Új hozzászólás Aktív témák
-
Köszönjük szépen Cifu! Vártuk már nagyon!
Lassan neki is állok elolvasni.„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Dévacsen
senior tag
Még csak átlapoztam de így is látható volt milyen pompás munka,köszönjük.
ཨོཾ་ཨཱཿཧཱུྃ་བཛྲ་གུ་རུ་པདྨ་སིདྡྷི་ཧཱུྃ
-
m0h0senator
őstag
An odyssey through the realm of consciousness.
-
oriic
HÁZIGAZDA
Masszív olvasmány. Köszönjük!
Live-Die-Respawn
-
Segal
veterán
A végére értem.
Egyelőre még elég ködös a dolog, át kell ezt majd még párszor olvasni de hatalmas köszönet érte"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
#09990144
törölt tag
A végére értem. Hát nem tette könnyebbé a várakozást a játékra Jó anyag lett, köszönjük!
-
Segal
veterán
Egyelőre túl összetett ez az egész.
Áprilisig majd még újraolvasom, de úgyis a gyakorlatban (ha már játszhatok is a játékkal) fog ez összeállni.
Addig úgyis van előtte egy picit kevésbé összetett sztorival rendelkező Doom Eternal"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
gyugyo79
addikt
-
LK
addikt
szép írás, köszönjük
"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG
-
nagyúr
Szép munka, köszönjük
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Korrektor
Az idővonal (5. oldal) eléggé magán hordozza a 80-as évek világvége témájú filmjeinek a hangulatát – persze ettől függetlenül eléggé elborult...
-
Carlos Padre
veterán
Az a Neurománc mindig annyira bántja a szemem. Hogy lehetett ennyire félrefordítani?
(ja és William Gibson)
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
Xaels
félisten
Nem semmi írás, mondjuk magát a P&P RPG játékmechanikáját nem részleteztem volna ennyire mert talán annak nem sok köze lesz a CRPG-hez. A játék múltját-jelenét viszont nagyon szépen elmesélted és érdekes is volt. Van pár elgépelés meg olyan rész ahol látszik a fogalmazáson gondolkoztál sokat mert több verzió keveredett kicsit össze. A későbbi oldalakról nekem személy szerint kicsit hiányzott még 1-2 kép illetve vannak kicsit rövidnek ható oldalak mint a cégek, szlengek.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
nagyúr
UnA: "Az idővonal (5. oldal) eléggé magán hordozza a 80-as évek világvége témájú filmjeinek a hangulatát – persze ettől függetlenül eléggé elborult..."
Igen az, egyfelől kellően sötét a hangulata, másfelől viszont azért messze nem harmonikus, komplett, koherens az egész. Nem véletlenül írtam, hogy azért láttam már ilyen téren jobban összeállított világ-hátteret is...
Carlos Padre: "Az a Neurománc mindig annyira bántja a szemem. Hogy lehetett ennyire félrefordítani?"
Egyfelől egyetértek, másfelől azért valljuk be, nem egyszerű tartalmilag és nyelvtanilag is helyesen áthelyezni magyarba a Neuromancer szót? Én se tudnék jobbat, mint megtartani az eredeti angol címet...
"(ja és William Gibson)"
Köszi, javítottam.
Xaels: "Nem semmi írás, mondjuk magát a P&P RPG játékmechanikáját nem részleteztem volna ennyire mert talán annak nem sok köze lesz a CRPG-hez."
Igazság szerint még júniusban kezdtem el írni ezt a cikket, a 2018-as játékmenet videókon még ott volt például a Humanity (Emberség) is a kibervereknél, ami aztán kiderült, hogy ki lett véve. A P&P CP2020 bemutató azért lett ilyen bő lére eresztett, hogy lehessen látni milyen játékmechanikából indultak ki. Amennyire én látom, a CP2077-t a CP2020 szabályaival kezdték el, aztán nekiálltak kidobni és megváltoztatni azokat a dolgokat, amik nem váltak be. Miután kezdtem belátni, hogy tényleg kár volt ennyire részletekbe belemennem, nekiálltam megvágni azt a részt, de sehogy sem akart összeállni egy egésszé. Végül hagytam az eredeti, teljes változatot, és az olvasóra bízom, hogy átugorja vagy végigolvassa.
"Van pár elgépelés meg olyan rész ahol látszik a fogalmazáson gondolkoztál sokat mert több verzió keveredett kicsit össze."
Ezeket nyugodtan lehet jelezni akár itt, akár privátban, és javítom őket!
