Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz vicze #37 üzenetére

    Nem a rebranding az alapvető probléma, azaz hogy egy noname gyártó termékét valaki a saját neve alatt forgalmazza, mert ez esetben a forgalmazó cég felelősséget vállal az adott termék minőségéért, azaz a márka hírnevét kockáztatja, ha gagyit árul.
    Azzal sincs baj, ha a nagy márkák más néven forgalmazzák a saját termékeiket az árérzékeny szegmensekben, hogy az olcsóbb cuccaik ne rontsák a márka imidzsét.
    Ahogy a nagy áruházláncok saját márkás termékei is rendben vannak, amikor innen-onnan berendelnek cuccokat és mindegyikre ugyanazt a nevet biggyesztik, mint a "parkside" a lidle-nél vagy a "medion" az aldinál. Ebben az esetben a vásárló tisztában van vele, hogy ugyanazon név alatt kifoghat jobbat-rosszabbat, cserébe nyomott áron kapja. Pl. a parkside fúrógépeket általában a bosch-tól rendeli a lidle így ha szerencséd van, akkor féláron hozzájutsz egy jobb cucchoz. Ha viszont garantált minőséget akarsz, akkor eredeti bosch márkájú fúrót veszel.
    A lényeg mindegyik esetben, hogy az adott márkanevet - termékkategóriától függetlenül - egyvalaki birtokolja, aki törődik az adott márka imidzsével.

    Amiről a cikk szól az ennek a fordítottja: van egy bejáratott márka, az ember kifizeti érte a prémium árat, mert inkább biztosra megy, mégis valami random noname kínait kap a pénzéért, mert a gyátró megvette mondjuk a philips névhasználati jogot az EU-ban, de csak a hajsütővasakra, miközben a hajszárítókra egy tök másik kínai vette meg. Aztán pillázik a vásárló, hogy míg a hajsütő vas tök jó minőségű, mert az a kínai azért használja a philips nevet, hogy az egyébként minőségi termékével bejusson az EU piacra, a hajszárítótól meg leég a lakás, mert arra meg azért rakták a philips márkanevet, hogy a kínai gagyit prémium áron tolják rá az EU vevőkre.

    Ha ezzel szemben a márkanevet csak egyvalaki birtokolhatja, akkor esetünkben vagy a gagyit áruló kínaihoz kerül a philips név és akkor a márka hírneve rövidesen a termék minőségének szintjére süllyed, vagy a minőségit forgalmazó kínaihoz, aki viszont nem fog philips név alatt életveszélyes hajszárítókat árulni, mert neki is fontos a márkába vetett bizalom.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák