Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Joshi
titán
Elektromosból a camping vázas kerékpár ritka, mert a minőségi kerékpár ugyan annyiba kerül, mint a hagyományos társai. Ráadásul a motor és aksi plusz súlya miatt a lényeget veszted el, vagyis a könnyű szállíthatóságot. Ha nagyon kell egy ilyen kerékpár, akkor be kell vállalni egy kínait. Valamikor tavaly év végén vagy idén év elején volt ilyen brinyó a Metróban ~500k környékén (vastag gumival). Gondolom az is valami kínai megoldás volt. Nem csoda ha nincs ezekről tapasztalat.
-
Joshi
titán
Üdv. Milyen útvonal rögzítő appot használtok? Fizetős is jöhet ami tényleg megéri az árát.
-
Joshi
titán
válasz Somatom #4973 üzenetére
Köszi, írtam oda is.
Viszont nagyon jó hogy itt vagy. Szerinted érdemes az első fogaskereket nagyobbra cserélni? Fog működni megfelelően a bringa? Jelenleg 38T van elül, ezt mekkorára célszerű cserélni? Értelem szerűen az lenne a cél, hogy ne kelljen annyit tekerni adott esetben.
-
Joshi
titán
-
Joshi
titán
válasz GeryFlash #5001 üzenetére
Mindenki kínai alkatrészekből építkezik, ez nem is kérdés. Egy noname márkának olcsónak maradni csak úgy lehetséges, ha valóban olcsó alkatrészekből rakja össze a termékét. Ilyen márka a "magyar" Motowell is, ami Keeway alkatrészeket használ. Sőt, a Motowell olyannyira kínai, hogy ott is gyártatják. Annyi hogy a dizájnt magyarok tervezik.
-
Joshi
titán
válasz Luissimo #5091 üzenetére
"aki itt a több milla értékű bringákat emlegeti, mint belépőszint, az nyilván autóban is ehhez szokott, a 10-15 milláshoz😃
Jó neki."
Nem azért ajánljuk az ~1millától kezdődő árkategóriát mert nekünk csak a prémium felel meg. Azért, mert elektromosban valahol innen indul az elfogadható kategória. Megnézheted hogy autóknál is mekkora a belsőégésű és az elektromosok közötti árkülönbség. Az aksi drága, bringáknál meg nem olcsó egy középmotor fejlesztése (Bosch, Shimano, Bose, Yamaha stb). Itt többen írták, hogy egy "olcsónak" mondható bringára is egy valag pénzt költöttek mire olyan állapotba került, hogy az már elfogadható. A lényeg, hogy előbb-utóbb úgy is kifizeted azt a pénzt. -
Joshi
titán
válasz Luissimo #5094 üzenetére
Ahogy látom nem ment át a lényeg, hogy az olcsó bringa előbb-utóbb többe fog kerülni. De példaként kajából is ehetsz egészségeset és egészségtelent, jó ízűt és rossz ízűt is. Szerinted mind1.
ui.: azért egy bringa elérhetőbb kategória mint egy prémium autó.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Szilágyi84 #5101 üzenetére
Rollert ne keverd ide. A rollerek féke és vázszerkezete köszönő viszonyban sincs egy kerékpár fékéhez és vázszerkezetéhez képest, már eleve a méretéből adódóan se. A roller kormánya gyakorlatilag egy erőkar, nincs úgy merevítve mint a kerékpároknál. De még sorolhatnám a különbséget. E-roller aránylag új platform, még nem állt mögé komolyabb gyártó. Persze van már, de ritka.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Szilágyi84 #5150 üzenetére
Nekem a legnagyobb kínszenvedés egy túra alkalmával az a fájó seggem. Én már sok nyergen vagyok túl. de még nem tudtam egyiket se megszokni. Az viszont tény, hogy általában azok sírnak a nyeregre, akik aránylag keveset tekernek. Szóval nagyon sokat kell menni és akkor már bőrkeményedés lesz a seggeden. Na akkor már nem lesz gond.
-
Joshi
titán
Kisebb megpróbáltatások közepette megérkezett a pótakkum, ami egy Shimano BT-E8035 lett. Megkértem sz.zs. fórumtársat és készségesen segített a rendelésben, aztán a rossz típusú akku rendelésem miatt, visszaküldés és csere kérelem lett belőle. Szerencsére korrektek voltak a németek, illetve Zsolti is szívesen segített a cserében.
Megnéztem az akkuk állapotát és szomorúan konstatáltam, hogy a nem túl öreg akkum, már csak 90%-os. A pontos futott km-t nem tudom, mert USA régión van + a kerék kerületét átírtam, hogy ~45km/h-ig legyen rásegítés. Nagyjából 2000-2500km lehet a bringába.
