Új hozzászólás Aktív témák
-
Apollyon
Korrektor
Pont a napokban volt a hír arról, hogy Kínában elkezdik fejleszteni/építeni az első tórium reaktort:
China to unveil world’s first waterless molten salt reactor, suitable for desertsThorium and Molten Salt Reactors in China and Elsewhere
stb.
Szóval nem annyira sötét az a jövő.
[ Szerkesztve ]
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
angyalpc2
aktív tag
Ha valami 10GW lenne, talán.
Egyébként senki nem gondolkodik rajta, hogy
Szénalapú energia hordozók -> emelik a hőmérsékletet
Akkor az összes többi is emelni fogja, ugyebár.Azért emelik, mert eddig le volt kötve mint energia hordozó, az most a rendszerbe, légkörbe jut(ott).
Hővé alakult.Atomenergia-> lekötött urán ergiahordozó -> megy a rendszerbe, ökoszisztémába hőként
Nap energia eddig x% visszaverődött, vagy a fák, fű lekötötték. -> most lekötjük felhasználjuk ->hő
Ennek nem lesz vége emberek.
1 megoldás van, el kell takarni a napot hálóval kint a világűrben, hogy ne érkezzen annyi energia a Nap-ból. -
Apollyon
Korrektor
Igen igazad van, a proto reaktor örökre megmarad jelenlegi szintjén, és valszeg még ki is hal az emberiség az elektromos autók miatt.
Bocs, eltévedtem, azt hittem ez nem a pesszimisták és mindenen agonizálók topikja.#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Apollyon
Korrektor
Vagy esetleg az is lehet, hogy azért próbálkoznak a tóriummal, mert hatékony, és biztonságosabb mint az uránium alapú reaktorok. Mivel utóbbitól az elmúlt évtizedek eseményei miatt félnek a népek.
Energia viszont mindig lesz, attól nem kell tartani. Azt nem fogják engedni, hogy megboruljon az ország energiakiszolgálása, ez nem Argentína meg Venezuela.#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Tikakukac
titán
Ha holnaptól 1 csettintésre lecserélődne az összes bengás autó még érteném is ezt meg a hasonló rikácsolásokat, de ember, legalább picit gondolkozzunk már el: szerinted mikor lesz csak az itthoni autóállomány ötöde villany? Igen, nagyjából akkor mikor a Paks2 hitelt visszafizettük.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
Mennyire menjünk bele? Villanyos a fele család, itt értendő a mérnököt és a nagyfeszen dolgozókat is
A legnagyobb para itt az, hogy mifelénk rezsicsökkentés van és még a szaros jelenlegi rendszer karbantartására sincs pénz, nem még, hogy elkezdjenek a srácok fektetni derékvastag földkábeleket mindenhova.
De ugyanezt gyorsan csekkold vízre is. Az infrastruktúra nem tud az emberek után menni, főleg, ha épp romosra lopják a rávaló pénzt. Van bent a cégnél nem egy ember aki most úgy költözött el, hogy előre borítékolta, hogy minden csaptelep víztakarékos kell legyen, mert limites lesz a vízhálózat arrafele.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
elektrotank
tag
Én a vonatközlekedés korszerűsítését is mondanám, ha már ne üljünk autóba. Vagy rengeteg bicajút építését. De sajnos ezekből nem igazán valósul meg semmi. Pedig átmenni egyik faluból másikba - tételezem fel 5 km - egészségesebb és környezetkímélőbb lenne, mint autóba vagy buszra pattanni.
Az a szóbeszéd járja Amerikában, hogy két intelligens faj létezik a földön: emberek és magyarok. - Isaac Asimov
-
"Három szélső hidat meghagyni a magán autóforgalomnak, a többit bekamerázni és kitiltani a magánautókat."
Csak ez semmit sem oldana meg, legfeljebb összeomlasztaná a várost.
Nem lehet ennyi embert beterelni a tömegközlekedésbe. Ahhoz meg kell sokszorozni a járművek számát, a járatsűrűséget, új útvonalakat kell kiépíteni.
Felénk felmerült az ingyenes vagy napi 1 euró költségű tömegközlekedés. Csak van egy kis gond. A csúcsidőben már most is túl vannak zsúfolva a járatok. Közlekedési dugó a metróban viccesen hangzik, de napi szintű probléma. Az U-Bahn és S-Bahn vonalak törzsszakaszaiban kevesebb mint egy perc a járatok közötti távolság. A legkisebb késlekedés több szerelvényt torlódását okozza. Ennek van egy további hátránya. Az, hogy a törzsvonalon belül nagyon gyakoriak a szerelvények jól hangzik, de. Ezeken az útszakaszokon kívül nem lehet járatokat sűríteni. Ha a törzs szakaszt el akarod hagyni, akkor 10 illetve 20 percenként érkezik a megfelelő járat. Ha egy keveset késik a szerelvény és át kell szállnod egy másik vonalra, jó eséllyel az orrod előtt megy el a szerelvény. 10-20 perc fog kiesni az életedből, akár naponta többször is.Én bő 10 kilométerre járok dolgozni autóval. Hétvégén 12-13 perc utazás. Tömeg közlekedve 50 perc.
Munkanapon a torlódások miatt 20-25 perc autóval Tömeg közlekedve 40-45 perc. (gyakoribbak a járatok)
A havi bérletjegy ára, elegendő (volt eddig) az üzemanyagra. Elég nehéz ilyen körülmények között környezettudatosnak lenni.
Most építik a második törzsvonalat. Majd meglátjuk mi lesz, ha elkészül. De még az sem lesz elegendő átterelni az autósokat a tömegközlekedésbe. Csak a mostani helyzeten tud majd enyhíteni.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
bkercso
nagyúr
Vároosba jó megoldás lehet a közösségi kisbuszizás is, ha megfizethetően elterjed. Van a Bosch-nak ilyen kísárleti busza, ami talán 6 személyes. Megadod, hova mennél és mennyire sietsz, és beoptimalizálja az útvonalat. Önvezető meg minden, csak ugye még ezt sem kapni, csupán pár darab rohangászik belőle.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
mephi666
nagyúr
bakonyban volt barlang is 100%-ig környezetbarát klímával viccen kívül ilyen melegekben mindig eszembe jut, milyen jó lenne hasonló helyen levegőzni, vagy beülni a föld alá egy borospincébe hűsölni...
reggel pont egy ilyen cikk jött szembe ...átolvastam és valami nagyon hiányzik ebből
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
-
RandomName
aktív tag
Így van, cserébe folytathatod nyugodtan a környezetkárosítást, és az erőforráspazarlást amikor tankolsz...
"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001
-
RandomName
aktív tag
Értem, de egy átlag szobai inverteres klíma kb kevesebb mint 1 havi átlagfizetés ha a gépet nézed, Klímavédelmi hivatal szerinti beépítést, és esetleg festés helyreállítást is beleszámolva.
"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001
-
RandomName
aktív tag
Nem. Azt mondom, hogy akinek van régi klímája, és javíttatja, az nagyobb mértékben károsítja a környezetet az ilyen esetben a berendezést lecserélőkhöz képest.
"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Alkoholista nevelde
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Jövedelem
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5