Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz lemusz #16 üzenetére

    A belépő 6 magra nekem is az jutott eszembe, hogy az alsó házban nem nagyon szokott benchmarkokat nézni. Számtalan tesztet megnéztem és bizony akár 1080Ti szintű GPU-val sincsen jellemzően nagy különbség egy pl. i3-8350K, i5-9400, i7-8700k, R5-3600x között (csak nagyon kevés játék alatt), ha közepes-magas beállításokon játszunk. Más kérdés lehet, ha low graf/high frame rate a cél. De ilyenből pedig kevés tesztet találni. Akik főleg competetive/esport játékokkal játszanak, azoknak nem hiszem, hogy nagyon félniük kell az elavulástól, mert ott pont szempont az alacsonyabb gépigény.

    Mit meg nem adnánk, ha a QC-t átültetnék majd az ID tech 7 motorra. :DD

    [ Szerkesztve ]

    Jevons paradox

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz Synthwave #86 üzenetére

    Biztos emlékszel még, a nem is túl távoli múltban, mikor 160-200Hz frissítő CRT monitorokon több száz frame/sec-kel játszottuk a quake-t. :K
    Amikor oda fejlesztettem végre a gép teljesítményét (és lebutítottam a grafikát) és tudtam venni egy monitort, ami képest volt 160Hz-re, akkor olyan 400-500 fps-nél a quake3 már nem virtuális valóságnak tűnt, hanem valóságnak, annyira direktté vált minden mozgás.
    Az az élmény most is hiányzik, mert az LCD technikával 144Hz-en sem tapasztalok hasonló élményt. (Kellene a strobe effektus, meg a még gyorsabb/direktebb felfutású pixel response.)

    fanti: Amiről mi beszélünk, az kifejezetten fast pace fpsekre igaz. Amiről te beszélsz, az pedig minden másra igaz.
    Vagy nem szereted vagy sosem próbáltad ezeket a játékokat komolyabban, mint pl. Quake, UT, stb..
    Mi játszunk is és szeretjük is és pont emiatt érzékeljük az érzékszerveinkkel is, hogy mennyit javít a játékélményen a sok fps és a magas képfrissítés, egy jó egér/billentyűzet. Nem utolsó sorban, de inkább az egyik legfontosabb eleme a rendszernek a jó videójáték motor.

    Akikről te beszélsz, azok a "vérpistikék", akik a "gamer piac" kínálatában és a tesztek sokaságának hatására (vagy hogy dicsekedhessen a szomszédnak) akarják az együgyű kis AAA/single player játékaikat minél nagyobb grafon, felbontáson és/vagy képfrissítésen játszani. (Kivételek persze bőven vannak.)

    Ellenben minket nagyon összekeversz velük. Mi pont, hogy nem full grafon, meg 4k-ban akarunk játszani. Azok, akik élményt szereztek a CRT-s high fps/high refresh rate korszakból, azok sokszor a grafikát lebutítják, lecsökkentik a mai LCD-k natív felbontását is, mert tudják, hogy így a videójáték motorja is gyorsabban dolgozik: alacsonyabb lesz a framtime. Ergo emiatt is és a magasabb frame rate miatt is reszponzívabb lesz a játékélmény: növelini tudjuk az egérmozgás gyorsaságát és pontosságát, vagyis az online játék közben növeljük a versenyképességünket, ügyességünket.

    Jevons paradox

  • Aprósólyom

    addikt

    válasz Synthwave #106 üzenetére

    Ez az egész diskurzus annak az esete, mikor színvakok akarják meggyőzni a színeket látókat, hogy az ő világuk az igazi. Ők akarják megmondani, hogyan kell élvezni egy olyan játékot, amivel nem is játszanak. De betenném őket egy quake fórumra vagy egy quake stream chatre, kérdezzék meg őket mi a véleményük a framerateről/framtimeról/képfrissítésről/input lagról/pixel response timeról/game engineről stb... Ott sem akarnák elhinni, még ha több ezren mondanák több felől. Valószínű sosem voltak olyan hardware környezetben, hogy megértsék.
    Én már semmin nem lepődök meg. A "monitorokban" erős Oázisban is már meg akartak győzni, hogy nem fogok igazán különbséget látni 144Hz után 240Hz-en. Ennek ellenére a legtöbb játékos nem erről számol be. Még CS-ben sem, ami nem is kifejezetten fast-paced gém, kivéve egy-két szituáció.
    Ezután én nem akarok meggyőzni senkit sem arról miért jobb így-úgy jâászani fast paced gémet. Lehet azt se tudják micsoda, nem hogy láttak vagy játszottak volna ilyennel.
    Nekem van tapasztalatom arról, hogy 1-1 AAA gémet nincsen értelme sokszor 40fps fölé se vinni, mert annyira "lassú" a játékmenet, nem hogy 60fpsre és van arról tapasztalatom milyen 500fpsel 160Hz CRT-n játszani arena shootert. Ellenben itt meg akarnak meggyőzni mi jó és mi nem. Ők a témát csak egy oldalról kerülgetik, míg én körbejártam azt.

    Jevons paradox

Új hozzászólás Aktív témák