-
Joshi
titán
-
Joshi
titán
+Somatom
Én úgy tudtam, hogy a Li-ion akkut 70-80%-on kell tárolni ~15 C°-on. Ez valójában szobahőmérséklet lesz, mert az az életszerűbb megoldás. Téli pihenőre nekem teljesen fel volt töltve, és a Panasonic ajánlása alapján nem is lőttem mellé. Ha két akkuja van az embernek, az gyakorlatilag megduplázza az akkuk élettartamát. Azért, mert legjobban a töltési ciklus teszi tönkre az akkut. Vagyis az is.
Idézve a Pana ajánlásából.
"A lítium-ion akkumulátorok optimális tárolási szintje a maximális töltöttség 30-50%-a. Ha néhány hónapig nem tervezi a töltésüket, teljesen feltöltve érdemes tárolni az akkumulátorokat."Mondjuk az a mondat hogy a több hónapig nem töltésnél teljesen feltöltött akku az ajánlott azért vicces, mert az én új akkum 4%-os töltöttségi szinten érkezett. Gondolom hónapokig tárolják ezeket az akkukat.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
Az új akksit én betettem a bringába és simán működött, annyi hogy láttam seggre le van merülve. A telefonos appban lehetett csak látni, hogy 4%-on volt, de ennek ellenére működött. Persze a működés abban kimerült, hogy be lehetett kapcsolni a kijelzőt, menni nem mentem vele.
Te hogy szabályzod hogy mondjuk 60%-ig töltsön csak?
-
Joshi
titán
Használ valaki Sigma Rox 4.0 cuccot? Mi a vélemény róla?
-
Joshi
titán
válasz janakbacsi #5491 üzenetére
Ebből a Thule márka számít jónak.
Mindenesetre a helyedben én a használt piacon néznék körül, sokkal olcsóbban lehet jó állapotút venni.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz insight #5525 üzenetére
Hivatalosan 25km/h-ig van rásegítés ez normális, viszont az már nem, hogy utána kikapcsol az elektronika. Úgy kellene működnie, hogy 25km/h sebesség fölött, nagyon nehéz tekerni a bringát. Természetesen a lámpának ugyan úgy világítania kell. Pontosan milyen bringáról van szó? Ja látom hogy te vettél egy Scott Sub Active e-Ride-ot. Én is vettem egy pótakkut a Meridához (Shimano akku), de ugyan úgy működik mint a régivel.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz insight #5527 üzenetére
"Ma visszarakom a másik akkut tesztelés céljából."
Igen azt mindenképpen próbáld ki. Fura hogy pont 25km/h fölött csinálja ezt. Ha rossz lenne az akku akkor szerintem random eldobná magát. Utána kellene nézni, hogy a Bosch akkuknál nincs-e valami párosítás a bringa elektronikájával, vagy valami ilyesmi. -
Joshi
titán
válasz m4csk4fogo #5531 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #5676 üzenetére
Somatom arra gondolt hogy pl a Shimanonál a korlát kiütése szoftveres, tehát nem kell fizikailag belenyúlni. Hogy aztán ez a szoftveres módosítás visszaállítható-e nyom nélkül azt nem tudom. Gondolom ha nem, akkor valóban garivesztés lehet adott esetben. Mondjuk 40-45 km/h sebességet se könnyű kitekerni még rásegítéssel sem, főleg az én 40Nm-es motorommal.
-
Joshi
titán
válasz trialboj #5685 üzenetére
Sokféle megoldás létezik, gondolom a hack megoldásoknál is törekednek arra, hogy a bringa garija ne vesszen el. A Shimano szoftveres, ott is első körben EU-ról át lehet rakni USA-ra, ilyenkor a rásegítés 32km/h-ra ugrik, de még jól mutatja a sebességet. Amikor viszont már a kerék kerületét írjuk át, akkor a rásegítés annak megfelelő sebességre nő, de értelemszerűen a mutatott sebesség már nem a valós lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Runner_fxr #5724 üzenetére
"Időnek kell még eltelnie, mire az átlag Józsi is rájön, hogyan kell használni és karbantartani egy prémium kerékpárt."
Most sértettnek érzem magam, vagy nem vagyok átlag Józsi. Igazság szerint a pedelec kerékpárok ugyan úgy működnek, mint egy átlagos váltós kerékpár. Azaz ha vált az ember, akkor értelem szerűen nem taposom ezerrel a pedált, mert akkor csak recseg-ropog a szerkezet. Kb ennyi a titka az egésznek.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen