szállítással ~10e Ft .
Mini Gaggia (Aplimont) pid box-szal vagy nélküle eladó
-
Des1gnR
őstag
válasz Somatom #4763 üzenetére
A km-t csak az állapot miatt mondtam. Az évjárat is fontos persze, de nem ennyire szomorú a sztori mint amennyire beállítod. Kollégám 8 éves KTM-jével nemrég kerültük körbe a Tisza tavat a gyári akkuval és maradt neki 20%. Én már akkor is elégedett leszek 5 év múlva a 8 éves gépemmel ha egy Tisza tó kör menni fog.
Dell G3 3779 || Samsung S23+ || Samsung Watch 5 Pro || Oculus Quest 2 || Creality Ender 3 V2
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4767 üzenetére
Van rákötve lámpa az akkura? Csak mert ha igen, akkor simán csinálhat ilyet jó akkuval is, főleg tuningolva, szándékosan tartalékol a világításra. De úgy tudom ez pce eszközzel átállítható, hogy ne tartalékoljon. Az akkut inkább úgy teszteld, hogy maxra töltöd és megnézed mit tud úgy a bringa. Ennyi idő és km után még nem kéne döglődnie az akkunak, főleg ha figyeltél a tárolására is.
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #4767 üzenetére
Ez a fél töltöttségről (?) hirtelen kikapcsolós dolog nem sok jót ígér.
Rollereknél gyakori hiba (főleg "olcsóbb típusoknál") az akku sérülése,
ami után ilyeneket kezd csinálni, mert már csak részlegesen működik.Nyilván egy drágább eBike komolyabb akkuval fut, mint a hitvány roller,
de esetleg ugyanúgy utolérheti a baj... Nem csak hatótávolság teszttel
lehet ellenőrizni (mínuszokban nem lenne kellemes), hanem konkrétan
megmérhető a kapacitás, megfelelő műszerrel (műterhelés): eredetileg
14Ah-t tud a specifikáció szerint. És 36V-os... Valószínűleg egy 10s4p
akku 3500-as cellákból. Ha nem jön ki belőle 10-12Ah, akkor gond van.Új korában gondolom nem csinált ilyen (hirtelen) kikapcsolós dolgot.
Ha lemerült, akkor szép lassan jelezte a teljesítmény csökkenésével...
Elvileg az lenne normális, ha minden elektronika működik még akkor is
ha kevés a delej, csak a rásegítést hanyagolja... a kikapcsolás gyanús. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4802 üzenetére
Igen, abban igazad van, hogy a bringa tudja. Viszont az EU-s szabályozás tiltja. Itt az senkit nem érdekel, hogy az USA törvények mit mondanak. Én is ésszerűnek gondolnám a 32km/h-t, de más a törvény. A bringa szoftveres módosítása pedig garancia vesztéssel jár. Sajnos ezzel nem tudsz mit kezdeni. A Shimano és a Bosch is szigorúan kezeli ezt a kérdést, amint mókolást észlel azonnal beteszi egy listába a motor és akku számot, onnantól nem garis.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Somatom #4904 üzenetére
Ez hülyeség. Ilyen elektromos "robogóval" csak és kizáróan kerékpárúton lehet közlekedni sehol máshol. A lényeg a max 25km/h végsebességen van. Gondolj már bele, egy ilyennel hol máshol tudnál közlekedni ha nem a kerékpárúton? Végsebesség és motor teljesítmény a lényeg.
[ Szerkesztve ]
-
Albigator
őstag
válasz Somatom #4945 üzenetére
Ja tudom, hogy az is egy opció. Egy „osztálytársam” is e-rollerrel járt az elején, de már autóval.
Nekem ami nem tetszik ezekben a kis kerék: úthibákra, bukkanókra is jobban kell figyelni. És hogy nincs analóg, hagyományos hajtás. Ha lemerül vagy valami gebasz van akkor tolhatom, mert hagyományosan nem tudom vele lökni magam normálisan, hogy haladjak is.Kamionba nyilván kisebb a hely ott egy roller inkább indokolt. A vonaton általában van bőven tér, simán vinnék nagyobbat is ha ingyé lehetne szállítani azt is. Bár én azt a felakasztást sem preferálom, hogy ott lóg és himbálózik szegény. A kis sima B Foldomat is inkább mindig összehajtom és úgy rögzítem a „talajon”. + összecsukva még könnyebb a le/fel cipelés is.
[ Szerkesztve ]
-
Kátai
senior tag
válasz Somatom #4963 üzenetére
Teljes mértékben igazad van.Este elmagyarázom az asszonynak is.Szerintem ennyi erővel akkor nem kellene sem, okos telefon, laptop,okosóra, stb. . E-roller topic-ban már megkezdtem a segítség kérést ahhoz,hogy milyet vegyek.Látom Te is ott (is)vagy.Segíts,melyik márkát,típust vegyem.
