Új hozzászólás Aktív témák
-
Myers
senior tag
válasz Somatom #2257 üzenetére
S-Pedelec-eket meg se néztem, mert olyan drágák.
Első körben amúgy is használtban gondolkodom. Ezekben lehet manipulálni az óraállást, mint a kocsikban? Az a kérdés, hogy már erre is ráállt-e az óravisszatekerő iparág, mint a gépjárműveknél. Magánembereknél nem hiszem, de nagy készlettel rendelkező használtat eladóknak már "megérné".
Valamint ezek a sebességlimit kiiktató trükközések befolyásolják-e a rögzített futásteljesítményt? Teszem azt 1000km-t mutat összes futásra, de a trükk miatt valójában 2000-et ment. Ahogy Runner írta, a Badassbox-szal 25-öt mutat, miközben 50-nel megy.
http://www.muszaj.hu/
-
StLui
veterán
válasz Somatom #2328 üzenetére
Az nem lopott, hanem csak nem akar fizetni a roncstelepen leadásért, gondolom, vagy nem tudom.
hroberto: hát kinek mi fér bele
mindenesetre bőven túlmentünk a topic keretein, és túl is beszéltük
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Joshi
titán
válasz Somatom #2393 üzenetére
Én OTP-és vagyok, de nem akarok bankba menni. Munkáltatóim már van, csak elküldök minden papírt a Cetelemnek oszt csókolom. A brinyóról mi a véleményed? Teljesen kezdő vagyok, még az is lehet hogy csak porosodni fog a bringa.
Amúgy a letisztult forma fogott meg ebben a vázban, nekem nagyon tetszik. Aszfaltra gondolom nem kell fullos teleszkópos villa stb.
[ Szerkesztve ]
-
-
Joshi
titán
válasz Somatom #2434 üzenetére
Ha kishazánkban neked 2 milla 1-2 havi bér, akkor jó helyen dolgozol. Persze nyugaton ez tényleg nem tétel. A lényeg hogy ki kell várni, mert hamarosan megfordul a világ.
[ Szerkesztve ]
-
hroberto
veterán
válasz Somatom #2434 üzenetére
És ami még elszomorító, hogy azokban az országokban ahol jóval többet keresnek mint itt, jellemzően olcsóbban meg lehet venni pl. egy bringát is.
Ettől függetlenül akkor is az a véleményem, hogy közel egy alsó kategóriás autó ára egy bicikli, az valahogy nincs rendben.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
hroberto
veterán
-
Joshi
titán
válasz Somatom #2475 üzenetére
Ahogy olvasom nincs már fent a Stepslocker nevű app, de van helyette Stunlocker nevű, gondolom ez is ugyan arra szolgál. A kérdés már csak az, hogy az E5000-es motor mennyire zárt.
(#2474) hroberto ezeket tudtam, de eddig nem nagyon foglalkoztam a témával.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Somatom #2479 üzenetére
Ha valóban az a gond 25km/h fölött hogy rásegítés nélkül nehéz volt tekerni, mert nem vagyok hozzászokva, akkor az idővel javulni fog. Amúgy meg nincs szükségem afölötti gyorsaságra, lejtőn meg úgy is gurul a bringa.
Nem tudom milyen kategória a fék, de a bringát alább linkeltem ott megnézhetnéd. Amúgy igen, azt írja hogy a 32km/h-nál minden érték jó marad. Szerinted írjak a fejlesztőnek hogy ezt a US régiót meg lehet-e oldani az E5000-re?
-
Joshi
titán
válasz Somatom #2481 üzenetére
A nagyobb sebesség nem a városban kell, hanem hosszabb távú túráknál(majd). De a túrákat is igyekszünk kerékpárutakon végig vinni szóval ezzel nem lenne gond.
A kijelzőt gondolom le lehet cserélni ha ez lenne az akadály, persze nem tudom hogy a foglalat kompatibilis-e. Amúgy nekem SC-E6100 van. -
Joshi
titán
válasz Somatom #2484 üzenetére
Tudom, én arra gondoltam hogy az E6100-as kijelző kivehető, mert van egy foglalata, míg az E8000 úgy látom fixen a kormányra rögzített.