"A későbbi oldalakról nekem személy szerint kicsit hiányzott még 1-2 kép illetve vannak kicsit rövidnek ható oldalak mint a cégek, szlengek."
Holnap még megpróbálom kicsit bővíteni, ha lesz erőm.
A szleng, cégek és bandák azért ilyen rövidek, mert nem akartam egy oldalra bezsúfolni őket.[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Korrektor
válasz Carlos Padre #16 üzenetére
Ez bénább
-
nagyúr
válasz Carlos Padre #16 üzenetére
Az meg a cím jelentésének a másik felét veszíti el.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Carlos Padre
veterán
-
DjFlanker
aktív tag
Cifu, nem csalódtam
Jó pilóta alagútban nem katapultál
-
Semin
senior tag
Köszi a cikket, érdekes olvasmány.
Egy apró baki :
Sacred Blades: Indián hátterű harci banda, tagjai (akik messze nem csak indiánok lehetnek) a közelharc mániákusai, de csak vágófegyvereket használnak. A kiberver használata nem tisztességtelennek számít, így hogy esélyük legyen, különféle drogokat használnak. A meggyilkolt áldozataikra hegtetoválással emlékeznek.
Gondolom itt becsúszott egy plusz nem.
[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
Köszönöm, rengeteg érdekes infóval gyarapodtam! Most értem a végére csak. Durva, hogy 2:21 van már. Itt az idő aludni.
-
d@vee
őstag
Hatalmas írás, ezigen
Ncore-on mikor lesz fent?
Szerk.: Muszáj módosítani, hogy természetesen poén a kérdés.[ Szerkesztve ]
Ja
-
_drk
őstag
Jó kis olvasmány!
A 2077 mennyire alapul ezeken a történéseken?
Amúgy nekem a Cyberpunk mint világ, inkább egy műfaj neve már mint pontosan ennek a szerepjátéké.
Kb mint a Fantasy, azt se egyszerűsítjük le a Gyűrűk Urára vagy a D&D-re.
Itt is csak átemelnek majd dolgokat?Legutóbb az Observer-rel játszottam ami full Cyberpunk, remekül át is adta a feelinget, tudom ajánlani a műfaj kedvelőinek.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Semin: Köszönöm, javítottam.
d@vee: Nem csodálkoznék túlzottan.
_drk: A 2077 mennyire alapul ezeken a történéseken?
A Cyberpunk 2020 volt a kiindulási alap, még a játékmechanika terén is, például a fő tulajdonságok is onnan lettek átemelve. Ugyanakkor sok téren inkább tűnik egy félig-meddig reboot-nak, mint folyománynak, például a legnagyobb cégek (Arasaka, Militech, Zetatech, Trauma Team, stb.) mind-mind megvannak, és ugyan azt csinálják, mint 57 évvel korábban. Szóval sok szempontból a CP2077 története helyben topizik a CP2020-hoz képest. Ugyanakkor egyértelműen vannak változások, például a Hálózat "fejlődött" (vagyis összeomlott) és így tovább. Egyes tereken a történet jelentősebben is változott, nekem az Arasaka család története és felállása például tiszta káosz jelenleg.
De ha az idővonalat végigolvasod, akkor ott túlzottan nagy különbségek nem várhatóak a CP2077-ben, "csak" az utolsó cirka 30 évet kell még leírniuk.
Amúgy nekem a Cyberpunk mint világ, inkább egy műfaj neve már mint pontosan ennek a szerepjátéké.
Kb mint a Fantasy, azt se egyszerűsítjük le a Gyűrűk Urára vagy a D&D-re.
Itt is csak átemelnek majd dolgokat?A cyberpunk egy műfaj a tudományos fantasztikus műfajon belül, anno viszont ezt a nevet adták az R. Talsorian Games-nél a szerepjátéknak, aztán lett a második kiadás neve Cyberpunk 2.0.2.0., és most a számítógépes játék elnevezése pedig Cyberpunk 2077.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Xaels
félisten
Értem. Egyelőre csak telefonon olvastam el és itt macerás kiszemezgetni a dolgokat, de majd ha hazaértem és lesz időm akkor összeszedem amiket láttam.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
olbaidhun
őstag
"A cyberpunk egy műfaj a tudományos fantasztikus műfajon belül"
Imádom a scy-fi-t, mint ahogy sok más műfajt. Nagyon ott van a cyberpunk hangulata, jó a design, tetszik a belbecs jelenlegi videók alapján. Látszik, hogy milyen alázattal nyúlnak hozzá a fejlesztők. Mégis a játékipar szinte csak csalódásokat tudott okozni a 2000-es évektől, ezért kicsit kétkedő vagyok. Alig van egy-két kivétel.
Egy kérdes maradt, mit reagálnak a hasonló remekművekre az óriás kiadók, mint pl az EA, Ubi és a többiek? Remélem pl a Rockstar észre veszi, hogy meg lehet ugrani egy hasonló komplexitású sztorit épp egy gta6-nál is.
7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/
-
nagyúr
válasz olbaidhun #27 üzenetére
Mégis a játékipar szinte csak csalódásokat tudott okozni a 2000-es évektől, ezért kicsit kétkedő vagyok.
Izlések és pofonok, én azért a pozitív példákra is merek emlékezni.
A The Witcher 3 például a legnagyobb pozitív csalódásom volt hosszú idő óta...Egy kérdes maradt, mit reagálnak a hasonló remekművekre az óriás kiadók, mint pl az EA, Ubi és a többiek? Remélem pl a Rockstar észre veszi, hogy meg lehet ugrani egy hasonló komplexitású sztorit épp egy gta6-nál is.
Az EA-t én alapból elfelejteném. Az olyan rémségek, mint a Battlefront 2, Mass Effect: Andromeda és az Anthem még a maradék bizalmamat is eljátszotta. Az Ubi és társai sem túl esélyesek arra, hogy eljussanak ide. Tényleg kb. a Rockstar marad ezen a szinten, meg talán még reményként a fekete bárány Bethesda, akiktől még talán el lehet várni ezt a szintet...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Carlos Padre #19 üzenetére
Aki olvasta a könyvet, az azt is érti, hogy a románc is komoly szerepet játszik a végkifejletben, (legalább) két aspektusból. Valahol még a szánkba is rágja Gibson.
(#27) olbaidhun: nem tudom, játékipar alatt pontosan kikre gondolsz, de az elmúlt 12-13 év töméntelen mennyiségű nagyszerű játékot hozott.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Nekem az rémlik az iskolából, hogy:
- Novella: 5-10 oldal
- Kisregény: 30-50 oldal
- Regény: 150 oldal felettGondolom, 1500-2000 karakter közötti oldalakkal számolva. A köztes oldalszámokról nem szólt a fáma
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Köszönöm, tömör írás, még át kell még ezt futnom mégegyszer .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
olbaidhun
őstag
Játékipar alatt a jelenleg kibontakozott "AAA" sorozatokat és kapcsolódó trendjeit értem. Platformtól függetlenül elmondható, hogy a megjelent címek 90+ %-ban nem tartalmazzák azt a metafizikai élményt, amit a korábbi fejlesztők építettek. Nyilván akad pár kivétel, természetesen meg kell említeni az indie címek fantasztikus eredményeit és azt a pár nagyszerű exkluzívot, de fel kell hozni a szép új világ elsőprő disznóságait is: dlc, 0day patch, not bug- feature, lootbox, mikro tranzakció, beépített félkarú és így tovább.
"12-13 év töméntelen" Olyan, mintha minden évben ünnepelnéd az adott CoD-ot, Assassins Creed-et, vagy a többi sorozatot a szokásos futószalagról. Az arany 2000-es évekkel bezárólag nagyrészt kihaltak a kategória kreatív fejlesztői, pénzgyári megrendelesék indultak. Klasszikust idézve az élmény számít, nem az érvény. Egyáltalán nem hat meg az agyondizájnolt grafika, évek óta nem történt érdemi előrelépés. Számos kategóriát és annak több tucat játékát megnéztem, meg ugye a rókabőrök...
Mondom, van kivétel, nagyon üdítő volt az uncharted, god od war, last of us, red dead, gta, batman, dead space és még pár széria. Na igen, épp az utóbbit a visceral horror alkotását elvitték szépen akció, multi irányba, mert úgy jobban cseng a kassza.. aztán elkaszálták, ahogy sok minden mást... persze voltak elementális húzások, méltatnám még azt a pár kreatívot, akit a fórumban is le lettek írva.
Fura egy pénzgyár lett a játékipar, ha objektíven szemléled a nagy egészt, de volt már korábban is ilyen állapot!
(#28) Cifu
"meg talán még reményként a fekete bárány Bethesda, akiktől még talán el lehet várni ezt a szintet..."
