Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ghoosty

    őstag

    válasz buherton #25 üzenetére

    Részben egyetértek azzal amit mondasz, de jelen esetben viszonylag egyszerű ellenőrizni, hogy napi rutin-e a csalás vagy sem.
    Simán lekérik az elmúlt 1-2 hét számláit. Ha gyanúsan kevés az elviteles számla, akkor mehet a bünti, ha van bőven elviteles számla, akkor tényleg csak hibáztak.
    Ráadásul online számlázás van, bárkit odaültethetnek és nézhetik real-time, hogy ha valaki elvisz-e valamit, akkor keletkezik-e 27%-os számla vagy sem.

    De az alap az lenne, hogy ugyanazért nem vezetünk be 2 féle kulcsot, mert tényleg nagyon könnyű elrontani.

  • Ghoosty

    őstag

    válasz buherton #54 üzenetére

    Csak részben vagyok kívülálló, többször kellett adatot szolgáltatnom magyar és külföldi adóhatóságnak. Egy áfakulcsos napi fogyasztási jelentés elkészítésének és értelmezésének időigénye, összemérhető egy próbavásárlással és a hozzátartozó jegyzőkönyvezéssel.

    Ha nagy arányban csalnak a cégek, az ellenőrzés szempontjából előnyös, mert arányosan több vizsgálat vége lesz bírság, ami "nyereség" az NAV-nak. Részemről, ha megalapozott egy adócsalás (értékre is kellően nagy), nem szólnék azért sem, ha a 100k többszörösét beszednék bírságként. De ha csak arra van bizonyíték, hogy pár 100 HUF-ot elcsalt, akkor hagyják a fenébe. Az ilyen vélelmezéseket nem szeretem.

    "kinek lenne ideje erre, hogy egyesével végignézze a potenciális cégeket?"

    Ha van egy rendszerem, ami kellő hatékonysággal előszűri a potenciális cégeket, akkor nyugodtan felvehetek még revizorokat, mert gyakorlatilag pénzt beszedni fognak menni, mert biztosra mennek. (Ez utóbbihoz tényleg kívülálló vagyok, ez lehet, hogy sokkal nehezebb.)

    De, ahogy már említettem, a történetben és elsődlegesen nem a NAV-ot hibáztatom, hanem azt aki az adószabályokat hozta.

Új hozzászólás Aktív témák