Egyébként visszaírtak hogy működik az US régiós 32km/h korlát a DU-E5000 + SC-E6100 kombóval. Még arra nem válaszoltak, hogy elég a progit megvennem a Play áruházból vagy kell még valami mókerolás.
-
Joshi
titán
válasz Somatom #2489 üzenetére
Igen, de ez az Unlock magát a szoftvert nyitja ki, kizárt hogy ennek ne lenne nyoma. Persze annyira nem fontos, de legalább van rá lehetőség.
Egyébként be lehet szerezni magát a szerviz által használt hardvert is Shimano SM-PCE1 Interface néven. Azt nem tudom, hogy ehhez jár a PC-és szoftver, vagy ez csak maga a hardver.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #2512 üzenetére
Teljesen mindegy, hogy mit mókolsz a szoftverben, 250W-al fizikai képtelenség 40-45 el menni, akkor ha Te nem tekered bele még vagy a dupláját. Amikor a motorod nem áll meg 25-nél, a Wattok is kúsznak szépen fel! Ezért is merül gyorsabban. 500-600 Watt körül dolgozik a motor 40-45km/h környékén, sík úton. Illetve elindulásnál is bőven 250W felett vagy. 70km/h már 1000W körül igényelne. Nyilván a legalapabb motorok ennek a közelében sincsenek, max 300-350W rövid ideig.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #2519 üzenetére
Na hát ez pont sehogy nem lesz jó a meridádhoz! Ezt sima menetes tengelyre rögzítik hátul, neked olyan kéne ami a nyeregcsövedet fogja meg, más nem lesz jó a bringádhoz! Bár annyira nem vagyok képben az utánfutókkal, de az tuti, hogy neked csak a nyeregcsőre rögzíthető játszik.
-
big-J
őstag
válasz Somatom #2519 üzenetére
https://www.aliexpress.com/item/32639578794.html
https://www.aliexpress.com/item/32350701052.htmlNekem ez a ketto van, jo sok minden elfer bele, de a sullyal esszel kell. Ha vizet hordasz ne ezzel tedd
Osszteloson csak nem tettem ra az also agakat, igy max 50kg helyett inkabb max 10kg az esszeru, azt is legrovidebb beallitason, igy kisebb az erokar es igy a terheles.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Somatom #2519 üzenetére
Ez elég jónak tűnik, habár azt nem tudom hogy a "vonóhorog" tartozéka-e vagy azt külön be kell szerezni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #2522 üzenetére
Nem lesz baja a droppernek, de értelemszerűen ne a becsúszóra rögzítsd, mert az tényleg kinyírja, szétkoptatja! A dropper alsó részére tudod rögzíteni, ami a vázba megy.
Joshi: Ha nem állandóan hegyet akarsz mászni, akkor tulajdonképpen elég az E5000.
A forgalmazónak is úgy ad motort a gyártó, hogy tudja igazolni, hogy melyik bringába kell, és megvan a jogosultsága ennek a beépítésére. Magánszemélyeknek nem engedik meg a motorokkal való trükközést, de szerintem ez teljesen érthető! Itt komoly jogszabályok vannak, ebbe magánszemélyek nem kontárkodhatnak bele. És nyilván azt is el akarják kerülni, hogy valaki maga építsen Bosch, shimano stb e-bike-ot! Ezek a nagy nevű gyártók ilyenhez nem adják a nevüket! Csak a bajuk származna abból, ha boldog boldogtalan legózna össze bringákat az ő alkatrészeikből. Ha van egy bringád ami már nem garis akkor sincs semmi gond, ugyan úgy be tudsz sétálni a forgalmazóhoz, és intéznek neked motort. Miért ne lenne meg a régi, rossz motor? Egyébként a Bosch elég gavallér módon kezeli a garit, amennyiben nem tuningolt a bringa, sok esetben a 2 éves garin túl is cserélnek gariban motort vagy akkut. Csak a forgalmazónak kell fizetned némi pénzt, ha nem tőlük vetted a bicajt, mert az ügyintézésnek van némi díja, de jelentősen olcsóbb mint az új motor vagy akku. Ezért sem mindegy, hogy kitől vásárol az ember!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #2597 üzenetére
Persze, nyilván a megtérülése nem az első szerelésnél fog bekövetkezni. Nyilván olyan embernek éri meg akinek a hobbija a kerékpározás és sokat szereli a bringáit. Először is kell hely a műhelynek, ha ez adott, egy alap műhelyt nem olyan vészes összehozni. Nyilván ha egy komoly park tool szettet akarsz otthonra, na az luxus lesz a javából! De akár éves szinten visszajöhetnek a költségek ha sokat használod a bicót! Persze az sem mindegy milyen értékű a bringa, de itt most felső kategóriás bringákról beszélgetünk. Egy össztelós bicónál 2 teló szerviz szakszervizben legalább 20-30 ezr ft. Fék légtelenítések 6 ezer ft, lánc, sor cserék, centrirozások, fék beállítások, váltó beállítások, bovden cserék és társai, hamar összepötyög a pénz ha mindent szerviz csinál. Sokan elfelejtik, hogy egy komoly pedelec bicóban nem a motor a legnagyobb tétel és általában ezzel a részével van a legkevesebb baj!
De amúgy igazad van, a legtöbb embernek nem érné meg a műhely, csak annak aki sokat bringázik, ebből adódóan sokat is szerel, esetleg másoknak is. Itt is 2 napja azon megy a hiszti, hogy a csúnya gonosz Bosch és társai, nem engedik gipsz jakabnak, hogy maga szerelgesse, kötögesse, a prémium pedelec motorokat. Pedig ha belegondolunk, mi értelme van kockáztatni 200-300 ezer ft-os alkatrészek épségét, csak azért, hogy spóroljunk mondjuk egy 20 ezres munkadíjat? Akinek nincs rutinja ilyen szerelésben, azt sem tudja milyen nyomatékra kell húzni egy motor tartó csavart, lehet még a menetrögzítésről sem hallott, simán oda lehet csípni egy vezetéket amikor rögzíted a motort, ez okozhat zárlatot, hazavághatja az egész rendszert motorostul és akkustól. Az átlag bicós sokkal jobban jár, ha ezeket a munkákat szakszervizre bízza! Én például most cseréltettem kazánt, furán nézett volna rám az Ariston-nál ha azt mondtam volna, majd én beszerelem, adják oda. Nyilván szakszerviz szerelte be, ez a dolguk, így kaptam garit stb.
Joshi: Sajnos benne van a pakliban, hogy egy esetleges garanciális ügy esetén észreveszik, hogy módosítottad, akkor viszont ugrik a garanciád. Hiába ez a legális tempó az USA-ban.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #2600 üzenetére
Ezzel én is így vagyok, az bringáimhoz nem nyúl más az biztos, de egy szerelésben tapasztalatlan embernek nem biztos, hogy jó ötlet ha a maga szerel.
StLui: Látom Te még mindig az összeesküvés elméleteknél tartasz. Sok egyéb termék is van, aminek a garanciája elvész ha nem szakszerviz nyúl hozzá! Autókhoz annyira nem értek, csak használom, de nem hinném, hogy az úgy működik, hogy veszek egy új autót és csak úgy otthon belenyúlok a motorjába, váltójába, legalább is ha észreveszik, mert elcseszek valamit, valószínűleg bukom a garit. Kompletten vett számítógépek is le vannak ragasztva, ott is bukod a garit ha belenyúlsz, de műszaki cikkekkel is így van, ha látszik a csavarfejen a megbontás, elhajtanak a fenébe ha garit akarsz érvényesíteni. Mondjuk űrhajónál nem tudom hogy megy, olyat még nem szereltem. A tapasztalatom az, hogy a legtöbb hobbi " kerékpár szerelő" még egy szaros tárcsaféket vagy egy váltót sem tud normálisan beállítani, amivel nyilván nincs semmi baj, nem ezzel foglalkozik. De akor könyörgöm, miért akarná bárki is az ebike motorját piszkálni? Tényleg megér 20 ezret az, hogy egy rutintalan szerelés miatt hazavágjuk az 500-600 ezres pedelec rendszert? Szerintem nem, de amúgy senki nem tiltja meg, hogy nekiállj szerelni, én is szedtem már ki motort, mert alá ment a kosz és recsegett, vagy épp kábeleket húztam be a vázba és le kellett szedni, ezt bárki megteheti ha ért hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #2611 üzenetére
Pontosan! Az ember egész életében tanul, ha valaki azt mondja mindent tud, az általában hazudik! Mindig lehet újat mutatni. Azt tegyük hozzá, hogy a Shimano pedelec rendszereknél a 38-as tányér van amikor felmegy, ez vázkialakítás függvénye, mondjuk úgy, hogy a Merida montik esetében valóban kell némi barkács, mint ahogy tapasztaltuka Te bicód szerelése közben is. De egy ismerősömnek a lapierre gépére pl simán felment a 38-as barkács nélkül.
StLui: "Nem tudom eldönteni, hogy nem akarod, vagy tényleg nem érted mit szeretnék mondani." Ezt én is kérdezhetném tőled, mert 2-3 napja beszélgetünk ugyan arról és ugyan ott tartunk! Másrészt meg akkor fogalmazzunk pontosan, mert fentebb azt írtad, hogy mindent lehet csak az e-bike-ot ne piszkálja senki otthon! Nyugodtan szerelheted otthon, ha nem cseszed el, kutyát nem érdekli mit csinálsz a bringáddal! Én tökéletesen értem a problémád, nehezményezed azt, hogy nem lehet olyat csinálni, hogy besétálsz egy kerékpárboltba, azt mondod neked kell egy Shimano E8000 vagy Bosch CX motor és nem mondja azt neked az eladó, hogy parancsoljon uram, itt van, 250-300 ezer ft stb. lesz, csak úgy kapsz ha bringa tulajdonos vagy! Én ezt értem, de Te meg azt nem akarod megérteni, hogy a kerékpár ipar komplett kerékpárokban gondolkodik! Ezt már több mint 10 éve eldöntötték a kerékpárgyártók! A pedelec ipar már ebbe csöppent bele! Ha nincsenek külön vázak, akkor minek kéne külön motor, nincs is rajta az egyedi szoftver a Te gépedhez, akkor mi a lónak a fütyijét kezdenél vele? Egyik a másik nélkül teljesen értelmetlen! A kerékpár ipar komoly gondokkal küzdött a 2000-es évek végén, sokan csődbe is mentek! Át kellett gondolniuk az üzletpolitikát, hogy talpon tudjanak maradni! Ekkor szűnt meg például a külön vázak árusítása és az is, hogy hatalmas készleteket halmoznak fel! Épp ezért van az, hogy előrendelésre gyártanak, ha egy bolt nem rendel időben, akkor már tavasszal nem tud rendelni sok márkából, mert egy darab nincs! Pedelec meg pláne, akkora rá a kereslet, hogy a gyártási kapacitás ezt követni sem tudja!
Az Apple ellenességet még csak-csak megértem, mert tényleg iszonyat árakon mennek, bár hozzáteszem a csúcs droidok sem éppen olcsóak. Viszont az Apple pont azzal tud hozni egy olyan minőséget amit hoz, hogy zárt a rendszer! És még ma is az Apple a legjobb telefon, legalább is szoftvereen egészen biztosan, ezt persze lehet vitatni, de teljesen felesleges! Ez pedelec fronton is működik! Épp ezért ennyire népszerűek ezek a prémium gyártók, épp ezért akarja ezt a többség és nem valami kínai vacakot, mert hoz egy minőséget egy megbízhatóságot! Ha már autóiparhoz hasonlítjuk a pedelec-et, aminek amúgy van létjogosultsága, akkor nem az átlag autókhoz, hanem az egyedi, prémium megoldásokhoz. Nem vagyok benne biztos, hogy Ferrari-hoz stb márkához, bárki rendelhet bármit, akkor is ha nincs ilyen gépjárműved, bár lehet, hogy igen, nem tudom. Egy pedelec motor viszonylag elérhető áron megy, nyilván nem szeretnék a gyártók, hogy ezek a motorok barkácsolás áldozatai legyenek, bár ha annyira az a vágyad, hogy neked mittudom én szivattyúd vagy fűnyíród legyen Bosch pedelec motorral, akkor vegyél egy használt kerékpárt, szereld ki a motorját, aztán azt csinálsz amit akarsz![ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz Somatom #2666 üzenetére
Ezt választanám én is szívem szerint, ehez képest a másik árazása egy vicc
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Joshi
titán
válasz Somatom #2718 üzenetére
De az eleve digitális nem? Az jó hogy nyomógombos, mi más lenne?
Nekem ilyen kapcsoló van. Nem tudom elképzelni milyen probléma lehet azzal ahogy kapcsolgatok a Low - Medium - High között. Vagy valamit nagyon félreértek.
https://bike.shimano.com/content/dam/global/cg1SHICCycling/final/products/cg2SHICComponent/cg3SHICSwitchUnit/cg4SHICSwitchUnit/P-SW-E6010-L_zz_zz_zz_zz_zz_S1.jpg/_jcr_content/renditions/P-SW-E6010-L_zz_zz_zz_zz_zz_S1_750_750.jpeg
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #2730 üzenetére
Tudtommal nem szűnt meg a régebbi fajta SW-E8000. Szerintem inkább az lehet az oka, hogy az SW-E7000 letisztultabb megjelenést ad. Egy plusz alternatíva, de ettől még nem lehet egyértelműen eldönteni, hogy melyik a jobb, nekem nem volt bajom az SW-E8000-el, persze ízlések és pofonok.
sheep: Nekem kifejezetten tetszett a régebbi kapcsoló, de megértem azt is akinek nem jön be. Bosch gen4 2020-ra jött, még csak most szállingóznak a használt piacra, nagyon új még, olyanból inkább újat tudsz venni, de az már van bőven. Egy Shimano E8000-el viszont nagyon jól járhatsz, annak a rendszernek semmi baja, abszolút versenyképes. Egyébként most én is gondban vagyok, hogy mit vegyek, eladtam az Eone sixty-t és kéne keresnem egy utódot. De én elsősorban nem a motor felől közelítek a kérdéshez, hanem a bringa egyéb alkatrészei felől. Amit tudok, hogy Enduro/Super Enduro kategória jöhet szóba, modern geo-val, hosszú Reach 460-470 körül, 65-64 fokos fejcsőszög, 29" x 2,6-os kerekek. Rugóútban 160-180mm. Elektromos rendszer tekintetében inkább az akku kapacitás érdekel, mindenképpen 500Wh-nál nagyobb aksit szeretnék. Motorból Brose S mag vagy Bosch gen 4. Ami érdekes lehet, a hamarosan érkező Shimano steps E8100, 80Nm-es nyomatékkal és már a nagyobb akkuval.
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz Somatom #2754 üzenetére
Jaaa hogy ez a baj... szóval az ki mehet közútra biciklivel aki 10-15km/h-val megy és feltartja az autókat, de az baj ha én tudok menni hátszélben 30-al vele.
Most már mindent értek.
Kár vót bejönnöm ebbe a topic-ba.
További minden jót és én akkor is megveszem ezt a "sport eszközt" ha 200 szabály mondja azt, hogy nem használhatom csak az udvarban.S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB
-
válasz Somatom #2780 üzenetére
És nincs is ezzel semmi baj. Én meg újonnan vettem autót 6 milláért. Ennyi.
Előtte is új volt meg ez után is új lesz.
De én legalább tiszteletben tartom más döntését és nem röhögöm ki mert csak egy Dacia-t vett.S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB
-
válasz Somatom #2782 üzenetére
Azért valljuk be egy bringa az csak egy bringa egy autó meg autó.
Egy autóban elég sok eltérés lehet ami megdobja az árat mind kényelmi mind erő szempontjából. (a külalakról meg már ne is beszéljünk)
Ha viszont a te érték rendedet nézzük akkor mindenki 15-20 éves romokkal járna az utakon ami szintén nem elfogadható az ipar szempontjából.
Ha nem kell új autó akkor nem kell a gyárba melós sem.Na ezért különbözünk egymástól és ez jó dolog.
Nekem elég lesz egy "gagyi" sz@r e-bike is neked meg nem. Ennyi.
Amúgy amikor feltettem az első kérdést a bicikliről már meg volt rendelve.
(#2783) Runner_fxr:
71kg.
Ha 2 évet kibír hiba nélkül már megérte megvenni.[ Szerkesztve ]
S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen