Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ROBOTER

    addikt

    válasz Dany007 #6 üzenetére

    Én soha nem értettem egyet ezzel a távolság-mizériával.

    A távolságnak, amennyiben nem tesztről hanem valós felhasználásról van szó, a kép méretéhez van köze, nem a felbontáshoz.

    Ugyanis ha egyszer a látómeződet optimálisan kitöltötted, akkor nem nézheted közelebbről, mert a szemed mellett már a fejedet is forgatni kell, ami monitornál még elmehet egy munkaállomáson, de egy filmnél minimum fárasztó. Másképpen fogalmazva: a látószög viszonylag stabil, azaz a távolság és a kép mérete között egyenes az arányosság. A képpontoknál pedig azok szögkülönbsége számít.

    A 8K akkora felbontást biztosít (ha a látómeződet egy ilyen téglalappal töltjök ki), hogy csak a szemünk legynagyobb felbontásra képes részeinél van ELVI jelentősége. Tehát az optikai tengely vonalában, a látógödör környékére vetülve.

    Szerintem nem kellene a felbontást csak egyértelműen egyetlen tartalomhoz kötni. Lehet a 8K-nak nem élő közvetítésekben vagy filmekben lesz jelentősége, hanem videofalakban, prezentációknál, művészetben, iparban stb. A 8K technika fejlesztése nem csak a kijelzőt húzza magával, hanem a feldolgozókat, átviteli szabványokat stb. És ebben lehet jelentősége időben lépni.

    [ Szerkesztve ]

  • azopi74

    addikt

    válasz Dany007 #6 üzenetére

    "Nem értem mért nem toltak rajta egy kis Crysis 3-at 8K-ban 120hz-en. Aztán mindjárt nem csak képeket kell tologatni ide-oda..."

    Hát ja, az nem képtologatás lett volna, hanem diavetítés még Titan Z SLI-vel is :)

Új hozzászólás Aktív témák