Nem várok tőlük semmit, megéri cinikusabban kezelni, tipikus példa arra, hogy nincs alázat a játékok iránt, épp ott hiányzik az optimalizálás, ami a leginkább naggyá tette az adott klasszikust. Csak az id részleg, ami ér valamit, pillants rá mit tettek a rage2-vel, fallout-tal, quake champions, stb, stb.Az, hogy egy ekkora stúdiónak sikerült pár db használható eredményt is összehozni (pénzügyileg), nem nevezném kiugró eredménynek. Épp ezért aggódom a Cyberpunk-ért.
7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/
-
nagyúr
válasz olbaidhun #39 üzenetére
Olyan, mintha minden évben ünnepelnéd az adott CoD-ot, Assassins Creed-et
Nem kell hülyeségeket a másik szájába képzelni
Az AAA kategória szerintem is eléggé lezüllött, de azért ott is jönnek rendszeresen jó játékok - Bioshock-széria, Borderlands-széria, nekem a Crysis-ek is bejöttek, Witcher-széria, Fallout 3-4, Portal 1-2, MGS: V, akár a '16-os DOOM, stb.
Ellenben az indie (vagy fél-indie) címek, amiknek a "fantasztikus eredményeit meg kell említeni" gondoskodtak arról, hogy folyamatosan, éves szinten tucatjával jöjjenek a kiemelkedő játékok. SteamWorld-széria, a Supergiant játékai, Spacechem, kalandban a Daedalic és Wadjet Eye, GSTD, Hex(meg egyéb)cells, a Klei cuccai, és még sok-sok kisebb, izolált cím, sorolhatnám napestig. Nagyon sok olyan játék született az elmúlt 10 évben, aminek a 90-es és a 2000-es évek első felének termése jellemzően a közelébe sem ér. És ez csak PC, konzolokon nem vagyok otthon.
Lehet persze ostorozni az ipart, nagyrészben jogos is, de ha valaki éppenséggel játszani akar, nem ostorozni, akkor bőven van miből választani - sokkal bővebben, mint 10 éve.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
olbaidhun
őstag
Nem akartam beléd látni, hogy cod, vagy bármi más AAA frencsájz megszállottja lennél, elnézést, ha így tűnt, jobb, hogy korrigáltad.
Úgy látom egyetértés van több ponton. Hasonló címeket szeretünk, ajánlottál pár újat, utána nézek, ez nagyszerű. Igazi diskurzus. Végigtoltam a doom-ot, remek cucc a bioshock és konzolon is volt pár nagyszerű gém. Páratlanul jók. Megéri elővenni pl a pcsx2, rpcs3, cemu emulatorokat, youtube tele van minden idők legjobb top10-ével.
"Lehet persze ostorozni az ipart, nagyrészben jogos"
A minőség ne menjen a mennyiség rovására, ez a megérzésem. Van mondatod, amiből kisüt ugyanez.
"még sok-sok kisebb, izolált cím, sorolhatnám napestig"
Korábban arányait tekintve nem volt ennyire híg f@s az ipar. Izolált volt maga a rendszer, inkább kreatívok ültek pozícióban, most meg ugye a marketingbe ölnek milliókat és a befektetők, meg kiadók hozzák a döntéseket.
7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/
-
duvi
nagyúr
Itt is hatalmas köszönet ezért a nagyszerű cikkért
-
nagyúr
válasz olbaidhun #42 üzenetére
Akkor igazából csak annyi a különbség, hogy Téged zavarnak az arányok, engem meg nem. Felőlem annyi fost dönthet a világra az Ubi, az EA meg a többiek, amennyit akarnak, amíg bőven van jó játék ezek mellett, addig én nem panaszkodom.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Palinko
tag
Naaaah, neeem srácok azért ezt ne, ez már túlzásba esik lassan. Nehogy a nyúl vigye a puskát, szóval ne állítsuk már úgy be hogy az indie viszi a hátán az ipart és nélkülük már már játékszoftvert fel sem érdemes telepíteni....
Kritikátok jogos az AAA iparral kapcsolatban, de azért még mindig ők szállítják a legkomolyabb élményeket. Csak mostanában nem sikerült az évi 3-4, talán csak 1-2, de attól függetlenül ott van a pálma. Ránéztem a felsorolt címekre, ha ilyen sarkosak vagyunk az AAA iparral kapcsolatban akkor ezekre meg rá lehet mondani hogy valami flash játékok, na de ha kicsit reális vagyok meg pozitívabb azért akkor sem kerülheti el a figyelmem hogy nagyon ritkán ütik meg az indie címek a napjaink, grafikai, mechanikai igényét, vagy komplexitását a játéknak. Nem úgy értem a komplexitást hogy skill fa, vagy menüban bonyolítsuk el, hogy legyen nagy sztori mert az indieben is megoldott, inkább úgy értem hogy 3D térben egy nyitott vagy félig nyitott világban mozoghassunk. Ma egy Mafia 1 szintű játék garfikában, mechanikában meghaladja az indie stúdiók 99%-nak a képességeit. Egy lassan 20 éves játékról beszélünk, de legtöbb indie most is a 80 as évek színvonalát hozza vissza. Hogy most népszerűek a retro hullám meg a jófejség a kicsit támogatni miatt az teljesen más történet, soha nem lesz számomra akkora élmény mint egy közepes AAA játék...
Vegyük pl az Indie csúcsait, mint az Inside, jó jó meg most rápróbáltam hogy ingyenes volt, de nem vittem végig, gyönyörű a művészi megvalósítás de nem kötött le, nincs kedvem találgatni hogy melyik pixelt kell eltalálni a feladat megoldásához mert volt párszor olyan hogy kitaláltam mit kell csinálni még sem csinálta meg aztán ránézek videón hogy kell megoldani, azt úgy ahogy az előbb próbáltam csak nem ment aztán 4. jére beakad a pixel és megcsinálja végre. Nincs nekem ehhez kedvem inkább megnézem a videót hogy végigfut valaki rajta aki már 3. ra játsza ki és élvezetes. Nagyjából ugyan az az élmény csak frusztráció nélkül és én kifejezetten gyűlölöm a streameket meg unalmas ha más játszik ennél a játéknál mégis jobb. Akkor is hogy jön az a 3 óra szaladgálás Insideban mondjuk egy Assassin Creed 70 órájához? Sehol nem konkurencia.
Attól hogy megjelent egy Subnautica, egy Kerbal Space Program meg egy Hellblade azért a legtöbb indie játék továbbra is az indieszemét kategória... Meg azért mert az elmúlt években fejlesztési költségen spórolva leromboltak sok legendát mint a Mass Effectet meg a Mafia-t továbbra is jelentek meg dolgok amik nagyon jók és az idei év kifejezetten gyenge volt eddig de még most is jött egy Sekiro egy Plague Tale meg jön majd az Outer Worlds és egy egész pofás Star Wars játék is a mumustól, szóval azért nem annyira rossz ez. Igaz a mérleg másik nyelve hogy elrontottak egy Raget meg a Borderlands sem lett valami rózsás és a Wolfensteint is rossz irányba terelték, de az még mindig az hogy nem évi 8 jó játékot adnak nekünk csak 2-3-at ezzel szemben idén én nem láttam olyan indie címet ami megérdemelné akár csak a próbát is...
Érdekes lett a cikk, köszi! Engem is érdekel a cyberpunk és nagyon várom de itt aztán több info is volt mint ami eredetileg érdekelt Kár hogy a fejlesztést nem lehet ilyen részletesen bemutatni mert csak morzsák szivárognak ki pedig titkon reméltem hogy majd arról is még több szó esik mert az méginkább érdekelne mint maga az eredeti társasjáték.
-
[Prolixus]
addikt
ÚRISTEN!
Erre vártam már hetek óta!
(elolvasni mondjuk nem lesz 30 perc )
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
P.O.W.
tag
Ez igen!
MSI MAG B550 TOMAHAWK, AMD RYZEN 5 5600X ,XFX RX 6700 XT 12GB, 4x8GB Kingston Renegade 3600Mhz DDR4, Corsair RM750 ,Noctua NH-U12S, Aerocool Aero One Eclipse RGB, AOC C32G2ZE 240Hz, Razer Deathadder Essential, Genesis Thor 300 TKL
-
nagyúr
A Cyberpunk 2077 topicban mindent beírtam, amit a játékkal kapcsolatban felleltem a különféle interjúkból, fórumokból, tweetekből. Azzal az a fő probléma, hogy a tartalma nem biztos, hogy megérne egy 'gyűjtést'. Egyfelől azért, mert ha végigolvasod a CP2077 híreket, akkor nagyjából le is feded a tartalmát, másfelől pedig az olvasóközönség nagy része ott is topiclakó. Harmadrészt pedig már arra is van példa, hogy az is változott, amit ott leírtam.
Tervben van, hogy a játék megjelenése előtt lesz egy összefoglaló a játékról, de csak akkor van értelme, ha tényleg lesz érdembeli információáramlás a CDPR-től, háttértörténet, karakterek, játékmechanika terén.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
penge111
addikt
Köszönöm az írást, nagyon tetszett jó kis meló lehetett ezt megírni. Remélem majd a Cd Project Red-nek sikerül hatalmasat alkotniuk. Igaz én inkább D&D kategória szerelmese vagyok, próbálkoztam pár cyberpunk szerű játékkal, de csak a Shadowrun játékok tetszettek... Mondjuk másik zsánerem a jrpg, azért itt is lehet érintőlegesen a cyberpunkkal találkozni.
PSN: Dragonmage1980, http://huncritic.hu/
-
olbaidhun
őstag
"Kritikátok jogos az AAA iparral kapcsolatban, de azért még mindig ők szállítják a legkomolyabb élményeket"... Csak mostanában nem sikerült az évi 3-4, talán csak 1-2...
Évente 1-2-3 WTF! Dollármilliós iparról csevegünk. Érzi mindenki, hogy gáz van az élménnyel, de amíg csak ebből a szeméttelepről lehet választani, szépen alakul a matek. Épp ebbe kavartak be az ilyen kis mini címek, amiket egyre többen értékelnek / értékelek igazán. Valahogy a bevételek is szépen megérkeztek hozzájuk, ami nagyszerű, mert azt is lecsípték az egyik multi tortájából. Nyilván utóbbiaknak kizárólag a pénz számít, így újra kell gondolniuk a befektetések súlypontjait. Lesve a piciket. Mi ez, ha nem alázatra nevelés? Ja és elszalad egy 5-7+ éves konfigon is, mert optimalizált...
Több ponton egyforma véleményen vagyunk, csupán annyiról van szó, hogy neked még félig tele a pohár, nekünk már egyszer kiürült és keressük még azt amit ide tölthetnénk időnként. Ez jellemzően már nem AAA kaegória... grafika, marketing valóban zéró. Azonban ezek a kisebb stúdiók jelesre vizsgáznak a belbecsből, kreativitásból, művészetből. Látszik minden ízükön, hogy az alkotók számára egy szakrális dolog volt a fejlesztés tárgya! Hellblade, Inside-ot említettél? Kiválló, BAFTA! Fontosabb ez mint a kötelező; menüs farmolás, skillfa, mikrotranzakció, legalábbis számomra. El sem jutna hozzád az utóbbi ősi 2D platform, ha nem fásultál volna bele egy kicsit a modern kacatokba. Mégis hibái ellenére azt kell mondani az embernek, hogy valamivel mintha tovább lépett volna a Playdead az Inside-dal, Limbo-val a régi kategóriák határain. Mintha történt volna valami, beindultak a címek, Little Nightmares, Unravel stb. Így történt ez a minecraft esetén is, aztán jött a picipuha..
"legtöbb indie most is a 80 as évek színvonalát hozza vissza. Hogy most népszerűek a retro hullám" PC esetén az említett aranykorral bezárólag minden érdemlegeset láttam. Konzolon akad még kivétel, de akkora stúdiók és erőforrás áll rendelkezésre, hogy csoda lenne, ha mellé lőnnének... Maffia, GTA, nyilt világ? Igen jót tenne ez, de nem mindennek. Lásd RAGE2. Túlságosan mélyvíz és inkább jó úszók számára jelent előnyt. Oda sem engedtem volna az Avalance-os gyerekeket a Just Cause akármennyi után egy id. játékhoz. Méltatlan helyzet, nevetséges eredmény.
Hogy a példádnál maradjak, nézd meg mi van az AC sorozattal... "140 millió darabot adtak az ismert széria összes részéből". Azért az nem kevés bevétel. Utóbbi pár hsz-el, teljesen egyetértek.
"az elmúlt években fejlesztési költségen spórolva leromboltak sok legendát mint a Mass Effectet meg a Mafia-t" na látod ezt a listát meg én tudnám szinte végtelenbe mesélni... de hagyok inkább két jó képet a témáról!
Legyen kivétel a Cyberpunk, ez nem egy "tét nélküli játék" amit az EA, ACTIVISION, UBI etc játszik! Sok múlik rajta. A Witcher3 is nagyszerű eredmény lett, sorra kerítem, mert jobban megérdemli mint egy tizennyolcadik AC. Remélem jó helyre folyik a pénz, alig várom ezt a remek sci-fi cuccost.
[ Szerkesztve ]
7o/638-9O93 ► Telón érsz el leghamarabb \_(ツ)_/