-
Joshi
titán
válasz Somatom #4973 üzenetére
Köszi, írtam oda is.
Viszont nagyon jó hogy itt vagy. Szerinted érdemes az első fogaskereket nagyobbra cserélni? Fog működni megfelelően a bringa? Jelenleg 38T van elül, ezt mekkorára célszerű cserélni? Értelem szerűen az lenne a cél, hogy ne kelljen annyit tekerni adott esetben.
-
Joshi
titán
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4976 üzenetére
Ha a legmagasabb fokozaton hajtod a motort, természetesen elforgatja simán a nagyobb lánckereket, de azért egy nagyobb terepezős túrán nem lehet végig maxon hajtani mert elfogy az akku. Eco-ban meg már nem lesz finom a nagyobb lánckerék. Terepezős bringának optimális a 34T elöl, de 25 felett, városban, valóban ideálisabb a 38T.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #4994 üzenetére
Ez nem bringa vs. roller kérdés, hanem tisztán teljesítmény.
A 40 kg dög nem azért annyi, mert az a heppem, hanem mert
van benne két motor, nagy akku ill. vezérlő, így megy hegynek
fel 40 km/h-val, amihez elég 2000W egy 10%-os emelkedőnél.
A korábbi, kisebb roller is ment 36-ot ugyanott. Amikor estem.
(2700W volt csúcsban. De sosem végsebesség körül adja le.) -
DigitXT
félisten
válasz Somatom #4996 üzenetére
Hát azért az a villanybringa, ami az emelkedőn 28 km/h-ig "segít" sem
azonos azzal, ami max. 300W (úgy, hogy 25 km/h-nál falba ütközzön):
a kerék átmérővel való játék egy dolog, a csúcsteljesítmény egy másik.Az emelkedőn való haladás sebessége tisztán teljesítmény kérdése.
(A G30-adat is fel lehet húzni többször erősebbre, rögtön menne 20-at.
Önmagában egy második motor is nagyon sokat tud hozzátenni.) -
DigitXT
félisten
válasz Somatom #4998 üzenetére
Nyilván sokat hozzá taposol te is, de azért egész nyilvánvaló, hogy a bringa
sem 250W-ot tesz hozzá... Azt írtad, hogy ha kihasználod a tuningodat, ami
"nem teljesítmény húzás", 30 km-en megzabálja az 500Wh akkut. Szóval ha
a csúcsteljesítmény 250W, ez 2 óra alatt sikerülhet, tehát 15 km/h-val, hehe.
A gyártók hazudnak bármit a kedvező besorolásért. Az akku nem hazudik...
(Ha egész véletlenül 1 óra alatt merül le az bizony átlagosan 500W: ez van.)Ui: rengeteget lehet szoftveresen húzni a rolleren is, az is névleg 350W.
A limitet ezeknél leginkább a túlmelegedés jelenti. (1500W-ot is tud egy kis
szaros rollermotor, csak idő kérdése, hogy leég-e. Rövid emelkedőn kibírja.)
Egyébként igazad van. A 20 kg fölötti rollerek nem igazán jól hordozhatóak. -
DigitXT
félisten
válasz Somatom #5004 üzenetére
Maximum az meglepő, ha az a +3-400W amit taposol elég a 28 km/h-hoz,
ellenben szerinted egy roller nem tud ugyanott, ugyanannyit, kis tuninggal.Teljesen igazad van persze, nem tudnál emelkedőn annyit rúgni rajta.
De azért séta tempónál gyorsabb aktív lábhajtással, valódi 300-400W-tal...
(És ha innen növeled a teljesítményt gyorsabban fog felmenni ugyanott.
Ha eltekintünk a légellenállástól, akkor kétszeres teljesítmény esetén pont
kétszer gyorsabban, sőt a motor hatékonyabb tartományban üzemelhet...)De befejeztem az OFF-ot, ez itt nem a roller topik, csak az a fránya fizika...
(Mindenesetre 20 km/h fölött nem túl biztonságos lábbal hajtani, tény!) -
Albigator
őstag
válasz Somatom #4992 üzenetére
és #4993 DigitXT
Már mindegy. Tegnap berendeltem az ADO A20+ -t. Meglátjuk milyen lesz.
Kapok mellé ajándékba sisakot is. -
senior tag
válasz Somatom #5018 üzenetére
Ez elég kevés. Tároltad esetleg lemerülve?
Én most adtam el az én akksimat 71 ciklus 90 % . Én sem mondom, hogy mindig úgy kezeltem ahogy az a nagy könyvben le van írva, de igyekeztem. 4700 km van a bringában amúgy.Mini Gaggia (Aplimont) pid box-szal vagy nélküle eladó
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen